The INFORM Consumers Act: новий рівень безпеки покупок на маркетплейсах

Час читання: 10 хвилин

27 червня 2023 року набирає чинності the INFORM Consumers Act – Integrity, Notification, and Fairness in Online Retail Marketplaces for Consumers Act. Закон ухвалено Конгресом США у грудні 2022 року. Згідно з цим актом, всі торгові майданчики зобов’язані запитувати та перевіряти інформацію про великих продавців, які здійснюють підприємницьку діяльність на їхньому онлайн-ресурсі. Також такі дані мають бути у вільному доступі для споживачів.

Звичайно, нові процедури можуть виявитися досить клопіткими для маркетплейсів, проте їхня мета виправдовує витрати додаткових фінансових та часових ресурсів. Закон покликаний скоротити продаж контрафактної продукції онлайн і запобігти незаконному заволодінню товарами в магазинах для їхнього гуртового перепродажу в Мережі.

Недотримання нового закону може призвести до застосування серйозних штрафних санкцій до маркетплейсів. За кожне виявлене порушення, тобто допуск продавця до торгівлі без відповідних документів, Федеральна торгова комісія може нарахувати платформі штраф у розмірі $46 517. Також закон надає право генеральним прокурорам звертатися до суду з цивільними позовами за порушення законодавства.

Поговоримо детальніше про те, якими є вимоги закону до маркетплейсів, його значення для власників брендів. Також розберемося, як мають діяти торгові майданчики з моменту набрання чинності законодавчим актом.

Суть The INFORM Consumers Act

Насамперед необхідно згадати, що в законі чітко дано визначення поняття «маркетплейс», а також ще одного учасника ринку – «великого продавця». Під маркетплейсом варто розуміти будь-яку особу чи організацію, яка керує електронною платформою. Така платформа дозволяє одному чи декільком стороннім торговцям продавати, купувати, оплачувати, зберігати чи постачати товари в США. З іншого боку, вона надає споживачам можливість купувати продукцію, що на ній реалізується.

Закон спростовує поширену думку, що маркетплейс – це великий міжнародний торговий майданчик. Згідно the INFORM Consumers Act, ним може виступати навіть невелика місцева платформа, яка сприяє продажам сторонніх продавців.

Великий продавець – фізична чи юридична особа, яка за 12 місяців (протягом останніх двох років) здійснила 200+ продажів нових товарів на суму понад $5000.

Розглянутий закон визначає основи діяльності маркетплейсів у сфері перевірки правомірності роботи сторонніх великих продавців. Його вимоги:

  1. Всім продавцям, які визначені законом як «великі», обов’язково необхідно надавати маркетплейсу такі дані:
  • ім’я продавця;
  • номер банківського рахунку;
  • ідентифікаційний номер платника податків;
  • робоча електронна адреса та номер телефону;
  • посвідчення особи представника продавця, державний реєстр або податковий документ, в якому зазначено назву та фактичну адресу компанії-продавця.
  1. Торгові майданчики повинні перевіряти та щорічно підтверджувати надані дані та документи.
  1. Уся передана маркетплейсу інформація про продавця повинна бути надійно захищена від витоку.
  1. Онлайн-ринки зобов’язані надавати споживачам доступ до інформації про продавців, річний дохід яких перевищує $20 000. Така інформація включає ім’я, фактичну адресу продавця, а також номер телефону, e-mail або будь-який інший канал для зв’язку. Необхідні дані можна розміщувати:
  • у лістингах продавця;
  • на сторінці підтвердження замовлення;
  • в історії операцій за рахунком.
  1. Інтернет-магазини повинні повідомляти споживачам про «змішування», тобто реалізацію продавцем товару, придбаного в іншого продавця.
  1. Маркетплейсу слід призупинити роботу підприємця, який не надав потрібну інформацію протягом 10 днів з моменту отримання запиту. Робота такого торговця може бути відновлена ​​лише після надання необхідних даних.
  1. Торгові майданчики зобов’язані забезпечити споживачам можливість повідомляти про підозрілу діяльність продавців.

Також існує кілька принципово важливих для продавців винятків із the INFORM Consumers Act:

  • Його дія не поширюється на продавців, які не підпадають під визначення «великих». Це може спричинити спроби обійти закон шляхом реєстрації кількох акаунтів, кожен з яких отримуватиме прибуток нижче порога в $5000.

Втім, якщо мова йде про торгівлю на Amazon, оминути дію закону таким чином навряд чи вдасться. Адже перевірки на цьому маркетплейсі будуть відбуватися в один і той самий період, і перевіряти, скоріше за все, будуть всіх.

  • Продавці, які ведуть підприємницьку діяльність без відкриття банківського рахунку, не зобов’язані відкривати його та надавати його номер.
  • Якщо продавець має лише особисту адресу та номер телефону, він не повинен розголошувати ці дані. Це особливо актуально для таких маркетплейсів, як Etsy, де практично всі продавці підпадають під цей виняток.
  • Підприємці не зобов’язані надавати свої контактні дані, якщо на торговому майданчику реалізовано можливість прямого обміну повідомленнями.

Щоб не втрачати дохід через вимушені простої в роботі, продавцям, які торгують на Amazon та інших американських маркетплейсах, слід уже зараз перевірити, чи підпадають вони під дію the INFORM Consumers Act.

Що робити торговим майданчикам, щоб запровадження нових процедур пройшло максимально гладко?

Як і підприємцям, маркетплейс рекомендується розпочинати підготовку до впровадження нових політик уже зараз, до настання 27 червня 2023 року. Розглянемо алгоритм їх дій:

  1. Переглянути всі внутрішні політики та процедури, у тому числі контракти зі сторонніми продавцями, положення про кібербезпеку та нерозголошення інформації третім особам.
  2. Визначити спосіб контролю доходу продавців для своєчасного відстеження досягнення порогів $5000 або $20 000. Як варіант – можна розглянути можливість застосування нових вимог до всіх продавців.
  3. Продумати механізми перевірки інформації, що надається. Варто визначитися:
  • чи залучатимуться для здійснення такої перевірки треті сторони;
  • чи варто застосовувати для ідентифікації продавця відеозв’язок;
  • чи буде проводитися верифікація наданих телефонних номерів та адрес електронної пошти.
  1. Визначити достатність людських ресурсів для запровадження нових процедур: збирання та перевірки даних, щорічної сертифікації продавців, обробки інформації, отриманої від споживачів.
  2. Реалізувати механізм звітності на сторінках всіх великих продавців.

Крім двох учасників ринку, про яких ми вже поговорили, закон торкається інтересів ще одного суб’єкта підприємницької діяльності – власників бренду. Зупинимося на цьому питанні докладніше.

Вплив the INFORM Consumers Act на власників брендів

На відміну від маркетплейсів та великих продавців, права та обов’язки власників унікальних брендів не регулюються цим законодавчим актом. Наприклад, торгові майданчики не уповноважені розкривати їм інформацію про продавців. Також власники брендів не можуть звертатися до суду у разі недотримання маркетплейсом вимог закону. Однак деякі переваги цій категорії підприємців закон все ж таки надає:

  1. Якщо даних продавця немає у вільному доступі на сторінці товару, власник бренду може здійснити контрольну закупівлю, щоб отримати потрібну інформацію на сторінці підтвердження замовлення або в історії операцій за рахунком.
  2. Власники брендів можуть надсилати запити на отримання інформації про продавця після виявлення контрафактних товарів у його лістингах. Хоча закон не зобов’язує маркетплейси надавати таку інформацію цій категорії користувачів, із введенням нового закону ймовірність позитивної відповіді підвищується, адже на платформі будуть утримуватися всі необхідні дані.
  3. Власники брендів можуть звертатися із повістками до суду для отримання даних про продавців контрафактної продукції.

Таким чином, хоча закон прямо і не стосується підприємців, які зареєстрували свій бренд, побічно він все ж таки працюватиме на їхню користь.

Реакція на новий закон найбільшого маркетплейса США – Amazon

Amazon прагне бути надійним торговим майданчиком для продавців та покупців. З цією метою маркетплейс намагається постійно впроваджувати інноваційні процеси збирання та перевірки даних продавців під час та після реєстрації бізнес-акаунтів.

Наприклад, задовго до прийняття the INFORM Consumers Act, а саме з 2020 року, платформа почала вимагати від підприємців вказувати у профілях свої імена та адреси. Проте набрання чинності новим законом передбачає вжиття додаткових заходів перевірки діяльності великих продавців.

Amazon закликає всіх сторонніх торговців, які реалізують товар на його майданчику, дотримуватися вимог the INFORM Consumers Act. Своєю чергою, маркетплейс зобов’язується надіслати продавцю детальні інструкції у разі виникнення будь-якої спірної ситуації.

Щоб підприємці, які здійснюють свою діяльність на платформі, могли ознайомитися з майбутніми змінами, Amazon завчасно вніс виправлення до «Угоди про бізнес-рішення Amazon Services». Є можливість вивчити їх на офіційному сайті компанії.

Підіб’ємо підсумки

Integrity, Notification, and Fairness in Online Retail Marketplaces for Consumers Act – закон, ухвалений Конгресом США з метою мінімізації продажу контрафактних товарів на американських онлайн-платформах. Він суворо регламентує вимоги до маркетплейсів у сфері перевірки інформації та документації сторонніх великих продавців, які ведуть торгівлю на таких майданчиках.

Впровадження нових процедур пов’язано з певними труднощами для більшості маркетплейсів, але водночас має безперечні переваги для всіх учасників ринку.

корисні матеріали в нашому блозі

Форма BE-12 Survey Forms for 2022

Подібно до Олімпійських ігор, які проводяться кожні чотири роки, кожні п’ять років Бюро економічного аналізу США (BEA) вимагає від усіх американських юридичних осіб, що перебувають у іноземній власності (неважливо, це Single Member LLC чи корпорація), заповнити і подати форму BE-12. Що ж таке BE-12?  Це обов’язкове опитування у формі звіту, яке проводить Бюро економічного аналізу […]

читати далі
Як отримати патент на винахід в Україні. Частина 1

Чим далі, тим швидшим стає процес технологічних змін: нові пристрої, нові методи, нові речовини, нові способи виконання звичайних завдань. Штучний інтелект кінець кінцем! Зараз не проходить дня, щоб десь не з’являлись нові технологічні продукти. І в умовах постійно зростаючої конкуренції патентування своїх винаходів – важливий інструмент боротьби за ринкові ніші і можливість забезпечити своєму бізнесу […]

читати далі
Як зареєструвати торгову марку у Великобританії

За даними урядового порталу Великобританії, кількість заявок на реєстрацію торгових марок у цій країні стрімко збільшується рік у рік. Якщо у 2016 році кількість охочих захистити свій бренд становила всього 65 710 осіб, то у 2021 році їх було вже 196 639. Експерти пояснюють таку тенденцію насамперед виходом Великобританії з Євросоюзу, про що свідчить велика […]

читати далі