Як вийти на маркетплейс Amazon-handmade (Амазон Хендмейд). Частина 1

Як вийти на Amazon-handmade Частина 1. Особливості майданчика та вибір товару

Час читання: 15 хвилин

Amazon-handmade – розділ e-commerce гіганта Amazon, де свої товари можуть продавати автори унікальних виробів ручної роботи. Згідно з опитуванням, проведеним ресурсом JungleScout, handmade-товари входять до двадцятки категорій з найбільшою кількістю успішних продавців, тобто з показником чистого прибутку від 20 % і вище. У вас є бізнес із виготовлення ексклюзивних товарів і ви хочете спробувати свої сили на міжнародній арені? Зверніть увагу на Amazon-handmade – перспективний ринок для реалізації ваших планів.

У цьому матеріалі ми поговоримо про специфіку товарів, які дозволено продавати на Амазон-хендмейд, комісії маркетплейсу, а також переваги та недоліки роботи на цьому торговому майданчику.

Amazon-handmade: як продавати на ринку?

Майданчик Amazon-handmade був запущений ритейлером Amazon у 2015 році. І відтоді у продавців з’явилася можливість реалізовувати на платформі ексклюзивні товари в різних категоріях, серед яких:

  • прикраси;
  • меблі;
  • текстильні вироби;
  • одяг та взуття;
  • сумки та аксесуари;
  • дитячі товари;
  • спортивні товари;
  • святковий декор.

Робота на цій вузькопрофільній платформі дещо відрізняється від торгівлі на основному маркетплейсі:

  • Для товарів, що виготовляються на замовлення конкретного клієнта, ви можете встановлювати необхідні терміни виробництва (до 30 днів). Відповідно, доставити товар швидко не вийде. Однак заради отримання ексклюзивної речі покупці готові чекати.
  • Для роботи на Амазон-хендмейд обов’язкова реєстрація облікового запису Professional, який, на відміну від облікового запису в основному Амазон, після місяця роботи буде безкоштовним для користувачів.
  • Amazon-handmade не стягує щомісячну абонентську плату, внески за розміщення товарів чи інші приховані комісії. Тут продавцям потрібно заплатити лише реферальний збір у розмірі 15% від кожного продажу. Для порівняння, та сама комісія на звичайному Amazon для багатьох товарів нижча – від 8 %, але за використання професійного акаунту доведеться вносити щомісячну плату у розмірі $39,99.
  • Для отримання грошей за проданий товар підприємцю необхідно відзначити його як «відправлений». Виплати здійснюються кожні два тижні.
  • Існує кілька моделей діяльності, що дозволяють працювати на маркетплейсі. Ви можете виготовити товар самостійно, з командою майстрів чисельністю до 20 осіб або ж не займатися виробництвом особисто, а вносити авторські зміни до готового продукту. Детальніше про вимоги платформи до товарів, що реалізуються, ми поговоримо пізніше.

Ще одна важлива відмінна риса Amazon-handmade – нижчий рівень конкуренції, ніж на основному майданчику. Це означає, що ви зможете швидше залучити цільову аудиторію і продати свій товар.

Що стосується організації логістики, Амазон-хендмейд надає продавцям ті самі можливості, що й головна e-commerce платформа. Ви можете вибрати між самостійним опрацюванням замовлень за моделлю Fulfillment by Merchant (FBM) або довірити зберігання, підготовку і доставку ваших товарів торговому майданчику. Такий спосіб виконання замовлень має назву Fulfillment by Amazon (FBA). Вивчити детальну інформацію про обидва методи роботи ви можете в нашому матеріалі про вихід на американський Amazon.

Реєстрація на Амазон-хендмейд

Щоб отримати можливість продавати на Amazon у категорії «Товари ручної роботи», спочатку необхідно зареєструвати на маркетплейсі обліковий запис продавця – Seller Central. Про те, як це зробити, ми детально описали у нашому матеріалі «Гайд з виходу на Amazon USA». Компанія 4В готова надати вам комплексну допомогу в реєстрації облікового запису на торговому майданчику.  

Порада від експертів: Перед початком реєстрації обов’язково проведіть глибокий аналіз ніші та конкурентів у вашій категорії товарів – це дозволить оцінити шанси на успіх. Також визначте величину попиту на продукцію та переконайтесь, що зможете забезпечити достатній обсяг пропозиції.

Після того як ваш обліковий запис буде створено, необхідно подати заявку на доступ до продажу товарів у категорії «Handmade». Для цього слід надати адміністрації сайту таку інформацію:

  • скан-копію документа, що засвідчує особу (підійде закордонний паспорт);
  • детальну інформацію про ваш бізнес;
  • фотографію робочого місця – як підтвердження ручного виготовлення товарів.

У другій частині цього матеріалу ви зможете знайти покроковий алгоритм реєстрації на майданчику, зараз пропонуємо зупинитися на вимогах маркетплейсу до реалізованих товарів.

Вимоги до товарів для продажу на Amazon-handmade

Щоб ваш товар допустили до продажу на торговій платформі, він має відповідати деяким вимогам:

  1. Об’єкт продажу має бути унікальним. На маркетплейсі є спеціальна процедура перевірки, яка допомагає визначити, чи справді річ виготовлена ​​вручну. Продаж товарів масового виробництва категорично заборонено.
  1. На Амазон хендмейд допускається реалізація виробів, перероблених з товарів масового виробництва. Наприклад, ви можете продавати на платформі вазу з вінілової платівки або сумку-шоппер з джинсів.

Зверніть увагу: Амазон надає можливість продавати вироби, виготовлені не вами, але з авторським дизайном. Наприклад, ви можете закупити партію посуду та виконати його фарбування, нанести унікальний орнамент чи написи. Однак такий товар ставитиметься до іншої категорії – «customizable products», або «персоналізованих продуктів». Продавати їх потрібно у передбаченому для цього розділі – Custom Amazon.

  1. Заборонено займатися перепродажем чужих незмінених виробів, реалізовувати цифрову продукцію, харчові продукти, електроніку, живі рослини та матеріали для творчості та рукоділля.

Зверніть увагу: Якщо матеріали для рукоділля були виготовлені або змінені особисто вами – наприклад, домоткане полотно, пряжа ручного прядіння або фарбування – їх продавати на Amazon-handmade дозволяється. Для категорії «Живі рослини» теж є виняток – їх можна продавати, якщо вони виступають частиною декоративних композицій: кашпо, панно, букетів тощо.

Пропонуємо розглянути приклади категорій handmade-товарів, які мають попит на цьому торговому майданчику.

Приклад #1. Весільний декор

Хто не бажає зробити одну з головних подій у своєму житті неповторною? Завдяки унікальному декору ручної роботи день весілля стане саме таким. Ви можете запропонувати покупцям Амазон хенд мейд штучні квіти, топпери для тортів, свічки та тримачі для них, гірлянди та банери, розсадочні картки та багато іншого. Головне, щоб усі ці товари були виготовлені вручну.

Приклад #2. Кухонне приладдя

Майструєте обробні дошки, ексклюзивні контейнери для зберігання продуктів чи форми для випічки? Сміливо виходьте із цими виробами на платформу. За даними ресурсу Statista, категорія Home and Kitchen була найпопулярнішою на Amazon серед дрібних продавців у 2022 році. Надайте звичайним товарам унікальності та шарму завдяки ручному виготовленню – і отримайте виріб, повз який не зможе пройти жоден покупець.

Приклад #3. Ювелірні вироби

Це ще одна досить велика категорія, популярна серед клієнтів Amazon-handmade. У ній можуть розміщувати свої вироби ті майстри, які створюють вручну різні прикраси: кільця, сережки, браслети, шпильки та запонки, брошки, намисто та багато іншого. Свого покупця тут знайдуть і дорогі вироби з дорогоцінних металів та каміння, і біжутерія з нержавіючої сталі.

Це важливо: Якщо йдеться про дорогу біжутерію з дорогоцінним камінням, слід враховувати, що це – закрита категорія. Юристи компанії 4В готові надати вам комплексну допомогу у її розблокуванні, а також проведенні аналізу ринку для успішного продажу ювелірних виробів.

Як продавати хендмейд на Амазон? Комісії та збори маркетплейсу

Якщо порівнювати Amazon-handmade з іншими майданчиками для продажу товарів ручної роботи, цінова політика цього маркетплейса досить лояльна. Наприклад, Etsy стягує зі своїх клієнтів плату за лістинг ($0,20 за одиницю товару), пропонує платний тарифний план Plus ($10 на місяць) та нараховує комісії за проведені транзакції та обробку платежів. На Amazon всього цього немає.

Як ми вже писали вище, продажі на Amazon-handmade можливі тільки з облікового запису Professional. Однак уже через місяць роботи стандартну комісію, яка стягується з усіх користувачів цього тарифного плану ($39,99), для продавців товарів ручної роботи буде скасовано.

Таким чином, все, що залишається сплатити продавцю, – реферальний збір у розмірі 15% від суми продажу.

Окрема стаття витрат для продавців магазину товарів ручної роботи на Amazon – плата за послуги FBA. Цей спосіб виконання замовлень дає підприємцям суттєві переваги:

  • до послуг продавців 185 центрів виконання замовлень у всьому світі, та їх кількість постійно збільшується;
  • маркетплейс бере на себе всі турботи зі зберігання та доставки товарів – підприємці можуть займатися розвитком бренду та іншими важливими бізнес-завданнями;
  • крім зберігання та відправлення товарів, маркетплейс відповідає за спілкування з покупцями, займається поверненням товарів та утилізацією застарілого інвентарю.

Звичайно, всі ці послуги на Amazon не безкоштовні. Тим, хто продає за допомогою FBA, доведеться заплатити такі комісії та збори:

  1. Плата за виконання FBA. Розмір збору становить від $3,22, залежно від обсягу товару.

Зверніть увагу: Amazon пропонує програму Small and Light, яка передбачає зниження витрат на доставку дрібногабаритних товарів – мінімальний тариф становить $2,47. Ця опція може бути особливо актуальною для продавців handmade-товарів, адже здебільшого вони являють собою невеликі вироби.

  1. Плата за зберігання FBA. Тут тариф розраховується виходячи з пори року: з січня по вересень становить $0,56, а з жовтня по грудень – $1,40 за кубічний фут.
  1. Надбавка за застарілі запаси. Якщо ваш товар зберігається на складі понад 25 тижнів, доведеться сплатити додатковий збір за його тривале зберігання від $0,46 за кубічний фут.
  1. Комісія за адміністрування повернення. Якщо покупцю не підійшов товар, і він оформив повернення, Amazon поверне вам сплачену комісію з продажу, але не в повному обсязі. З неї буде віднято адміністративний збір за повернення коштів у розмірі 20% від суми реферального збору.

Як і всі користувачі Amazon, продавці дочірнього майданчика можуть скористатися широкими рекламними можливостями маркетплейсу. Майже всі рекламні кампанії на торговій платформі працюють за моделлю pay-per-click (PPC). Це означає, що продавець платить лише за фактичний перехід потенційного покупця за посиланням в оголошенні. Ви можете вибрати один із трьох типів реклами: Sponsored Products, Sponsored Display або Sponsored Brands. Докладніше про налаштування та запуск рекламних кампаній на Amazon у нашому матеріалі.

За просування продукту будь-яким із перерахованих вище способів маркетплейс стягує комісію – за один перехід за посиланням продавці платять від $0,02 до $3.

Зверніть увагу: Щоб приблизно оцінити потенційні витрати, ви можете скористатися спеціалізованим інструментом Amazon – Revenue Calculator. Він допоможе заздалегідь розрахувати витрати на FBA. Що стосується реклами, продавці можуть самостійно встановлювати свій денний бюджет. Теоретично, він становить від $1, проте рекомендуємо вкладати в рекламу щонайменше $10 на день, щоб реклама принесла потрібні результати.

Плюси та мінуси бізнесу на Amazon-Handmade

Виготовляєте товари ручної роботи, продаєте їх в офлайн-магазині, у соцмережах чи на власному сайті й все ще вагаєтеся, чи варто виходити на міжнародну арену? Пропонуємо вам вивчити плюси та мінуси продажу хендмейду на Амазоні та сподіваємося, що це допоможе вам зробити правильний вибір.

Переваги торгівлі на Амазон-хендмейд

  • Широка цільова аудиторія. За даними провідного фінансового порталу investing.com, у 2022 на Amazon було 300 мільйонів активних користувачів. Усі вони при грамотно організованому просуванні товарів можуть стати вашими потенційними покупцями. Порівняно з іншими майданчиками, на яких можна продавати вироби ручної роботи, перспективи Amazon дійсно величезні. Наприклад, на Etsy у 2022 році було 92 мільйони активних покупців, а на eBay – 135 мільйонів.
  • Економія фінансів. Як ми вже говорили, Amazon стягує мінімальні комісії з майстрів, які торгують у категорії handmade. Тут не потрібно сплачувати комісію за розміщення продукції, вносити щомісячну абонентську плату. Також немає зборів за проведення платежів.
  • Доступ до всіх переваг основного Amazon. Як і решта продавців маркетплейсу, підприємці, що працюють у категорії Handmade, можуть скористатися послугами FBA, запускати різноманітні рекламні кампанії, розмістити значок Amazon Prime та взяти участь у програмі Amazon Brand Registry. Щоправда, для цього є обов’язкова умова – реєстрація власної торгової марки. Ми детально описували суть цієї та інших програм захисту інтелектуальної власності на Amazon в одному з попередніх матеріалів.
  • Високий рівень персоналізації. На Amazon-Handmade продавці здатні створити не тільки профіль свого магазину, а й профіль майстра. Тут можна поділитися з покупцями життєвою історією автора товарів, що продаються. Це дозволить стати ближче до клієнтів та завоювати їхню довіру. До того ж кожен продавець хендмейд-товарів отримує власну URL-адресу.
  • Додаткові вигоди. На додаток до всього оголошення на Амазон-хендмейд немає терміну дії, а для розміщення товарів вам не знадобляться UPC-коди.

Для отримання об’єктивної картини роботи на майданчику необхідно розглянути також деякі її недоліки.

Мінуси торгівлі на Амазон-хендмейд

  • Обмежена кількість категорій. Амазон допускає продаж товарів ручної роботи тільки в 14 категоріях, тоді як, наприклад, на Etsy їх 160+.
  • Тривалий процес отримання оплати за товар. Для перерахування коштів продавцю необхідно встановити навпроти замовлення позначку «відправлено», після чого доведеться ще дочекатися виплати, яка можлива один раз на два тижні.
  • Недосконалі лістинги. Порівняно з традиційними лістингами Amazon, у лістингів Amazon-Handmade є деякі недоліки. Наприклад, у них індексується тільки заголовок і Amazon Backend keywords for handmade (приховані ключові слова) – решту можна проіндексувати тільки за допомогою реклами.
  • Повільний процес затвердження заявки. Маркетплейс ретельно підходить для вибору продавців, які можуть торгувати на майданчику. Майстрам доводиться доводити, що їхні товари справді були виготовлені вручну та ними особисто. У тому числі їм потрібно зробити фотографію свого робочого місця та процесу виготовлення виробу. Тому процес отримання дозволу на продаж займає до двох тижнів.

Безперечно, у торгівлі на Amazon-Handmade набагато більше переваг, ніж недоліків. Тому якщо у вас є ексклюзивний товар, який відповідає вимогам маркетплейсу, вам однозначно варто спробувати підкорити цей ринок.

Як вибрати товар для продажу на маркетплейсі?

Якщо ви тільки збираєтеся зайнятися бізнесом у сфері handmade, саме час дізнатися, як вибрати оптимальний товар для продажу на Амазоні. Аналіз ринку можна провести вручну або ж скористатися для цього спеціалізованими інструментами, які є на Amazon і на сторонніх ресурсах. Розглянемо кожен із цих способів.

Список бестселерів

Amazon надає своїм користувачам доступ до переліку товарів, які найкраще продаються на платформі. Цей розділ сайту отримав назву «Amazon Best Sellers Rank (BSR)». Зручність функції в тому, що всі бестселери можна сортувати за категоріями товару, у тому числі дивитися найпопулярніші позиції у категорії Handmade Products.

Рейтинг Movers & Shakers

Ще один корисний інструмент платформи – рейтинг Movers & Shakers. На відміну від попереднього, у цьому розділі сайту можна побачити ті товари, продаж яких максимально зріс за останні 24 години.

Сторонні ресурси

У мережі можна знайти багато цікавих інструментів, які також допоможуть в аналізі ринку handmade-товарів. Ось деякі з них:

  1. Google Trends – сервіс, який дозволяє відстежити популярні пошукові запити по ключовому слову, що вас цікавить. Зробити це можна у розрізі конкретної країни чи потрібного часового проміжку. Також ресурс показує інші запити на вашу тематику.
  2. Jungle Scout – ресурс для продавців Amazon, який пропонує своїм користувачам інструмент Amazon Sales Estimator. З його допомогою можна оцінити обсяг продажів товару, що вас цікавить.
  3. Unicorn Smasher – ще один Google інструмент, створений спеціально для дослідження товарів на Амазон. Творці програми стверджують, що вона допоможе вибрати ідеальний товар для продажу на маркетплейсі завдяки доступу до інформації про рейтинг товару, його середньомісячний обіг, відгуки покупців і т.д.
  4. Keepa – додаток, який дозволяє визначити тенденцію зміни цін на продукт, що вас цікавить.

Аналіз ринку вручну

Без спеціалізованих інструментів проаналізувати ринок або конкретну нішу теж можливо, хоча це і займе набагато більше часу. Щоб виконати такий аналіз, ви можете вручну дослідити асортимент Amazon-Handmade. Слід вивчити результати пошуку в потрібній вам категорії.

Зайшовши на сторінку певної категорії товарів, ви побачите:

  • рейтинг кожного товару;
  • вироби, нагороджені значком «bestseller»;
  • кількість відгуків реальних покупців.

Аналіз отриманої інформації допоможе визначити, які товари з конкретної категорії користуються максимальною популярністю у споживачів.

Ще один важливий фактор, який необхідно враховувати при виборі товару для продажу – сезонність попиту. Рекомендуємо зупинитися на виробах, актуальних у будь-яку пору року – це дозволить уникнути простоїв у бізнесі.

Зверніть увагу: Якщо у вас вже є налагоджене виробництво конкретного товару, вам також необхідно провести попередній аналіз своєї ніші. Це дозволить заздалегідь оцінити ваші шанси на успіх та зробити висновок про доцільність виходу на міжнародний ринок.

Підіб’ємо підсумки

Щоб вихід на Amazon-Handmade був успішним, майстрам слід дотримуватись деяких рекомендацій:

  • Ще до виходу на маркетплейс проведіть аналіз ринку і ніші, яка вас цікавить, виберіть відповідний товар для продажу. Якщо ви вже давно визначилися з товаром, все одно не нехтуйте цим етапом – оцініть свої перспективи заздалегідь.
  • Перед подачею заявки на доступ до продажів на Амазон-хендмейд переконайтеся, що ваша продукція відповідає вимогам маркетплейса і може продаватися саме на цьому майданчику. 
  • Прорахуйте всі потенційні витрати, включно з комісіями маркетплейса, і врахуйте їх при ціноутворенні.
  • Ознайомтеся з усіма перевагами та недоліками торгівлі на Amazon-Handmade і прийміть зважене рішення, ґрунтуючись на особливостях свого бізнесу.

У другій частині матеріалу ми поговоримо про підготовку до запуску бізнесу на цій e-commerce платформі, реєстрації компанії, ТМ та облікового запису продавця на майданчику. Також обговоримо особливості додавання та просування товарів, організації логістики та способи виведення грошей з Amazon.

корисні матеріали в нашому блозі
Стратегії управління правами Інтелектуальної власності

Для багатьох бізнесів інтелектуальна власність (ІВ) – важлива частина їхніх бізнес-процесів та репутації, а в деяких компаній її вартість може навіть перевищувати вартість виробничих потужностей або бути основним джерелом доходу. У цій статті ми розглянемо як захистити такий цінний актив та отримати з нього максимальний прибуток. Що таке інтелектуальна власність компанії? WIPO – Всесвітня організація […]

читати далі
Як зареєструвати патент на винахід у Китаї

У Китайській Народній Республіці (КНР) підбили «патентні» підсумки 2023 року, згідно з якими кількіст2ь виданих охоронних документів на винаходи в країні збільшилася на 15,4%. Таким чином, під кінець 2023-го в Китаї налічувалося 4991 млн чинних охоронних документів. Інтерес до отримання патенту на винахід у КНР зберігається як у жителів країни, так і серед іноземних громадян. […]

читати далі
Related на Amazon. Розблокування пов’язаних Seller Account

На Amazon налічується понад 310 мільйонів активних облікових записів. Це не дивно з огляду на те, які широкі можливості платформа надає для ритейлерів по всьому світу. Крім того, безліч продавців об’єднують свої зусилля для спільного просування товарів на платформі, і при цій кооперації створюють усередині даних тригери для зв’язування своїх акаунтів. Хоча самі собою тригери […]

читати далі