Як вийти на маркетплейс Kasta?

Час читання: 5 хвилин

Наш перший матеріал про Kasta.ua вийшов в блозі 4В майже 2 роки тому. За цей час не тільки багато води утекло, але і сам маркетплейс зазнав масу змін. Їх було настільки багато, що ми змушені були майже повністю переписати нашу стару статтю. І ось через 2 роки ми знову говоримо про Kasta.

Kasta.ua – маркетплейс з товарами для комфортного життя, який успішно працює на ринку України вже 11 років. 15 000 брендів, в постійному асортименті близько 1,5 мільйона торів. Сьогодні говоримо про те, як вийти c продажами на український маркетплейс з 8 мільйонами покупців.

З Kasta.ua вже співпрацює більше 3000 компаній. Відділення Kasta Post працюють в 69 містах, а їх загальна кількість підбирається до 130. Власні Fulfillment центри Kasta обробляють більше 25 000 замовлень щодня, а їх загальна площа становить понад 20 000 кв. м. Вражають цифри?
Давайте коротко розглянемо як все починалося.

Історія Kasta. Коротко

Історія Kasta (тоді ще modnaKasta) почалася ще 2010 році і тоді компанія працювала по моделі Flash Sales. Ця модель продажів побудована на принципі дуже коротких розпродажів, але з дуже великими знижками (до 80%).

У 2012 році у компанії з’явився мобільний додаток, в який перекочувала велика частина продажів. Сьогодні ця цифра становить 85% і очікується, що вона виросте до 90-95%.

У 2015 році була запущена програма лояльності modnaKarta, яка оновлювалася і зараз відома під назвою Black. Якщо ви працюєте з Amazon або читали наші статті про цей маркетплейс, то ця програма чимось нагадує підписку Amazon Prime, але з деякими відмінностями.

Крім річної або помісячною платної підписки і безкоштовної доставки в відділення KastaPost, програма Black включає такі унікальні опції як:

  • Примірка покупок ДО оплати;
  • Часткова оплата товарів;
  • Ранній доступ до акцій під час розпродажу,
  • а також деякі закриті акції тільки для учасників цієї програми.

У 2016 році 95% всіх відправлень компанія робила через “Нову Пошту”, але не бажаючи залежати від стороннього перевізника, відкрила перше відділення KastaPost. Зараз їх більше 130 і компанія озвучила плани довести їх кількість до 500 до кінця 2021 року. Особливості відділень KastaPost – швидка доставка онлайн-замовлень, зручні примірочні і можливість повернення товару.

Але найважливіші трансформації почали відбуватися в 2018 році.

Новий склад Kasta.ua в Броварах під Києвом. Використано фото з сайту https://rau.ua/

Саме в 2018 році Kasta переходить від моделі Flash Sales до моделі Marketplace і запускає програму Fulfilled by Kasta, беручи на себе все навантаження з обслуговування замовлень партнерів маркетплейса (сторонніх продавців). Тобто за аналогією з програмою FBA від Amazon, Kasta взяла на себе обробку замовлень, упаковку, доставку, роботу з поверненнями товару і засобів.

У червні 2020 року Kasta запустила ще одну модель співпраці з партнерами Marketplace 3PL (third party logistics), яка дозволяє продавцям виставляти свої товари на маркетплейсі, але обробляти замовлення самостійно. Трохи нижче ми порівняємо ці моделі і розберемо їх докладніше.

Також в 2020 була створена Kasta Pay – фінансова надбудова до завдань якої входить інтернет-еквайринг, захист онлайн-платежів, функція кешбеку і кредитування.

Що продається на Kasta і плани на майбутнє

Перед тим як ми поговоримо про те, як почати продавати на Kasta і яку модель співпраці вибрати, наведемо трохи статистики та поговоримо про недалеке майбутнє платформи.

Отже, що продається на Kasta?

Спочатку Kasta обрала для себе досить складну тему – fashion товари. Роки йшли, асортимент збільшувався, додавалися нові категорії, але вирватися з теми fashion маркетплейсу так і не вдалося (та й чи варто?). Станом на 2021 50% товарів, які продаються на Kasta – це одяг і взуття.

Приблизний розподіл продажів за категоріями виглядає наступним чином:

  • Одяг – 42%
  • Аксесуари – 16%
  • Дитячі товари – 14%
  • Товари для дому – 9%
  • Взуття – 7%
  • Техніка та електроніка – 5%
  • Косметика і парфумерія – 5%
  • ППродукти – 1%

У найближчих планах маркетплейса – розвиток і посилення категорій “Дім”, “Діти”, “Бакалія”, “Меблі”. Ще клієнтів Kasta очікує запуск послуги Hold (гроші будуть списувати не під час оформлення замовлення, а в момент його отримання), а також автоматичне повернення коштів, якщо замовлення не було отримано.

Великі плани у Kasta і щодо сервісів для партнерів/постачальників:

  • Завантаження інформації про товари і ціни за допомогою XML файлу;
  • Запуск власної системи аналітики з інформацією про перегляди, переходи і т.п.;
  • Спрощення календаря акцій;
  • Планується розвиток контакт-центру, який зможе обслуговувати не тільки власні звернення клієнтів, але і звернення по продукції постачальників (як приклад – чат з клієнтом від імені постачальника).

2 моделі роботи з маркетплейсом

Як ми вже зазначали вище, існує 2 моделі продажів на Kasta.

Перша – Fulfilled by Kasta (FBK). При цій моделі всю рутину по обробці замовлень, їх упаковці, доставці, оплатах і випадки повернення товарів Kasta бере на себе. Партнеру потрібно лише доставити товари на склад компанії.

Друга модель – 3rd Party Logistics або Marketplace. У цьому випадку партнер використовує платформу Kasta по суті як вітрину для своїх товарів, а всю обробку замовлень, доставку, комунікацію з клієнтом, організацію повернень бере на себе.

Думаємо, не варто додатково пояснювати, що для пари замовлень в день може підійти і модель Marketplace, але коли їх сотні – це вже стає складніше і виникає необхідність створювати додаткову інфраструктуру і збільшувати команду … Або доручити все Kasta, перейшовши на модель FBK.

Щоб краще зрозуміти відмінності двох моделей ми підготували невелику табличку.

Fulfilled by KastaMarketplace
Логістика – Kasta
Партнер доставляє товар на склад Kasta, все інше робить компанія
Логістика – Партнер
Партнер сам упаковує і доставляє замовлення, повернення теж приймає сам
Комунікація – Kasta
Всі питання по супроводу замовлень і їх оплати бере на себе компанія
Комунікація – Партнер
Партнер сам інформує клієнтів про статус замовлення, доставки, оплати, повернень
Розрахунки з клієнтом – KastaРозрахунки з клієнтом – Партнер/Kasta
Публікація товарів, синхронізація цін і залишків – Партнер/KastaПублікація товарів, синхронізація цін і залишків – Партнер
Розрахунки з партнером – через 21 день після доставки товаруРозрахунки з партнером – на наступний день після продажу, але в разі повернення партнер сам перераховує гроші покупцеві
Комісія – 15% + 20 грн за доставку, +20 грн в разі поверненняКомісія – 15%
Наявність Гарантійного рахунку – ТакНаявність Гарантійного рахунку – Так

Для тих, хто працював або зараз працює з Amazon, вкажемо одну особливість програми Fulfilled by Kasta. На відміну від Amazon, ви не можете зберігати свої товари на складах Kasta. Склади компанії працюють виключно як центри обробки замовлень і не більше.

Партнери повинні відправляти на склад Kasta консолідовані доставки, що включають всі товари на замовлення, що надійшли за останню добу. На це партнеру з Києва і області дається 24 години, для регіонів – 48 годин. Тому працюючи за схемою FBK вам все одно знадобиться власний склад для зберігання товарних запасів.

Як почати співпрацю з Kasta

Для того, щоб стати партнером Kasta і почати продавати там свої товари потрібно пройти нескладну реєстрацію.

На першому етапі вам потрібно заповнити невелику анкету на сайті https://hub.kasta.ua/, в якій крім своїх контактних даних, потрібно вибрати зі списку категорію товарів, з якими ви працюєте і вказати прогнози по продажах.

На наступному етапі з вами зв’яжеться менеджер компанії і відкриє доступ в особистий кабінет.

В особистому кабінеті вам необхідно буде ознайомитися з правилами роботи з платформою і договорами, в залежності від того за якою моделлю ви плануєте вести продажі (FBK або Marketplace), а також закінчити процес реєстрації.

Після цих нескладних операцій ви вже зможете завантажувати свої товари і ціни. Продажі ви зможете почати після поповнення Гарантійного рахунку в розмірі від 5000 до 10000 грн.

Якщо ви плануєте стати партнером Kasta, варто враховувати кілька моментів:

  • Платформа працює тільки з офіційно зареєстрованими юридичними особами (ТОВ, ПП, ДП, ФОП);
  • Вам необхідно буде стежити за своєю ціновою політикою, щоб ціна на Kasta.ua не була вище цін на інших майданчиках, де ви розміщуєте або на вашому сайті;
  • Співпраця з Kasta передбачає наявність сертифіката якості товару;
  • Навіть якщо ви будете працювати за моделлю Marketplace, ви повинні будете забезпечувати повернення товарів в 14 днів при наявності такої заявки від покупця (для товарів, повернення яких передбачено законодавством України).

Відповіді на велике число поширених питань щодо співпраці з Kasta, ви знайдете на цій сторінці >>

Kasta.ua випустила дуже докладну інструкцію з підготовки фото для публікації, ознайомитися з нею можна за цим посиланням >>

Висновок

Як бачите, вихід на Kasta.ua не такий і складний. Тому, якщо Ви плануєте розширювати свій асортимент або не хочете самі займатися організацією продажів: сайтом, доставкою, програмами лояльності та іншим – подавайте заявку і починайте продавати з Kasta.
Варто зазначити, що через підвищений попит з боку продавців, маркетплейс останнім часом почав віддавати перевагу продавцям з широким асортиментом.

Для отримання консультації і допомоги у виході на Kasta.ua, Ви можете залишити свою заявку тут >>

корисні матеріали в нашому блозі

Wish – нова e-commerce платформа. Для кого потенційно цікава та як з нею працювати?

Wish – нова платформа, що продає 1,7 мільйона товарів на день. Різноманітні функції реклами, постійна підтримка продавців та реальна можливість продавати на весь світ – все це чекає на продавців Wish вже зараз.

читати далі
Попередній пошук за ТМ: Чи не зайве витрачання грошей?

Навіщо, в принципі, проводити такий попередній пошук по ТМ? По-перше, важливо зазначити, що власники торгових марок мають повну монополію на вже зареєстровану ТМ. А отже схожі марки можуть отримати відмову в реєстрації.

читати далі
Альтернативні способи захисту порушених прав на торговельні марки в мережі Інтернет: UDRP, UA-DRP та інші

Розбираємо Єдину політику розгляду спорів щодо доменних імен (UDRP) та інші альтернативні процедури вирішення доменних спорів. А також приклади недобросовісного використання чужого зареєстрованого позначення в якості домену.

читати далі