Реєстрація LDT у Великобританії – відкриття Private Limited Company

Час читання: 9 хвилин

Реєстрація LTD у Великобританії – це один із найпопулярніших і найвигідніших способів ведення бізнесу за кордоном. Вам зовсім не обов’язково бути громадянином Сполученого Королівства для ведення тут бізнесу та отримання доходів. Читайте далі в статті про те, що таке ltd, як відкрити ltd у Великобританії, скільки часу це потребує і з якими труднощами при цьому можна зіткнутися. 

Переваги реєстрації LTD у Великобританії

Найімовірніше, ви вже знаєте, що таке LTD, проте все ж уточнимо: абревіатура розшифровується як limited company, тобто компанія з обмеженою відповідальністю. Це означає, що засновники та директори фірми не несуть особистої відповідальності за її борги та зобов’язання. Таким чином, вони захищають своє особисте майно від ризиків, пов’язаних із бізнесом. Ця перевага очевидна, але не єдина. Зупинимося докладніше на причинах реєструвати ltd в Англії.

Доступ до великого і розвинутого ринку країни зі стійкою економікою

Брекзит, пандемія Covid-19, потрясіння світової економіки 2022-2023 років не дозволили ринку Великобританії розкрити свій потенціал повною мірою. Однак навіть незважаючи на зовнішні чинники та політичну турбулентність, в OECD (Організація економічного співробітництва та розвитку) дають британській економіці позитивний прогноз на 2023-2024 рік. Згідно з ним, зростання ВВП Сполученого королівства становитиме 0.5% у 2023-му році, і 0.8% у 2024-му.

Така динаміка свідчить про загальну стійкість економіки країни, яка показує зростання всупереч світовій політичній, соціальній та економічній нестабільності: бізнес довіряє державі, користувачі довіряють бізнесу, влада допомагає і бізнесу, і споживачам.

Зростання довіри до вашої компанії

Бізнес-середовище Великобританії по праву заслужило для своїх гравців високий рівень ділової репутації та престижу. Інформація про бенефіціарів, акціонерів і директорів перебуває у відкритому доступі, що свідчить про відкритість і прозорість системи. Якщо ви володієте ltd у Великій Британії, довіра до вашої компанії з боку іноземних контрагентів буде на високому рівні, і на угоди вони підуть охочіше.

Податкові пільги та переваги

Ставка податку на прибуток у Сполученому Королівстві для компаній з доходом до 50 000 фунтів (63345,75$) становить 19%, що нижче, ніж у багатьох інших країнах. Крім того, відсутній податок на репатріацію при виведенні дивідендів у країну вашого проживання (якщо ви перебуваєте за межами UK).

Між Україною та Великобританією укладено договір про усунення подвійного оподаткування, що звільняє українців від необхідності платити податки і в UK, і в Україні.

Можливість залучати інвестиції та фінансування з різних джерел

Що означає ltd у контексті джерел фінансування та інвестицій? У Сполученому Королівстві це:

  • банківські кредити (наприклад, на розширення виробництва, придбання нового обладнання або фінансування оборотного капіталу);
  • державні програми у форматі податкових пільг, кредитів і грантів (Enterprise Finance Guarantee, Small Business Research Initiative та Innovate UK);
  • приватні інвестиції;
  • краудфандинг.

Захист інтелектуальної власності та конфіденційності

Великобританія має сильну систему правового захисту авторських прав, патентів, товарних знаків та інших форм інтелектуальної власності. Також є можливість реєструвати номінальних директорів та акціонерів, щоб приховати реальних власників компанії від публічного доступу.

Реєстрація компанії типу LTD в Англії – вимоги до засновників

У Великобританії є список країн (серед них – Україна), резиденти яких мають право зареєструвати компанію в цій країні. Громадяни інших держав цього зробити не зможуть.

Для того, щоб відкрити ltd в Англії, засновник повинен бути старше 16 років. Засновником не може стати банкрут, а директором компанії можна призначити тільки фізичну особу. При цьому обов’язково встановлювати розмір статутного капіталу мінімум 1 фунт (1.23$). Крім того:

  1. Засновник може бути як фізичною, так і юридичною особою. Він не зобов’язаний бути громадянином Сполученого Королівства і може проживати в будь-якій країні.
  2. Засновник повинен надати свої персональні дані: дата народження, повне ім’я, національність, адреса проживання та поштова адреса.
  3. Засновник зобов’язаний вказати свою частку в статутному капіталі компанії та роль в управлінні фірмою (директор, секретар, акціонер).
  4. Засновник повинен підписати декларацію про згоду бути засновником компанії та дотримуватися її статуту і правил.
  5. Засновник оплачує державне мито за реєстрацію компанії.

Які документи необхідні під час реєстрації підприємства

Після того, як ви дізналися, що таке ltd в Англії, і вирішили обрати саме такий формат, настав час розібратися з підготовкою документів. Для реєстрації компанії з обмеженою відповідальністю (LTD) у Великобританії потрібно надати такі документи:

  • заяву на реєстрацію компанії, в якій зазначено назву, адресу, вид діяльності компанії, кількість акціонерів і директорів, а також розмір статутного капіталу фірми;
  • документи, що підтверджують особу всіх акціонерів і директорів компанії (перший розворот паспорта, id-карта);
  • документ, що підтверджує фізичну адресу засновника (рахунок за комунальні послуги, банківська виписка, договір оренди);
  • 3 факти на вибір про засновників, директора та акціонерів: дівоче прізвище матері, рік народження, номер національної страховки, ім’я батька, номер паспорта, або номер телефону.

З 2016 року під час реєстрації компанії у Великій Британії потрібно вказувати інформацію про контролюючих осіб (beneficial owners) і про кількість акцій у їхньому володінні. До контролюючих осіб належать фізичні особи, які фактично володіють фірмою, або контролюють її. Інформація про контролюючих осіб має бути надана в Companies House протягом 14 днів після реєстрації компанії.

Процедура реєстрації LTD в Англії

Для реєстрації LTD у Сполученому Королівстві потрібен щонайменше один директор і один акціонер, які можуть бути однією і тією ж особою. Зупинимося докладніше на тому, як відкрити ltd в Англії:

  1. Вибір і перевірка назви компанії, яка має бути унікальною і не схожою на назви інших фірм, зареєстрованих у Великобританії.
  2. Визначення статутного капіталу. Статутний капітал – це мінімальна сума, яку потрібно внести в компанію під час її реєстрації. 
  3. Вибір адреси компанії. Ltd повинна мати юридичну адресу у Великій Британії. Це може бути адреса фізичного офісу фірми, або адреса реєстратора компаній. У UK цей фактор суворо перевіряють. Вирішення питань з адресою входить у вартість послуг юридичної компанії 4B.
  4. Підготовка статуту, розподіл прав і обов’язків акціонерів і директорів.
  5. Підготовка документів та їх подача в Companies House (урядовий орган, який реєструє компанії у Великобританії).

Реєстрація LTD у Великобританії – терміни

Після подачі реєстраційних документів до Companies House, реєстрація англійських компаній відбувається в термін від 24 годин до 10 робочих днів. Швидкість багато в чому залежить від способу реєстрації – онлайн, або офлайн. Реєстраційний агент здатний значно прискорити процес.

Після отримання реєстраційного сертифіката у фірми буде 3 місяці на реєстрацію в якості платника корпоративного податку в Сполученому Королівстві.

Порядок відкриття рахунку для британської LTD

Банки Великої Британії старанно підтримують свою репутацію, тому кожен, хто прагне працювати з ними, піддається найсуворішому контролю. Це наслідок боротьби з відмиванням грошей і шахрайськими схемами. Для тих, хто не є резидентом країни, єдиний шанс швидко і гарантовано пройти всі банківські перевірки – це допомога агентств-посередників (які, втім, теж не стануть співпрацювати із сумнівними фізичними та юридичними особами).

Що важливо знати перед тим, як звертатися до британського банку:

  • без особистої зустрічі з представником банку відкрити рахунок не вийде;
  • володіння англійською мовою на високому рівні, або присутність на зустрічі перекладача обов’язкова;
  • для відкриття рахунку директор компанії повинен бути резидентом Великої Британії, або мати робочу візу, оскільки він зобов’язаний надати банку дозвіл на працевлаштування;
  • банки Сполученого Королівства мають внутрішню систему обміну інформацією, тому відмова в одному банку може призвести до негативних сценаріїв і в інших (наприклад, якщо вас внесли до “чорного списку” внаслідок підозр у неблагонадійності, махінаціях, незаконному походженню капіталу);
  • друга спроба відкриття рахунку вкрай малоймовірна (відмовивши один раз, банк не стане витрачати час на перегляд рішення), тому на зустріч потрібно приходити максимально підготовленим, з усіма документами.

Бажано заздалегідь дізнатися вимоги різних банків до компанії (наприклад, мінімальний розмір статутного капіталу), вартість обслуговування рахунку та наявність додаткових послуг.

Для відкриття рахунку для британської LTD потрібно виконати такі кроки:

  1. Зареєструвати компанію у Великобританії та отримати сертифікат про реєстрацію, номер платника податків і код SIC.
  2. Обрати банк, який надає послуги для іноземних компаній і дізнатися вимоги до документів, термінів і комісій.
  3. Підготувати пакет документів: копії статуту, свідоцтво про реєстрацію фірми, документи, що підтверджують вашу особу, договір оренди офісу, довіреності та паспорти засновників і бенефіціарів.
  4. Заповнити анкету. В анкеті необхідно вказати інформацію про компанію, її діяльність, джерела фінансування (та їхню законність).
  5. Пройти процедуру KYC/AML. Банк або платіжна система проводить процедуру KYC/AML (Know Your Customer/Anti-Money Laundering) для перевірки особистості та благонадійності клієнта. У рамках цієї процедури можуть бути витребувані додаткові документи, наприклад, довідка про доходи, виписка з банківського рахунку.
  6. Підписати договір про відкриття рахунку та отримати реквізити рахунку, картки та доступ до інтернет-банкінгу.

В юридичній компанії 4B є готове рішення для відкриття європейського банківського рахунку для компаній, зареєстрованих у Великобританії та Естонії. Замовте консультацію, щоб отримати більше інформації.

Складнощі з відкриттям рахунку підштовхують власників LTD шукати альтернативні способи взаєморозрахунків. Для компаній, що працюють у сфері електронної комерції у Великій Британії, можна виділити такі варіанти:

Відкриття рахунку Wise

Wise – це сервіс для міжнародних мультивалютних взаєморозрахунків в електронному форматі. Процес відкриття рахунку в Wise значно простіший, ніж в офлайн-банку. Для цього слід зареєструватися на платформі та пройти верифікацію.

Для реєстрації у Wise ви повинні мати чинну адресу електронної пошти та номер телефону. Ви також маєте бути старшими за 18 років і мати законне право на проживання в країні, в якій ви реєструєтеся. 

Для верифікації вам доведеться надати Wise скан вашого посвідчення особи з фотографією, селфі та підтвердження адреси проживання. Після вибору валют, з якими плануєте працювати, можна відкривати рахунок у будь-якій із 80 країн, що підтримують роботу сервісу (зокрема – у Сполученому Королівстві).

Відкриття рахунку для компанії відрізняється від особистого переліком необхідних документів: власники ltd повинні будуть надати копію свідоцтва про реєстрацію компанії, копію паспорта або водійських прав представника компанії, і документ, що підтверджує адресу фірми (наприклад, рахунок за комунальні послуги, банківська виписка або договір оренди).

Відкриття рахунку в Payoneer

Payoneer – платіжна система для міжнародних бізнес-платежів. Її популярність пов’язана з простотою у використанні, низькими комісіями та мультивалютністю. Процедура відкриття рахунку ідентична аналогічній у Wise.

Існує кілька ключових відмінностей між відкриттям рахунку в Wise і Payoneer для компанії Ltd:

  • Wise пропонує рахунки в більш ніж у 100 країнах, а Payoneer – у більш ніж у 200 країнах;
  • Wise пропонує нижчі комісії за перекази, ніж Payoneer;
  • Wise пропонує ширший спектр функцій, ніж Payoneer, включно з можливістю отримання дебетової картки Wise.

Податкова та фінансова звітність

Компанія LTD повинна подавати податкову декларацію (Tax Return) до Податкової служби (HMRC) щороку. Термін подання податкової декларації становить 12 місяців після закінчення податкового періоду. У декларації вказується прибуток компанії, податок на прибуток, що підлягає сплаті, а також інші податки, такі як податок на приріст капіталу і ПДВ (20%). ПДВ платять тільки компанії, чий річний оборот перевищує 85 000 фунтів (107687,77$).

Ставка податку на прибуток для LTD у Великобританії становить:

  • 19%, якщо прибуток компанії не перевищує 50 000 фунтів (63345,75$);
  • 25%, якщо прибуток компанії перевищує 50 000 фунтів (63345,75$).

Для податкової декларації з податку на прибуток використовують форму SA600. 

Фінансова звітність (Financial Statements) має бути подана протягом 9 місяців після закінчення звітного року. До звітності входять:

  • балансовий звіт (Balance Sheet);
  • звіт про прибутки та збитки (Profit and Loss Statement);
  • звіт про рух грошових коштів (Cash Flow Statement).

Балансовий звіт показує фінансовий стан компанії на певну дату. Звіт про прибутки та збитки показує доходи та витрати компанії за певний період. Звіт про рух грошових коштів дає уявлення про рух грошових коштів фірми за звітний час.

Компанії LTD, річний дохід яких перевищує 36 000 фунтів (45608,94$), зобов’язані проходити аудит фінансової звітності.

Усі компанії LTD зобов’язані подавати декларацію підтвердження (Confirmation Statement) протягом 12 місяців після реєстрації компанії. У декларації підтверджується, що компанія відповідає вимогам законодавства Великобританії.

За порушення термінів подання податкової декларації або фінансової звітності до компанії можуть бути застосовані штрафи.

Які складнощі виникають під час створення компанії типу LTD

Спроба самостійної реєстрації Ltd у Сполученому Королівстві майже завжди стикається з проблемами на різних етапах: від збору документів до вибору назви фірми. Найчастіше ускладнення виникають у таких аспектах:

Відмова у відкритті банківського рахунку

Проблема дуже поширена, і ускладнюється небажанням банків пояснювати причину відмови. Іноді єдина причина – ваше нерезидентство. Ми вже писали про це вище, і повторимося: до резидентів інших країн банки ставляться з підвищеною підозрілістю. Найімовірніше від вас вимагатимуть додаткові документи, і вони мають уже бути при вас на зустрічі, адже другої зустрічі може й не відбутися. Тому відкрити рахунок у британському банку нерезиденту без допомоги реєстраційного агента від 4B неймовірно складно.

Різниця в менталітеті

Жителі Британських островів мають яскраво виражену культурну ідентичність. Іноземцю буває важко зрозуміти їхні справжні мотиви, наміри та логіку. В юридичній компанії 4B є фахівці, які чудово орієнтуються в тонкощах місцевого менталітету, що значно полегшує комунікацію та процес реєстрації компанії.   

Різниця в законодавстві

Законодавство Великобританії має прецедентний характер. Щоб зрозуміти всі аспекти конкретної ситуації, необхідно знайти в юридичних хроніках аналогічні ситуації, і у непідготовлених людей на це підуть роки. Юристи з 4B чудово розуміються на всіх нюансах правової системи Сполученого Королівства і допоможуть вам з юридичним супроводом реєстрації бізнесу. 

Фізична адреса у Великобританії

Про це ми вже згадували раніше. Фізична адреса – стандартна вимога, однак для тих, хто хоче створити свою компанію у Великобританії та керувати нею віддалено, це серйозна перешкода. У такому разі звертайтеся до юридичної компанії 4B – у них є перевірений часом алгоритм вирішення і цього питання. 

Труднощі з фінансовою та податковою звітністю

У метушні реєстрації нової компанії у Великобританії та з подальшими насиченими буднями легко пропустити дату подання звітності, а в самих звітах – наробити помилок. Уникнути штрафів допоможуть консультації з досвідченими бухгалтерами, які раніше вже працювали з бізнесом у Сполученому Королівстві. 

Відкриття Ltd у Великобританії – це складний і багатоетапний процес, що вимагає ретельної підготовки та дотримання всіх необхідних вимог.

Сподіваємося, що ця інформація буде вам корисною. Більш повну консультацію та індивідуальні рішення для вашого бізнесу ви можете отримати в компанії 4B: значний досвід у реєстрації LTD і висока експертність її фахівців дадуть вам змогу відкрити компанію у Великобританії швидко і надійно.

корисні матеріали в нашому блозі
Податки в Британії для компаній, зареєстрованих на нерезидентів країни

Established or no?  Британське податкове законодавство має чітко окреслене визначення поняття “establishment” і це визначає податкові зобов’язання компаній, які є established чи такими не є.  Компанії, зареєстровані на осіб, що не є резидентами країни, мають особливий статус NETP – non-established taxable person. Статус NETP також мають будь-які інші не зареєстровані у Британії юр.особи, але такі […]

читати далі
Стратегії управління правами Інтелектуальної власності

Для багатьох бізнесів інтелектуальна власність (ІВ) – важлива частина їхніх бізнес-процесів та репутації, а в деяких компаній її вартість може навіть перевищувати вартість виробничих потужностей або бути основним джерелом доходу. У цій статті ми розглянемо як захистити такий цінний актив та отримати з нього максимальний прибуток. Що таке інтелектуальна власність компанії? WIPO – Всесвітня організація […]

читати далі
Як зареєструвати патент на винахід у Китаї

У Китайській Народній Республіці (КНР) підбили «патентні» підсумки 2023 року, згідно з якими кількіст2ь виданих охоронних документів на винаходи в країні збільшилася на 15,4%. Таким чином, під кінець 2023-го в Китаї налічувалося 4991 млн чинних охоронних документів. Інтерес до отримання патенту на винахід у КНР зберігається як у жителів країни, так і серед іноземних громадян. […]

читати далі