Як вийти на Amazon-handmade (Амазон Хендмейд) - Частина 2

Як вийти на Amazon-handmade. Частина 2: Підготовка та організація продажів

Час читання: 15 хвилин

У першій частині матеріалу про те, як продавати хенд мейд на Амазон, ми поговорили про особливості роботи на маркетплейсі, вимоги до товарів, що реалізуються, комісії та збори майданчика, а також розібрали переваги та недоліки торгівлі на цьому ecommerce-майданчику.

У цій статті пропонуємо зупинитися на всіх тонкощах, які пов’язані з організацією бізнесу на Amazon-handmade: реєстрації акаунта, додаванні лістингів, просуванні товарів, організації логістики та виведенні коштів. Для початку ж поговоримо про те, як підготуватися до старту продажів, адже від цього залежить успіх вашої діяльності в цілому.

Підготовка до запуску бізнесу: про що слід подбати заздалегідь?

Згідно зі статистикою, наданою ресурсом JungleScout, 89% продавців на Amazon мають прибуток. Щоб потрапити до їх числа, слід ретельно підготуватися до старту продажів. Це досить складний процес і далі ми зібрали для вас кілька рекомендацій щодо того, що потрібно зробити в обов’язковому порядку.

  1. Сформуйте бізнес-концепцію

Концепція бізнесу містить основну ідею та формат вашої діяльності. У процесі формування необхідно продумати продукт, який ви збираєтеся виробляти, підхід до маркетингу, особливості здійснення доставки. Інакше кажучи, визначити цінність вашого бізнесу, завдяки якій ви зможете виділитися серед конкурентів. Це дуже важливо для торгівлі на великих маркетплейсах, таких як Amazon. Адже на цій платформі близько 9,7 мільйона активних продавців, кожен з яких може бути вашим потенційним конкурентом.

  1. Підготуйте лінійку товару

Лінійка товару, або продуктова лінійка – це група товарів, пов’язаних одним товарним знаком і продаваних одним і тим же продавцем, але відмінних за своїми характеристиками. У контексті продажу хенд мейд на Амазоні це, наприклад, набір предметів ручної роботи для ванної кімнати: мильниця, гачки, килимки, тримачі для рушників, ємності для рідких мийних засобів тощо. Звісно, можна виготовляти й продавати один певний товар, але що ширший асортимент, то більше потенційних клієнтів ви залучите до свого магазину.

  1. Зробіть якісні фотографії продукції та рекламні відеоролики

Грамотне оформлення лістингу – одна з необхідних умов успішного продажу. Ваш товар може бути максимально якісним, унікальним і візуально привабливим, але без правильної подачі про його існування ніхто не дізнається. Щоб привернути увагу покупців, вам необхідно подбати про фотографії продукції та її відеопрезентацію. Причому підготовку цих матеріалів краще доручити професіоналам. Детальніше про створення фотографій та відеороликів поговоримо трохи згодом.

  1. Створіть компанію

Реєстрація на Amazon-handmade передбачає створення юридичної особи. Якщо ви плануєте продавати з України на європейському маркетплейсі, це обов’язкова умова, адже Amazon EU не працює з фізичними особами з нашої країни. Трохи інша ситуація з Amazon USA – тут ви можете спробувати свої сили як фізособа, але після досягнення річного обороту в розмірі $200-300 тисяч вам все одно доведеться задуматися про створення компанії.

Щоб процедура пройшла гладко та швидко, рекомендуємо звернутися за допомогою до реєстрації юрособи за кордоном до професіоналів. Експерти 4В надають комплексні послуги зі створення компанії. Телефонуйте та отримайте детальну консультацію наших юристів. 

  1. Зареєструйте торгову марку, патент та авторське право

Щоб продавати на Амазон хендмейд безпечно, не переживаючи за свої права інтелектуальної власності, варто заздалегідь зареєструвати торгову марку, а якщо ваш виріб має унікальні функції або дизайн – ще й патент на винахід або промисловий зразок.

Отримання свідоцтва про реєстрацію авторського права також буде перевагою для продавця – воно захистить фотографії та описи ваших виробів від незаконного копіювання та використання. На перший погляд, може здатися, що реєструвати АП зовсім не обов’язково, адже згідно з Бернською конвенцією, охорона авторського права здійснюється автоматично з моменту створення твору.

Однак, якщо ви виявите неправомірне використання ваших матеріалів, без відповідного свідоцтва довести свою правоту на маркетплейсі або в суді практично неможливо. Раніше ми вже писали про захист авторського права в ecommerce бізнесі. Ознайомитися з матеріалом можна за посиланням.

Юристи компанії 4В спеціалізуються на виході на міжнародний ринок і в тому числі надають допомогу в реєстрації прав інтелектуальної власності. Розкажіть нам про свій бізнес, і ми допоможемо вам зробити його максимально безпечним.

Старт продаж на Amazon-handmade: реєстрація на ринку

Шлях успішного продавця на Amazon-handmade складається з шести етапів:

  1. Реєстрація облікового запису покупця.
  2. Створення облікового запису Seller Central Individual на основному маркетплейсі.
  3. Перехід на професійний обліковий запис.
  4. Подання заявки на вступ до спільноти майстрів.
  5. Додавання лістингів.
  6. Просування бізнесу.

Розглянемо детально перші чотири етапи, які стосуються створення акаунта для продажу хенд мейд на Амазоні.

Реєстрація облікового запису покупця

Зайдіть на сайт Amazon і перейдіть за посиланням «Create your Amazon account» у правому верхньому кутку екрана.

  • Введіть потрібні дані: ім’я, прізвище, номер телефону або адресу електронної пошти, пароль. 
  • У наступному вікні введіть у відповідне поле OTP-код, який прийде на вказаний e-mail.
  • У вікні вкажіть всю необхідну інформацію:
    • прізвище, ім’я;
    • дату народження;
    • паспортні дані;
    • адреса реєстрації;
    • номер телефону;
    • дані кредитної картки;
    • номер рахунку Payoneer;
    • адреса електронної пошти.

Вітаємо, ваш обліковий запис покупця на Amazon створений – можна переходити до реєстрації на маркетплейсі як продавець.

Створення облікового запису Seller Central

  • У своєму обліковому записі покупця натисніть посилання «Sell on Amazon» внизу екрана.
  • Виберіть один із тарифних планів, які пропонує маркетплейс. 

Ви можете зареєструвати індивідуальний або професійний обліковий запис. Перший з них безкоштовний, але передбачає обмеження за кількістю одиниць товару, що продаються, на місяць. Допускається до 40 продажів, за кожний з яких буде списано комісію $0,99. Щомісячна абонентська плата за другий складає $39,99, зате в ньому немає жодних лімітів – можна продавати необмежену кількість виробів. Ще один бонус – для продавців виробів ручної роботи цю комісію буде скасовано після схвалення заявки на продаж у категорії Handmade.

Рекомендація від експертів: Для торгівлі на Амазон-хендмейд вам у будь-якому разі доведеться реєструвати обліковий запис Professional – це обов’язкова умова торгового майданчика. Однак, щоб убезпечити себе від можливої втрати $39,99 – у разі, якщо акаунт буде заблоковано після реєстрації – рекомендуємо почати з вибору індивідуального плану продажів. Згодом ви зможете в будь-який момент змінити його на професійний.

  • У вікні «Selling Plans» виберіть створення індивідуального облікового запису продавця – натисніть кнопку «Sign up for Individual».
  • У наступному вікні вкажіть країну проживання, свої ім’я та прізвище, а також у меню «Тип бізнесу» виберіть зі списку варіант «None, I am an Individual».
  • Натисніть кнопку «Agree and continue», після чого у вікні вкажіть всі необхідні дані:

Зверніть увагу: Обов’язково вказуйте дійсний номер телефону, оскільки на нього прийде код підтвердження, який потрібно буде внести у відповідне поле для продовження реєстрації.

  • Заповніть фінансову інформацію, а саме номер, ім’я власника та термін дії вашої картки. Ця карта необхідна для списання зборів та комісій маркетплейсу.
  • У наступному вікні маркетплейс запросить інформацію про ваш бізнес. Вкажіть назву магазину, дані про наявність кодів UPC та дані щодо того, чи є ви виробником товару та власником бренду.

Зверніть увагу: Для продажу товарів на Amazon-handmade вам не потрібні UPC-коди, тому на це запитання можете сміливо відповідати «Ні». Що ж до власного виробництва – обов’язкова відповідь «Так». Адже, як ми писали у першій частині цієї статті, до продажу на маркетплейсі допускаються лише товари, виготовлені особисто продавцем чи групою майстрів до 20 осіб. Перепродаж чужих виробів заборонено.  

  • Завантажте скан-копії паспорта та банківської виписки та чекайте на завершення верифікації облікового запису.

Перехід на професійний план продажу

Якщо реєстрація пройшла успішно, вітаємо – ви стали зареєстрованим продавцем Амазону. Однак для продажу категорії товарів ручної роботи цього недостатньо. Тепер вам слід перекласти свій обліковий запис на план Professional. Для цього:

  • У меню свого профілю індивідуального продавця зайдіть в «Settings» і виберіть зі списку пункт «Account Info».
  • По черзі натисніть кнопки «Manage», «Upgrade» та «Proceed». 
  • Введіть свій номер телефону та пройдіть його верифікацію – введіть у відповідне поле OTP-код із SMS.
  • Вкажіть способи приймання та відправлення платежів, дайте відповіді на запитання, що стосуються вашого бізнесу, і виберіть категорії товарів, які плануєте продавати.

Готово! Тепер ваш обліковий запис став професійним, і ви можете подавати заявку на доступ до торгівлі на Амазон хенд мейд.

Подання заявки на вступ до спільноти майстрів

Перед подачею заявки на доступ до продажів на Амазон у категорії «Ручна робота» рекомендуємо впевнитися, що ваш товар підходить для торгівлі на цьому маркетплейсі. Детально з вимогами торгового майданчика ознайомтеся в першій частині цього матеріалу.

Якщо все гаразд, і ваш товар може продаватися на Amazon-handmade, виконайте такі кроки:

  • На сторінці Amazon-handmade перейдіть за посиланням «Sell on Handmade» у верхньому правому кутку екрана.
  • У вікні, натисніть на кнопку «Apply now»

Після цього увійдіть до наявного облікового запису Seller Central.

  • Далі заповніть форму, яка містить такі розділи:
    • Запитання щодо ваших товарів, серед яких: Які вироби ви продаєте? Як виготовляються ваші товари? Яку частину роботи ви виконуєте?
    • Прохання покроково описати процес виробництва та використовувані матеріали.
    • Вимога завантажити фотографії виробів ручної роботи та виробничого процесу.
    • Вибір категорії товару.

Зверніть увагу: Розгляд заявки може зайняти кілька тижнів, тому не варто хвилюватися, якщо ви не отримали миттєвої відповіді від Амазон.

Додавання лістингу. Як допомогти покупцям помітити ваш товар?

Додавання карток товарів на Амазон-хендмейд ідентичне аналогічному процесу на головному маркетплейсі. Після отримання позитивної відповіді на вашу заявку про приєднання до спільноти майстрів ви можете переходити до створення лістингів. Для цього:

  • Зайдіть у свій обліковий запис продавця та в розділі «Inventory» виберіть «Add a Product».
  • У вікні, перейдіть за посиланням «Create a New Product Listing».
  • Виберіть категорію товару, який маєте намір продавати. У нашому випадку – Handmade.
  • Заповніть назву товарів та їх описи, додайте фотографії, а також відеоролики, якщо ця опція доступна.

Поговоримо про додавання фото- та відеоматеріалів докладніше.

У Amazon існує низка вимог до формату фотографій:

  • Усі зображення товарів мають бути розміщені на білому тлі, без додаткових графічних елементів – логотипів, товарних знаків тощо.
  • Допустимі лише фотографії продукції – спроби додати ілюстрацію товару не увінчаються успіхом.
  • Мінімальний розмір фотографії по її довжині – 1000 пікселів, максимальний – 10 000 пікселів.
  • Зображення виробу повинне займати не менше 85% кадру.
  • Фотографії мають бути високої, бажано професійної якості.

У звичайних лістингах підтримується лише додавання фотографій товарів. Якщо ви приєднаєтесь до програми Brand Registry, у вас з’явиться можливість використання мультимедійного контенту, тобто відео про ваш продукт.

Це стане справжньою перевагою вашого магазину. Згідно з дослідженням, проведеним лідером у сфері виробництва анімаційного відео, компанією Wyzowl, 91% споживачів хочуть бачити більше відеоконтенту від улюблених брендів. Також абсолютна більшість маркетологів заявляє, що додавання відео гарантує хороше повернення інвестицій, допомагає збільшити трафік та обсяг продажів.

Для довідки: Brand Registry – програма, яка діє на Amazon і спрямована на захист інтелектуальної власності продавців від несумлінних конкурентів. Вона доступна лише підприємцям, які зареєстрували свою торгову марку. Детальніше про Amazon Brand Registry ви можете дізнатися з нашого матеріалу про захист прав інтелектуальної власності.

На маркетплейсі поширені два типи відео: lifestyle-ролики та відео з описом функціонала виробу. Перші демонструють різні життєві ситуації, пов’язані з використанням продукту, що продається. Зазвичай вони мають викликати в клієнтів позитивні емоції та через них спонукати до покупки. Другі – емоційно не забарвлені, у яких сухо показаний принцип дії чи варіанти використання товару.

До відеороликів торгова платформа також має свої вимоги:

  • співвідношення сторін 16:9;
  • мінімальна роздільна здатність 1280х720;
  • колірний профіль RGB та роздільна здатність від 72 точок на дюйм;
  • формати, що підтримуються: 3GP, AVI, AAC, MP4, FLV, MOV, MPEG-2;
  • тривалість трохи понад дві хвилини (рекомендований показник, офіційних обмежень немає).

Зверніть увагу: Вказуйте в лістингах максимально повну інформацію про товар, додавайте якісні фотографії та по можливості відеоматеріали. Такі лістинги будуть пріоритетними для пошукової системи Amazon та ваших потенційних покупців.

Можливості для просування вашого товару від Амазону та сторонніх ресурсів

За даними ресурсу SmallBizGenius, рекламна модель pay-per-click (PPC), яка використовується на Amazon, повертає підприємцям $2 за кожен витрачений $1, забезпечуючи рентабельність інвестицій 200 %. А сервіси Google Ads та Facebook визнані ресурсом WordStream рекламними каналами із найвищими показниками ROI. Саме тому для оптимізації просування ваших товарів на Amazon-handmade необхідно використовувати всі можливості, які є на маркетплейсі та сторонніх ресурсах, у комплексі.

Реклама від Amazon

Після реєстрації у програмі Brand Registry, про яку ми вже згадували в цьому матеріалі раніше, продавцям маркетплейсу стають доступні такі рекламні інструменти:

  • Sponsored products (спонсоровані товари). Вам надається можливість вибрати ключові слова, за якими пошукова система знаходитиме ваше оголошення. Воно буде демонструватися в результатах пошуку в розділі спонсорованих списків.
  • Sponsored Display (дисплей-оголошення). Є медійною рекламою, яка також відображається в результатах пошукової видачі, на сторінках інформації про товари, відгуки або навіть за межами маркетплейсу, залежно від налаштувань націлювання.
  • Sponsored Brands (спонсоровані бренди). У цьому разі в результатах пошукової видачі буде показано не конкретний товар, а логотип бренду. Також можуть демонструватися до трьох товарів, випущених під цим брендом.

Amazon провів дослідження ефективності своїх рекламних кампаній. Згідно з його результатами, застосування вбудованих інструментів просування допомагає продавцям Амазон збільшувати клієнтську базу – 82% їх продажу припадає на нових клієнтів. Якщо використовувати всі можливості Brand Registry в комплексі, за рік можна розраховувати на збільшення обсягу продажів на 15%.

Крім того, що участь у програмі BR дозволяє запускати рекламні кампанії Амазон, продавці можуть скористатися ще однією перевагою для просування своїх товарів – вони отримують доступ до інструменту A+ Content. З ним можна додавати в лістинг відеоконтент, отримати власний URL і створити вітрину для реклами товарів і бренду.

Ось як виглядає лістинг товару, який бере участь у програмі BR:

Альтернативні способи просування

Попри те, що власні інструменти просування Amazon дуже ефективні, не варто нехтувати альтернативними каналами реклами.

Наприклад, маркетплейс активно підтримує співпрацю із блогерами. На платформі існує програма Amazon Influencer, в рамках якої інфлюєнсери отримують винагороду за розміщення рекламних матеріалів на сторінках своїх соціальних мереж – Instagram, Facebook, YouTube та інших.

Також збільшити продаж на Амазон можна за допомогою Google Ads. Рекламний гігант Google пропонує такі типи реклами:

  • Google Shopping Ads. Коли користувач шукає певний товар, вгорі сторінки, яка відображає результати пошукової видачі, відображаються зображення потрібного товару з Амазон із зазначенням їхньої ціни.
  • Google Search Ads. У результатах пошуку відображаються текстові оголошення.
  • Google Remarketing Ads. Коли потенційний покупець переглядає ваше оголошення і залишає Амазон без покупки, реклама товару, що його зацікавив, буде з’являтися на інших сайтах, які він відвідує.
  • Google/YouTube Display Advertising. Це мультимедійна реклама, що має формат банерів, аудіо- або відеороликів і відображається для потрібної цільової аудиторії.
  • Video Advertisements. Така реклама зазвичай з’являється під час перегляду відео на YouTube та підійде продавцям із зареєстрованою торговою маркою.

Плануєте продавати свої унікальні вироби на Amazon-handmade? Подбайте про запуск ефективної рекламної кампанії – зробіть так, щоб ваш товар помітили.

Організація доставки товару. FBA vs FBM

Ще один важливий момент, який необхідно продумати перед реєстрацією на Амазон-хендмейд, – зберігання і доставка ваших товарів. Робота з маркетплейсом дозволяє організувати логістику двома способами – за допомогою спеціального сервісу від платформи Fulfillment by Amazon (FBA) або Fulfillment by Merchant (FBM).

Fulfillment by Amazon

За умови вибору цього способу все, що потрібно зробити продавцю, – відправити свої товарні запаси на склади Амазон. Решту зробить маркетплейс – забезпечить зберігання продукції, збір, пакування та доставку замовлень кінцевому споживачеві. Також у зоні відповідальності співробітників майданчика буде спілкування з покупцями та питання, пов’язані з поверненням товарів. 

Звісно, за свої послуги ecommerce-платформа стягує певні комісії, детально про які ми писали в першій частині цієї статті. Однак усі витрати на FBA цілком виправдані. Цей спосіб продажів звільняє продавців від необхідності витрачати час і фінанси на самостійну організацію логістичних процесів.

Fulfillment by Merchant

У разі вибору FBM продавцю доведеться особисто займатися всіма питаннями, пов’язаними з доставкою та зберіганням своєї продукції. Також він бере на себе зобов’язання з клієнтської підтримки, розв’язання спірних питань, організації повернень і контролю товарних запасів. 

Такий спосіб роботи може бути доволі складним, адже підприємець має самотужки забезпечити швидку доставку та, загалом, високу якість обслуговування, щоб не втратити клієнтів. Саме через потенційні ризики більшість продавців Амазон надають перевагу роботі за моделлю FBA – за даними ресурсу SellerApp, 73 % підприємців обирають саме цей спосіб.

Способи виведення коштів з Amazon-handmade

Продавці Amazon-handmade, які працюють з України, для отримання зароблених грошей можуть використовувати дві платіжні системи: Payoneer і TransferWise. Payoneer виступає пріоритетним способом для українців, адже ця система – офіційний партнер Amazon.

Щоб відкрити рахунок у цій платіжній системі вам знадобиться посвідчення особи – паспорт або закордонний паспорт, також буде необхідно вказати свої контактні дані. Після реєстрації на сайті ви зможете замовити картку Payoneer MasterCard, отримувати на неї платежі від Amazon, після чого перераховувати кошти на свій банківський рахунок.

Зверніть увагу: Термін, необхідний для виведення коштів, становить від 3 до 5 робочих днів.

Підіб’ємо підсумки

Amazon-handmade – чудовий ринок для просування унікальних виробів ручної роботи. Рівень конкуренції тут нижчий, ніж на основному маркетплейсі, комісії – лояльніші. При цьому Амазон-хендмейд пропонує своїм продавцям ті самі вигоди, що й головна платформа.

Щоб скористатися всіма можливостями та перевагами роботи на цій торговій платформі, необхідно:

  • Спланувати старт продажів, приділивши увагу бізнес-концепції, створення лінійки товарів, реєстрації компанії та ТМ.
  • Зареєструватись на маркетплейсі або подати заявку на вступ до спільноти майстрів, якщо ваш Seller Central вже створений.
  • Створити та розмістити на майданчику якісні лістинги, які привернуть до ваших товарів увагу покупців.
  • Організувати комплексну рекламну кампанію, використовуючи інструменти Амазон та сторонніх ресурсів.
  • Продумати особливості логістики, вибравши між FBA та FBM.
  • Розібратися у фінансових питаннях, зокрема – способах виведення зароблених коштів.

Компанія 4В спеціалізується на виході українських підприємців на міжнародний ринок. Звертайтеся до наших юристів і отримуйте вичерпну консультацію щодо старту бізнесу на Amazon-handmade.

корисні матеріали в нашому блозі
Стратегії управління правами Інтелектуальної власності

Для багатьох бізнесів інтелектуальна власність (ІВ) – важлива частина їхніх бізнес-процесів та репутації, а в деяких компаній її вартість може навіть перевищувати вартість виробничих потужностей або бути основним джерелом доходу. У цій статті ми розглянемо як захистити такий цінний актив та отримати з нього максимальний прибуток. Що таке інтелектуальна власність компанії? WIPO – Всесвітня організація […]

читати далі
Як зареєструвати патент на винахід у Китаї

У Китайській Народній Республіці (КНР) підбили «патентні» підсумки 2023 року, згідно з якими кількіст2ь виданих охоронних документів на винаходи в країні збільшилася на 15,4%. Таким чином, під кінець 2023-го в Китаї налічувалося 4991 млн чинних охоронних документів. Інтерес до отримання патенту на винахід у КНР зберігається як у жителів країни, так і серед іноземних громадян. […]

читати далі
Related на Amazon. Розблокування пов’язаних Seller Account

На Amazon налічується понад 310 мільйонів активних облікових записів. Це не дивно з огляду на те, які широкі можливості платформа надає для ритейлерів по всьому світу. Крім того, безліч продавців об’єднують свої зусилля для спільного просування товарів на платформі, і при цій кооперації створюють усередині даних тригери для зв’язування своїх акаунтів. Хоча самі собою тригери […]

читати далі