Огляд нових майданчиків Amazon в Европе: Польща, Швеція, Нідерланди, Туреччина

Час читання: 8 хвилин

За останні 2 роки Amazon відкрив в Європі кілька нових маркетплейсів. Мова про Нідерланди, Швецію, Польщу та Туреччину. Всі вони поки залишаються поза зоною уваги українських амазонщіков.

Так, для цього є об’єктивні причини – трафік на цих майданчиках поки залишається не таким великим як, наприклад, в тій же Німеччині, Франції або Великобританії. Але з часом ситуація змінюється і вже зараз варто уважніше придивитися до нових ринків.

На що звертати увагу? Як йдуть справи з конкурентами Amazon на нових ринках? Які особливості у нових маркетплейсів? Сьогодні постараємося знайти відповіді на ці питання. А почнемо наш огляд з Нідерландів.

Amazon Нідерланди

Нідерланди – одна з найбільш цифрових економік в світі, що займає 4-е місце в Європі як сама цифрова економіка з 28 держав-членів. У Нідерландах магазини електронної комерції були звичайним явищем вже більше десяти років.

Дружба Нідерландів з Amazon почалася вже давно, спочатку це був тільки продаж книг. У березні 2020 все змінилося і маркетплейс запропонував голландцям понад 100 мільйонів товарів в більш ніж 30 різних категоріях. Також стало доступно Prime-членство і відповідні опції, включаючи безкоштовну доставку замовлень на суму від 20 євро.

Тільки протягом 2020 року Amazon подвоїв охоплення в Нідерландах до 7,3 мільйона споживачів по всій країні. А це ні багато, не мало, а цілих 45% всіх онлайн-користувачів в країні.

Чи є якісь особливості на ринку Нідерландів, про які варто знати? Так.

Особливості ринку і покупців Нідерландів

Наприклад, голландці люблять низькі ціни. Вибираючи товар з декількох схожих за характеристиками, вони швидше за все віддадуть перевагу тому, що дешевше.

Ще в Нідерландах не люблять довгу доставку, причому настільки сильно, що не полінуються вліпити низьку оцінку в відгуці, якщо терміни доставки були з яких-небудь причин зірвані. За опитуваннями покупців в Нідерландах, однією з найбільших проблем на ринку e-commerce вони вважають саме довгу доставку товарів. Тому якщо ви задумалися виходити на цей ринок – найкраще використовувати Fulfillment центри Amazon для зберігання товарів і обслуговування замовлень.

А тепер забавний факт: в 4-тій в Європі цифровій економіці тільки у 45% населення є кредитні карти. Коріння такої особливості можна шукати в культурі споживання голландців. А може все тому, що в голландській мові для позначення “боргу” і “провини” використовується одне і теж слово (Schuld).

Як голландці живуть без кредитних карт? Та все просто, у них є мобільний додаток iDEAL, яке використовується для банківських операцій і переказів (до речі, він також досить популярний і в Німеччині). Але хвилюватися з цього приводу не варто, тому що Amazon.nl вже адаптований для прийому платежів через iDEAL.

Як ви побачите з статистики, наведеної в статті, всі європейці не люблять довгу доставку. Голландці теж не стали винятком.

Що купують онлайн в Нідерландах?

За даними голландського національного статистичного бюро, опублікованими на ExpatINFO Holland, найпоширеніші товари, які голландці купують в Інтернеті, це:

  • одяг / спорттовари (52%)
  • побутові товари / техніка (34%)
  • книги / періодичні видання (29%)
  • комп’ютери / електроніка (28%)
  • продукти / косметика (26%)
  • телекомунікаційні послуги (23%)

Ще одна особливість Amazon Netherlands, про яку потрібно знати – деякі товари можуть бути заборонені до продажу тільки на цьому ринку (навіть якщо вони успішно продаються на інших амазоновских майданчиках).

Наприклад в заборонені до продажу на Amazon.nl товари потрапили:

  • Портативні лазери, такі як лазерні указки, лазерні указки для домашніх тварин і лазерні проектори
  • Kindle акумулятори
  • Літій-іонні акумулятори наступних типів: 14500, 16340, 18650, 20700, 21700 і 26650
  • Продукти, що містять велику кількість магнітних кульок або кубиків, наприклад, такі на вигляд нешкідливі ігри як Неокуби, Magnicube, набори магнітних кульок
  • Всі побутові та професійні салюти і театральна піротехніка.

Більш детально зі списком заборонених до продажу товарів ви можете ознайомитися на Amazon за цими посиланнями:

Конкуренти Амазон в Нідерландах

Щоб підготуватися до виходу на ринок Нідерландів, рекомендуємо переглянути деякі з найбільш популярних місцевих e-commerce платформ.

  • Bol.com – провідний онлайн-магазин електронної комерції в Нідерландах (і Бельгії); універсальний інтернет-магазин, схожий на Amazon
  • Wehkamp – голландський магазин з продажу товарів для будинку, меблів і одягу.
  • Coolblue – ще один голландський магазин, чимось схожий на Bol.com, але не такий популярний.
  • Albert Heijn – онлайн-супермаркет від провідної мережі супермаркетів Нідерландів.
  • MediaMarkt – популярний в Європі магазин побутової електроніки.
  • Zalando – німецький інтернет-магазин взуття та одягу, який популярний і в Нідерландах.

Якщо ви збираєтеся вийти на цей ринок зі своїм сайтом, зверніть увагу на те, як авторитетні голландські онлайн-магазини регулюють ціноутворення, політику повернення та маркетинг. Це допоможе вам зрозуміти, що голландські покупці очікують від магазинів електронної комерції.

Amazon Польща

Польський Amazon “відкрив свої двері” в березні 2021 року. Поки рано говорити про якусь статистику продажів, але зате можна детально вивчити поведінку і переваги покупців.

Прогноз доходів від роздрібної електронної торгівлі з 2017 по 2025 рік. Судячи з усього пора виходити на європейські майданчики Amazon тим, хто не зробив це раніше.

Польща займає 11-е місце в Європі за величиною ВВП і 19-е місце в світі за величиною ринку електронної комерції, що вельми непогано. А найцікавіше те, що в 2020 році польський дохід від електронної комерції склав 22 мільярди євро (100 мільярдів злотих) і це майже вдвічі більше, ніж в 2019 році (11,64 мільярда євро).

Ранні звіти за 2021 рік також мають позитивну тенденцію, яка вказує на те, що польський ecommerce буде продовжувати рости, хоча і не так швидко, як в 2020 році.

На довершення картини трохи статистики:

  • 77% населення регулярно користуються інтернетом
  • З них 80% роблять покупки в Інтернеті
  • 65% онлайн-покупців роблять покупки за допомогою смартфонів
  • 75% польським онлайн-покупцям подобається можливість робити покупки цілодобово
  • 66% онлайн-покупців заявили, що роблять вибір на користь онлайн через ціни, які в інтернеті нижче, ніж в звичайних магазинах

Що купують поляки онлайн (продаж квитків на поїзди та концерти ми не враховуємо:

  1. Одяг та аксесуари
  2. Взуття
  3. Книги, музика, фільми
  4. Косметика і парфюмерія
  5. Побутова електроніка
  6. Спортивний одяг

Як бачите, продавцям одягу першим варто задуматися про вихід на польський маркетплейс.

Що мотивує поляків купувати онлайн?

  • Низька вартість доставки (55%)
  • Можливість безкоштовного повернення товарів (53%)
  • Нижчі ціни (53%)
  • Коди і знижки (42%)

Як бачите, Amazon FBA тут може спрацювати і очікується, що кількість Prime-акаунтів в Польщі буде неухильно зростати в 2021-2023 р.р.

А ось модель FBM в Польщі може не прижитися, так як до недоліків онлайн-покупці віднесли довгу і дорогу доставку. Іншими словами: чекати і платити за доставку поляки не люблять.

Конкуренти Амазон в Польщі

До запуску Amazon Poland, польські покупці вже були знайомі з маркетплейсом і активно закуповувалися на німецькому Амазон. Проте, на внутрішньому ринку теж є активні ecommerce гравці.

На сьогоднішній день польським ecommerce лідером вважається майданчик
Allegro на частку якого припадає понад 50% частки онлайн-ринку. Цей майданчик розпочав свою історію як онлайн-аукціон в стилі eBay, але з часом перетворився на універсальний інтернет-магазин, який цілком може конкурувати з Amazon. Формуючи ціни на свою продукцію, обов’язково загляньте на Allegro, покупці досі звіряються за цінами саме там.

Ще один конкурент, якого варто знати – це сайт Ceneo, кякий являє собою не стільки магазин, скільки сервіс для порівняння цін (подібно до нашого HotLine.ua), який переадресовує покупців безпосередньо до онлайн-магазинів. З огляду на те, що поляки обирають низькі ціни, цей портал може зіграти з вами злий жарт, якщо ви надумаєте грати з цінами вище за ринок.

Amazon Турція

Спочатку ми думали не включати Туреччину в цей огляд і списати цей маркетплейс до азіатських майданчиків, але …
E-commerce ринок Туреччини досить великий, його вартість в 2019 році склала близько 12,76 мільярда доларів (10,76 мільярда євро). І це не тільки новий прибутковий ринок, Туреччина фактично є регіональним лідером в галузі електронної комерції. У липні 2020 року вона почала потужну ініціативу з розвитку електронної комерції в регіоні Близького Сходу і Північної Африки за підтримки 23 найбільших гігантів онлайн-торгівлі Туреччини.

Не рахуватися з цим ринком – погана ідея.

Туреччина знаходиться на 13 місці в списку найбагатших країн світу. При цьому її e-commerce ринок активно росте, це точно не варто ігнорувати.

Туреччина, займає 13-е місце в списку найбагатших країн світу. Якщо говорити про онлайн-торгівлю, то приблизно половина населення країни (31,39 мільйона чоловік) здійснює покупки в Інтернеті, а щомісячні онлайн-витрати турків знаходяться на рівні 253,83 долара на людину.

У ТОР 5 снайпопулярніших категорій товарів в Туреччині входять:

  • Одяг: 3,993 мільярда доларів
  • Електроніка та медіа: 2,275 мільярда доларів
  • Іграшки, хобі та вироби: 2,004 мільярда доларів
  • Меблі і техніка: 1,139 мільярда доларів
  • Продовольство і особиста гігієна: 0,777 мільярда доларів

Якщо ваші товари відносяться до цих категорій – однозначно варто придивитися до турецького ринку.

Перебуваючи на стику Європи і Азії, Туреччина має унікальну культуру купівельної поведінки в інтернет.

  • 95% людей у ​​віці від 16 до 24 років лідирують в онлайн-продажах
  • Для порівняння тільки 77% людей у ​​віці від 45 до 54 років роблять покупки онлайн
  • 76% онлайн-покупок в Туреччині відбуваються з Desktop-пристроїв
  • І тільки 16% покупок здійснюються на смартфонах і 3% – на планшетах

Якогось особливого упередженого ставлення до імпортних товарів у турків немає, в 2018 році було зареєстровано продаж імпортних товарів. У Туреччині цінують німецьку якість, на другому місці товари з Китаю, Росія і США – відповідно на третьому і четвертому. З причини останніх санкцій і торгових воєн, позиції товарів з Росії можуть похитнутися.

Якщо захочете супроводити старт продажів на Amazon рекламою в соціальних мережах, то не забувайте про те, що Туреччина мусульманська країна і не варто робити занадто відверті і пікантні фото, дотримуйтеся консервативних підходів. З соціальних мереж найпопулярніші YouTube і Instagram, від них трохи відстають Facebook і Twitter.

Конкуренти Amazon в Туреччині

Якщо ви хочете вийти на турецький ринок електронної комерції, вам потрібно розуміти, що Amazon тільки почав закріплювати тут свої позиції. Зараз на ринку e-commerce Туреччини домінують турецькі майданчики.

Ось список тих, на які варто звернути увагу (наведені в довільному порядку, без урахування популярності):

  • Trendyol.com – представлені всі категорії, найбільше одягу і аксесуарів
  • Hepsiburada – представлені всі категорії
  • Araba.com – в основному авто та автотовари
  • GittiGidiyor – дочірня компанія eBay, для входу на сайт може знадобитися VPN тому частково блокується зарубіжний трафік, зокрема український.

Amazon Швеція

У жовтні 2020 року було відкрито Amazon Sweden (Amazon.se) – перша торгова площадка інтернет-гіганта в скандинавських країнах. Давайте розберемося чому Amazon вибрав Швецію, це ж дасть нам розуміння – чи варто виходити з продажами на цей ринок.

За даними Nordea, Швеція займає п’яте місце в світі за кількістю “онлайн-населення” (94,8% країни онлайн) і займає друге місце за швидкістю розвитку інтернету після Південної Кореї! Крім того Швеція 18-тий за величиною ринок електронної комерції в світі.

Прогнози зростання e-commerce ринку Швеції за даними WakeupData.

Економіка Швеції займає 23-е місце в світі за національним ВВП, який є одним з найвищих в Європі. Крім того, уряд Швеції заохочує використання інтернету і розробило стратегію розвитку широкосмугового зв’язку для “повністю підключеної Швеції до 2025 року”. Саме це могло вплинути на рішення Amazon відкрити там магазин, але є й інші цікаві моменти.

Що з приводу купівельної поведінки і ставлення до онлайн-шопінгу? І тут у Швеції є свої особливості:

  • Згідно Statista 67,3% всіх онлайн-покупців знаходяться у віці від 25 до 54 років
  • 18-25-річні онлайн-шопери становлять лише 14,4%
  • За даними WakeupData 30% всіх шведів здійснюють як мінімум одну онлайн-покупку на місяць
  • 75% роблять одну онлайн-покупку як мінімум раз на рік
  • 35% шведських онлайн-покупців роблять покупки за допомогою смартфона (і це найвищий показник серед усіх скандинавських країн)

Згідно з тим же дослідженням, на рішення робити покупки онлайн впливають такі чинники:

  • Інформація про терміни доставки (92%)
  • Інформація про те, як саме буде здійснена доставка (89%)
  • Можливість безкоштовного повернення (83%)
  • Наявність прискореної доставка (75%)
  • Безкоштовна доставка (74%)

І, як ми бачимо з даного опитування, без Amazon FBA на цьому ринку працювати буде складно, шведи звикли до високої якості послуг, що супроводжують онлайн-продажі.

А ось цифри по найпопулярнішим категоріям товарів, що продаються онлайн. Порівняйте їх з даними по Туреччині і ви, швидше за все, будете здивовані їх схожості. І цю схожість можна списати на те, що потенціал турецького ринку ще не розкритий повною мірою.

  1. Мода – 3,67 мільярда доларів
  2. Електроніка та медіа – 2,63 мільярда доларів
  3. Іграшки, хобі та вироби – 2,32 мільярда доларів
  4. Меблі і техніка – 1,9 мільярда доларів
  5. Продукти харчування та засоби особистої гігієни – 1,19 мільярда доларів

Конкуренти Amazon в Швеції

Перш ніж виходити на ринок Швеції, варто перевірити конкурентів, а зробити це можна не тільки на самому Amazon. Ось 10-ка найкращих онлайн магазинів Швеції і на цей раз це ТОР10 за розміром трафіку.

Ось коротка розбивка 10 кращих сайтів електронної комерції в Швеції, заснована на трафіку.

  • IKEA.se – ось зовсім не дивно, що міжнародний конгломерат Швеції очолює ТОР e-commerce сайтів країни
  • NetOnNet.se – популярний сайт, що спеціалізується на електроніці, гаджетах і відеоіграх.
  • Elgiganten.se – як і попередній магазин, Elgiganten також займається електронікою, але представлені й інші категорії, наприклад, побутова техніка.
  • Webbhallen.com – ще один магазин електроніки з великим розділом “іграшки та хобі” + деякі товари загального призначення.
  • Zalando.se – локальний онлайн-магазин з продажу повсякденного одягу для чоловіків і жінок, а також модних аксесуарів і деякого косметичного приладдя.
  • H&M – ще одна шведська компанія, відома вже і в Україні, категорія – “швидка мода”.
  • Mediamarkt.se – універсальний магазин електроніки з комп’ютерним обладнанням, побутовою технікою та цифровими носіямии.
  • Coop.se – спеціалізація цього магазину – виключно продаж продуктів і напівфабрикатів.
  • Apotea.se – шведський лідер в області онлайн-товарів широкого споживання.
  • Sas.se – замикає ТОР шведських e-commerce магазин туристичний сайт для покупки квитків на літак, який точно не буде в числі ваших конкурентів.

На закінчення: чи варто масштабуватися на Європу?

Аргументи “ЗА”:

  • Очікується, що виручка від електронної комерції в Європі зросте до 569,2 мільярда доларів США в 2025 році (Statista).
  • Очікується, що в 2021 році кількість європейських онлайн-покупців досягне 340 мільйонів.
  • Якщо ви вже продаєте на європейському Amazon, то можете скористатися тим же обліковим записом для масштабування на інші ринки.
  • Міжнародні ринки в цілому диверсифікують ваш дохід, що призводить до кращої фінансової стабільності.
  • Amazon FBA допоможе завоювати європейського споживача, забезпечивши дотримання законодавства і сервіс обробки замовлень.

Як показує статистика Євростату, зростання числа онлайн-покупців відбувається у всіх вікових групах європейського населення.

Аргументи “ПРОТИ”

  • Мовні (рідше – культурні) бар’єри можуть ускладнити роботу на Amazon EU або, принаймні, вимагати найм перекладача.
  • Доставка товарів в Європу в цілому дорожче, а логістика з Китаєм менш розвинена (в порівнянні з Північною Америкою).
  • VAT. Якщо ви ще не продаєте в Європі це означає, що необхідно реєструвати компанію і вам потрібно буде розібратися в європейських податках.

З останнім пунктом ми вам точно допоможемо. Ви можете записатися на консультацію, використавши форму внизу. Або .. можете почати з читання нашого блогу. Наступні матеріали допоможуть вникнути в особливості податкової системи Європи і деякі вимоги ЄС для продажу товарів:

1) Як вийти на Амазон в Англії і ЄС?
2) Міфи про реформи електронної комерції в Англії і ЄС
3) Вимоги Amazon Europe до РЄ маркування товарів

корисні матеріали в нашому блозі

Офшори та їх актуальність у сучасному корпоративному світі

За консервативними оцінками, в офшорах заховано 12-15% світового ВВП, вважають у Boston Consulting Group. Чи можна собі уявити сучасний бізнес без використання офшорів? Звісно!  Не маємо жодного сумніву, що офшори й надалі будуть активним гравцем на полі бою міжнародного бізнесу, але правила гри змінюються. Підписання Україною конвенції MLI (яка дозволяє в деяких випадках уникнути подвійного […]

читати далі
Навіщо реєструвати нерезидентам авторські права у США?

Авторське право покликане захищати форму висловлювання твори і не поширюється на ідеї, теорії, принципи, методи, процедури, процеси, системи, способи, концепції, відкриття, навіть якщо вони виражені, описані, пояснені, проілюстровані у творі. Ідеї не підлягають захисту засобами інтелектуальної власності, а методи, процедури, процеси, системи, засоби охороняються як об’єкти промислової власності. Згідно з міжнародними нормами, авторське право виникає […]

читати далі
За який термін до реєстрації патента можна розкривати інформацію про винахід, продукт, послугу

Бізнес, що розвивається, на певному етапі перестає задовольнятися реєстрацією торгових марок, копірайтом або отриманням патентів на різні дизайни. Патенти на винаходи є потужним інструментом створення нових конкурентних переваг з низки причин: Однак, за очевидності переваг для бізнесу в отриманні патентів на винаходи, на рівні малих та середніх підприємств рішення подати патентну заявку, як правило, приходить […]

читати далі