fbpx

Розповсюджені види «банів» (блокувань) акаунтів на Амазон

Час читання: 15 хвилин

Amazon – одна з найбільших онлайн-платформ у світі, яка пропонує різноманітні продукти та послуги широкій аудиторії. На жаль, іноді користувачам може бути відмовлено в доступі до облікового запису через різні типи блокувань. Загалом усі заборони ґрунтуються на порушеннях угоди, яку користувачі автоматично «підписують» під час реєстрації – Amazon Services Business Solutions Agreement, а також супутніх Політик та Інструкцій платформи.

Дані щодо відсотка заблокованих акаунтів Amazon недоступні для громадськості. Amazon не публікує статистику призупинення облікових записів, оскільки це вважається конфіденційною інформацією. У Google Trends можна побачити, що пошуковий запит «обліковий запис Amazon призупинено» використовувався частіше протягом останніх років. Це може свідчити саме про збільшення кількості призупинених акаунтів на платформі, хоча і не дає точної статистики.

У цій статті розглянемо типи блокувань Amazon-акаунтів, які найбільш поширені, та їхні ключові особливості. Також поговоримо про те, що робити при настанні того чи іншого блокування, а яких дій, навпаки, – уникати.

Типи банів акаунтів на Amazon 

Блокування на Амазоні можна поділити на основні типи:

  1. Блокування лістингу.
  2. Policy warnings та рев’ю акаунту.
  3. Блокування акаунту.

Блокування лістингу (від найпоширеніших до більш рідких):

  • Порушення загальних політик зі створення лістингів

До цього списку включають: створення дублікатів й неправильних варіацій, використання заборонених тайтлів та визначення неправильної категорії товару. 

Найчастіше такі блокування приходять автоматично з інформацією, уже зміненою командою Амазону (або ж з проханням внести зміни). Зазвичай в таких кейсах немає потреби апелювати рішення Амазону, адже дійсно є порушення, яке потрібно адресувати. Однак слід враховувати той факт, що й Амазон може помилятися. Особливо, коли рішення приймається автоматично. 

Що ж відбувається на практиці? Є кейси з проханням змінити категорію, хоча товар навіть називається так, як і категорія. Наприклад, платформа може просити вас змінити категорію товару flash drive, коли товар flash drive знаходиться в ній. Саме в таких випадках виникає необхідність заперечувати рішення Амазону. 

У той час як прийняття цього порушення й автоадресування закривається швидко і просто, апелювання є складнішим і тривалішим процесом. Амазон не любить приймати свої помилки й до останнього проситиме змінити категорію, хоча і сам не знатиме – на яку.

  • Порушення по якості товару за скаргами покупців

Тут йдеться про блокування за наступними причинами: Expired, Used sold as new, Defective та їх комбінації. 

Такі блокування є результатом обробки рев’ю та фідбеку покупців товару Амазоном. Вони можуть приходити як з автоматичним розблокуванням, так і з запитом на написання Plan of Action.  

У першому випадку потрібно просто натиснути прийняття всіх прохань Амазону галочками всередині, а у другому – проаналізувати всі дані по товару та прописати детальний план дій. Такі кейси закриваються з 98% успіху з першої апеляції. Ще 2% – це необхідність включити додаткові фактори або ж проблеми з інвойсами на товар під питанням.

  • Порушення прав Інтелектуальної власності

Цей тип блокувань пов’язаний з порушеннями по Торгових марках, Копірайтах та Патентах.

Якщо блокування настало внаслідок порушення копірайту, єдиний спосіб розв’язати проблему – це подати DMCA counter-notice, скаргу у відповідь на неправомірну скаргу по копірайту. У випадку, якщо скарга легальна, правовласник має право подати до суду протягом 10 днів очікування. Наразі таку скаргу у відповідь Амазон складає автоматично при використанні кнопки «Appeal».

Блокування за порушення патенту ділиться за видами такого патенту: порушення дизайн-патенту та порушення патенту на винахід. У будь-якому випадку це одне з найскладніших для розблокування порушень. Саме тому найкраще відразу звертатися за його аналізом до юристів та апелювати, вже маючи на руках такий аналіз і супутні документи. 

Блокування за порушення ТМ діляться відповідно до того, як така торгова марка була використана: як бренд чи в тексті лістингу. 

Якщо ТМ прописана в тексті лістингу – необхідно змінити текст згідно з встановленими вимогами на використання ТМ в тексті лістингу. Або ж апелювати таке рішення, якщо словосполучення торгової марки використовується в загальному значені, а не як окреслення бренду в тексті. Тут при апелюванні потрібно точково вказувати відсутність порушення та надавати доказові документи.

Якщо ж ТМ була використана як бренд, єдиний шлях – доводити право на продаж товару під цим брендом та на роботу з такою ТМ. Якщо цього дозволу немає, то можна адресувати проблему за допомогою Plan of Action. Однак тоді лістинг лишається заблокованим, а порушення зберігається в історії акаунту.

  • Порушення за продаж забороненого товару

Restricted products violation ділиться на правомірне та неправомірне отримання.

При правомірному отриманні скарги товар дійсно порушує дану політику. На жаль, у цьому випадку блокування неможливо апелювати без дійсних доказів про відсутність порушення.

При неправомірному отриманні скарги є такі варіанти:

  1. Товар дійсно підпадає під категорію можливого порушення, але не порушує політику. Потрібно апелювати його у текстовому форматі та прикріпити документи, що підтверджують це пояснення. Необхідно розуміти, що в такому випадку складно довести Амазону відсутність порушення, але це реально при відкритті внутрішньої перевірки – до неї ви маєте бути готовим. 
  2. Товар ніяк не підпадає під заборонену категорію. Наведемо приклад із практики. Клієнт, який продає маленькі сумочки з бісеру, отримав блокування цього товару, тому що він містить наркотичні речовини, такі як канабіс. Цей же товар також був заблокований через те, що ніби підпадає під категорію медичних товарів – масок для обличчя. Як це можливо? Відповідь – конкуренти, які додали заборонені слова до лістингу. У цьому випадку необхідно писати апеляцію якомога швидше та доказувати Амазону, що природа товару ніяк не може бути дотичною до природи порушення.
  • Inauthentic/Counterfeit

Такі блокування можна поділити на два види:

  1. Підозри Амазону на базі скарг продавців. У цьому випадку достатньо апеляції та інвойсів для розблокування.
  2. Запит інвойсів від Амазону. Потрібно направити інвойси та підтвердити автентичність товару. 

Важливо розуміти, що в обох випадках все вирішується саме результатом перевірки документів, тобто напряму від інвойсів.

Policy warnings та рев’ю акаунту

  1. Potential High Price Error Alerts. Автоматичні блокування, які можна зняти, просто обновивши лістинг.
  2. Dropshipping violation на рівні рев’ю. Дані порушення легко знімаються за допомогою апеляції, після якої акаунт реактивується. Ще один простий варіант – проставити галочки про прийняття порушення. Важливо розуміти, що при настанні повторного порушення акаунти не підлягають розблокуванню.
  3. VTR, LSR, ODR рев’ю. Автоматичні вайолейшн, які приходять після порушень допустимих норм рейтингів в account health. Також знімаються досить просто. Є два варіанти дій: подати апеляцію або прийняти порушення галочками, як і в попередньому пункті. 
  4. Review manipulation violation. Такі порушення знімаються за допомогою апеляції, після якої акаунт реактивується. Тут також є варіант проставити галочки про прийняття порушення. Пам’ятайте, що при настанні повторного порушення ваш акаунт не буде підлягати розблокуванню.

Блокування акаунту

У рамках цього типу йдеться про бани, пов’язані з Policy Warnings.

Серед основних виділимо такі блокування:

  1. Multiple IP policy violations. Настає в результаті отримання та відсутності адресування блокувань лістингів за порушення прав інтелектуальної власності. Попри те, що у назві фігурує «multiple», блокування може прийти навіть через отримання одного порушення до Account Health, якщо під питанням відомий бренд. Як приклад: майже всім відома хвиля блокувань за продаж карткової гри з Покемонами, де навіть за лістинг цього товару відразу блокувався не тільки даний лістинг, а ще й сам акаунт.  

Зверніть увагу: такі складні кейси розблоковуються шляхом апелювання рішення Амазону, і на розблокування, на жаль, можуть піти місяці.

  1. VTR, LSR, ODR блокування акаунту. Таке блокування відбувається як результат відсутності адресування рев’ю акаунту або повторного порушення, або продовження порушення. Знімається воно так само достатньо просто, але важливо знайти правильний Root cause. 
  2. Dropshipping та Review manipulation з деактивацією акаунту. Це відбувається у випадку повторення порушення та у зв’язці з Code of Conduct. Зверніть увагу, що обидва ці порушення не знімаються. 
  3. Блокування як результат порушень Expired, Used sold as new, Defective та їх комбінації. Знімається досить легко, якщо вам вдасться зайти правильну Root cause. 
  4. Inauthentic/Counterfeit блокування акаунту. Мають такий самий розподіл, як і в блокуванні лістингу.

Окремо варто виділити наступні бани:

  1. Блокування через необхідність верифікації акаунту. Тригером можуть бути як внесені зміни до акаунту, так і просте бажання Амазону перевірити ваші дані ще раз (він фіксує своє право на це в Amazon Services Business Solutions Agreement). Для адресування необхідно надати документи, які просить Амазон. У випадку відмови рішення можна апелювати.
  2. Блокування з втратою доступу до акаунту. Раніше таке блокування виникало лише у ситуаціях, коли Амазон мав підозри про злом акаунту, а для реактивації необхідно було надіслати особисті документи для підтвердження. Наразі ж таке стається і при знайденні Амазоном адреси в Донецькій чи Луганській області, по зрозумілих всім причинах. Розблокувати акаунти можна, підтвердивши Амазону, що продавець вже не проживає на цій території та не має зв’язку з країною-терористом.

Чого не варто робити при блокуванні акаунту?

При виникненні блокування дуже важливо не робити поспішних рішень та уникати наступних дій:

  • Замість апеляції писати прохання, щоб з вами зв’язалися. Тут мають значення два фактори, які є шкідливими в цих діях. По-перше, це так не працює! Кнопка «Appeal» призначена для створення текстового адресування проблеми. І навіть якби той, хто перевіряє, захотів з вами зв’язатися, він не зміг би це зробити. По-друге, ви витратите спробу апелювання, яких всього 20. Як можемо бачити на практиці, дійсно читають приблизно перші 10. 
  • Писати про помилку, коли порушення дійсно було. Часто продавці вірять, що вони добре вміють обходити всевидяче око Амазону. Але не потрібно забувати, що Амазон здатен дуже якісно й швидко знаходити порушення. Якщо ж дійсно виникла помилка, просто сказати про неї недостатньо – це обов’язково потрібно підтверджувати документами.
  • Спамити або наполягати на розблокуванні. Постійно писати в службу підтримки або вмовляли розблокувати обліковий запис – точно не вихід. Це може призвести до того, що ваша скарга буде проігнорована. Є також ризик збільшення терміну блокування.

Підсумуємо

Потрібно розуміти, що це далеко не повний список банів, які можливі на Амазоні. Ми виділили лише ті, що найчастіше трапляються на практиці. 

Отже, на платформі є ризик зіткнутися з різними видами блокувань:

  • через недотримання правил щодо лістингів: від визначення неправильної категорії до продажу забороненого чи неавтентичного товару;
  • Policy warnings та рев’ю акаунту, а саме: виставлення потенційно високої ціни, Dropshipping violation на рівні рев’ю, VTR, LSR, ODR рев’ю, Review manipulation violation;
  • блокування акаунту, що може бути пов’язане Policy Warnings, та наставати через необхідність повторної перевірки даних або знайденні забороненої адреси.

Ваш акаунт був заблокований? Слід ретельно проаналізувати ситуацію та об’єктивно оцінити причини, заявлені Амазоном. Якщо ви не впевнені в наступних діях – краще відразу звернутися до спеціалістів, які зможуть і пояснити, що відбувається, і допомогти в апелюванні.

корисні матеріали в нашому блозі

Як зареєструвати патент на винахід у Китаї

У Китайській Народній Республіці (КНР) підбили «патентні» підсумки 2023 року, згідно з якими кількість виданих охоронних документів на винаходи в країні збільшилася на 15,4%. Таким чином, під кінець 2023-го в Китаї налічувалося 4991 млн чинних охоронних документів. Інтерес до отримання патенту на винахід у КНР зберігається як у жителів країни, так і серед іноземних громадян. […]

читати далі
Related на Amazon. Розблокування пов’язаних Seller Account

На Amazon налічується понад 310 мільйонів активних облікових записів. Це не дивно з огляду на те, які широкі можливості платформа надає для ритейлерів по всьому світу. Крім того, безліч продавців об’єднують свої зусилля для спільного просування товарів на платформі, і при цій кооперації створюють усередині даних тригери для зв’язування своїх акаунтів. Хоча самі собою тригери […]

читати далі
Що таке DBA в LLC? Коли та як додати у власну компанію?

Що означає DBA? Під поняттям Doing Business As (DBA) мається на увазі будь-яке найменування компанії, яке відрізняється від її юридично зареєстрованої назви. Воно часто використовується підприємцями, які ведуть діяльність у кількох напрямках, але бажають обмежитися реєстрацією однієї Limited liability company (LLC).  У цьому матеріалі ми порівняємо переваги та недоліки відкриття окремої компанії та додавання імені […]

читати далі