Міжнародна доставка для e-commerce: як налагодити та автоматизувати

Час читання: 12 хвилин

З ростом глобального e-commerce важливо розуміти принципи міжнародної доставки. Адже українські товари мають великий потенціал на міжнародному ринку. Також розвиток цього напрямку дозволяє підприємцям отримувати дохід в іноземній валюті та реалізовувати його в Україні, тим самим підтримуючи нашу економіку та створюючи нові робочі місця.

Співзасновник сервісу міжнародної доставки RePost Global Іван Вяхірев розкриває у статті різні аспекти питання міжнародної доставки товарів та дає поради, як краще оптимізувати цей важливий етап бізнес-процесу.

Види доставки

Перш за все потрібно розуміти, які є варіанти міжнародної доставки. Зазвичай підприємці користуються консолідованою та експрес доставкою, або зберігають свої товари на складах фулфілменту в інших країнах.

Консолідація – доставка товарів консолідованими (збірними) партіями.

Переваги:

  • нижча вартість.

Недоліки:

  • довші терміни доставки.

Підійде для:

  • не термінових замовлень;
  • недорогих товарів вагою до 5 кг.

Експрес доставка орієнтована на швидкість виконання замовлення.

Переваги:

  • коротші терміни доставки;
  • декілька сервісів експрес доставки на вибір.

Недоліки:

  • вища вартість в порівнянні з консолідованою доставкою.

Підійде для:

  • відправлень з обмеженими термінами доставки;
  • крупногабаритних вантажів;
  • крихких, коштовних товарів, які мають високу вартість.

Фулфілмент – це варіант зберігання своїх товарів на складі в Європі, або США. У цьому випадку час доставки скорочується, про що продавці вказують на лістингу товару. А покупці охочіше звертають увагу на товари, які зможуть отримати швидше. Тобто доставка відбувається не з країни виробника до покупця, а зі складу до покупця. Відслідковувати залишок товарів на складі фулфілменту підприємці можуть в онлайн-режимі.

Користуючись послугою фулфілменту підприємець делегує підряднику ряд таких задач:

  • зберігання товару;
  • послуги розмитнення;
  • обробку замовлень;
  • комплектацію та упаковку товарів; 
  • організацію доставки;
  • ведення складського обліку;
  • обробку повернень.

Переваги:

  • вирішує більшість логістичних питань;
  • заощаджує час;
  • не потрібно орендувати склад;
  • дозволяє сконцентруватися на інших завданнях, наприклад просуванні;
  • помітно полегшує роботу продавця при великій кількості замовлень.

Недоліки:

  • не вигідний для продавців з невеликою кількістю замовлень та з виключно персоналізваними товарами.

При виборі будь-якого із цих способів весь процес доставки можна організувати напряму через поштову службу, або через компанію-інтегратора. У випадку доставки через відповідну компанію (наприклад Handmade-Hub, RePost Global) ви отримаєте повний супровід процесу доставки та, за потреби, відповідні консультації.

Перелік служб, що забезпечують міжнародну доставку:

  • весь світ – DHL Epress, Federal Express (FedEx), UPS, Нова Пошта Глобал, Укрпошта;
  • доставка в країни Європи – GLS, DPD, InPost;
  • доставка в США –  USPS.

Дізнатися вартість та час доставки будь-яким перевізником можна в калькуляторі посилок.

  1. Як оформити профілі доставки на маркетплейсах 

Shipping profile – це інструмент, який дозволяє продавцю налаштовувати параметри доставки на маркетплейсах для міжнародних замовлень.

В шипінг профайлі потрібно вказати наступну інформацію:

  • кількість днів на виробництво товару;
  • країну відправника;
  • індекс країни відправника;
  • кількість лістингів (карток товару) на окремому профілі доставки;
  • час доставки;
  • вартість доставки, або free shipping.

Профілів доставки у вашому магазині повинно бути стільки, скільки способів доставки ви пропонуєте. 

В кожного маркетплейсу є свої особливості заповнення шипінг профайлів. Ми в RePost Global для зручності наших клієнтів підготували 2 покрокові інструкції, як це можна зробити.

Керівництво по оформленню профілів доставки на Etsy можете переглянути за цим лінком.

А за цим посиланням інструкція заповнення профілів доставки для таких маркетплейсів як eBay та Amazon.

Упакування товару для міжнародної доставки

Кожен товар, який ви надсилаєте іноземному покупцю має свої вимоги щодо упакування. Нижче інформація про пакування найпопулярніших категорій товарів.

  1. Посуд та скляні вироби: бабл-плівка, коробка, скотч. Найкращий варіант це щільна фіксація виробу у пінопласті.
  2. Окуляри та оправи: пакет, або поліетилен, коробка, скотч.
  3. Товари 18+: зіп-пакет, непрозорий пакет, індивідуальна коробка, скотч.
  4. Дерев’яні вироби: індивідуальна коробка, скотч, картонні кутики на виріб – це допоможе не пошкодити краї товару.
  5. Книжкова продукція: термозбіжна плівка, або самоклеючий пакет.
  6. М’які іграшки: індивідуальна коробка, скотч.
  7. Сумки та рюкзаки: потрібно наповнити легким матеріалом для збереження форми, запаковані в пакет, або поліетилен.
  8. Плакати у тубусах: тубуси повинні бути щільними (картон, пластик) із кришками з двох сторін тубуса.
  9. Картини в рамці: загорнути в щільний картон, або закрити пластиковими пластинами. Обгорну рамку з усіх сторін та на кути накласти захисні трикутники для захисту рами.
  10. Картини без рамки: транспортувати в тубусі як плакат.
  11. Великогабаритний вантаж: щільне пакування в індивідуальну коробку з бабл-плівкою, пінопластом, або папером чи картоном.

Завдяки правильно підібраній упаковці ваш покупець отримає цілий, не пошкоджений при пересилці товар. Тож це змінімалізує негативні звернення та запити на повернення коштів.

Проходження митниці та оформлення супровідних документів

Перш за все ви повинні переконатися, що ваш товар не заборонений до відправки. Повний перелік заборонених до відправки предметів та речовин рекомендую переглянути на сайті Укрпошти. 

Товари, що потребують особливих дозволів для їх безпечного перетину кордону. 

Є товари, які не заборонено відправляти за кордон, але вони потребують додаткових документів та дозволів, щоб уникнути проблем на митниці.

Ось їх перелік:

  • Документи
  • Картини 
  • Вироби з срібла 
  • Вироби з золота 
  • Ігрові приставки 
  • Акумулятори 
  • Книги 
  • Каміння (дорогоцінне та інші) 
  • Товари з авторським правом 
  • USB-Flash накопичувачі 
  • Косметика 
  • Зброя 
  • Медикаменти 
  • Годинники з СРСР та інші

Список вимог для відправки кожного з цих товарів ви можете переглянути у цьому файлі.

Також зауважте, що кожна країна має свої правила розмитнення. Розповім про найпопулярніші напрямки.

США

  • Посилки вартістю до $800 не оподатковуються.
  • Якщо вартість понад $800 потрібно сплатити мито в обсязі до 20% від зазначеної вартості товару.

Канада

  • Посилки вартістю до 20 CAD не оподатковуються.
  • Посилки дорожче 20 CAD оподатковуються в сумі до 18% від вартості. Мито сплачується отримувачем.

ЄС та Великобританія

  • При покупці товару на маркетплейсі сумою до € 150 покупець відразу сплачує податок своєї країни.

Продавець при цьому отримує IOSS (VAT\TAX) номер, який потрібно обов’язково додати до своєї посилки при відправленні.

  • Якщо вартість товару перевищує € 150, або покупка здійснена в онлайн-магазині (не маркетплейс) – покупець сплачує податок при отриманні товару. В цьому випадку оподаткування вираховується завдяки HS code* – це митний код, який має кожен товар.

 * ми в RePost надаємо клієнтам власний IOSS номер і отримувачу нічого додатково сплачувати не потрібно.

Австралія

  • Посилки вартістю до 1000 AUD не опопдатковуються.
  • Посилки з вищою вартістю оподатковуються 10% від суми.

Перед відправкою посилки перевірте її за відповідними критеріями.

  1. Товар не підпадає під заборону відправки в Україні та заборону ввезення в країні отримувача.
  2. Товар упакований згідно вимог до його типу (переглянути можна тут);
  3. Ви оформили всі потрібні документи: якщо ви обираєте експрес-відправку (DHL, Nova Poshta Global) вам потрібна авіанакладна (AWB), інвойс та копія українського паспорта чи ID-картки*. А якщо відправка USPS, або іншими способом через склад посередника – додаткові документи не потрібні. 

*Обираючи відправку Nova Global паспорт не потрібен.

Важливо! У випадку, якщо ваша посилка викличе на митниці підозри, то у вас можуть вимагати додаткову інформацію. 

Найчастіше це:

  • документи для підтвердження особи відправника;
  • підтвердження вартості товару;
  • підтвердження факту купівлі товару;
  • запит на проходження посилки.

Автоматизація логістики в e-commerce

Якщо звернути увагу на міжнародний досвід логістики для електронної комерції, то важко не помітити такі сервіси як Shippo, ShipBob, Parcelhub. Це платформи, які інтегруються з маркетплейсами та онлайн-магазинами і спрощують процес доставки товарів.

Я з моїм партнером Вадимом Чадюком запустили такий сервіс автоматизації логістики для міжнародного e-commerce в Україні – RePost Global

Це IT-рішення, що допомагає інтегрувати в єдину систему маркетплейси та служби доставки. 

Сервіс дозволяє підключити всі ваші міжнародні магазини до єдиного кабінету та всього за кілька секунд оформляти посилки з усіма супровідними документами будь-яким доступним способом доставки. Наразі ми працюємо з такими перевізниками як FedEx, DHL, Укрпошта, UPS, USPS, GLS, Nova Global. Кожен з них надає нам знижки на послуги, тож клієнти RePost окрім зручної відправки посилок можуть зекономити на відправці до -74%.

Підєднавши свої магазини до платформі RePost ви зможете:

  • здійснювати доставку замовлень з Etsy, Shopify, eBay та Amazon;
  • замовити курʼєрський підбір посилок від дверей;
  • обрати найкращий вид доставки за потрібним напрямком;
  • оплатити відправлення;
  • друкувати усі супровідні документи;
  • відстежувати статуси відправлень;
  • завантажувати трек-номери в маркетплейси.

Важливим фактором є те, що послуги сервісу безоплатні – клієнт сплачує тільки міжнародну доставку.

Підсумовуючи написане можемо зауважити, що напрям міжнародної доставки товарів є багатогранним і моментами складним. Але це на перший погляд, адже головне розпочати та відправити декілька посилок, а далі всі процеси здаватимуться значно простішими. Особливо, якщо ви оберете напрям автоматизації – це дозволить вивільнити багато часу на розвиток вашого бізнесу передавши напрям логістики відповідним фахівцям. 

Іван Вяхірев
співзасновник сервісу RePost Global

Контакти:
+38 (063) 971 13 19
[email protected] 
t.me/@repost_global_official 

корисні матеріали в нашому блозі
Податки в Британії для компаній, зареєстрованих на нерезидентів країни

Established or no?  Британське податкове законодавство має чітко окреслене визначення поняття “establishment” і це визначає податкові зобов’язання компаній, які є established чи такими не є.  Компанії, зареєстровані на осіб, що не є резидентами країни, мають особливий статус NETP – non-established taxable person. Статус NETP також мають будь-які інші не зареєстровані у Британії юр.особи, але такі […]

читати далі
Стратегії управління правами Інтелектуальної власності

Для багатьох бізнесів інтелектуальна власність (ІВ) – важлива частина їхніх бізнес-процесів та репутації, а в деяких компаній її вартість може навіть перевищувати вартість виробничих потужностей або бути основним джерелом доходу. У цій статті ми розглянемо як захистити такий цінний актив та отримати з нього максимальний прибуток. Що таке інтелектуальна власність компанії? WIPO – Всесвітня організація […]

читати далі
Як зареєструвати патент на винахід у Китаї

У Китайській Народній Республіці (КНР) підбили «патентні» підсумки 2023 року, згідно з якими кількіст2ь виданих охоронних документів на винаходи в країні збільшилася на 15,4%. Таким чином, під кінець 2023-го в Китаї налічувалося 4991 млн чинних охоронних документів. Інтерес до отримання патенту на винахід у КНР зберігається як у жителів країни, так і серед іноземних громадян. […]

читати далі