Як відкрити рахунок у європейському банку не виїжджаючи з України - дистанційно

Як дистанційно відкрити рахунок у європейському банку не виїжджаючи з України. Інструкція

Час читання: 12 хвилин

Багато українських підприємців після досягнення певних результатів на місцевому ринку хочуть вийти на міжнародну арену, відкриваючи компанії у Великій Британії та країнах Євросоюзу. Звичайно, ведення бізнесу за кордоном передбачає банківське обслуговування в європейських банках – без цього неможлива сплата податків, розрахунки з постачальниками та інша фінансова діяльність підприємства.

У попередніх матеріалах ми вже говорили про те, що зареєструвати компанію в іноземній державі можна віддалено, а яка ситуація з відкриттям корпоративного рахунку в банках Європи? Чи можна це зробити дистанційно, чи процедура вимагає особистої присутності власника компанії в офісі банківської установи? Відповіді на ці та інші питання щодо банківського обслуговування нерезидентів ви зможете знайти в даній статті.

Хто може відкрити європейський рахунок дистанційно: вимоги до заявника

Перша необхідна умова для віддаленого відкриття рахунку в європейському банку – наявність компанії, зареєстрованої в ЄС або Великобританії. Якщо така юридична особа вже створена, залишилося дотриматись інших вимог європейського законодавства:

  1. Мати зареєстровану юридичну адресу в країні відкриття рахунку. Ця умова може бути обов’язковою чи ні залежно від юрисдикції.
  1. Найняти до штату керівника чи директора, який виступає резидентом чи громадянином країни відкриття рахунку. Ця вимога також є опціональною для кожної окремої держави.
  1. Надати установчі документи компанії. Насамперед пакет документів залежить від організаційно-правової форми вашого підприємства. Наприклад, для корпорації доведеться пред’явити Статут (Bylaws) та Свідоцтво про реєстрацію (Certificate of Incorporation), а для товариства з обмеженою відповідальністю – Свідоцтво про створення (Certificate of Formation). Також зверніть увагу, що банки різних країн можуть пред’являти свої вимоги до документів, що надаються. Наприклад, у Німеччині крім Статуту для відкриття рахунку може знадобитися Shareholder Agreement, у якому прописано структуру володіння акціями, та бізнес-план.
  1. Мати статутний капітал, вимоги до розміру якого залежать від країни відкриття рахунку та форми ведення бізнесу.
  1. Надати додаткову інформацію про свій бізнес. Залежно від того, де ви ведете свою діяльність, ви повинні бути готові довести банку необхідність відкриття рахунку у цій країні. Для цього може знадобитися додаткова інформація та документи. Це можуть бути контракти з партнерами або постачальниками, рахунки-фактури, звіти про свою кредитну історію, рекомендації, що підтверджують хорошу репутацію в бізнес-середовищі й т.д.
  1. Підтвердити легальність свого бізнесу. Для цього потрібно вказати джерело доходів і переконатися, що ви та ваша компанія не перебуваєте у списку санкцій.

Зверніть увагу: Перед тим як відкрити рахунок у Європі віддалено, обов’язково дізнайтеся про умови саме тієї фінансової установи, куди плануєте звернутися. Можливо, вам потрібно дотриматися додаткових умов: підтримувати певний баланс рахунку, здійснювати мінімальну кількість транзакцій, щоб рахунок залишався активним, оплачувати банківські комісії тощо.

Переваги відкриття рахунку в європейському банку нерезиденту

Відкриваючи корпоративний банківський рахунок у європейській державі, підприємець отримує низку переваг для свого бізнесу:

  1. Здійснення фінансових операцій у стабільній валюті. Згідно з рейтингом, складеним компанією FXSSI, що спеціалізується на біржовому трейдингу, євро входить до п’ятірки найстабільніших грошових одиниць у світі. Це означає, що ведення бізнесу в цій валюті гарантує вам упевненість у завтрашньому дні – ви можете не переживати, що курс євро впаде, і це спричинить негативні наслідки для вашої компанії.

Британський фунт стерлінгів також відрізняється стабільністю – у вищезгаданому рейтингу він посідає дев’яте місце.

  1. Простота ведення бізнесу з партнерами з різних країн. Відкрити рахунок у європейському банку означає отримати можливість вільно працювати з партнерами, клієнтами та постачальниками з 20 країн єврозони – території, на якій євро виступає офіційною валютою.
  2. Гарантія безпеки заощаджень. Якщо ви плануєте використовувати рахунок не тільки для відправлення та отримання платежів, але й для зберігання коштів, банки Європи однозначно варті вашої уваги. Вкладники ЄС мають високий рівень захисту – у разі банкрутства фінансової установи вони можуть розраховувати на відшкодування €100 000 у кожному банку. Якщо говорити про Велику Британію, тут діє Програма компенсації фінансових заощаджень (FSCS), в рамках якої сума відшкодування становить £85 000.

Зверніть увагу: У деяких банках Великобританії рахунки нерезидентам відкривають офшорні підрозділи, і схема компенсації для їхніх вкладників може відрізнятися. Наприклад, якщо ви зберігатимете гроші в HSBC Expat – міжнародному підрозділі HSBC Bank – у разі його банкрутства вам відшкодують лише £50 000.

  1. Доступ до прогресивних можливостей європейської банківської системи. Паралельно зі стандартними функціями, серед яких отримання та надсилання платежів, клієнти банків ЄС та Великобританії можуть скористатися додатковими можливостями. Серед них інтеграція з платіжними сервісами, відкриття мультивалютних рахунків, функція електронного виставлення рахунків та багато іншого.
  2. Поліпшення репутації компанії. Наявність рахунку у стабільному європейському банку, певно, зіграє на руку репутації вашого підприємства. Впевненість у надійності та захищеності платежів може стати вирішальним аргументом на користь співпраці з вашою організацією.
  3. Відсутність потреби відвідувати іноземну державу для відкриття рахунку. Відкрити рахунок у європейському банку можна віддалено, тим самим заощадивши кошти та час.

Звичайно, банківське обслуговування в європейських країнах має деякі недоліки. Серед них тривалість відкриття рахунку, порівняно високі витрати на його обслуговування та підвищена увага до всіх транзакцій нерезидентів. Однак це несуттєво порівняно з усіма вигодами для бізнесу, які приносять відкриття корпоративного рахунку в Європі.

Чи може нерезидент стати власником банківського рахунку у Європі?

Європейські банки досить вимогливо ставляться до клієнтів-нерезидентів. Хоча вони можуть відкривати рахунки, зокрема корпоративні, щоб користуватися всіма доступними функціями та повноцінно обслуговуватися в банківських установах, слід бути готовим до деяких додаткових умов:

  • Більш ретельна перевірка інформації, наданої під час реєстрації рахунку, зокрема запит додаткових документів. Наприклад, банк може вимагати надати звіт про ваш кредитний рейтинг у країні проживання або довідку про несудимість.
  • Усі документи, які ви подаєте до банку, повинні бути перекладені мовою країни, де ви хочете обслуговуватись. Перекладені екземпляри вимагають нотаріального засвідчення.
  • Банк може застосовувати вищі комісії під час обслуговування клієнтів-нерезидентів.
  • Всі ваші фінансові операції будуть постійно відстежуватися. У разі виявлення підозрілих транзакцій в обслуговуванні може бути відмовлено. До підозрілих можна віднести платежі з країн, ведення бізнесу з якими заборонено або грошові надходження з невідомих джерел.

Зверніть увагу: Оскільки до операцій за рахунками нерезидентів зазвичай проявляється підвищена увага, необхідно врахувати, що банки Європи в деяких випадках можуть закрити рахунок без попередження. Однак це відбувається рідко і для цього потрібні вагомі підстави – зазвичай банк надсилає повідомлення про свої наміри щонайменше за два тижні до припинення обслуговування.

Проблеми, з якими можна зіткнутися під час дистанційного відкриття рахунку в європейському банку

Якщо вам необхідно відкрити рахунок у європейському банку, не залишаючи Україну, зробити це буде непросто. Проблема в тому, що банки ЄС та Великобританії не відкривають рахунок онлайн, як це роблять деякі інші держави. Через це і з інших причин у вас можуть виникнути такі проблеми:

  1. Необхідність надати в банк оригінали документів, підписати договір або з’явитися до офісу з іншої причини. Якщо банк наполягає на особистому візиті клієнта до відділення, але ви не маєте можливості відвідати країну, ви зможете розв’язати це питання через уповноваженого представника компанії. Їм може виступати особа, на ім’я якої виписана нотаріальна довіреність, або людина, яка займає керівну посаду на підприємстві – наприклад, його директор.

Зверніть увагу: Якщо справа лише у наданні оригіналів документів, їх можна відправити до банку за допомогою міжнародної пошти.

  1. Відсутність місцевого номера телефону для проходження верифікації, активації рахунку та використання онлайн-банкінгу. У цій ситуації для верифікації та активації рахунку також доведеться залучати довірену особу, яка проживає в країні розташування банку. Надалі ви зможете встановити переадресацію на номер в Україні та отримувати всі повідомлення від банку на свій телефон.
  2. Погана якість наданих документів. З огляду на те, що всі документи для віддаленого відкриття рахунку в європейському банку спершу надсилають електронною поштою, важливо приділити особливу увагу якості скан-копій. Перевірте, чи всі їхні елементи читаються – печатки, підписи, дати тощо.
  3. Документи не відповідають вимогам. З пред’явленням до банку основних документів, наприклад, посвідчення особи чи статуту компанії, зазвичай проблем немає. Коли йдеться про додаткові документи, може виникнути помилка. Тому перед їхньою подачею варто ретельно вивчити, що конкретний банк приймає для перевірки потрібної інформації. Наприклад, для підтвердження місця проживання підійде рахунок за комунальні послуги чи договір оренди.
  4. Допущені у заявці помилки. Неточності у вказаній адресі, невірний ідентифікаційний номер платника податків та інші серйозні помилки у заповненні банківської форми призведуть до негайної відмови у відкритті рахунку.

Звернення до компанії 4B дозволить вам уникнути всіх перерахованих вище складнощів. Наші експерти знають, як відкрити рахунок у потрібному банку так, щоб нашим клієнтам не довелося залишати Україну. Також ми допомагаємо з підготовкою потрібного пакета документів, заповненням банківських форм та супроводжуємо вас протягом усього процесу укладання договору з банком. Одним словом, компанія 4B надає комплексні послуги з відкриття рахунків в іноземних банках та платіжних системах, і навіть подальшої підтримки своїх клієнтів.

Процедура дистанційного відкриття рахунку для компанії

Процес відкриття корпоративного рахунку в кожному банку – й тим паче в різних країнах – може суттєво відрізнятися. Пропонуємо розглянути цю процедуру на прикладі Чорногорії. Цю державу ми обрали невипадково – тут на підприємців чекають певні переваги:

  • Високий рівень конфіденційності. Банки Чорногорії не зобов’язані надавати інформацію про своїх клієнтів іншим державам.
  • Стабільна валюта. Попри те, що ця країна не входить до складу Євросоюзу, там у ході євро – валюта, про стабільність якої ми вже згадували раніше.
  • Відносно висока швидкість відкриття рахунку. У середньому у місцевих банках на відкриття рахунку йде близько двох тижнів.
  • Лояльність до нерезидентів. Це один із найважливіших фактів для підприємців з України. Чорногорські банки, звісно, ​​ретельно перевіряють іноземних клієнтів, але якщо бізнес законний та порушень не виявлено, без проблем відкривають рахунки нерезидентам, у тому числі без особистої присутності.

Отже, перейдемо до етапів віддаленого відкриття банківського рахунку в Європі (на прикладі Чорногорії).

Етап #1. Вибір фінансової установи

Насамперед уточніть, чи можна у банку відкрити рахунок віддалено. Також поцікавтеся переліком послуг, що надаються – наприклад, чи зможете ви відкрити картку європейського банку, подати заявку на кредитну лінію, розмістити депозит тощо. Ще одна важлива деталь – банківські тарифи. Дізнайтесь, які комісії передбачені за відкриття рахунку, його обслуговування, здійснення транзакцій.

Етап #2. Підготовка потрібного пакета документів

Перелік необхідних документів може змінюватись в залежності від обраного банку, але загалом усі фінансові установи Чорногорії в обов’язковому порядку вимагають надати:

  • посвідчення особи власника бізнесу та особи, яка буде розпоряджатися рахунком;
  • документи, що підтверджують місце проживання (квитанції за оплату комунальних послуг, договір оренди тощо);
  • установчі документи підприємства;
  • повна інформація про бізнес, включаючи дані партнерів, постачальників, очікуваний обіг коштів, інформація про країни відправлення та отримання платежів;
  • підтвердження джерела доходів;
  • банківська виписка, якщо ви вже обслуговуєтесь в іншій фінансовій установі.

Етап #3. Проходження процедури (KYC) та перевірки AML

KYC, або «Know Your Customer» – процес верифікації даних, наданих клієнтом. Він передбачає підтвердження його особи, перевірка справжності документів та підтвердження зазначеного місця проживання.

AML – це процедура перевірки джерела доходів, спрямована на боротьбу з відмиванням коштів, фінансуванням тероризму та іншими незаконними фінансовими операціями.

Банки Чорногорії суворо дотримуються цих процедур, особливо при відкритті рахунків нерезидентам. Для цього вам може знадобитися надати:

  • документ, що підтверджує статус нерезидента;
  • дані про джерело доходів;
  • інформацію про свій бізнес, у тому числі про партнерів, клієнтів та постачальників;
  • майно у власності компанії;
  • юридичну та фактичну адресу;
  • зв’язок із політикою;
  • співпраця з підсанкційними фізичними та юридичними особами;
  • ведення бізнесу з країнами з підвищеним рівнем ризику або на які у Чорногорії поширюється ембарго.

Етап #4. Подання заявки на відкриття рахунку

Цей етап передбачає заповнення заяви на відкриття корпоративного рахунку, форма якого відрізнятиметься залежно від обраної банківської установи. Зазвичай вона включає інформацію про компанію та її бенефіціарів, дані паспорта клієнта та установчих документів підприємства, а також перелік питань, необхідних для проходження KYC та AML.
Експерти компанії 4B візьмуть на себе дистанційне відкриття рахунку в європейському банку. Звернувшись до нас, ви можете розраховувати на юридичне супроводження та повну інформаційну підтримку на всіх етапах цього процесу.

Яка інформація необхідна, щоб відкрити рахунок у Європі дистанційно

Для віддаленого відкриття рахунку в банку Європи будьте готові надати такі дані та документи:

  • назва та юридична адреса підприємства;
  • установчі документи підприємства;
  • інформація про бенефіціарів, включаючи адреси проживання;
  • посвідчення особи власників компанії;
  • частки власності кожного засновника чи акціонера у компанії;
  • деталі бізнесу: обсяг доходів, походження коштів, сфера діяльності, контрагенти, передбачувана кількість транзакцій тощо.

Зверніть увагу: Залежно від банку пакет документів і дані можуть відрізнятися. Деякі установи можуть запитати документ, що підтверджує позитивну репутацію юридичної особи, довідку про кредитний рейтинг її власників, документ, що підтверджує походження коштів, що вносяться на рахунок та ін.

Супровід рахунку, відкритого дистанційно у банку Європи

Супровід банківського рахунку професійними юристами може допомогти підприємцям якнайшвидше вийти на європейський ринок. Така послуга включає:

  1. Консультацію щодо вибору фінансової установи та пакету послуг, необхідних клієнту.
  2. Підготовку пакета документів та сприяння у відкритті банківського рахунку.
  3. Допомога у складанні довіреності уповноваженого представника компанії для візиту до відділення банку, коли рахунок відкривається дистанційно – без присутності власника бізнесу.
  4. Консультування у питаннях управління грошовими потоками.
  5. Допомога в управлінні рахунком, а саме – здійсненні грошових переказів, оплаті рахунків тощо.
  6. Податкове планування, що включає консультацію з оподаткування в окремо взятій країні та оптимізації податкового навантаження.
  7. Розв’язання спірних питань, у тому числі при виникненні штрафних санкцій, проблем з нарахуванням комісій та інших конфліктів із банком.

Команда 4B надає комплексну підтримку вашій компанії в юридичних та економічних питаннях, завдяки чому ви можете повністю зосередитись на досягненні глобальних бізнес-цілей.

Платіжні системи – гідна альтернатива дистанційному банківському обслуговуванню

Деякі європейські банки дозволяють відкривати рахунок нерезидентам дистанційно, але таку послугу надають не всі банківські установи. Необхідність відвідування країни для відкриття рахунку часто стає причиною того, що підприємці шукають альтернативу класичному банківському обслуговуванню, і така альтернатива є міжнародними платіжними системами. Серед переваг цих фінансових інструментів – висока швидкість та захищеність грошових операцій, а також порівняно низькі комісії.

Пропонуємо до вашої уваги список найбільш популярних платіжних систем, які можуть бути використані замість рахунку у традиційному банку Європи.

  1. Payoneer – міжнародна платіжна система зі штаб-квартирою у Нью-Йорку, яка дозволяє здійснювати грошові перекази, конвертувати валюту, працювати з контрагентами та використовувати інший прогресивний функціонал. Серед можливостей інструменту – збір та запит платежів, безшовна інтеграція з великими маркетплейсами, виведення коштів на банківський рахунок, оформлення картки MasterCard та багато іншого. Payoneer позиціонує себе як універсальну платформу міжнародного торгового бізнесу.
  2. Wise – британський сервіс міжнародних грошових переказів, який пропонує своїм клієнтам швидкий, безпечний та вигідний спосіб надсилання грошей по всьому світу. Тут гарантують відсутність прихованих комісій та невигідних обмінних курсів.
  3. Paysera – литовська система електронних платежів із широким спектром можливостей для підприємців. На платформі можна не тільки здійснювати грошові перекази, але й продавати квитки на заходи онлайн, збирати платежі для інтернет-магазинів, приймати оплати через мобільних операторів. Також до переваг системи можна віднести зручну мобільну програму та можливість оформити карту Visa.
  4. Revolut – британсько-литовський онлайн-банк нового покоління, що надає своїм клієнтам комплексне банківське обслуговування. Серед інших послуг – вигідні заощадження з нарахуванням відсотків, міжнародні грошові перекази, біржова торгівля, інвестиції в акції різних компаній чи дорогоцінні метали та можливість оформити дебетову картку.

Головна перевага кожної з цих систем – можливість працювати дистанційно, не залишаючи своєї країни, і тим самим економити свій час та фінанси.

Підіб’ємо підсумки

Обслуговування в банках Європи дозволяє підприємцям з усього світу отримати низку переваг, включаючи просту взаємодію з контрагентами з різних країн, розрахунки у стабільній валюті, захищеність заощаджень та створення позитивної репутації у бізнес-середовищі.

Істотним недоліком відкриття корпоративного рахунку в Європі для нерезидента може бути необхідність особистого візиту до офісу банківської установи. Однак цю проблему можна вирішити – деякі банки пропонують своїм потенційним клієнтам відкрити рахунок дистанційно. Про те, як відкрити рахунок у європейському банку, не виїжджаючи з України, ми розповіли у цьому матеріалі:

  • Виберіть надійну фінансову установу, яка відповідає вашим потребам.
  • Зберіть пакет документів.
  • Зверніться до банку, щоб подати заяву на відкриття рахунку дистанційно.
  • Пройдіть процедури KYC та AML.

Якщо обслуговування в банках з будь-яких причин вам не підходить, можна скористатися альтернативним фінансовим інструментом – міжнародною платіжною системою на кшталт Payoneer, Wise, Paysera чи Revolut.

Який би спосіб керування своїми фінансами ви не обрали, головне – звернутися до надійного постачальника послуг супроводу банківського рахунку. Юристи компанії 4B допоможуть вам у розв’язанні будь-яких питань у цій сфері: нададуть детальну консультацію та допоможуть віддалено відкрити рахунок у європейському банку чи міжнародній платіжній системі.

корисні матеріали в нашому блозі
Стратегії управління правами Інтелектуальної власності

Для багатьох бізнесів інтелектуальна власність (ІВ) – важлива частина їхніх бізнес-процесів та репутації, а в деяких компаній її вартість може навіть перевищувати вартість виробничих потужностей або бути основним джерелом доходу. У цій статті ми розглянемо як захистити такий цінний актив та отримати з нього максимальний прибуток. Що таке інтелектуальна власність компанії? WIPO – Всесвітня організація […]

читати далі
Як зареєструвати патент на винахід у Китаї

У Китайській Народній Республіці (КНР) підбили «патентні» підсумки 2023 року, згідно з якими кількіст2ь виданих охоронних документів на винаходи в країні збільшилася на 15,4%. Таким чином, під кінець 2023-го в Китаї налічувалося 4991 млн чинних охоронних документів. Інтерес до отримання патенту на винахід у КНР зберігається як у жителів країни, так і серед іноземних громадян. […]

читати далі
Related на Amazon. Розблокування пов’язаних Seller Account

На Amazon налічується понад 310 мільйонів активних облікових записів. Це не дивно з огляду на те, які широкі можливості платформа надає для ритейлерів по всьому світу. Крім того, безліч продавців об’єднують свої зусилля для спільного просування товарів на платформі, і при цій кооперації створюють усередині даних тригери для зв’язування своїх акаунтів. Хоча самі собою тригери […]

читати далі