Як нерезиденту відкрити компанію LLC у США

Як нерезиденту зареєструвати LLC у США

Час читання: 12 минут

Багато підприємців, починаючи вести бізнес у рідній країні, у перспективі планують розширити його на міжнародний ринок. Такий крок відкриває доступ до величезної цільової аудиторії, дозволяє суттєво збільшити прибуток та масштаби діяльності. Для досягнення найсміливіших бізнес-цілей важливо не помилитися при виборі країни для створення компанії нерезидента.

Щоб прийняти правильне рішення, необхідно враховувати багато чинників, серед яких особливості податкової політики, лояльність до іноземного бізнесу, загальний економічний клімат та багато іншого. США – одна з держав, де умови для ведення підприємницької діяльності іноземними громадянами є найбільш сприятливими. У цьому матеріалі поговоримо про те, чому це так і як відкрити фірму в США нерезиденту.

Чому саме Сполучені Штати?

Існує кілька причин, через які варто розглянути США як країну для відкриття міжнародного бізнесу:

  1. Розвинена економіка. У рейтингу найконкурентоспроможніших країн для ведення бізнесу, складеному World Competitiveness Center IMD, США входить до десятки лідерів, при цьому посідаючи третє місце за економічними показниками. 
  2. Лояльність до іноземних громадян. Щоб зареєструвати компанію в США, нерезиденту не доведеться виконувати жодних додаткових умов. Ба більше, не знадобиться навіть його особистої присутності: подати всі необхідні документи та відкрити банківський рахунок можна онлайн.
  3. Посильне податкове навантаження. Податки у США для нерезидентів більш ніж адекватні. У країні існують штати, які не стягують значну частину основних податків на кшталт ПДФО, корпоративного прибуткового податку, податку з продажу тощо. До того ж тут можна розраховувати на отримання певних податкових пільг.

Крім того, у США існує багато варіантів організаційно-правових форм підприємств, доступних для реєстрації. Залежно від потреб вашого бізнесу, ви можете відкрити у Сполучених Штатах корпорацію (Corporation), партнерство (Partnership) або товариство з обмеженою відповідальністю (Limited Liability Company, LLC). Причому останній тип підприємства прийнятніший для Сполучених Штатів. Чому реєстрація LLC у США нерезиденту найвигідніша, знаємося далі.

Переваги створення LLC у США

Щоб відкрити фірму в США, нерезиденту насамперед необхідно сформулювати свої бізнес-цілі, визначити доступний бюджет і, залежно від цього, вибрати організаційно-правову форму майбутнього підприємства. Для більшості власників малого та середнього бізнесу оптимальним варіантом буде реєстрація LLC, і ось чому:

  • Обмежена відповідальність засновників. Відповідальність членів LLC за борговими зобов’язаннями компанії обмежується сумою фінансових вкладень у бізнес. Це істотна перевага перед іншими типами компаній – наприклад, партнерствами, де засновники відповідають за боргами фірми, зокрема, своїми особистими активами.
  • Варіативна система оподаткування. Залежно від передбачуваного доходу, ви можете вибрати різні принципи оподаткування для свого LLC – на кшталт корпорації, партнерства або навіть індивідуального підприємця, якщо йдеться про single member LLC. Засновники фірм інших типів такого права вибору не мають.
  • Гнучка структура. LLC не вимагає регулярних зборів, як у випадку з корпораціями. Також компаніями такого типу можуть керувати не лише її засновники, а й менеджери. У корпораціях цей обов’язок покладається виключно на директора.

Детальніше з особливостями Limited Liability Company у США та її перевагами перед іншими організаційно-правовими формами підприємств ви можете ознайомитись у нашій статті «Що таке LLC у США? Особливості використання для міжнародного бізнесу».

Етапи відкриття бізнесу в США нерезидентом на прикладі LLC

Реєстрація компанії у США нерезиденту може здатися досить складним процесом, адже він відбувається у кілька етапів.

  1. Вибір найменування компанії

Щоб результат розгляду вашої заявки на реєстрацію підприємства був позитивним, просто вибрати назву LLC, що вам сподобалася, буде недостатньо. Необхідно подбати, щоб вона задовольняла низку вимог:

  • Унікальність. Перед початком процедури реєстрації варто перевірити, чи не використовується вибране вами найменування іншими юридичними особами. Зробити це можна на урядовому порталі штату, де ви хочете створити бізнес. Наприклад, у Вайомінгу послугу пошуку надає ресурс WYO.GOV, у Делавері – DELAWARE.GOV і т.д.

Якщо перевірка пройшла успішно, і ви переконалися в тому, що бажана назва є вільною, можна розпочинати підготовку документів та подання заявки. Проте бувають ситуації, коли підприємець не готовий одразу зареєструвати компанію, і тоді можна зарезервувати потрібну назву. Ця послуга небезплатна, проте надалі дозволить заощадити час та кошти на повторне подання заявки у разі відмови через невідповідність вимозі унікальності.

  • Заборона використання певних слів. Ви не можете використовувати в назві своєї фірми слова, які вказують на вид діяльності, що ліцензується, якщо відповідної ліцензії у вас немає. Наприклад, заборонено вживати слова зі сфери фінансів (Банк, Страхування), освіти (Коледж), медицини (Клініка) тощо.

Також не можна згадувати у назві компанії слова та словосполучення, що використовуються для позначення державних установ: Держдепартамент, Казначейство та ін.

  • Наявність обов’язкових елементів. У складі назви підприємства має бути термін «Limited Liability Company» або один з варіантів його абревіатури: LLC, L.L.C.

Ми перерахували офіційні вимоги щодо назви вашого майбутнього підприємства. Однак є також деякі неофіційні рекомендації, які здатні значно полегшити старт бізнесу:

  • Перевірте доступність вибраної назви як вебдомену. Реєстрація компанії у США нерезидентом найчастіше передбачає ведення бізнесу онлайн. Попри те, що такий формат роботи може не вимагати наявності власного сайту, наприклад, якщо ви займаєтеся торгівлею на Amazon або іншому маркетплейсі, при розширенні бізнесу створення ресурсу компанії все ж таки можливе. У зв’язку з цим краще перевірити доступність назви фірми як вебдомену на самому початку роботи та забронювати його, купивши URL-адресу.
  • Вибирайте найменування, яке асоціюється із родом вашої діяльності. Занадто абстрактна назва не асоціюється у потенційних клієнтів з послугою чи товаром, який вони хочуть отримати, а отже, її буде складніше знайти у Мережі. Зважайте на цей факт при виборі.

Впевнені, що бажана назва відповідає всім перерахованим вище вимогам? Можна перейти до наступного етапу.

  1. Наймання реєстраційного агента

Законодавство США вимагає від усіх підприємців, які відкривають бізнес на території держави, наявності реєстраційного агента. Це представник компанії, в обов’язки якого входить отримання офіційної кореспонденції, що надходить на ім’я підприємства. До реєстраційного агента існує низка вимог:

  • вік від 18 років;
  • наявність зареєстрованої адреси у США;
  • фізична доступність за цією адресою у робочий час.

Зверніть увагу: Теоретично реєстраційним агентом може виступати один із засновників підприємства. Однак якщо відкрити компанію збирається нерезидент, це неможливо – через відсутність адреси в Сполучених Штатах його кандидатура не відповідає основним вимогам закону.

  1. Складання установчих документів організації

Пакет установчих документів є офіційним підтвердженням того, що компанія успішно зареєстрована. Для корпорації він включає статут організації (Bylaws), свідоцтво про реєстрацію (Certificate of Incorporation), акціонерну угоду (Shareholder Agreement) та сертифікат акцій (Stock Certificate). Детально про кожен з них ви можете дізнатися з нашого матеріалу «Які документи повинна мати американська фірма для функціонування?». Зараз пропонуємо зупинитися на документах, які мають бути у LLC.

  • Certificate of Formation, або Articles of Organization – свідоцтво про створення, або статут

Свідоцтво про створення є важливим документом для кожної компанії з обмеженою відповідальністю. Він офіційно підтверджує її існування, дає дозвіл працювати у конкретному штаті та захищає особисті активи підприємців.

Для отримання цього документа необхідно подати заявку до офісу Державного секретаря штату, де ви плануєте зареєструвати бізнес. У ній слід вказати всю важливу інформацію щодо вашої компанії:

  • бізнес-ціль;
  • фізичну адресу основного офісу;
  • найменування компанії;
  • ім’я та контактні дані власників;
  • ім’я та контактні дані зареєстрованого агента;
  • дату початку діяльності;
  • заплановану тривалість роботи ТОВ (необмежена або до певної дати);
  • підпис засновника.

Зверніть увагу: У деяких штатах існує можливість створення анонімної компанії, тобто імена та контактні дані засновників ТОВ можна не вказувати.

  • Operating Agreement – ​​операційна угода

Операційна угода – документ, що визначає внутрішні процеси у компанії. Воно укладається між членами товариства з обмеженою відповідальністю та містить їхні домовленості щодо структури управління компанією, прав, повноважень та обов’язків кожного учасника. Хоча цей документ і не є обов’язковим у більшості юрисдикцій, його складання рекомендується всім LLC. Детально прописані умови роботи компанії надалі допоможуть найпростіше врегулювати можливі суперечки та конфлікти.

  • Interest or membership certificates – процентні чи членські сертифікати

Сертифікат про членство містить інформацію про частку власності кожного члена LLC. Реєстрація компанії у США нерезидентом не передбачає обов’язкового випуску таких сертифікатів, але якщо ви все ж таки вирішите це зробити, інформація про membership certificates повинна бути включена в операційну угоду. Обов’язково вкажіть у ньому вартість сертифікатів, частку членської участі, яку вони визначають, та опишіть процес їх видачі.

  1. Реєстрація у податковій службі США – IRS

Для повноцінного ведення діяльності на території Сполучених Штатів необхідно офіційно зареєструватися як платник податків у IRS. Процедура передбачає отримання підприємцем ідентифікаційного номера роботодавця – EIN. Це необхідно для того, щоб підприємство могло наймати співробітників у штат, сплачувати податки та обслуговуватись у банку як юридична особа.

Подати заявку на отримання EIN можна онлайн – на офіційному сайті податкової служби Сполучених Штатів IRS.GOV. Для онлайн-подачі існує одне обмеження – у підприємця має бути номер соціального страхування. Якщо його немає, доводиться задовольнятися альтернативним способом – заповнювати паперову форму та відправляти її на фізичну адресу IRS, що займає значно більше часу.

Однак у компанії 4B знайшли вихід із цієї ситуації: щоб прискорити процес отримання EIN, ми надсилаємо заявки наших клієнтів-нерезидентів факсом.

Разом з ідентифікаційним номером роботодавця підприємцю важливо отримати у податковій службі ще один документ – EIN Confirmation Letter, або підтвердження листа про присвоєння EIN. Воно може бути вимагатися відповідними організаціями при поданні заявки на оформлення кредиту, відкритті корпоративного банківського рахунку, необхідності виплатити заробітну плату або використання платіжних систем типу Payoneer або PayPal.

Іноземцям-нерезидентам, які ведуть свою діяльність на території США, слід отримати ще один податковий номер – ITIN. Він потрібний для подання податкової декларації особами, які не мають права на отримання номера соціального страхування SSN.

Після проходження всіх перерахованих вище етапів ваша компанія з обмеженою відповідальністю буде вважатися офіційно зареєстрованою. Тепер ви можете переходити до наступних важливих кроків, а саме – відкриття банківського рахунку та розв’язання питань, пов’язаних із ліцензуванням бізнесу.

Зверніть увагу: У деяких штатах до створення компанії можуть висуватися додаткові вимоги. Наприклад, у Нью-Йорку вам доведеться опублікувати повідомлення про реєстрацію нової юридичної особи у місцевій пресі. Враховуйте такі додаткові витрати під час розрахунку бюджету.

Якщо у вас немає знань з цих питань, доцільно буде довірити відкриття фірми професійним юристам. Експерти 4B мають значний досвід у сфері виходу бізнесу на міжнародну арену і можуть супроводжувати вас на кожному етапі цього непростого процесу – від підготовки необхідних документів до бухгалтерського обслуговування та податкового планування.

Як відкрити рахунок в американському банку нерезиденту США?

Як ми вже казали, Сполучені Штати є лояльними до підприємців-нерезидентів. Проявляється це у сфері банківського обслуговування.

Не так давно для того, щоб відкрити рахунок у банку США, нерезиденту було необхідно особисто бути присутнім у відділенні фінансової установи, спілкуватися з її представниками та підписувати необхідні документи. Наразі процедура максимально спрощена – все це можна зробити онлайн. Щоб обслуговуватись у банку як юридична особа, власнику компанії доведеться надати такі документи:

  • Документ, що підтверджує існування компанії (наприклад, Certificate of Formation для LLC);
  • Дані засновників: паспорти, номери телефонів та інша контактна інформація.

Зверніть увагу: У штатах, де дозволено створення анонімної компанії, відкрити банківський рахунок без вказівки імен та контактних даних реальних власників підприємства також легко.

  • Адреса компанії чи реєстраційного агента.
  • EIN та лист-підтвердження про його присвоєння.
  • Заповнена форма, що надається банком для подання заявки на відкриття рахунку.

Це важливо: Банки США можуть попросити місцевий номер телефону для підключення клієнта до онлайн-банкінгу. Для виходу з цієї ситуації нерезиденту варто придбати у Сполучених Штатах SIM-карту американського стільникового оператора та встановити переадресацію дзвінків та повідомлень на свій номер у країні проживання.

Відкриття рахунку у банках США – одна з послуг юридичної компанії 4B. Серед наших переваг – співпраця з онлайн-банком Mercury, що гарантує нашим клієнтам швидке відкриття рахунку без відвідування фінансової установи.

Одержання ліцензій на підприємницьку діяльність нерезидентів

Ліцензування бізнесу, зареєстрованого у США нерезидентами, нічим не відрізняється від вимог до підприємців-резидентів. Тут підприємцям може знадобитися оформити:

  1. Бізнес-ліцензію, яка за своєю суттю є дозволом на ведення бізнесу у певній юрисдикції. Вона видається на рівні штату, де ви вирішили зареєструвати компанію. Її отримання приносить підприємцю певні переваги:
  • підвищення рівня довіри клієнтів, котрі з великим бажанням мають справу з ліцензованим бізнесом;
  • спрощення деяких процедур, наприклад, відкриття банківського рахунку, отримання кредиту.

Зверніть увагу: Не всі штати вимагають бізнес-ліцензії. Наприклад, цей вид ліцензування необов’язковий у Флориді або Вайомінгу. Так підприємець може заощадити, адже за отримання кожної ліцензії в США необхідно сплатити державне мито.

  1. Галузеві ліцензії. Це документи, які дозволяють підприємцю працювати у певних індустріях. Наприклад, у більшості юрисдикцій підлягають ліцензуванню такі сфери:
  • охорона здоров’я;
  • освіта;
  • юриспруденція;
  • сільське господарство;
  • архітектура;
  • інженерна справа;
  • фармацевтика;
  • бухгалтерський облік тощо.

Отримання ліцензії на роботу у всіх вищезгаданих галузях відносять до професійних. Окрім них, існують також ліцензії на продаж конкретних продуктів або послуг. Найчастіше підлягає ліцензуванню продаж алкогольних і тютюнових виробів, палива або зброї, надання транспортних послуг.

Зверніть увагу: Галузеві ліцензії можуть бути потрібні в США на рівні держави, штату або міста/округу, в якому ведеться бізнес.

  1. Інші види дозволів та ліцензій. Перелік цих документів відрізняється залежно від штату, який нерезидент обере, щоб відкрити компанію, і може включати:
    • дозвіл на розміщення вивісок;
    • екологічні ліцензії;
    • ліцензія пожежної охорони;
    • дозвіл на будівництво тощо.
  1. Sales Tax Certificate. Цей сертифікат необхідно отримати, якщо ваша бізнес-індустрія передбачає перерахування податку з продажу. При його отриманні компанії надається спеціальний номер, за яким податкова служба може відстежувати збір та сплату цього податку.

Крім іншої допомоги у відкритті бізнесу в США нерезиденту, компанія 4B спеціалізується на подачі заявок на отримання Sales Tax Certificate та здійснює подальше супроводження таких клієнтів.

Звітність та оподаткування США для нерезидентів

Податковий клімат – один з основних критеріїв вибору штату для реєстрації компанії у США нерезидентом. У цій державі неможливо говорити про податковий клімат загалом, оскільки умови оподаткування тут різняться залежно від юрисдикції.

Зупинимося на основних податках, передбачених для юридичних осіб:

  1. Sales Tax (податок з продажів). Залежно від штату ведення бізнесу він може становити від 0 до 16 % або взагалі не стягуватися.
  2. Корпоративний податок на прибуток. Ставка федерального прибуткового податку США становить 21 %.
  3. ПДФО. Оподаткування фізичних осіб нерезидентів у США здійснюється за ставкою від 10% до 37% та залежить від рівня доходів громадян.

Зверніть увагу: Попри те, що у статті йдеться про діяльність юридичних осіб, ПДФО все ж таки варто згадати, адже саме цей податок сплачують учасники LLC, які обкладаються податками на кшталт партнерств, і, власне, самі партнерства. Детальніше про принцип оподаткування компаній з обмеженою відповідальністю ви можете прочитати у нашому матеріалі «Що таке LLC у США? Особливості використання для міжнародного бізнесу»

  1. Замовлення франшизи. По суті, податок на франшизу – це плата за дозвіл вести бізнес у певній юрисдикції. У США податок стягують 19 штатів, а його розмір може бути фіксованим або визначатися з урахуванням доходів та інших фінансових показників компанії.
  2. Податок на дивіденди у США для нерезидентів. Іноземці-нерезиденти оподатковуються на дивіденди, що виплачуються американськими компаніями, за ставкою 30%.

Щоб визначитися зі штатом, де вигідніше зареєструвати компанію в США нерезиденту, було простіше, можна вивчити рейтинг штатів, складений американською організацією Tax Foundation, – «State Business Tax Climate Index 2023». Згідно з ним серед штатів із найсприятливішим податковим кліматом лідирують Вайомінг, Північна Дакота, Аляска і Флорида.

Витрати на створення та ведення бізнесу

Крім податкового навантаження, у Сполучених Штатах існують також деякі державні збори та мита, пов’язані з веденням бізнесу. Наприклад, під час створення компанії вам доведеться заплатити реєстраційний збір. Після заснування підприємства ви будете змушені подавати щорічний звіт про його діяльність та оплачувати при цьому регулярне мито. Як і у випадку з податками, розмір цих виплат залежить від обраної юрисдикції.

Підіб’ємо підсумки

США – чудовий варіант для підприємців, які хочуть розширити свій бізнес на міжнародний ринок. Досягненню успіху тут сприяє розвинена економіка, сприятливий податковий клімат та лояльність до нерезидентів.

Для відкриття компанії в США нерезиденту необхідно:

  • вибрати назву майбутньої фірми;
  • найняти реєстраційного агента;
  • підготувати установчі документи;
  • зареєструватися у податковій службі Сполучених Штатів;
  • відкрити рахунок в американському банку;
  • одержати необхідні для ведення бізнесу ліцензії.

Щоб усі етапи реєстрації пройшли швидко та без проблем, рекомендуємо довірити це професіоналам. Експерти 4B допоможуть вам у всіх питаннях, пов’язаних із виходом на міжнародний ринок, включаючи реєстрацію компанії, її юридичний, фінансовий та податковий супровід.

корисні матеріали в нашому блозі
Стратегії управління правами Інтелектуальної власності

Для багатьох бізнесів інтелектуальна власність (ІВ) – важлива частина їхніх бізнес-процесів та репутації, а в деяких компаній її вартість може навіть перевищувати вартість виробничих потужностей або бути основним джерелом доходу. У цій статті ми розглянемо як захистити такий цінний актив та отримати з нього максимальний прибуток. Що таке інтелектуальна власність компанії? WIPO – Всесвітня організація […]

читати далі
Як зареєструвати патент на винахід у Китаї

У Китайській Народній Республіці (КНР) підбили «патентні» підсумки 2023 року, згідно з якими кількіст2ь виданих охоронних документів на винаходи в країні збільшилася на 15,4%. Таким чином, під кінець 2023-го в Китаї налічувалося 4991 млн чинних охоронних документів. Інтерес до отримання патенту на винахід у КНР зберігається як у жителів країни, так і серед іноземних громадян. […]

читати далі
Related на Amazon. Розблокування пов’язаних Seller Account

На Amazon налічується понад 310 мільйонів активних облікових записів. Це не дивно з огляду на те, які широкі можливості платформа надає для ритейлерів по всьому світу. Крім того, безліч продавців об’єднують свої зусилля для спільного просування товарів на платформі, і при цій кооперації створюють усередині даних тригери для зв’язування своїх акаунтів. Хоча самі собою тригери […]

читати далі