Документи компаній у США для ведення бізнесу

Які документи повинна мати американська фірма для функціонування?

Час читання: 15 хвилин

За статистичним даними за останні п’ять років у США щорічно відкривається 4,4 мільйона підприємств. Така популярність бізнесу у Сполучених Штатах цілком виправдана – тут стабільна політична ситуація та сприятливе економічне середовище. Також країна надає рівні можливості для місцевих та іноземних підприємців та стимулює розвиток бізнесу за допомогою податкових пільг та простої процедури реєстрації компанії.

Однак, попри відносну простоту ведення бізнесу в США, його успіх залежатиме від того, наскільки добре підприємець розуміється на деталях. У тому числі важливо знати етапи реєстрації компанії, перелік необхідних для її функціонування документів та особливості ліцензування американського бізнесу. Саме на цих питаннях зупинимося у нашому матеріалі.

Установчі документи компанії в США: що це і для чого вони потрібні?

Статутні документи будь-якої компанії – це офіційні папери, необхідні для юридичного оформлення створення підприємства. Вони подаються до відповідного державного органу – у США це канцелярія держсекретаря за місцем реєстрації.

Статутні документи компанії у США відрізнятимуться залежно від її типу. Нижче ви знайдете перелік документів, які клієнт отримує після реєстрації компанії з обмеженою відповідальністю та корпорації типу C в США.

LLCC-Corp
Certificate of Formation – свідоцтво про створенняCertificate of Incorporation (Articles of Organization) – свідоцтво про реєстрацію (установчий договір)
Bylaws – статут
Operating Agreement – ​​операційна угодаShareholder Agreement – ​​акціонерна угода
Interest or membership certificates – процентні чи членські сертифікатиStock Certificate – сертифікат акцій, або фондовий сертифікат
EIN Confirmation Letter – лист-підтвердження про надання ідентифікаційного номера роботодавця

Зазначені документи повинні містити основну інформацію про компанію, включаючи її назву, тип, ім’я та адресу зареєстрованого агента. Також тут слід прописати всі внутрішні процеси підприємства, права та обов’язки учасників або акціонерів, управлінську структуру та багато іншого. Нижче ми детальніше зупинимося на змісті кожного з цих документів і поговоримо про їхнє значення для функціонування американської компанії.

Підготовка необхідної документації – лише один з етапів реєстрації бізнесу в Сполучених Штатах. Ми описали цей процес детально в наших статтях про створення підприємства у Флориді та Делавері. Зараз пропонуємо зупинитися на основних кроках, які необхідно зробити для реєстрації LLC і C-Corp в США.

Алгоритм створення підприємства у США: відкриваємо LLC або C-Corp

Етапи реєстрації компаній різних типів у Сполучених Штатах можуть відрізнятися залежно від того, який штат було обрано. Ми підготували для вас короткий гайд зі створення LLC та C-Corp на прикладі штату Делавер.

Реєстрація C-Corp

#1. Вибір назви компанії

До назви корпорації типу C у Делавер є певні вимоги. Воно обов’язково має бути унікальним, тобто відрізнятися від усіх наявних у штаті корпорацій, і містити в собі слова «Incorporated», «Corporation», «Company» або їх абревіатури – «Inc.», «Corp.», or «Co.».

#2. Призначення реєстраційного агента

Ця умова є обов’язковою для всіх корпорацій штату Делавер. Такий агент виконує функції представника компанії, до обов’язків якого входить отримання юридичної та урядової кореспонденції, що надходить на ім’я підприємства.

Зверніть увагу: Реєстраційним агентом може виступати сам підприємець або його партнери. Головне, щоб на момент обіймання посади агенту виповнилося 18 років, він мав фізичну адресу в США та був доступний за ним у робочий час. Однак для компаній, які створені нерезидентами, це проблематично, адже зазвичай вони не мають реєстраційної адреси в США. Тому такі підприємці найчастіше користуються послугами спеціалізованих служб

#3. Підготовка та подання свідоцтва про реєстрацію (Certificate of Incorporation)

Це основний документ, який потрібний для реєстрації C-Corp у Делавері. Він повинен містити основну інформацію про корпорацію та реєстраційного агента.

#4. Оплата реєстраційного збору

Сума збору залежить від кількості оголошених акцій і може змінюватись залежно від супутніх факторів. Наприклад, підприємцю доведеться заплатити більше, якщо він зацікавлений у прискореній обробці заявки.

#5. Прийняття корпоративного статуту

Як уже згадувалося, цей документ регулює діяльність компанії. У ньому мають бути прописані внутрішні процеси корпорації, у тому числі проведення зборів директорів та акціонерів, процедура голосування та інші аспекти корпоративного управління.

#6. Отримання EIN – ідентифікаційний номер роботодавця

Це номер, який використовується у США для взаємодії підприємця із податковою службою. Крім сплати податків, він відкриває можливість відкрити корпоративний банківський рахунок та наймати співробітників у компанію.

Реєстрація LLC

#1. Вибір назви компанії з обмеженою відповідальністю

Принцип підбору назви LLC нічим не відрізняється від вибору найменування C-Corp – воно має бути унікальним. Різниця полягає лише в обов’язкових складових – назва Limited Liability Company повинна містити такі слова або абревіатури: L.L.C., LLC, Ltd. Company, Ltd.Co., Limited Co.

#2. Призначення реєстраційного агента

Підприємці, які вирішили заснувати LLC, як і власники C-Corp повинні призначити реєстраційного агента. Вимоги щодо нього ми описали вище.

#3. Підготовка та подання свідоцтва про створення (Certificate of Formation)

Certificate of Formation та Certificate of Incorporation – це однотипні установчі документи в США, різниця між якими полягає лише в тому, що перше складають і подають реєстраційні агенти компаній з обмеженою відповідальністю, а друге – корпорацій. Таким чином, для реєстрації LLC необхідно подати свідоцтво про створення, де має міститися вся інформація про компанію, включно з її назвою та даними реєстраційного агента.

#4. Створення операційної угоди

Операційна угода – це документ, який укладається між учасниками LLC та визначає особливості функціонування та управлінську структуру підприємства.

Зверніть увагу: Складання операційної угоди або операційної договору – необов’язкова умова в штаті Делавер, проте настійно рекомендується всім засновникам LLC. З його допомогою підприємці матимуть змогу уникнути спірних ситуацій у подальшій діяльності.

#5. Реєстрація для сплати державних податків

Для можливості сплачувати податки у штаті Делавер, обслуговуватись у банках як корпоративний клієнт та наймати співробітників у штат власникам LLC також необхідно отримати ідентифікаційний номер роботодавця – EIN. 

Юристи компанії 4B готові надати вам кваліфіковану допомогу у реєстрації LLC та C-Corp в США. Ми візьмемо на себе складання та подання необхідних документів, а також надамо детальну консультацію з питань оподаткування та банківського обслуговування.

Які документи для ведення бізнесу необхідні підприємству у США?

Щоб працювати в США, підприємцям доведеться підготувати пакет документів, який включає папери з повною інформацією про підприємство, податкову та фінансову документацію, а також додаткові угоди. Одні з них є обов’язковими, інші лише рекомендовані до складання – вимоги органів влади залежать від штату, в якому реєструється компанія.

Certificate of Formation або Articles of Organization 

Першочерговий документ, який Секретаріат штату надсилає клієнту після успішної реєстрації компанії, – свідоцтво про заснування для LLC і свідоцтво про реєстрацію, або засновницький договір, для C-Corp. Це основоположні документи, що підтверджують реєстрацію компанії. Вони вказують на те, що LLC або C-Corp існує, і містять основну інформацію про підприємство.

Структура Certificate of Formation:

  • назва та реєстраційний номер компанії;
  • дата реєстрації підприємства;
  • реєстраційна адреса організації;
  • мета бізнесу (цей розділ у різних штатах може називатися «загальний характер бізнесу»);
  • дата набуття документом чинності;
  • адреса та ім’я реєстраційного агента;
  • копія свідоцтва про реєстрацію назви LLC;
  • підпис уповноваженого представника;
  • статутний капітал – кількість акцій, допущених до випуску, а також їх тип та par value.

Структура Articles of Organization:

  • назва корпорації;
  • юридична адреса компанії;
  • ціль бізнесу;
  • тип корпорації;
  • ім’я та адреса реєстраційного агента;
  • статутний капітал;
  • дата реєстрації підприємства.

Bylaws 

Bylaws, або статут американської корпорації – це документ, який визначає внутрішні правила та процедури роботи компанії. Як правило, статут складають одночасно зі свідоцтвом про реєстрацію, проте юридично це зовсім різні документи.

Інформація, яка має бути включена до статуту:

  • назву, адресу та бізнес-мету корпорації;
  • дані про склад ради директорів: кількість її членів, строк їх повноважень, необхідна кваліфікація, процедура призначення та звільнення;
  • перелік посадових осіб та процедури їх призначення та звільнення – зазвичай йдеться про президента, віцепрезидента, секретаря та скарбника;
  • кількість випущених акцій та детальна інформація про них – наприклад, правила їх передачі, тип (голосують чи ні) тощо. (вказується в Shareholder agreement);
  • дані про наявність у корпорації комітетів, їх обов’язків, процедури створення та розпуску;
  • правила проведення зборів акціонерів, у тому числі їх строки, порядок повідомлення учасників; правила голосування;
  • процес вирішення конфліктних ситуацій;
  • процедура внесення поправок до статуту.

Статут спрощує процес прийняття бізнес-рішень та виступає основою вирішення спорів усередині корпорації.

Shareholder Agreement або Operating Agreement 

Operating Agreement, або операційна угода – це специфічний для LLC документ, який регулює управління компанією та її діяльність. Підписання цього внутрішнього договору необов’язково у багатьох штатах – наприклад, законодавство Флориди та Делаверу не вимагає, а лише рекомендує його скласти. Тоді як у Каліфорнії, Нью-Йорку та Міссурі наявність цього документа є обов’язковою умовою при реєстрації LLC.

Зміст Operating Agreement:

  • структура підприємства з обмеженою відповідальністю;
  • особливості керування LLC;
  • капітальні вкладення та членські внески;
  • права власності;
  • умови розірвання;
  • повноваження та обов’язки членів та керівників;
  • розподіл прибутку та збитків.

При реєстрації корпорації типу С операційна угода не укладається. Для цієї форми бізнесу існує окремий документ, який має назву Shareholder Agreement, або акціонерна угода.

Воно має містити таку інформацію:

  • кількість випущених акцій;
  • акціонери та частка їх володіння бізнесом;
  • особливості процедури передачі акцій;
  • переважні права чинних акціонерів для придбання акцій задля збереження частки володіння.

Укладання угоди між акціонерами не є обов’язковим згідно із законом, проте його важливість не можна недооцінювати. Цей документ допоможе уникнути спірних ситуацій усередині корпорації та заощадити час та бюджет компанії.

Stock Certificate 

Сертифікат акцій – це документ, що підтверджує право власності на певну кількість акцій корпорації. Спочатку вони були необхідні для отримання дивідендів та передачі пакета акцій, проте сучасне корпоративне законодавство спростило ці процедури, тому зараз більшість корпорацій не вимагають пред’явлення Stock Certificate.

У LLC існує документ, що за своєю суттю аналогічний фондовому сертифікату. Він називається сертифікатом про членство та відображає частку власності конкретного учасника в компанії з обмеженою відповідальністю.

Employer Identification Number Confirmation Letter 

Отримання EIN – це обов’язкова процедура для всіх юридичних осіб, які реєструються в США. Ця абревіатура розшифровується як Employer Identification Number (ідентифікаційний номер роботодавця). Він видається податковою службою Сполучених Штатів – IRS – і є ключем до сплати податків, корпоративного банківського обслуговування та найму співробітників у штат компанії.

Зверніть увагу: Подати заявку на отримання EIN можна онлайн, скориставшись формою на офіційному сайті IRS.GOV, або заповнити паперову версію заяви та надіслати її на фізичну адресу податкової служби. Для такого способу є одне обмеження – щоб подати заявку онлайн, потрібна наявність SSN. Однак, компанія 4B знайшла вихід із цієї ситуації – щоб прискорити подачу, ми надсилаємо заявки наших клієнтів факсом.

Окрім ідентифікаційного номера роботодавця, важливу роль для бізнесу відіграє лист-підтвердження EIN. Це офіційний документ, який видає IRS після надання компанії податкового номера. Якщо заявку було подано онлайн, лист-підтвердження буде сформовано відразу після випуску EIN у форматі PDF. У разі подання паперової форми, лист буде надіслано на фізичну адресу, вказану в заявці.

Лист-підтвердження EIN необхідний у таких випадках:

  • подання заявки на отримання кредиту;
  • відкриття банківського рахунку для бізнесу;
  • виплата заробітної плати;
  • оформлення корпоративної кредитної картки;
  • здійснення онлайн-платежів у системах Payoneer, PayPal та ін.

Зверніть увагу: Якщо ви втратите лист-підтвердження, ви можете повторно запросити його в IRS. Копія листа буде надана факсом або поштою абсолютно безкоштовно.

У різних штатах можуть існувати особливі вимоги до оформлення правоустановчих документів компанії, тому для їх коректного складання доцільно звернутися до професіоналів. Юристи компанії 4B знають правила документообігу, специфічні для кожної юрисдикції США, і готові застосувати свої знання в роботі з нашими клієнтами.

Ліцензування бізнесу у США

Крім документів, які обов’язково мають бути складені під час реєстрації компанії у Сполучених Штатах, ведення бізнесу в цій державі передбачає отримання підприємцем певних ліцензій та дозволів. Поговоримо докладно про їх типи та призначення.

Бізнес-ліцензії

Ліцензування бізнесу в США здійснюється на різних рівнях: федеральному, державному (ліцензії штату) та місцевому (ліцензії округу чи міста). Отже, для ведення діяльності на території Сполучених Штатів може знадобитися:

  • Федеральна бізнес-ліцензія – видається відповідним державним органом на ведення бізнесу у певній сфері. Наприклад, якщо ви плануєте займатися вантажоперевезеннями та використовуватимете великогабаритний транспорт, доведеться отримати ліцензію Міністерства транспорту. Ліцензуванням бізнесу в аграрній та тваринницькій сфері займається Міністерство сільського господарства, А працювати в індустрії теле- і радіомовлення можна, отримавши ліцензію Федеральної комісії зі зв’язку.
  • Державна бізнес-ліцензія – ліцензія ведення бізнесу, яка видається певним штатом. Для її оформлення підприємцю необхідно надати в офіс державного секретаря свій індивідуальний номер роботодавця та внести обов’язкову оплату.

У деяких штатах оформлення державної бізнес-ліцензії не потрібне. Наприклад, від неї звільняються підприємці Флориди. А ось у Делавері навпаки – отримати ліцензію штату доведеться обов’язково незалежно від сфери діяльності компанії. Бізнес-ліцензія Делаверу видається на рік із правом продовження на три роки. Щорічний збір складає $75.

  • Локальна бізнес-ліцензія – ліцензія, яка видається на рівні певного міста або округу. Наприклад, такий документ може знадобитися компаніям, які займаються торгівлею харчовими продуктами чи алкоголем.

Професійні ліцензії

Крім бізнес-ліцензій, які потрібні не у всіх штатах і обов’язкові не для всіх сфер бізнесу, у США існують професійні ліцензії. Це документи, що підтверджують кваліфікацію підприємця у конкретній промисловості. У кожному штаті перелік галузей, для роботи в яких необхідно отримати професійну ліцензію, може відрізнятись. Нижче ви знайдете список найпоширеніших з них:

  • медицина;
  • страхування;
  • будівництво та архітектура;
  • банківська справа;
  • освіта.

Sales Tax Certificate

Цей сертифікат необхідний бізнесу, який за родом своєї діяльності має намір стягувати та перераховувати податок з продажів. У процесі отримання Sales tax license підприємству присвоюється номер дозволу, що дає змогу відповідній службі контролювати збір, звітність і сплату податку з продажів.

Серед інших послуг компанії 4В щодо розвитку міжнародного бізнесу – подання заявки на отримання такого сертифіката та подальше обслуговування клієнтів.

Зверніть увагу: У різних штатах вимоги до збору податку з продажу можуть відрізнятися. Наприклад, більшість штатів та округ Колумбія стягують загальні податки з продажу, тоді як у деяких із них дозволено місцеві податки. Також локальне законодавство може передбачати спеціальні правила оподаткування продажу алкогольної продукції, тютюнових виробів та палива.

Інші дозволи

Крім ліцензій, що дають право на ведення бізнесу в США, підприємцю може знадобитися отримати додаткові дозволи, наприклад:

  • на розміщення вивісок;
  • на будівництво;
  • пожежної охорони;
  • для проведення спеціальних заходів.

Цей список не повний і може змінюватися в залежності від штату реєстрації компанії.

Підіб’ємо підсумки

Для повноцінного функціонування підприємства США має мати певний пакет документів. Він повинен включати:

  • реєстраційні документи корпорації або LLC: свідоцтво про реєстрацію або створення, статут американської компанії, операційна чи акціонерна угода, сертифікат акцій, EIN з листом-підтвердженням;
  • професійні, бізнес-ліцензії, сертифікат на податок з продажу;
  • інші специфічні дозволи.

Щоб розібратися у всіх тонкощах корпоративного документообігу США, рекомендуємо звернутися по допомогу до професіоналів. Експерти компанії 4В мають необхідний досвід у всіх перерахованих вище питаннях. Звертайтеся за консультацією – ми раді допомогти у розвитку вашого міжнародного бізнесу.

корисні матеріали в нашому блозі
Стратегії управління правами Інтелектуальної власності

Для багатьох бізнесів інтелектуальна власність (ІВ) – важлива частина їхніх бізнес-процесів та репутації, а в деяких компаній її вартість може навіть перевищувати вартість виробничих потужностей або бути основним джерелом доходу. У цій статті ми розглянемо як захистити такий цінний актив та отримати з нього максимальний прибуток. Що таке інтелектуальна власність компанії? WIPO – Всесвітня організація […]

читати далі
Як зареєструвати патент на винахід у Китаї

У Китайській Народній Республіці (КНР) підбили «патентні» підсумки 2023 року, згідно з якими кількіст2ь виданих охоронних документів на винаходи в країні збільшилася на 15,4%. Таким чином, під кінець 2023-го в Китаї налічувалося 4991 млн чинних охоронних документів. Інтерес до отримання патенту на винахід у КНР зберігається як у жителів країни, так і серед іноземних громадян. […]

читати далі
Related на Amazon. Розблокування пов’язаних Seller Account

На Amazon налічується понад 310 мільйонів активних облікових записів. Це не дивно з огляду на те, які широкі можливості платформа надає для ритейлерів по всьому світу. Крім того, безліч продавців об’єднують свої зусилля для спільного просування товарів на платформі, і при цій кооперації створюють усередині даних тригери для зв’язування своїх акаунтів. Хоча самі собою тригери […]

читати далі