Керівництво по Sales Tax. Частина 2: Sales Tax для Amazon бізнесу і продажів на eBay, Walmart, Etsy

Час читання: 7 хвилин

У першій частині статті ми розібралися в тому, що таке Sales Tax і коли він виникає. Детально розібралися в понятті Nexus – взаємозв’язку онлайн-продавця і податку з продажу. Торкнулися питання оподатковуваних товарів, зв’язків, що виникають в разі зберігання товарів на складах FBA і перевищенні ліміту продажів, встановлених різними штатами.

Якщо ви відразу потрапили на другу частину статті, ми настійно рекомендуємо хоча б злегка ознайомитися з текстом першої частини >>.

У цій частині ми розберемося в алгоритмі дій підприємців, що здійснює продаж на території США через маркетплейси Amazon, eBay, Walmart і Etsy, а також відповімо на ряд найбільш популярних запитань щодо Sales Tax.

До того як ми почнемо, важливе застереження: в статті ми розглядаємо випадок, коли ви працюєте з Amazon за моделлю Private Label без фізичної присутності в США (наприклад, перебуваючи в Україні) і без компанії в США, але з використанням FBA центрів Amazon – найбільш поширений випадок в наших сьогоднішніх реаліях. Моделі бізнесу, пов’язані з арбітражем (перепродажем товарів), ми розглянемо в третій частині, коли будемо говорити про Resale certificates.

І почнемо розбирати маркетплейси, як ви вже зрозуміли, з Amazon. Для інших великих американських майданчиків алгоритм дій такий же.

У першій частині ми обіцяли докладніше розібрати Inventory Nexus. З цього і почнемо.

Складські зв’язки (Inventory Nexus)

З точки зору штату, будь-який онлайн-продавець, який зберігає свої запаси на його території, має нексус з податком з продажів, тому що використовує інфраструктуру штату (наприклад, ті ж дороги для транспортування вантажів). Тому в законах про податки з продажів більшості штатів йдеться, що зберігання товарів на їх території створює взаємозв’язок з Sales Tax.

Якщо захочете вникнути в цю тему більш глибоко, то за цим посиланням >> ви знайдете відсилання на законодавство кожного окремого штату.

На момент написання даної статті FBA центри є в наступних штатах (поки тільки в 36 штатах):

  • Арізона;
  • Арканзас;
  • Каліфорнія;
  • Колорадо;
  • Коннектикут;
  • Делавер;
  • Флорида;
  • Джорджія;
  • Айдахо;
  • Іллінойс;
  • Індіана;
  • Айова;
  • Канзас;
  • Кентуккі;
  • Меріленд;
  • Массачусетс;
  • Мічиган;
  • Міннесота;
  • Міссісіпі;
  • Міссурі;
  • Невада;
  • Нью-Гемпшир;
  • Нью Джерсі;
  • Нью Йорк;
  • Північна Кароліна;
  • Огайо;
  • Оклахома;
  • Орегон;
  • Пенсільванія;
  • Південна Кароліна;
  • Теннессі;
  • Техас;
  • Юта;
  • Вірджинія;
  • Вашингтон;
  • Вісконсін.

Актуальну інформацію щодо розміщення FBA центрів можна знайти за цим посиланням >>.

Цей список не означає, що у вас є нексус щодо податку з продажів з кожним з цих штатів. Amazon не зберігає ваші складські запаси одночасно у всіх центрах. Дізнатися в яких штатах зберігається ваш товар можна в SellerCentral, скачавши звіт Amazon Inventory Event Detail report.

У звіті FBA центри будуть закодовані так само як і на цій сторінці. Тобто BWI1 – склад в Вірджинії, а BNA5 – в Теннессі.

Що робити з цією інформацією ми поговоримо в другій частині матеріалу. Зараз продовжимо розглядати поняття Sales Tax Nexus.

Виняток з правила FBA

Майже в кожному штаті, де є filfillment центри Amazon, діє Закон про сприяння торговим майданчикам. І це хороша новина не тільки для амазон-підприємців. Штати, в яких діють закони про посередників, вважають, що онлайн-майданчики (такі як Amazon, Walmart, eBay і Etsy) несуть відповідальність за збір податку з продажів від імені своїх сторонніх продавців.

Такі закони приносять користь штатам, оскільки вони можуть збирати більше податку з продажів з меншого числа організацій, що спрощує дотримання податкових норм. Для продавців плюс в тому, що податок з продажів для певних транзакцій обробляється посередником. Але в багатьох випадках все не так просто, як може здатися.

Закон про сприяння торговим майданчикам виріс з ідеї, що штат збирає податок з однієї організації, а не відстежує тисячі дрібних продавців, адже не у всіх з них нексус настає відразу (про економічний зв’язок з податком з продажів ми детально говорили в першій частині). І в цілому це хороші новини для онлайн-продавців. Але …

Якщо ви продаєте на торговому майданчику (типу Amazon), ван повинен збирати і перераховувати податок з продажів від вашого імені. Але якщо, наприклад, частину своїх товарів ви продаєте через власний магазин на платформі Shopify – збір і сплата Sales Tax стає вже вашою проблемою (про такі випадки поговоримо в третій частині статті).

Чи спрощують маркетплейси (Amazon, eBay та інші) збір та сплату Sales Tax?

Так звичайно. Більшість штатів, в яких стягуватися Sales Tax, прийняли закони, які зобов’язують маркетплейси збирати податок з продажів для сторонніх продавців, які працюють на їх платформі.

Якщо в разі власного веб-сайту вам потрібно подбати про те, щоб в кошику було чітко вказано розміри Sales Tax для ваших покупців з США, то в разі Amazon, eBay, Walmart і інших майданчиків все набагато простіше – маркетплейс автоматично стягує податок з продажів з всіх клієнтів при оформленні замовлення.

Система того ж Amazon сама виставляє вашим клієнтам автоматичний рахунок, що включає податок з продажів. Більш того, враховуються навіть податки на доставку, діючі в таких штатах як Арканзас, Джорджія, Коннектикут, Гаваї, округ Колумбія, Мічиган, Міннесота, Нью-Джерсі, Нью-Йорк і Огайо.

За свою працю Amazon стягує скромну комісію в розмірі 2,9% з кожної транзакції при зборі податку з продажів з ваших клієнтів.

Проблеми зі збором Sales Tax через маркетплейси

Якщо за нас все робить Amazon і інші майданчики, то може пора закрити цю статтю і піти займатися більш важливими справами? На жаль ні. Насправді не все так просто, є три важливих моменти. Розглянемо на прикладі Amazon:

1. Amazon все ще збирає Sales Tax не для всіх штатів. За бортом сервісу маркетплейса залишається штат Міссурі, який буде включений в програму c 1 січня 2023 року (слідкуйте за повідомленнями маркетплейса).

2. Борги по Sales Tax. Останніми штатами, які взяли законодавство про збір Sales Tax з інтернет-продажів стали Флорида і Канзас і сталося це 1 липня 2021 року. Подібний закон був підписаний і в Міссурі 30 червня 2021 року, але він вступить в силу лише 1 січня 2023 року, а значить ДО цього часу податок з продажів для цього штату буде відповідальністю продавців.

Також не потрібно забувати, що податкові служби США планують враховувати періоди ДО ТОГО, як Amazon почав працювати з Sales Tax. Тобто якщо у вас виник економічний взаємозв’язок Sales Tax для будь-яких штатів (були перевищені порогові значення за кількістю продажів і / або їх сумі за звітний період), то ви можете отримати так зване “пізнє повідомлення” з вимогою про сплату податку.

Сподіватися на те, що штати забудуть або пробачать – не варто. Але як це буде реалізовано на практиці в разі продавців, які працюють віддалено, і чи буде реалізовано взагалі – поки не зовсім зрозуміло.

У таблиці нижче наведена хронологія того, як маркетплейси починали збирати Sales Tax по кожному з штатів. Не по всім маркетплейсам вдалося знайти точні дати, тому, якщо в якійсь графі немає дати – це не означає, що даний маркетплейс не збирає для вас Sales Tax:

Назва штатуAmazoneBayWalmartEtsy
Алабама1 січня 20191 липня 20191 квітня 20191 липня 2019
Аляска1 квітня 2020н/дн/д1 квітня 2021
Арізона1 жовтня 20191 жовтня 20191 жовтня 20191 жовтня 2019
Арканзас1 липня 20191 липня 20191 липня 20191 липня 2019
Каліфорнія1 жовтня 20191 жовтня 20191 жовтня 20191 жовтня 2019
Колорадо1 жовтня 20191 жовтня 20191 жовтня 20191 жовтня 2019
Коннектикут1 грудня 20181 квітня 20191 грудня 20181 лютого 2019
ДелаверВідсутній Sales TaxВідсутній Sales TaxВідсутній Sales TaxВідсутній Sales Tax
Округ Колумбія1 квітня 20191 травня 20191 квітня 20191 квітня 2019
Флорида1 червня 20211 липня 2021н/д1 липня 2021
Джорджія1 квітня 20201 квітня 20201 грудня 20201 лютого 2020
Гаваї1 січня 20201 січня 20201 січня 20201 січня 2020
Айдахо1 червня 20191 червня 20191 червня 20191 червня 2019
Іллінойс1 січня 20201 січня 20201 січня 20201 січня 2020
Індіана1 липня 20191 липня 20191 липня 20191 липня 2019
Айова1 січня 20191 січня 20192 січня 20191 січня 2019
Канзас1 червня 20211 липня 2021н/д1 липня 2021
Кентуккі1 липня 20191 липня 20191 липня 20191 липня 2019
Луїзіана30 грудня 20201 липня 2020н/д1 липня 2020
Мен1 жовтня 20191 жовтня 20191 жовтня 20191 жовтня 2019
Меріленд1 жовтня 20191 жовтня 20191 жовтня 20191 жовтня 2019
Массачусетс1 жовтня 20191 жовтня 20191 жовтня 20191 жовтня 2019
Мічиган1 січня 20201 січня 20201 січня 20201 січня 2020
Мінесота1 жовтня 20181 січня 20191 жовтня 20181 жовтня 2018
Міссісіпі1 липня 20201 липня 20201 липня 20201 липня 2020
Міссурі1 січня 2023н/дн/дн/д
МонтанаВідсутній Sales TaxВідсутній Sales TaxВідсутній Sales TaxВідсутній Sales Tax
Небраска1 квітня 20191 травня 20191 травня 20191 червня 2019
Невада1 жовтня 20191 жовтня 20191 жовтня 20191 жовтня 2019
Нью ХемпширВідсутній Sales TaxВідсутній Sales TaxВідсутній Sales TaxВідсутній Sales Tax
Нью-Джерсі1 листопада 20181 травня 20191 березня 20191 травня 2019
Нью-Мексико1 липня 20191 липня 20191 липня 20191 липня 2019
Нью-Йорк1 червня 20191 червня 20191 червня 20191 червня 2019
Північна Кароліна1 лютого 20201 лютого 2020н/д1 лютого 2020
Північна Дакота1 жовтня 20191 жовтня 2019н/д1 жовтня 2019
Огайо1 вересня 20191 вересня 20191 вересня 20191 вересня 2019
Оклахома1 липня 20181 липня 20192 січня 20191 серпня 2018
ОрегонВідсутній Sales TaxВідсутній Sales TaxВідсутній Sales TaxВідсутній Sales Tax
Пенсільванія1 квітня 20181 липня 20191 лютого 20191 квітня 2018
Род-Айленд1 липня 20191 липня 20191 липня 20191 липня 2019
Південна Кароліна29 квітня 20191 жовтня 20191 травня 20191 лютого 2019
Південна Дакота1 березня 20191 липня 20191 березня 20191 березня 2019
Теннесі1 жовтня 20201 жовтня 2020н/д1 жовтня 2020
Техас1 жовтня 20191 жовтня 20191 жовтня 20191 жовтня 2019
Юта1 жовтня 20191 жовтня 20191 жовтня 20191 жовтня 2019
Вермонт7 червня 20191 липня 20191 липня 20191 липня 2019
Вірджинія1 липня 20191 липня 20191 липня 20191 липня 2019
Вашингтон1 січня 20181 січня 20191 жовтня 20181 січня 2018
Західна Віргінія1 липня 20191 липня 20191 липня 20191 липня 2019
Вісконсін1 січня 20201 січня 20201 січня 20201 січня 2020
Вайомінг1 липня 20191 липня 20191 липня 20191 липня 2019

Не дивуйтеся, побачивши в цьому списку Аляску, де немає Sales Tax на рівні штату. Там діють місцеві податки з продажів, Amazon враховує і їх, тому не варто хвилюватися з цього приводу.

Що з усім цим робити? Давайте розбиратися.

Алгоритм дій для онлайн-продавців щодо Sales Tax (на прикладі Amazon)

Перше, що вам потрібно буде зробити – визначити з якими штатами (в яких є Sales Tax) у вас є взаємозв’язки: inventory nexus або economic nexus.

1. Визначаємо наявність взаємозв’язків

Рекомендуємо почати з визначення взаємозв’язку за принципом зберігання ваших товарів. Зробити це простіше і тут все зрозуміло: ви зобов’язані платити Sales Tax у всіх штатах, де Amazon зберігає ваші товари на своїх FBA-складах.

На початку цієї статті ми показували як завантажити звіт для свого FBA Inventory з Seller Central. Відкривши завантажений * .csv файл, ви побачите приблизно таку картину:

По кодах fulfillment центрів ви зможете дізнатися в яких штатах зберігається ваш товар, а значить виникає nexus для сплати Sales Tax. Перевірити який код відповідає якому складу ви зможете на цій сторінці >>

На зображенні DFW-7 – склад в Техасі, ONT-2 – в Каліфорнії, а CVG-2 – в штаті Кентуккі.

Трохи складніше питання визначення економічних взаємозв’язків. Для цього вам знадобитися таблиця з граничними значеннями для кожного штату з першої частини статті або можете знайти її більш повну версію нна цій сторінці >>.

Якщо ви проскролите таблицю, то помітите, що найбільш часті допуски це 200 транзакцій і / або продажі на суму понад 100 000 $ за рік. Якщо ви тільки починаєте свій бізнес і у вас річний обсяг продажів не досяг позначки в 500 000 $, а кількість проданих одиниць не більше двох-трьох тисяч одиниць на рік, то швидше за все ці продажі були рівномірно “розмазані” по всій території США і у вас не виникло economic nexus з якимось із штатів.

Якщо ви ведете свій бізнес на Amazon вже давно і вийшли на поставку товарів контейнерами, то доведеться більш детально перевірити свої продажі на предмет економічних взаємозв’язків з окремими штатами в плані сплати Sales Tax. Рекомендуємо перевірити дані не тільки за останній, але і більш ранні періоди.

У разі Amazon, і для inventory nexus і для economic nexus вас повинен цікавити тільки штат Міссурі. Всі інші штати Amazon “закриває” самостійно.

2. Отримайте дозвіл на збір податку з продажів в потрібних штатах

На першому етапі ви з’ясували де зберігаються ваші товари, тобто з якими штатами у вас виникає inventory nexus і зобов’язання зі збору Sales Tax. Далі ви повинні отримати дозвіл на збір податку з продажів для кожного такого штату. Пам’ятайте, що збір податку з продажів в США без дозволу вважається незаконним.

Щоб зареєструватися для отримання податкового дозволу в штаті, відвідайте веб-сайт його Департаменту доходів і дотримуйтесь наведених інструкцій. Після того, як ви зареєструєтесь, не забувайте моніторити свою пошту, щоб не пропустити будь-які подальші листи від Державного департаменту доходів, вони можуть бути дуже важливими.

Як знайти Департамент доходів (Department of Revenue) потрібного вам штату? Як завжди, запитати у Google, побудувавши простий запит “register for sales and use tax [вказати назву штату]”

І ось в процесі реєстрації можуть виникнути перші складності.

Як правило, для реєстрації потрібні будуть наступні дані (у різних штатів вимоги можуть відрізнятися):

  • Назва вашої компанії (якщо є);
  • Робоча адреса (адреса повинна бути надійною з можливістю прийому / відправки пошти, а також не мати статусу поштового сервера і подібних служб);
  • Номер EIN або ITIN. Часто потрібні обидва номери (для бізнесу і окремо для його власника), іноді його можна замінити, наприклад у Флориді для іноземців просять номер візи;
  • Номер телефону та адресу електронної пошти.

Варто врахувати, що реєстрація часто буває платною (в середньому ціни коливаються від 16 $ до 50 $).

Як отримати номер ITIN ми вже писали в нашому блозі >>, але іноді виникає ситуація, що онлайн-система для реєстрації платника Sales Tax не приймає заявки з-за кордону. В цьому випадку вам доведеться зв’язуватися відповідним Департаментом Доходів штату в телефонному режимі, а заявку можливо доведеться відправляти поштою.

Другий неприємний момент, який може виникнути: Більшість штатів приймають платежі з податку з продажів тільки з використанням перекладів Автоматизованої клірингової палати (ACH) з банку США, що означає, що вам може знадобитися відкрити рахунок в банку США.

Про те, як відкрити рахунок в США ми теж писали тут >> і тут >>. Хоча для подачі “нульової декларації” по Sales Tax рахунок може і не знадобитися.

Ще один важливий момент: на сайті Департаменту Доходів потрібного вам штату, крім функції реєстрації (# 1 на зображенні нижче), часто представлена ​​ще й додаткова допомога зі збору Sales Tax (# 2), з якою ми рекомендуємо ознайомитися.

3. Внесення правок в розділи Seller Central, що відповідають за Sales Tax

І останнє що вам потрібно зробити – внести правки в налаштування Seller Central. Як це зробити правильно досить детально описано в довідковому центрі по Amazon Seller Central. В рамках цього матеріалу ми зупинимося лише на основних моментах.

Щоб знайти розділ Seller Central, який відповідає за податки, перейдіть до меню Settings> Tax Settings.

На сторінці, ви зможете переглянути інформацію по тим штатам, де Amazon вже збирає Sales Tax. Якщо ви не знайдете в списку штат, який вам потрібен, зможете додати через кнопку “Add States”

Додаючи потрібний вам штат, зможете ввести State Tax Registration Number, який ви вже отримали, зареєструвавшись як платник Sales Tax в потрібному вам штаті. У разі Amazon мова тільки про штат Міссурі, внести правки в інші штати, за якими маркетплейс ВЖЕ збирає Sale Tax, у вас не вийде.

Додаючи новий штат, не вимикайте юрисдикції. Як ви можливо пам’ятаєте до частини першої статті по Sales Tax, податкові ставки можуть відрізнятися на рівні штату, регіону, міста, а також існують Sales Tax на послуги доставки товару. Залиште всі галочки включеними – так Amazon зможе коректніше збирати Sales Tax для даного штату.

Трохи нижче, на тій же сторінці, є розділ Tax Calculation Rules, в якому Amazon дозволяє вам встановити податковий код товару (Product Tax Code). Пам’ятайте, що вибір цього коду впливає на ставку Sales Tax, з якою буде працювати Amazon.

Рекомендуємо подивитися меню, що випадає з Product Tax Code і знайти там свою категорію товарів. Зазвичай впізнати категорію товарів зі скорочення не складно. Ось кілька прикладів:

  • A_CLTH_GEN – код для одягу;
  • A_CLTH_HBAGS – для сумок;
  • A_FOOD_GEN – для продуктів харчування;
  • A_HLTH_COSMETIC – для лікувальної косметики.

Якщо ви не змогли впізнати в списку кодів той, який відноситься до вашої категорії товарів, можете встановити A_GEN_TAX. Якщо з якоїсь причини ви не хочете стягувати податок з продажів з певного товару, можете помітити його кодом A_GEN_NOTAX.

4. Подача податкових декларацій

Після того як ви розібралися з налаштуваннями Seller Central, вам залишається тільки подавати податкові декларації в ті штати, де у вас виникає податковий nexus. І так, в разі Amazon йдеться тільки про штат Міссурі.

Робити ви можете це онлайн, використовуючи свої реєстраційні дані для кожного з Департаментів Доходів.

Ще один важливий момент: Переконайтеся, що ви знаєте, з якою періодичністю повинні подаватися декларації по Sales Tax. У більшості штатів потрібна щомісячна або щоквартальна їх подача. Інформацію ви знайдете на сайті Департаменту Доходів потрібного вам штату.

Інші маркетплейси

На закінчення коротко пройдемося по особливостях інших маркетплейсів. Алгоритм роботи з ними такий же, можуть лише відрізнятися налаштування і штати, з якими доведеться працювати.

eBay

eBay стягує податок з продажів з багатьох покупок від імені продавця, при цьому продавцю взагалі не потрібно нічого налаштовувати. Цей процес відповідає законам про посередників на торговельних майданчиках і відбувається автоматично під час оформлення замовлення. З покупців поза США Sales Tax не утримується.

Як і в випадку Amazon, eBay збирає Sales Tax не у всіх штатах (знову за бортом залишився Міссурі). Детальну інформацію по штатам, де eBay збирає Sales Tax замість вас, можете знайти
на цій сторінці >>

Якщо ви зобов’язані збирати податок з продажів в штаті, для якого eBay не стягує від вашого імені, вам слід заповнити податкову таблицю, яку надає eBay, щоб повідомити їм, скільки стягувати. Виглядає це наступним чином:

На жаль, механізм збору податків з продажів на eBay не такий надійний, як у інших маркетплейсов.

Як ви пам’ятаєте, в деяких штатах частина товарів не обкладаються податком. Наприклад, підручники не оподатковуються в Міннесоті, золоті монети – в штаті Вашингтон, а колишні у вживанні предмети, що продаються приватними особами, звільнені від податку в більшості штатів.

Але саме тут спливає недоробка алгоритму eBay. Майданчик ігнорує ці правила і часто стягує податок з продажів на звільнені від податку товари. В даний момент це ніяк не “лікується”, але будемо сподіватися, що найближчим часом будуть внесені правки в алгоритми eBay і ситуація зміниться.

Walmart

З 18 березня 2021 року Walmart зняв обов’язкові вимоги для продавців на своїй платформі, щоб мати адресу в США або податковий номер США. Це відкрило доступ на платформу для продавців, які базуються за межами США.

У новинах з липня 2021 проходила інформація, що з 1 липня 2021 маркетплейс буде стягувати і автоматично переводити Sales Tax на замовлення, відправлені в 45 штатів і 2 території (DC і PR).

Додаткову інформацію з цього питання можна отримати за цим посиланням >> (при наявності аккаунта Walmart), а в цьому документі показано як налаштувати збір Sales Tax, для штатів, з якими ще не працює маркетплейс.

Etsy

Платформа Etsy одна з перших почала налаштовувати збір Sales Tax і сьогодні вона це робить фактично для всіх штатів (крім Міссурі).

Etsy розраховує ставку податку штату з продажів для адреси доставки, стягує його з покупця і перераховує штату належний податок. На замовлення, розміщені через PayPal, Etsy враховує податок, що стягується з продажів в складі платежу, що направляється продавцю. Потім Etsy додає суму податку з продажів до збору Etsy, і таким чином стягує податок.

Крім того, маркетплейс стверджує, що вирішив питання з податками, які потрібно було зібрати до вступу в силу домовленостей в різних штатах. Тому хвилюватися про “податкові борги” в разі Etsy не варто. Хоча платформа і визнає, що до сих пір працює над удосконаленням алгоритмів збору Sales Tax.

Потрібно відзначити, що Etsy працює з більш ніж 50 млн. товарів ручної роботи і класифікувати їх за категоріями оподаткування – той ще виклик.

Ось ще один штрих до портрета податкової системи США: в Пенсільванії продаж пряжі оподатковується за винятком випадків, коли пряжа використана для виготовлення предметів одягу. А у Вашингтоні не оподатковуються цукерки, крім тих, які підлягають заморожуванню.

Отже, можна зробити висновок, що маркетплейси цілком гідно впоралися з завданням полегшення життя своїм продавцям в частині збору Sales Tax. На даний момент лише кілька штатів можуть представляти тимчасову проблему, якщо у вас там знаходиться товар або ви перевищили ліміти з продажу.

У заключній частині нашого циклу статей по Sales Tax будемо говорити про випадки, коли Sales Tax потрібно буде збирати самостійно: Shopify-магазинах і власних сайтах, через які здійснюються продажі на території США.

корисні матеріали в нашому блозі

Wish – нова e-commerce платформа. Для кого потенційно цікава та як з нею працювати?

Wish – нова платформа, що продає 1,7 мільйона товарів на день. Різноманітні функції реклами, постійна підтримка продавців та реальна можливість продавати на весь світ – все це чекає на продавців Wish вже зараз.

читати далі
Попередній пошук за ТМ: Чи не зайве витрачання грошей?

Навіщо, в принципі, проводити такий попередній пошук по ТМ? По-перше, важливо зазначити, що власники торгових марок мають повну монополію на вже зареєстровану ТМ. А отже схожі марки можуть отримати відмову в реєстрації.

читати далі
Альтернативні способи захисту порушених прав на торговельні марки в мережі Інтернет: UDRP, UA-DRP та інші

Розбираємо Єдину політику розгляду спорів щодо доменних імен (UDRP) та інші альтернативні процедури вирішення доменних спорів. А також приклади недобросовісного використання чужого зареєстрованого позначення в якості домену.

читати далі