Як українцям розпочати продавати товар на Etsy. Покрокова інструкція

Час читання: 15 хвилин

Etsy – e-commerce платформа, яку можна назвати одним із провідних ресурсів для електронної торгівлі в США. За офіційними даними, дохід маркетплейсу збільшується рік у рік: у 2020 році він виріс на рекордні 110,9% порівняно з 2019 роком і досяг $1.726 мільярда. До кінця 2022-го цей показник підвищився практично вдвічі – в останньому річному звіті компанія заявила про прибуток у розмірі $2.566 мільярда.

За результатами дослідження компанії SimilarWeb, Etsy входить до п’ятірки найбільш відвідуваних маркетплейсів США, поступаючись лише Amazon, eBay та Walmart. Така популярність пояснюється унікальністю асортименту, що його пропонує майданчик. Вона спеціалізується на виробах ручної роботи, антикваріаті та ексклюзивних товарах, випущених в обмеженій кількості. Також набирає обертів популярність електронних товарів: цифрових шаблонів, таблиць, блокнотів та інших віртуальних інструментів.

У цій статті поговоримо про те, як продавати на Etsy з України: зареєструвати компанію, вибрати товар та систематично збільшувати продажі.

Що продають на Etsy? ТОП товарів у фокусі маркетплейсу

Etsy – ідеальне місце для вибору ексклюзивних подарунків. Це може бути виріб ручної роботи, вінтажна річ чи сучасний продукт, прикрашений унікальним гравіюванням – покупець у будь-якому випадку стає власником особливого товару. Поговоримо докладніше про асортимент Etsy.

  1. Прикраси та аксесуари. У цій категорії представлені галантерейні товари (сумки, парасольки, рукавички, окуляри тощо) та ювелірні прикраси на будь-який смак.
  1. Одяг та взуття. Тут можна знайти унікальні предмети жіночого, чоловічого та дитячого гардеробу: від вінтажного вікторіанського пальта до сучасних джинсових курток, розфарбованих вручну.
  1. Дім та стиль життя. Меблі, декор, посуд, косметика та товари для домашніх улюбленців – усі ці категорії товарів також можна продавати на платформі.
  1. Весілля та вечірки. У цьому розділі продавці розміщують все, що може стати в пригоді для організації будь-якої урочистості: святкову атрибутику, прикраси, сукні та костюми, сувеніри та аксесуари.
  1. Іграшки та розваги. На майданчику можна знайти все для дозвілля дітей та дорослих: книги, музичні інструменти, ексклюзивні дитячі іграшки, електроніку та багато іншого.
  1. Мистецтво та колекціонування. Продавайте на Etsy все, що пов’язано з творчістю у будь-яких його проявах. Тут пропонують свої послуги художники, які пишуть портрети з фотографій, а також розміщують готові роботи: вишивку, картини, фотографії, скульптури тощо. У цьому ж блоці продаються предмети колекціонування.
  1. Матеріали для творчості. Ще одна категорія товарів, доступна для продажу на маркетплейсі – все для хобі, включаючи садівництво, шиття, в’язання та ін.
  1. Вінтаж. У вас є предмети, яким понад 20 років? Вони вважаються вінтажними та можуть бути продані на Etsy. У цьому розділі покупці знайдуть усе – від монет та прикрас до старовинних предметів гардероба.
  1. Електронні товари. У цьому розділі продаються цифрові інструменти, які допоможуть у роботі та повсякденному житті. Тут представлені шаблони резюме, віртуальні записники, бухгалтерські таблиці та багато іншого.

Зверніть увагу: Одна з особливостей маркетплейсу – продаж кастомізованої продукції. Це означає, що покупці можуть обирати певні параметри товару. Наприклад, замовити ексклюзивний розпис одягу, унікальне гравіювання або потрібний розмір будь-якого виробу.

Як продати на Etsy handmade-товари?

Handmade-товари, або вироби ручної роботи – товари, створені або спроєктовані безпосередньо продавцем. Маркетплейс припускає три варіанти виготовлення продукту:

  1. Продавець самостійно розробляє дизайн виробу та бере на себе його фізичне виготовлення.
  2. Підприємець створює товар вручну або за допомогою інструментів, але використовує макет.
  3. Постачальник вигадує дизайн речі, але йому потрібна допомога у її виробництві.

Незалежно від того, який із цих варіантів вам ближче, варто пам’ятати про основний принцип Etsy: продавець повинен бути чесний зі своїми покупцями, надаючи повну та правдиву інформацію про товар, що реалізується.

Продаж продукції з категорії «handmade» регламентують чіткі правила Etsy. Далі розглянемо, що можна продавати на Етсі.

  • Щоб продавати товар як виріб ручної роботи, ви повинні самостійно його виготовити або розробити для нього унікальний дизайн.
  • Якщо для виробництва продукту вам потрібно вдатися до допомоги партнера, в описі товару обов’язково вкажіть інформацію про нього, а саме:
  • назва компанії-виробника;
  • її місцеперебування;
  • дані про форму співробітництва;
  • опис робіт, що їх виконує виробничий партнер.

Це важливо! Доступ до інформації про ім’я партнера та форму вашої співпраці можна відкрити лише співробітникам платформи, тоді як розташування виробника та опис його роботи приховати не вдасться. Ці дані побачать усі покупці у розділі «Про продавця» та у картці товару.

  • Щоб оголошення не було відхилено адміністрацією сайту, використовуйте власні фотографії товарів.

Зверніть увагу: Щоб захистити свій бренд, ви можете зареєструвати власну торгову марку. Вивчіть питання захисту прав інтелектуальної власності детальніше у нашому матеріалі «Попереджувальні знаки R, ®, ТМ: що краще використовувати

На маркетплейсі також існує список заборонених до продажу товарів. Отже, що не можна продавати на Etsy:

  • зброю та інші небезпечні для життя та здоров’я предмети;
  • продукти, що викликають залежність (алкоголь, тютюн, наркотичні речовини);
  • медичні препарати;
  • предмети, що пропагують насильство чи ненависть;
  • продукція порнографічного змісту.

Зверніть увагу: Якщо ці товари можна віднести до будь-якої категорії, то для handmade-виробів існує ще одне персональне обмеження: заборонено перепродавати чужі предмети ручної роботи, якщо ви не брали участь у розробці дизайну або його фізичному виготовленні.

Etsy: скільки доведеться заплатити продавцю?

Попри те, що створити обліковий запис на Etsy можна абсолютно безкоштовно, на ресурсі існують деякі комісії, які підприємцю все ж таки доведеться заплатити. Усі умови продажу на Етсі зафіксовано в останній версії «Політики щодо зборів та платежів», яка діє з 1 грудня 2022 року:

Назва збору та його описСума
Збір за розміщення товару та продовження дії оголошення після закінчення чотиримісячного терміну. Зверніть увагу: під час редагування картки цей збір повторно не стягується.$0,20
Збір за транзакцію. Нараховується на ціну товару, яка включає вартість самого продукту, доставки та подарункового пакування.Важливо: Комісія не нараховується на продаж при зустрічі з використанням зчитувача Square.6,5 %
Плата за послугу просування своїх товарів через Etsy Adsмінімальний денний бюджет – $1, налаштовується індивідуально
Збір Offsite Ads, що стягується за так звані пов’язані замовлення. Це працює так: маркетплейс купує рекламу на сторонніх ресурсах своїх партнерів. Покупець переходить за зовнішнім посиланням та робить замовлення у певному магазині. Продавець оплачує комісію, якщо таке замовлення було зроблено протягом місяця після переходу.12-15% за кожен проданий товар залежно від річного обсягу продажу магазину.
Збір за підписку Etsy Plus, яка доступна продавцям з гарною репутацією та відкриває для них додаткові можливості у просуванні товарів.$10 на місяць
Комісія за обробку платежів через Etsy PaymentsЗалежить від місця банківського рахунку та мінімально становить 3% + 0,25 USD. Відсоток нараховується на суму, що складається із вартості товару та доставки, якщо її оплачує покупець. Детальніше з розміром цього збору можна ознайомитись на офіційному сайті.
Плата за створення персонального вебсайту (інструмент Pattern)$15, перший місяць – безкоштовний пробний період
Нормативний операційний збір. Він застосовується для продавців окремих країн (Великобританія, Італія, Франція, Іспанія, Туреччина) і є відсотком від ціни товару, включаючи вартість доставки та пакуваннявід 0,25 до 1,1% залежно від країни
Комісія за конвертацію валюти. Нараховується, якщо товар виставлено на продаж у валюті, відмінній від валюти рахунку2,5 %

Маркетплейс автоматично списує всі комісії з платіжного рахунку продавця. Якщо коштів на це недостатньо, у підприємця буде час на оплату до 15 числа поточного місяця. У разі відсутності платежу Etsy залишає за собою право списати необхідну суму з прив’язаної до облікового запису платіжної картки, погасити борг шляхом чистої суми продажу або вжити інших дій зі стягнення заборгованості.

Податки, пов’язані з використанням сервісів Etsy

Крім всіх вищезгаданих зборів, встановлених маркетплейсом, продавцям доведеться сплатити й податки з продажу. Вони можуть мати різну назву залежно від країни продавця: Sales Tax у США, VAT у Євросоюзі та Великій Британії, Goods and Services Tax у Канаді, Австралії та Індії тощо. Про податок з продажу в Америці ви можете прочитати в нашій статті «Керівництво по Sales Tax. Частина 2: Sales Tax для Amazon бізнесу і продажів на eBay, Walmart, Etsy».

Якщо продавець перебуває у США та продає товари своїм співвітчизникам, маркетплейс автоматично додаватиме суму податку до ціни товару. Для інших країн ситуація може відрізнятися: наприклад, у Європі продавець має самостійно включати VAT у вартість продукції. Детальніше про податки та інші державні мита ви можете ознайомитись у відповідному розділі на сайті майданчика.

Переваги та недоліки торгівлі на Etsy

Бізнес на Etsy може бути дуже прибутковим для творчих підприємців та власників вінтажних виробів. Однак, потрібно бути готовим до постійної роботи над розвитком магазину, а також важливо переконатися, що ваш товар відповідає формату маркетплейсу. Детальніше про всі переваги та недоліки платформи поговоримо далі.

Переваги бізнесу на Etsy:

  1. Доступ до широкої аудиторії. На момент написання статті, за даними самого майданчика, кількість його активних покупців складає 95,1 млн осіб.
  2. Можливість швидко вийти на міжнародний ринок. Доступ до продажів на маркетплейсі є у користувачів практично всіх країн світу, зокрема, розвивати бізнес на цій платформі можуть і українці.  
  3. Низькі комісії. Величезна перевага Etsy для продавців – можливість розпочати бізнес безкоштовно: за відкриття базового магазину комісія не стягується. Інші збори на Etsy теж досить лояльні – про них ми вже говорили вище. Крім того, всі витрати абсолютно прозорі: у довіднику продавця міститься детальна інформація щодо фінансових питань, пов’язаних із роботою на платформі.
  4. Вбудована аналітика. Ресурс пропонує своїм користувачам детальні звіти, які допомагають у розвитку бізнесу. Продавець має доступ до таких статистичних даних:
  • кількість переходів на сторінку (трафік сайту);
  • товари, додані до обраного;
  • кількість замовлень;
  • отриманий дохід від продажу товарів на Etsy;
  • покупці, котрі зацікавилися асортиментом магазину.
  1. Високі ціни на товари. Etsy – специфічний маркетплейс, де ви не знайдете стандартних товарів з класичного супермаркету. Покупці приходять сюди по ексклюзивні речі, і вони готові платити за них значні суми.

Все перераховане вище – достатній привід задуматися про роботу на одному з найбільших майданчиків США. Однак торгівля на Etsy має деякі недоліки, які потрібно враховувати перед відкриттям магазину.

Мінуси ведення бізнесу на Etsy:

  1. Обмежений асортимент. Продавати на маркетплейсі дозволено тільки певні товари: вироби ручної роботи, електронні товари, матеріали для творчості та вінтажні предмети. Тому перед створенням магазину важливо переконатися, що товар відповідає одній із зазначених категорій.
  2. Висока конкуренція. За даними Etsy, на платформі налічується 7,5 млн активних продавців. Де гарантія, що у когось із них асортимент не схожий на ваш? Саме тому так важливо розміщувати справді унікальні пропозиції.
  3. Мовний бар’єр. Іноземні продавці можуть зіткнутися з певними складнощами при складанні лістингів та спілкуванні з покупцями, адже для цього обов’язкове знання англійської мови.
  4. Складнощі з прийманням платежів. Маркетплейс приймає платежі через PayPal. Це надійна та знайома багатьом платіжна система, яка в Україні недоступна для використання у бізнес-цілях. Вибір інших способів оплати, серед яких різноманітні системи грошових переказів, може спричинити втрату левової частки покупців. Тому рекомендуємо працювати все ж таки з PayPal і виводити гроші через посередників або платіжну систему Payoneer. Детальніше розберемося із цим питанням пізніше.

Перед стартом бізнесу на платформі рекомендуємо вивчити, як працювати з Etsy в Україні, зважити все за і проти, а вже після цього починати продавати та заробляти.

Що продавати на Etsy у 2023 році? Вибираємо товар, який має попит

Трендовий асортимент товарів – запорука того, що підприємець зможе досягти успіху на маркетплейсі. Зважайте на той факт, що в більшості випадків на ресурсі шукають товари на подарунок, тому унікальні та персоналізовані вироби в будь-якій категорії – безпрограшний варіант.

Отже, які товари шукають покупці цієї платформи?

  1. Тематичні, сезонні товари та предмети, що відповідають новим потребам аудиторії. Дайте відповідь собі на запитання: що актуально для покупців саме зараз? Можливо, попереду Гелловін, і саме час запропонувати унікальні чокери на додаток до святкових костюмів? Чи незабаром весна, а значить – час розширювати свій асортимент товарів для садівництва? Відмінним прикладом подібної продукції можуть стати захисні маски для обличчя під час епідемії Covid-19. Лише у другому кварталі 2020 року було продано 29 мільйонів цих виробів у сумі $346 мільйонів доларів.
  2. Ексклюзивні ювелірні прикраси. Клієнти Etsy часто шукають унікальні подарунки на будь-який випадок. Попит мають прикраси з гравіюванням, єдиним у своєму роді дизайном, вироби з оригінальних матеріалів. Підприємцям вигідно продавати такі товари: завдяки невеликим габаритам їх легко зберігати та доставляти замовнику.
  3. Товари для дому. Продукція для створення домашнього затишку – один із лідерів продажу на Etsy у всі часи. Такі товари відмінно підійдуть і для особистого використання, і як подарунок – адже так приємно отримати ексклюзивний предмет інтер’єру. Він може бути прикрашений персоналізованим написом, унікальним зображенням або взагалі створений за особистим проєктом клієнта.
  4. Матеріали для творчості. Бісер, пряжа, товари для вишивки, шиття, скрапбукінгу і т.д. – все це користується популярністю на маркетплейсі. Згідно зі статистикою, намистини – товар, що найбільше продається на маркетплейсі. У цій категорії розміщено 8 мільйонів оголошень, у яких найвищий на платформі показник клікабельності (CTR) – 102%.
  5. Предмети гардероба. Попри те, що конкуренція на ринку одягу є досить високою, Etsy надає можливість підприємцям проявити себе та обійти конкурентів. Тут клієнти шукають не просто речі, а ексклюзив: персоналізовані предмети гардероба для себе та близьких, а також вінтажні моделі. Вивчіть наявні пропозиції, створіть свою неповторну ідею – успіх вам забезпечений.

Якщо ви все ще не визначились, що вигідно продавати на Etsy, вам можуть допомогти спеціалізовані ресурси:

  • Erank – сайт, який дозволяє оптимізувати ваші лістинги шляхом відстеження ключових слів товарів, вивчати діяльність конкурентів та бути в курсі останніх тенденцій на платформі.
  • Marmalead – платформа, яка використовує машинне навчання для пошукової оптимізації ваших лістингів.

Підіб’ємо підсумки

Торгівля на Etsy – чудовий шанс вийти на закордонний ринок та продати свій товар за вигідною ціною. Щоб досягти успіху в цій справі, рекомендуємо дотримуватися деяких порад:

  1. Вивчіть асортимент продукції, яку можна продавати на платформі.
  2. Перевірте, щоб товар не потрапляв до переліку заборонених категорій.
  3. Ознайомтеся з комісіями та зборами Etsy та враховуйте їх під час ціноутворення.
  4. Зважте всі за та проти торгівлі на цьому маркетплейсі.
  5. Виберіть для продажу трендові товари з урахуванням специфіки майданчика.

У наступній статті ми продовжимо говорити про запуск бізнесу на Етсі: розберемося з процедурою відкриття магазину та реєстрації компанії, обговоримо способи просування товару та деякі фінансові питання.

корисні матеріали в нашому блозі

Як отримати патент на винахід в Україні. Частина 1

Чим далі, тим швидшим стає процес технологічних змін: нові пристрої, нові методи, нові речовини, нові способи виконання звичайних завдань. Штучний інтелект кінець кінцем! Зараз не проходить дня, щоб десь не з’являлись нові технологічні продукти. І в умовах постійно зростаючої конкуренції патентування своїх винаходів – важливий інструмент боротьби за ринкові ніші і можливість забезпечити своєму бізнесу […]

читати далі
Як зареєструвати торгову марку у Великобританії

За даними урядового порталу Великобританії, кількість заявок на реєстрацію торгових марок у цій країні стрімко збільшується рік у рік. Якщо у 2016 році кількість охочих захистити свій бренд становила всього 65 710 осіб, то у 2021 році їх було вже 196 639. Експерти пояснюють таку тенденцію насамперед виходом Великобританії з Євросоюзу, про що свідчить велика […]

читати далі
Як відкрити компанію в Естонії. Інструкція

Естонія – одна з найпривабливіших країн для відкриття бізнесу у Європі. Це пов’язано з розвиненою цифровою інфраструктурою (перше місце в рейтингу Internations у категоріях “вільний доступ в інтернет” та “держпослуги онлайн”), простою системою оподаткування та підтримкою підприємництва у вигляді державної програми e-Residency, яка допомагає нерезидентам відкрити свій бізнес в Естонії. Ця стаття допоможе вам прискорити […]

читати далі