Відкрити крипто-компанію для бізнесу з криптовалютою

Відкриття компанії для бізнесу з криптовалютою

Час читання: 9 хвилин

Згідно з прогнозами Statista, виторг ринку криптовалют зростатиме з річним темпом 11,98%, доки до 2028-го його загальна сума не становитиме $71,7 млрд. Крім того, вже 2024 року очікується, що галузь цифрових активів сягне позначки в $51,5 млрд. Тож підприємці з різних бізнес-ніш проявляють інтерес до нових варіантів заробітку за допомогою віртуальних коштів.

Спираючись на досвід та експертизу в юридичних аспектах роботи з цифровими валютами, експерти 4B підготували для вас статтю. З неї ви дізнаєтеся, що таке криптобізнес, як відкрити компанію в цій ніші та що для цього потрібно.

Криптобізнес: що це та які його види бувають?

Криптобізнес – це напрямок діяльності, пов’язаний з цифровими активами: криптовалютами, токенами, великими даними (Big Data), а також різними предметами, які оцифровані та є результатом інтелектуальної праці.

Традиційно гравцями на ринку цифрових коштів є криптобіржі, обмінники, електронні торговельні майданчики, інтернет-банки та інші компанії. Вони можуть надавати свої послуги у секторі як B2B, так і B2C.

Давайте докладніше розглянемо кілька основних напрямів, у яких будується бізнес на криптовалюті:

  • P2P-торгівля. Йдеться про створення однорангового (peer-to-peer) маркетплейса, на якому учасники можуть безпосередньо один з одним укладати угоди купівлі-продажу різних криптовалют.
  • NFT (non-fungible token, з англ. невзаємозамінний токен). Побудувати криптобізнес на NFT можна, розробивши торговий онлайн-майданчик, на якому користувачі обмінюватимуться, купуватимуть або продаватимуть різні токени.
  • Ігри на блокчейні. Мова про реалізацію програми, яка ґрунтується на технології блокчейн і використовує невзаємозамінні токени як частина внутрішньоігрового процесу. Тобто, користувач може вигравати або збирати NFT, а потім обмінювати їх або продавати. Творець монетизує процес гри, щоб отримувати від неї прибуток. Простий приклад – встановити платну реєстрацію для нових гравців або продавати внутрішньоігрові преміум предмети.
  • Криптобіржі. Відкрити бізнес із криптовалютою можна, створивши спеціалізований майданчик, де користувачі будуть купувати, продавати, зберігати, класти під відсотки свої цифрові активи.

Зверніть увагу. Якщо ви хочете запустити власну криптобіржу, важливо враховувати, що вона може бути представлена ​​у двох видах:

  • централізована (CEX – Centralized Exchange) – надає послуги обміну фіатних грошей на цифрові активи;
  • децентралізована (DEX – Decentralized Exchange) – дозволяє обмінювати одну віртуальну валюту на іншу віртуальну валюту.
  • Криптообмінники. Це спеціалізовані інтернет-ресурси, які створені для простого обміну цифрових активів на інші криптовалюти або фіатні кошти.

Примітка. На криптообміннику, на відміну від криптобіржі, операції з віртуальною валютою відбуваються без участі у торгах, тобто напряму та швидко. Також криптообмінник має більш обмежений функціонал ніж біржа. Це важливо враховувати при виборі проєкту для майбутнього криптобізнесу.

Що потрібно, щоб відкрити свій криптовалютний бізнес?

Для старту в криптовалютному бізнесі, як і в будь-якому іншому, вам потрібні:

  • Ідея. Враховуючи різноманітність напрямків у криптосфері, слід визначити, що для вас буде найцікавішим, а також відповідним з погляду практичної реалізації.
  • Бюджет. Його потрібно формувати, відштовхуючись від попереднього чинника. Дослідивши ту чи іншу ідею, ви отримаєте розуміння того, скільки грошей необхідно інвестувати у майбутній crypto-бізнес.
  • Час. Це індивідуальний фактор, який залежить від обраного напряму криптобізнесу, типу проєкту, юрисдикції, технологічного підходу до реалізації та багато іншого.
  • Компанія. З одного боку, можна запустити проєкт як відгалуження від вашого вже наявного підприємства. Але з іншого – реєстрація нової компанії, наприклад, за кордоном, надасть вам додаткові можливості. Це можуть бути нові ринки для просування, доступ до відкриття рахунків в іноземному банку та інше.

Цікавий факт. У деяких державах, зокрема в Іспанії, Грузії та Естонії, криптооперації не оподатковуються ПДВ.

  • Ліцензія. Після визначення юрисдикції для вашої криптокомпанії вам потрібно буде отримати ліцензію. Більшість держав вже мають нормативні документи та відповідні органи, які регулюють діяльність криптовалютних компаній та процедуру ліцензування.

Важливо. Якщо ви плануєте, що ваша компанія працюватиме одразу в кількох країнах, вам знадобиться отримати ліцензію на роботу з криптою в кожній із цих країн.

Щоб ваш криптопроєкт мав успіх, важливо будувати свою роботу за стандартом AML (anti-money laundering), створеним для боротьби з шахрайством та відмиванням грошей. Цю вимогу можна знайти в багатьох державах, у тому числі в США, оскільки вона є обов’язковою умовою для реєстрації компанії.

Також потрібно впровадити процедуру KYC (know your customer) для перевірки особистості контрагента під час будь-яких фінансових операцій, щоб гарантувати безпеку вашим клієнтам.

Цікавий факт. У деяких країнах, наприклад, у Великобританії та Литві, існують спеціальні реєстри для обліку crypto-компаній.

Перш ніж братися за реєстрацію компанії, вам необхідно детально розібратися у всіх нормативних і ліцензійних вимогах до вашого нового бізнес-проєкту. Тому краще звернутися до професійних юристів. Якщо ви прагнете відкрити фірму з криптовалюти, експерти 4В готові надати вам комплексну юридичну консультацію.

Як відкрити власну криптокомпанію?

Заснування криптофірми багато в чому схоже на відкриття традиційної компанії. Фахівці 4В готові надати допомогу та підтримку на кожному з етапів реєстрації:

  1. Вибір найменування компанії

Визначившись із назвою вашої нової організації, обов’язково потрібно перевірити її на вільність у реєстрах. Це допоможе вам уникнути проблем із порушенням авторських прав інших підприємців у разі, коли аналогічне найменування вже зареєстровано.

  1. Збір пакета документів

Для реєстрації вам знадобиться подати інформацію про засновників, директорів/акціонерів криптокомпанії. Також необхідно надати установчі документи, що відображають структуру підприємства та його діяльність.

  1. Проходження перевірки KYC

Ви повинні підтвердити, що ваша компанія – це добропорядна організація, яка захищає інтереси клієнтів та має надійний процес їхньої верифікації. Тому ваше підприємство має суворо відповідати вимогам KYC, щоб пройти цей етап реєстрації.

  1. Підготовка необхідних заяв

Ми допоможемо вам скласти заяву та заповнити всі необхідні форми. Далі готові документи будуть надіслані вам, щоб ви поставили електронний підпис.

  1. Надсилання документів та очікування результатів

Після збору та підписання всіх необхідних документів ми відправляємо їх до органу, який займається питаннями реєстрації криптокомпанії. Далі вам залишається тільки дочекатися відповіді.

Зверніть увагу. Термін реєстрації фірми за криптовалютою залежить від обраної вами юрисдикції. Дізнатися, коли зазвичай приходить відповідь від органу реєстрації, ви можете у наших експертів.

Як отримати ліцензію на роботу криптокомпанії?

Примітка. Ліцензія на криптовалютну діяльність – це дозвільний документ, який підтверджує, що компанія надає послуги у сфері віртуальних активів у певній юрисдикції на законних підставах.

Ліцензування криптовалют останнім часом стає досить складним процесом. Багато країн посилюють умови отримання дозвільних документів або зовсім перестають їх видавати. Проте для бізнесменів, які хочуть відкрити криптовалютні біржі, компанія 4В пропонує оптимальне рішення – отримання ліцензії в Сінгапурі.

Вимоги до компанії-отримувача ліцензії

Грошово-кредитне управління Сінгапуру (MAS) як фінансовий регулятор держави виставляє перелік вимог до криптовалют підприємствам. Тому ваша компанія має відповідати наступним критеріям:

  • Економічне представництво у Сінгапурі. Воно передбачає наявність місцевого офісу, AML офіцера-резидента країни та одного-двох виконавчих директорів компанії, які також є резидентами Сінгапуру.
  • Хороша ділова репутація засновників, директорів та акціонерів. Крім того, ваш персонал також повинен мати кваліфікацію для роботи з цифровими активами.
  • Наявність відповідної документації. Сюди входять: бізнес-план, політики KYC та AML, докази наявності та впровадження практик боротьби з відмиванням грошей.
  • Регулярне проведення внутрішнього та зовнішнього аудиту. Ці перевірки необхідно проводити щороку.
  • Оплата статутного капіталу та держмита. Для Standard License на рахунок компанії має бути внесена сума у ​​розмірі $76 000, а для Major License $190 000.

Дізнатися більше про умови отримання та ліміти за ліцензіями ви можете на офіційному державному сайті Сінгапура.

Етапи отримання ліцензії на роботу криптовалютної біржі

Отримання ліцензії на криптовалюту у Сінгапурі складається з таких кроків:

  1. Реєстрація компанії в Сінгапурі. Обов’язково її фізична присутність та оформлення на роботу місцевого виконавчого директора.
  2. Оплата державних мит. Для оформлення Standard License розмір державного мита становить від $1000 за послугу, а для Major License – від $1500 за послугу.
  3. Подання заявки на отримання ліцензії до відповідного органу. Разом із вашою заявою також необхідно надати пакет документів:
  • посвідчення особи директорів та акціонерів;
  • інформацію про адресу проживання та відповідний підтверджувальний документ;
  • короткий опис бізнесу та статутні документи компанії;
  • документи, що підтверджують, що комерційна діяльність проводиться на території Сінгапуру.

Важливо. Регулятор вимагатиме від вас додаткові документи. Наприклад, бізнес-план, політики конфіденційності або документи, що підтверджують професійний досвід ваших директорів, – усі вони мають бути надані належним чином, а компетенція директорів у сфері криптовалюти (щонайменше 2 роки досвіду) підтверджена відповідним чином.

  1. Отримання відповіді. MAS розглядає кожну заяву окремо і для ухвалення рішення може також враховувати наступне:
  • фінансовий стан вашої холдингової компанії чи пов’язаних корпорацій;
  • експлуатаційну готовність біржі відповідно до нормативних вимог;
  • наскільки надання вам ліцензії відповідатиме громадським інтересам та інше.

Підіб’ємо підсумки

Розібравшись, що таке криптобізнес, важливо визначити, в якому напрямі ви хочете почати роботу. Найпопулярніші види діяльності в цій галузі – створення криптообмінників, криптобірж, P2P маркетплейсів, ігор на блокчейні та торгових майданчиків NFT.

Для заснування компанії у ніші цифрових активів вам необхідно:

  • вибрати напрямок діяльності, визначити бюджет та юрисдикцію;
  • скласти бізнес-план та продумати технічну сторону реалізації проєкту;
  • вивчити нормативні та ліцензійні вимоги до відкриття фірми;
  • зібрати необхідні документи для реєстрації компанії у бажаній країні;
  • отримати ліцензію на діяльність у тих країнах, де ви плануєте працювати.

Експерти 4В готові супроводжувати вас на кожному етапі реєстрації криптокомпанії та отримання ліцензії на криптовалюту. Звертайтеся до нашого менеджера, щоб дізнатися більше подробиць і поставити запитання, які вас цікавлять.

корисні матеріали в нашому блозі
Стратегії управління правами Інтелектуальної власності

Для багатьох бізнесів інтелектуальна власність (ІВ) – важлива частина їхніх бізнес-процесів та репутації, а в деяких компаній її вартість може навіть перевищувати вартість виробничих потужностей або бути основним джерелом доходу. У цій статті ми розглянемо як захистити такий цінний актив та отримати з нього максимальний прибуток. Що таке інтелектуальна власність компанії? WIPO – Всесвітня організація […]

читати далі
Як зареєструвати патент на винахід у Китаї

У Китайській Народній Республіці (КНР) підбили «патентні» підсумки 2023 року, згідно з якими кількіст2ь виданих охоронних документів на винаходи в країні збільшилася на 15,4%. Таким чином, під кінець 2023-го в Китаї налічувалося 4991 млн чинних охоронних документів. Інтерес до отримання патенту на винахід у КНР зберігається як у жителів країни, так і серед іноземних громадян. […]

читати далі
Related на Amazon. Розблокування пов’язаних Seller Account

На Amazon налічується понад 310 мільйонів активних облікових записів. Це не дивно з огляду на те, які широкі можливості платформа надає для ритейлерів по всьому світу. Крім того, безліч продавців об’єднують свої зусилля для спільного просування товарів на платформі, і при цій кооперації створюють усередині даних тригери для зв’язування своїх акаунтів. Хоча самі собою тригери […]

читати далі