Попередній пошук за ТМ: Чи не зайве витрачання грошей?

Час читання: 6 хвилин

Пошук по Торговій марці (знаку для товарів та послуг) – це процедура виявлення раніше заявлених та/або зареєстрованих торгових марок, які тією чи іншою мірою тотожні або подібні до вашої торгової марки: своєю словесною частиною, образотворчою, або в цілому.

На ринку вартість пошуку в середньому становить $100. На ціну може впливати країна, де ви плануєте реєструвати ТМ, кількість товарів, заявлених для пошуку.

Як торгова марка реєструється в кожній окремо взятій країні, так само проводиться і пошук. Аналіз ТМ, проведений в одній країні, не матиме цінності в іншій.

Досить поширене питання: “Навіщо, в принципі, проводити такий попередній пошук по ТМ?” 

По-перше, важливо зазначити, що власники торгових марок мають виняткові права на використання своїх позначень, простими словами – мають повну монополію на вже зареєстровану ТМ. А відповідно, інші особи не можуть зареєструвати або використовувати тотожну або схожу до ступеня змішування торгову марку, оскільки Патентними відомствами буде просто відмовлено в реєстрації, через схожість з раніше зареєстрованими та поданими на реєстрацію знаками, для тих самих товарів та/або послуг для яких Ви намагатиметеся зареєструвати свій знак.

Варто погодитися, що без попереднього пошуку, така подача навмання може влетіти в копієчку! Адже державне мито (які часто дуже немаленькі), на жаль, не повертаються жодним Патентним відомством.

Саме тому попередній пошук торгової марки – дасть можливість побачити всі схожі або тотожні позначення та оцінити шанси на успішну реєстрацію. Більш детально про процес реєстрації Торгової Марки ми розповіли у матеріалі “Реєстрація Торгової Марки у США”

По-друге, під час пошуку завжди проводиться визначення схожості Вашої торгової марки, з виявленими у результаті, подібними торговими марками. Ступінь подібності словесних торгових марок може бути:

  • торгові марки тотожні, тобто є повна подібність;
  • торгові марки можуть бути подібні до ступеня змішування та можуть вводити в оману споживача щодо товарів та/або послуг, що реалізуються під подібними ТМ, однак різними особами;
  • торгові марки можуть бути лише частково подібними, тому в таких випадках потрібно правильно підібрати стратегію для успішної реєстрації.

Приклад, як у звіті відображаються виявлені схожі ТМ

Існує поширена хибна думка, що відмінність торгових марок за якоюсь однією несуттєвою ознакою (наприклад, відмінність в одній або двох літерах для словесних ТМ; або наявністю додаткової лінії для графічних) робить їх принципово різними. Але, на жаль, це не так. Адже, наприклад, згідно з Цивільним Кодексом України, основне призначення торгової марки саме розрізняти товари/послуги одного виробника від товарів/послуг іншого виробника.

Варто відзначити, що вже на етапі попереднього пошуку, щодо однорідності товарів та послуг береться до уваги важлива ймовірність виникнення у споживача відчуття приналежності їх до однієї особи, що виробляє товар, чи надає послуги.

Пошук рекомендується проводити на наступних етапах:

  1. Перед запуском бізнесу/лінійки товару/виробництва
  2. Перед виходом на нові ринки
  3. Перед подачею на реєстрацію ТМ

Важливо! Звіт по пошуку має свій “термін придатності”. Дані, які ви отримали сьогодні, вже не будуть актуальні через 3-4 місяці. Це зумовлено кількістю подання заявок на реєстрацію інтелектуальної власності.

Дані WIPO

У 2020 році у світі було подано понад 17 мільйонів заявок на реєстрацію Торгових марок, що на 13,7% більше, ніж у 2019 році. Найбільше активності припадає на Китай, друге місце США.

Динаміка поданих та зареєстрованих ТМ у всьому світі

Із графіка ви можете побачити, як з 2018 року почався розрив між кількістю поданих заявок на реєстрацію та кількістю успішно зареєстрованих Торгових марок.

Саме тому рекомендуємо звертатися до фахівців для проведення попереднього пошуку, щоб заощадити час, нерви та фінанси. Адже, виходячи з результатів пошуку, завжди повинні бути вказані рекомендації, завдяки яким Ви зможете внести незначні зміни (якщо вони знадобляться), вчасно зробити ребрендинг та подати на реєстрацію знак, який надалі буде успішно зареєстрований та стане Вашим нематеріальним активом, який одного разу може бути чудово оцінений!

Приклад рекомендацій у одному з пошуків юридичної компанії 4В.

Наприклад, за даними на січень 2021 року, бренд Амазон був оцінений у 200,7 мільярдів доларів США – дуже навіть непогано, чи не так?)

Якщо у вас виникла потреба в реєстрації Торгової марки, чи в преведенні попереднього пошуку – звертайтеся до нас, юристи компанії 4В занурюються в кожен кейс клієнта, та знаходять індивідуальні рішення.  

Залишайте заявку на попередню консультацію. 

корисні матеріали в нашому блозі

Wish – нова e-commerce платформа. Для кого потенційно цікава та як з нею працювати?

Wish – нова платформа, що продає 1,7 мільйона товарів на день. Різноманітні функції реклами, постійна підтримка продавців та реальна можливість продавати на весь світ – все це чекає на продавців Wish вже зараз.

читати далі
Альтернативні способи захисту порушених прав на торговельні марки в мережі Інтернет: UDRP, UA-DRP та інші

Розбираємо Єдину політику розгляду спорів щодо доменних імен (UDRP) та інші альтернативні процедури вирішення доменних спорів. А також приклади недобросовісного використання чужого зареєстрованого позначення в якості домену.

читати далі
“Доменні спори” та “кіберсквотинг” в українському законодавстві та способи вирішення спорів

Як сучасне законодавство України регулює такі явища як доменні спори та кіберсквотинг? В новому матеріалі розглянемо судові прецеденти, західний досвід та способи захисту.

читати далі