Попереджувальні знаки R, ®, ТМ: що краще використовувати?

Час читання: 15 хвилин

Порушення інтелектуальної власності може завдати серйозної шкоди їх власникам, торкнувшись як матеріальних активів, так і нематеріальних.

Для того, щоб захистити свій бренд, підприємці реєструють торгові марки і потім, використовуючи внутрішні інструменти маркетплейсів (таких як Amazon, Etsy), можуть заблокувати незаконне використання або через суд відсудити гроші за кожну продану одиницю товару з нанесеною торговельною маркою. Якщо було використано авторське право – фотографії, блог, дизайн сайту, це також можливо зробити через реєстратора домену або хостингу, поскаржившись на порушника.

Інструменти захисту інтелектуальної власності

Щоб по можливості запобігти вищевказаним ситуаціям та попередити про право володіння, можна скористатися одним з інструментів, який пропонує міжнародне законодавство про захист інтелектуальної власності.

Знак ™

В першу чергу розберемо знаки, які використовують для захисту бренду – це ™ (℠) і ®.

Символ ™ (℠) призначений для використання власниками брендів, якщо вони використовують його тривалий час (наприклад, це стосується США) і заявників, які ще не зареєстрували свою торгову марку та очікують прийняття.

Поки ви очікуєте офіційної реєстрації товарного знака, ви можете використовувати ці символи поруч з вашим логотипом.

Приклад використання знака ™


Хочемо повідомити Вас про деякі особливості торгових марок, а саме з якими назвами брендів можна використовувати дане маркування.

Наприклад, не можна використовувати знак ™ (℠) разом з описовими торговими марками.

Це торгові марки, які визначають характеристику товарів, що продаються під цією торговою маркою або їх призначення.

Справа In the Prescan vs Privatescan

Показовою справою буде In the Prescan vs Privatescan (Окружний суд Гааги, рішення від 22 серпня 2012 року).

Марка “Versfilter” (українською – свіжий фільтр), використовувалася для процесу фільтрації молока. Власник бренду поки не збирався реєструвати торговельну марку, але збирався використовувати її досить тривалий час, щоб отримати розпізнавальну здатність.

Перша інстанція винесла рішення, що використання маркування ™ буде вводити в оману споживачів, нібито торгова марка вже отримала реєстрацію. Спроби показати, що дана торгова марка зареєстрована, є грубим порушенням законодавства, іноді навіть за це може наступити кримінальна відповідальність.

Але Апеляційний суд скасував перше рішення, на основі того, що все ж споживачі не будуть обмануті, тому, що компанія є досить відомою на ринку Нідерландів і є єдиною, хто надає такого роду послуги.

Символ ®

Символ ® означає, що торговельна марка зареєстрована. Його використання забезпечує захист вашого бренду і можливість отримати відшкодування збитків від порушників.

Ні в якому разі не можна до отримання свідоцтва про реєстрацію використовувати цей знак, адже, наприклад в Америці, це буде вважатися порушенням законодавства, а саме Закону Ланхама. Якщо ви використовуєте символ ® поруч з вашим логотипом до повної реєстрації знака, Патентне відомство США (USPTO) може винести відмову в його подальшій реєстрації.

Приклад використання знака ® для захисту зареєстрованої торгової марки

Символ © і захист авторського права

Що ж стосується знаку захисту авторського права, то зображення символу © допоможе попередити порушників утриматися від незаконного використання вашої праці.

Ви можете використовувати його разом зі своїм ім’ям і датою, щоб повідомити іншим про вашу власність на даний твір. Реєстрація авторського права не є обов’язковою процедурою, бо згідно з Бернською конвенцією, захист ваших творів настає з моменту надання матеріальної форми Вашої творчості.

Приклад використання знака © на сайті та на авторських фото, при їх публікації в мережі

Вам необов’язково використовувати ці знаки, але як було сказано раніше, це ефективно працює при спробі скопіювати Вашу інтелектуальну власність.

Хочете захистити свою торгову марку та убезпечити свій бізнес? Переходьте за посиланням >>, заповнюйте форму і ми надамо вам пораду з актуальних термінів, цін і умов реєстрації ТМ в юрисдикції, яка вас цікавить.

корисні матеріали в нашому блозі

Wish – нова e-commerce платформа. Для кого потенційно цікава та як з нею працювати?

Wish – нова платформа, що продає 1,7 мільйона товарів на день. Різноманітні функції реклами, постійна підтримка продавців та реальна можливість продавати на весь світ – все це чекає на продавців Wish вже зараз.

читати далі
Попередній пошук за ТМ: Чи не зайве витрачання грошей?

Навіщо, в принципі, проводити такий попередній пошук по ТМ? По-перше, важливо зазначити, що власники торгових марок мають повну монополію на вже зареєстровану ТМ. А отже схожі марки можуть отримати відмову в реєстрації.

читати далі
Альтернативні способи захисту порушених прав на торговельні марки в мережі Інтернет: UDRP, UA-DRP та інші

Розбираємо Єдину політику розгляду спорів щодо доменних імен (UDRP) та інші альтернативні процедури вирішення доменних спорів. А також приклади недобросовісного використання чужого зареєстрованого позначення в якості домену.

читати далі