Як вийти на маркетплейс Kasta?

Час читання: 5 хвилин

Наш перший матеріал про Kasta.ua вийшов в блозі 4В майже 2 роки тому. За цей час не тільки багато води утекло, але і сам маркетплейс зазнав масу змін. Їх було настільки багато, що ми змушені були майже повністю переписати нашу стару статтю. І ось через 2 роки ми знову говоримо про Kasta.

Kasta.ua – маркетплейс з товарами для комфортного життя, який успішно працює на ринку України вже 11 років. 15 000 брендів, в постійному асортименті близько 1,5 мільйона торів. Сьогодні говоримо про те, як вийти c продажами на український маркетплейс з 8 мільйонами покупців.

З Kasta.ua вже співпрацює більше 3000 компаній. Відділення Kasta Post працюють в 69 містах, а їх загальна кількість підбирається до 130. Власні Fulfillment центри Kasta обробляють більше 25 000 замовлень щодня, а їх загальна площа становить понад 20 000 кв. м. Вражають цифри?
Давайте коротко розглянемо як все починалося.

Історія Kasta. Коротко

Історія Kasta (тоді ще modnaKasta) почалася ще 2010 році і тоді компанія працювала по моделі Flash Sales. Ця модель продажів побудована на принципі дуже коротких розпродажів, але з дуже великими знижками (до 80%).

У 2012 році у компанії з’явився мобільний додаток, в який перекочувала велика частина продажів. Сьогодні ця цифра становить 85% і очікується, що вона виросте до 90-95%.

У 2015 році була запущена програма лояльності modnaKarta, яка оновлювалася і зараз відома під назвою Black. Якщо ви працюєте з Amazon або читали наші статті про цей маркетплейс, то ця програма чимось нагадує підписку Amazon Prime, але з деякими відмінностями.

Крім річної або помісячною платної підписки і безкоштовної доставки в відділення KastaPost, програма Black включає такі унікальні опції як:

  • Примірка покупок ДО оплати;
  • Часткова оплата товарів;
  • Ранній доступ до акцій під час розпродажу,
  • а також деякі закриті акції тільки для учасників цієї програми.

У 2016 році 95% всіх відправлень компанія робила через “Нову Пошту”, але не бажаючи залежати від стороннього перевізника, відкрила перше відділення KastaPost. Зараз їх більше 130 і компанія озвучила плани довести їх кількість до 500 до кінця 2021 року. Особливості відділень KastaPost – швидка доставка онлайн-замовлень, зручні примірочні і можливість повернення товару.

Але найважливіші трансформації почали відбуватися в 2018 році.

Новий склад Kasta.ua в Броварах під Києвом. Використано фото з сайту https://rau.ua/

Саме в 2018 році Kasta переходить від моделі Flash Sales до моделі Marketplace і запускає програму Fulfilled by Kasta, беручи на себе все навантаження з обслуговування замовлень партнерів маркетплейса (сторонніх продавців). Тобто за аналогією з програмою FBA від Amazon, Kasta взяла на себе обробку замовлень, упаковку, доставку, роботу з поверненнями товару і засобів.

У червні 2020 року Kasta запустила ще одну модель співпраці з партнерами Marketplace 3PL (third party logistics), яка дозволяє продавцям виставляти свої товари на маркетплейсі, але обробляти замовлення самостійно. Трохи нижче ми порівняємо ці моделі і розберемо їх докладніше.

Також в 2020 була створена Kasta Pay – фінансова надбудова до завдань якої входить інтернет-еквайринг, захист онлайн-платежів, функція кешбеку і кредитування.

Що продається на Kasta і плани на майбутнє

Перед тим як ми поговоримо про те, як почати продавати на Kasta і яку модель співпраці вибрати, наведемо трохи статистики та поговоримо про недалеке майбутнє платформи.

Отже, що продається на Kasta?

Спочатку Kasta обрала для себе досить складну тему – fashion товари. Роки йшли, асортимент збільшувався, додавалися нові категорії, але вирватися з теми fashion маркетплейсу так і не вдалося (та й чи варто?). Станом на 2021 50% товарів, які продаються на Kasta – це одяг і взуття.

Приблизний розподіл продажів за категоріями виглядає наступним чином:

  • Одяг – 42%
  • Аксесуари – 16%
  • Дитячі товари – 14%
  • Товари для дому – 9%
  • Взуття – 7%
  • Техніка та електроніка – 5%
  • Косметика і парфумерія – 5%
  • ППродукти – 1%

У найближчих планах маркетплейса – розвиток і посилення категорій “Дім”, “Діти”, “Бакалія”, “Меблі”. Ще клієнтів Kasta очікує запуск послуги Hold (гроші будуть списувати не під час оформлення замовлення, а в момент його отримання), а також автоматичне повернення коштів, якщо замовлення не було отримано.

Великі плани у Kasta і щодо сервісів для партнерів/постачальників:

  • Завантаження інформації про товари і ціни за допомогою XML файлу;
  • Запуск власної системи аналітики з інформацією про перегляди, переходи і т.п.;
  • Спрощення календаря акцій;
  • Планується розвиток контакт-центру, який зможе обслуговувати не тільки власні звернення клієнтів, але і звернення по продукції постачальників (як приклад – чат з клієнтом від імені постачальника).

2 моделі роботи з маркетплейсом

Як ми вже зазначали вище, існує 2 моделі продажів на Kasta.

Перша – Fulfilled by Kasta (FBK). При цій моделі всю рутину по обробці замовлень, їх упаковці, доставці, оплатах і випадки повернення товарів Kasta бере на себе. Партнеру потрібно лише доставити товари на склад компанії.

Друга модель – 3rd Party Logistics або Marketplace. У цьому випадку партнер використовує платформу Kasta по суті як вітрину для своїх товарів, а всю обробку замовлень, доставку, комунікацію з клієнтом, організацію повернень бере на себе.

Думаємо, не варто додатково пояснювати, що для пари замовлень в день може підійти і модель Marketplace, але коли їх сотні – це вже стає складніше і виникає необхідність створювати додаткову інфраструктуру і збільшувати команду … Або доручити все Kasta, перейшовши на модель FBK.

Щоб краще зрозуміти відмінності двох моделей ми підготували невелику табличку.

Fulfilled by KastaMarketplace
Логістика – Kasta
Партнер доставляє товар на склад Kasta, все інше робить компанія
Логістика – Партнер
Партнер сам упаковує і доставляє замовлення, повернення теж приймає сам
Комунікація – Kasta
Всі питання по супроводу замовлень і їх оплати бере на себе компанія
Комунікація – Партнер
Партнер сам інформує клієнтів про статус замовлення, доставки, оплати, повернень
Розрахунки з клієнтом – KastaРозрахунки з клієнтом – Партнер/Kasta
Публікація товарів, синхронізація цін і залишків – Партнер/KastaПублікація товарів, синхронізація цін і залишків – Партнер
Розрахунки з партнером – через 21 день після доставки товаруРозрахунки з партнером – на наступний день після продажу, але в разі повернення партнер сам перераховує гроші покупцеві
Комісія – 15% + 20 грн за доставку, +20 грн в разі поверненняКомісія – 15%
Наявність Гарантійного рахунку – ТакНаявність Гарантійного рахунку – Так

Для тих, хто працював або зараз працює з Amazon, вкажемо одну особливість програми Fulfilled by Kasta. На відміну від Amazon, ви не можете зберігати свої товари на складах Kasta. Склади компанії працюють виключно як центри обробки замовлень і не більше.

Партнери повинні відправляти на склад Kasta консолідовані доставки, що включають всі товари на замовлення, що надійшли за останню добу. На це партнеру з Києва і області дається 24 години, для регіонів – 48 годин. Тому працюючи за схемою FBK вам все одно знадобиться власний склад для зберігання товарних запасів.

Як почати співпрацю з Kasta

Для того, щоб стати партнером Kasta і почати продавати там свої товари потрібно пройти нескладну реєстрацію.

На першому етапі вам потрібно заповнити невелику анкету на сайті https://hub.kasta.ua/, в якій крім своїх контактних даних, потрібно вибрати зі списку категорію товарів, з якими ви працюєте і вказати прогнози по продажах.

На наступному етапі з вами зв’яжеться менеджер компанії і відкриє доступ в особистий кабінет.

В особистому кабінеті вам необхідно буде ознайомитися з правилами роботи з платформою і договорами, в залежності від того за якою моделлю ви плануєте вести продажі (FBK або Marketplace), а також закінчити процес реєстрації.

Після цих нескладних операцій ви вже зможете завантажувати свої товари і ціни. Продажі ви зможете почати після поповнення Гарантійного рахунку в розмірі від 5000 до 10000 грн.

Якщо ви плануєте стати партнером Kasta, варто враховувати кілька моментів:

  • Платформа працює тільки з офіційно зареєстрованими юридичними особами (ТОВ, ПП, ДП, ФОП);
  • Вам необхідно буде стежити за своєю ціновою політикою, щоб ціна на Kasta.ua не була вище цін на інших майданчиках, де ви розміщуєте або на вашому сайті;
  • Співпраця з Kasta передбачає наявність сертифіката якості товару;
  • Навіть якщо ви будете працювати за моделлю Marketplace, ви повинні будете забезпечувати повернення товарів в 14 днів при наявності такої заявки від покупця (для товарів, повернення яких передбачено законодавством України).

Відповіді на велике число поширених питань щодо співпраці з Kasta, ви знайдете на цій сторінці >>

Kasta.ua випустила дуже докладну інструкцію з підготовки фото для публікації, ознайомитися з нею можна за цим посиланням >>

Висновок

Як бачите, вихід на Kasta.ua не такий і складний. Тому, якщо Ви плануєте розширювати свій асортимент або не хочете самі займатися організацією продажів: сайтом, доставкою, програмами лояльності та іншим – подавайте заявку і починайте продавати з Kasta.
Варто зазначити, що через підвищений попит з боку продавців, маркетплейс останнім часом почав віддавати перевагу продавцям з широким асортиментом.

Для отримання консультації і допомоги у виході на Kasta.ua, Ви можете залишити свою заявку тут >>

корисні матеріали в нашому блозі

Офшори та їх актуальність у сучасному корпоративному світі

За консервативними оцінками, в офшорах заховано 12-15% світового ВВП, вважають у Boston Consulting Group. Чи можна собі уявити сучасний бізнес без використання офшорів? Звісно!  Не маємо жодного сумніву, що офшори й надалі будуть активним гравцем на полі бою міжнародного бізнесу, але правила гри змінюються. Підписання Україною конвенції MLI (яка дозволяє в деяких випадках уникнути подвійного […]

читати далі
Навіщо реєструвати нерезидентам авторські права у США?

Авторське право покликане захищати форму висловлювання твори і не поширюється на ідеї, теорії, принципи, методи, процедури, процеси, системи, способи, концепції, відкриття, навіть якщо вони виражені, описані, пояснені, проілюстровані у творі. Ідеї не підлягають захисту засобами інтелектуальної власності, а методи, процедури, процеси, системи, засоби охороняються як об’єкти промислової власності. Згідно з міжнародними нормами, авторське право виникає […]

читати далі
За який термін до реєстрації патента можна розкривати інформацію про винахід, продукт, послугу

Бізнес, що розвивається, на певному етапі перестає задовольнятися реєстрацією торгових марок, копірайтом або отриманням патентів на різні дизайни. Патенти на винаходи є потужним інструментом створення нових конкурентних переваг з низки причин: Однак, за очевидності переваг для бізнесу в отриманні патентів на винаходи, на рівні малих та середніх підприємств рішення подати патентну заявку, як правило, приходить […]

читати далі