Suspected intellectual property violations на Amazon (Амазон)

Suspected intellectual property violations на Amazon. Розблокування за порушення інтелектуальної власності

Час читання: 9 хвилин

За статистикою, щонайменше 700 000 брендів на Amazon працює під зареєстрованими торговими марками. Також маркетплейс володіє більш ніж 30 000 патентів по всьому світу. Якщо ви вирішили вести підприємницьку діяльність на цьому торговому майданчику, будьте готові до того, що можете отримати скаргу за порушення чужої інтелектуальної власності (ІВ). Причому це може статися, навіть якщо жодних протизаконних дій з вашого боку насправді не було. 

У цьому матеріалі ми розберемося, в яких випадках можна зіткнутися з suspected intellectual property violations (ймовірними порушеннями інтелектуальної власності). Також ітиметься про те, на що впливають подібні скарги від власників ІВ і як повернути доступ до свого акаунта в подібних ситуаціях.

Зверніть увагу: Відновити лістинг після блокування через suspected intellectual property violations можна тільки в тому випадку, якщо блокування було помилковим, а фактичних порушень з боку власника облікового запису відсутні.

Короткий гайд з інтелектуальної власності на Amazon

Інтелектуальна власність – це законне право людини на продукт, який є результатом його творчої чи інтелектуальної діяльності. На Amazon існує три основні типи прав ІВ:

  1. Авторське право (Копірайт) – юридичний захист унікальних авторських творів, серед яких у контексті сфери e-commerce можна розглядати будь-які зображення, інфографіку, опис лістингів, оригінальні літературні твори тощо.
  2. Торгова марка (ТМ) – метод захисту ІВ, що поширюється на слова, символи, зображення або їх комбінацію, які компанії використовують для ідентифікації своїх товарів чи послуг.
  3. Патент – правовий захист винаходів чи дизайну промислового виробу. Різниця між ними полягає в тому, що патент на винахід захищає сам винахід та право його використання, а патент на дизайн – встановлює право власності на конфігурацію виробу, не захищаючи його технічні властивості.

Враховуючи таку різноманітність видів інтелектуальної власності, перед початком роботи на Amazon необхідно ретельно перевірити весь використовуваний контент, назву та зображення товару, що реалізується, а також саму продукцію на унікальність (якщо мова про оригінальний винахід або дизайн).

Якщо ж непорозумінь з іншими власниками ІВ уникнути не вдалося, краще заздалегідь розібратися, які скарги на маркетплейсі на вас можуть надійти та чим це загрожує вашому обліковому запису.

Причини бана від Amazon та його вплив на Account Health

Amazon суворо контролює дотримання закону своїми продавцями, ставлячи у пріоритет захист покупців від придбання контрафактних та неякісних товарів. Тому скарга на обліковий запис торговця або його лістинг неминуче веде до бана, який, втім, можна зняти, якщо скарга надійшла помилково.

Розглянемо, які саме порушення у сфері захисту прав інтелектуальної власності можуть спричинити блокування на Amazon.

Copyright Violation

Порушення авторського права – перша причина, через яку вас може заблокувати маркетплейс. Тут категорично заборонено продавати оригінальні літературні твори без дозволу автора, використовувати у картках товарів чужі описи чи зображення.

Зверніть увагу: Виняток із цього правила – реалізація творів, право на продаж яких було викуплено в автора. Також не вважається протизаконним продаж екземпляра книги, купленої у третьої особи – автора чи попереднього власника.

Trademark Violations

Продаж власних товарів під товарним знаком іншої компанії також заборонено на маркетплейсі. Існує спосіб робити це законно – для цього доведеться одержати ліцензію на продаж товарів під певною торговою маркою на своє ім’я. В інших випадках власник ТМ подасть скаргу на продавця, якщо виявить шахрайство.

Цікавий факт: Стовідсотковий збіг двох торгових марок – не єдина причина розглядів. Власник товарного знака може подати на вас скаргу навіть у тому випадку, якщо вважатиме, що ТМ, під якою ви продаєте свій товар, вводить в оману споживачів. Наприклад, відомий такий випадок: компанія Wreal, що володіє товарним знаком FyreTV, подала до суду на компанію Amazon, коли та випустила на ринок пристрій для потокового мовлення Fire TV. Юристи Wreal вважали, що через схожість у написанні товарних знаків споживачі можуть вирішити, що Amazon має відношення до їхніх послуг.

Варіантів таких спірних ситуацій може бути дуже багато. Наприклад, порушенням права ІВ вважається використання чужої торгової марки у тайтлі/описі товару. У цьому випадку Амазон може заблокувати лістинг до внесення змін до нього.

Щоб бути обізнаним про можливі проблеми та уникнути їх у своїй практиці, перед стартом бізнесу на Amazon проконсультуйтеся з юристами компанії 4B. Наш багатий досвід допоможе вам вести бізнес просто і безпечно.

Patent Violations

Якщо компанія запатентувала оригінальний винахід чи дизайн, а ви вирішили скористатися її ідеєю для створення власного продукту, це також буде розцінено маркетплейсом як порушення права ІВ. В результаті автор оригінального виробу може пред’явити обґрунтовану претензію.

Про інші причини та типи блокувань акаунтів на Amazon читайте в одному з наших попередніх матеріалів.

Як претензії щодо Suspected IP violations впливають на Account Health

Для початку розберемося в тому, що таке Account Health на маркетплейсі. Amazon Account Health, або стан облікового запису Амазон – це метрики, що відображають продуктивність вашого сервісу, його відповідність вимогам маркетплейсу та якість здійснюваної доставки. Ці показники відстежуються продавцями на спеціальній панелі моніторингу, доступ до якої є у ​​всіх облікових записах продавця – Amazon Seller Central.

Кожна претензія щодо Suspected IP violations (передбачуваних порушень прав ІВ) безпосередньо впливає на показники Amazon Account Health. Один із розділів панелі моніторингу – Product Policy Compliance (Відповідність політиці товару) у розділі Received Intellectual Property Complaints – відображає претензії з питань порушення прав інтелектуальної власності. Кожна скарга в цій сфері або зауваження з боку маркетплейса впливатиме на стан вашого акаунта. Ступінь впливу залежить від кількох факторів, серед яких:

  • Грубість порушення. Припустимо, ви неправильно вказали бренд у назві вашого лістингу: наприклад, «Чохли Samsung Galaxy (конкретна модель)» як опис, для якої моделі підходять дані чохли. У такому разі Amazon і без сторонньої скарги запідозрить порушення та заблокує ваш лістинг. Для його розблокування потрібно лише усунути помилку, а саме вказати – «Чохли для Samsung Galaxy (конкретна модель)».

Щоб уникнути такого порушення, перед терміном, захищеним товарним знаком, необхідно вказувати умови сумісності, тобто вживати слова та фрази «для», «виготовлено для», «сумісно з». Докладніше про цю вимогу маркетплейсу можна прочитати в Політиці Amazon щодо інтелектуальної власності для продавців.

Якщо ж на ваш акаунт буде отримана скарга від реального користувача, це неминуче призведе до блокування як мінімум вашого лістингу та вимоги довести право на перепродаж такого товару – для цього потрібно надати інвойси та листи авторизації.

  • Кількість отриманих скарг. Якщо результатом одиничної скарги може стати блокування лістингу, кілька таких претензій призведуть до блокування всього облікового запису. Про те, що робити в подібній ситуації, поговоримо згодом.
  • Імідж продавця Amazon. При прийнятті рішення про блокування акаунта буде враховано все: історія акаунта, членство в Brand Registry, якість надання послуг і т.д. Іншими словами, якщо продавець і раніше мав проблеми з веденням бізнесу на маркетплейсі, це буде аргументом на користь бана.
  • Місце реєстрації акаунта та бренду, від власника якого надійшла скарга. Американські продавці можуть отримати більше скарг, поки їхній акаунт не буде заблокований. Якщо ж власник облікового запису з країн пострадянського простору, достатньо однієї отриманої претензії.

Також зверніть увагу на той факт, що торгова марка захищає товар, що реалізується під нею, тільки на території країни, де вона зареєстрована. Винятком є ​​міжнародні ТМ, зареєстровані у Всесвітній організації інтелектуальної власності – WIPO.

Важливо: Хоча блокування акаунта зазвичай загрожує продавцям, які отримали кілька скарг щодо Suspected IP violations, з цього правила бувають винятки. Ваш обліковий запис може бути заблокований навіть після однієї претензії, якщо він сильно знизив ваш рейтинг.

Залежно від типу отриманої претензії, рейтинг вашого облікового запису Amazon може незначно або суттєво знижуватися. За вимогами маркетплейсу його необхідно підтримувати на рівні «Good». Якщо він знизиться до «Critical» або «At Risk», ваш обліковий запис буде заблоковано або відповідно опиниться під ризиком деактивації.

Способи запобігання блокуванню облікового запису

Якщо ваш обліковий запис заблокують, відновити його може бути дуже непросто і, як ми ж згадували, лише у разі помилкового подання скарги. Тому набагато розумніше вивчити способи запобігання бану від Amazon.

Отже, нижче пропонуємо вашій увазі кілька рекомендацій щодо того, як уникнути блокування облікового запису Suspected IP violations:

  1. Перевіряйте свою торгову марку, виріб чи твір на унікальність. Це стосується тих продавців, які реалізують власні товари, а не перекуповують їх в інших виробників. Зверніться до професіоналів у цій сфері, щоб переконатися, що ваша продукція не порушує чуже право ІВ. Юристи компанії 4B надають допомогу ще на етапі реєстрації товарного знаку, проводячи його попередню перевірку – з нами ви будете впевнені у законності своєї діяльності.
  2. Розвивайте стратегію бренду. Якщо ви власник бренду, заздалегідь продумуйте рекламні кампанії та інші методи просування свого товару. Зробіть так, щоб ваша продукція асоціювалася у споживачів саме з вашою ТМ – у разі отримання претензії впізнаваність бренду буде ще одним аргументом на вашу користь.

Це цікаво: У деяких країнах загальновідомість бренду може стати вирішальним аргументом у судовому розгляді з питання права володіння ТМ, навіть якщо вона офіційно не зареєстрована. Однак, попри це, не рекомендуємо вам працювати під неофіційним товарним знаком – будь-який судовий розгляд приносить додаткові часові та фінансові витрати.

  1. Зберіть необхідні документи, що підтверджують право продажу товарів під чужим ТМ чи патентом. Якщо ви не виробляєте продукцію, а хочете продавати товари вже наявної торгової марки, обов’язково придбайте ліцензію у її власника і будьте готові пред’явити її у разі будь-яких спірних моментів.
  2. Підпишіть договір про продаж товарів іншої компанії на комісійній основі. Ще одна можлива модель роботи на Amazon – продаж чужих товарів за умови отримання комісійної винагороди. У жодному разі не робіть цього на основі усних домовленостей – перед початком роботи укладіть договір, у якому буде прописано дозвіл компанії на продаж її продукції.
  3. Не використовуйте чужі ідеї при створенні продукту. Якщо ви вирішили продавати свій оригінальний товар, зробіть його дійсно унікальним. Навіть невелика схожість із чужим виробом може стати приводом для скарги від сторонньої компанії.
  4. Скористайтеся спеціалізованим програмним забезпеченням. В епоху глобальної цифровізації логічно припустити, що існують спеціальні програми, які здатні допомогти у веденні e-commerce бізнесу. Як приклад такого цифрового продукту можна згадати Seller Assistant – встановіть програму, і вона автоматично повідомить вас про високу ймовірність порушення інтелектуальної власності.
  5. Уникайте співпраці з продавцями, які часто залишають скарги щодо Suspected IP violations. Укладання договору про дозвіл продажу чужої продукції не завжди гарантує той факт, що від власника ТМ не надійде скарга про порушення його авторських прав чи права на володіння товарним знаком. Це може статися через неуважність або будь-яку іншу причину. Звичайно, таку претензію можна оскаржити та повернути можливість продажу. Однак на це можуть піти місяці, що неодмінно вплине на ваші доходи та репутацію.
    Для виявлення таких виробників можна скористатися спеціалізованим розширенням для браузера Chrome – IP Alert. Воно повідомить вас, що власник бренду занадто часто залишає скарги щодо Suspected IP violations.
  6. Довірте розвиток свого e-commerce бізнесу професіоналам. У практиці компаній, які спеціалізуються на виведенні бізнесу на міжнародну арену, є безліч кейсів, що ілюструють розв’язання питань, пов’язаних із претензіями щодо suspected intellectual property violations. Довіртеся юристам 4B і будьте спокійні за свій бізнес.

Якщо ви все ж таки вирішили працювати на світовому маркетплейсі самостійно, завжди буде існувати ймовірність непередбаченої ситуації, в результаті якої ваш обліковий запис заблокують. Тому далі вважаємо за доцільне розглянути алгоритм дій, якщо це все ж таки сталося.

Як врегулювати блокування акаунта за порушення ІВ?

Коли ви отримуєте претензію щодо Suspected IP violations, на адресу електронної пошти, вказану при реєстрації облікового запису Seller Central, надходить повідомлення від Amazon. Якщо ви впевнені в тому, що порушення немає, і хочете відновити доступ до свого акаунта, слід негайно відреагувати на скаргу. Відсутність будь-яких дій з вашого боку призведе до остаточного блокування без відновлення.

Що робити під час надходження скарги на порушення права інтелектуальної власності?

  1. Визначте причину блокування

Враховуючи, що типів інтелектуальної власності існує кілька, спершу вам доведеться розібратися, у чому саме вас звинувачують. Це може бути потенційне порушення авторського права, права на патент або товарний знак.

  1. Зберіть потрібну інформацію

Залежно від того, в чому полягає претензія, вам необхідно буде підготувати пакет документів та потрібну інформацію для подання апеляції. Наприклад, якщо ви придбали право на продаж певного товару, вам знадобиться надати в службу підтримки Amazon:

  • ASIN товару – його стандартний ідентифікаційний номер.
  • Свої контактні дані та персональну інформацію.
  • Ліцензію на право продажу цього товару.
  • Номер реєстраційного свідоцтва ТМ/патенту.

Також маркетплейс може вимагати іншу додаткову інформацію на власний розсуд. Якщо ваша ситуація відрізняється від вищеописаної або необхідна допомога у підготовці необхідних документів, чекаємо на вас у 4B – у нас є досвід з розблокування облікових записів та лістингів Amazon.

  1. Зверніться до служби підтримки Amazon

Після підготовки всієї необхідної інформації, що підтверджує помилковість претензії на вашу адресу, складіть звернення до служби підтримки маркетплейсу. Щоб підвищити свої шанси на позитивне рішення, вивчіть основні вимоги платформи до документів, що надаються:

  • контракти та інша документація має бути відсканована та збережена у форматі PDF;
  • вся інформація, що міститься в документах, повинна легко читатися;
  • обов’язкові елементи будь-якого договору – офіційний друк бренду та підписи уповноважених сторін;
  • якщо ви надсилаєте скріншот листа від власника ТМ, він має бути відправлений з домену бренду;
  • справжність будь-якої документації – обов’язкова умова, яка ретельно перевірятиметься перед винесенням рішення.

Це далеко не повний перелік вимог Amazon до документів, що надаються під час подачі заявки на розблокування акаунта – все залежить від ситуації. Також у політиках маркетплейса чітко прописані документи, які не можуть бути прийняті при оскарженні претензії. Наприклад, такими є рахунок-фактури, чеки, митні рахунки та багато іншого.

До інших поширених причин негативного рішення з вашого питання можна зарахувати низьку якість документів, їхній неправильний формат, сумнівну автентичність та інше.

  1. Дочекайтесь винесення рішення з вашого питання

Після надсилання листа до служби підтримки маркетплейсу все, що вам залишається, – чекати на розгляд вашого питання та винесення по ньому рішення. Як правило, на перевірку наданої інформації йде кілька днів. Якщо претензію визнають неправомірною, скаргу буде видалено з вашого облікового запису, а можливість продавати товар – відновлено.

Підіб’ємо підсумки

Від отримання претензії щодо suspected intellectual property violations не застрахований жоден продавець Amazon. З такою неприємною ситуацією може зіткнутися навіть власник зареєстрованої торгової марки, патенту чи авторського права. Не гарантує відсутність скарг і офіційна ліцензія на продаж товарів під брендом, що належить іншій компанії.

Щоб максимально ефективно уникнути всіх ймовірних ризиків, скористайтеся рекомендаціями фахівців:

  • Перевіряйте свою торгову марку, виріб чи твір на унікальність.
  • Розвивайте стратегію бренду.
  • Зберіть необхідні документи, що підтверджують право продажу товарів під чужою ТМ чи патентом.
  • Підпишіть договір про продаж товарів іншої компанії на комісійній основі.
  • Не використовуйте чужі ідеї при створенні продукту.
  • Скористайтеся спеціалізованим програмним забезпеченням для виявлення потенційних проблем із чужою ІВ.
  • Уникайте співпраці з продавцями, які часто залишають скарги щодо Suspected IP violations.
  • Довірте розвиток свого e-commerce бізнесу професіоналам.

Якщо все ж таки скаргу було отримано, відразу ж відреагуйте на неї – у разі необґрунтованості претензії маркетплейс поверне вам можливість продавати цей товар.

корисні матеріали в нашому блозі
Стратегії управління правами Інтелектуальної власності

Для багатьох бізнесів інтелектуальна власність (ІВ) – важлива частина їхніх бізнес-процесів та репутації, а в деяких компаній її вартість може навіть перевищувати вартість виробничих потужностей або бути основним джерелом доходу. У цій статті ми розглянемо як захистити такий цінний актив та отримати з нього максимальний прибуток. Що таке інтелектуальна власність компанії? WIPO – Всесвітня організація […]

читати далі
Як зареєструвати патент на винахід у Китаї

У Китайській Народній Республіці (КНР) підбили «патентні» підсумки 2023 року, згідно з якими кількіст2ь виданих охоронних документів на винаходи в країні збільшилася на 15,4%. Таким чином, під кінець 2023-го в Китаї налічувалося 4991 млн чинних охоронних документів. Інтерес до отримання патенту на винахід у КНР зберігається як у жителів країни, так і серед іноземних громадян. […]

читати далі
Related на Amazon. Розблокування пов’язаних Seller Account

На Amazon налічується понад 310 мільйонів активних облікових записів. Це не дивно з огляду на те, які широкі можливості платформа надає для ритейлерів по всьому світу. Крім того, безліч продавців об’єднують свої зусилля для спільного просування товарів на платформі, і при цій кооперації створюють усередині даних тригери для зв’язування своїх акаунтів. Хоча самі собою тригери […]

читати далі