Чому преп-центр необхідний online-продавцям

Час читання: 5 хвилин

2020 рік став роком різкого сплеску популярності онлайн-покупок. І цей сплеск істотно збільшив і без того велике значення преп-центрів в логістичному ланцюжку товарів online-продавців. Наприклад, у зв’язку з різким обмеженням для завезення партій товару на склади Amazon за кількістю та обсягом, преп-центрами почали користуватися навіть ті продавці, кому преп-центр не був потрібен раніше. Але про це трохи пізніше.

Для початку визначимось з видами цих складів і їх спеціалізацією, оскільки в російськомовній спільноті Amazon-продавців преп-центром чомусь заведено називати будь-який склад, який стосується вашого товару.

Види складів по типу сервісів, які вони надають:

  • Фулфіллмент-центри – склади, які займаються зберіганням і відправкою вашого товару безпосередньо кінцевому покупцю після продажу. У Amazon це Fulfillment by Amazon (FBA) – понад 100 складів по США і світу;
  • Преп-центри – склади, які надають послуги препа (від англ. prepare – підготовка), тобто – підготовки товару відповідно до вимог і правил торговельного майданчика і відправки товару на фулфілмент-центри;
  • Крос-докінг/форвардинг-склади – склади, які спеціалізуються на зберіганні та відправленні товару на фулфілмент-центри без підготовки. Той же принцип роботи, що й у фулфілмент-центрів, за винятком важливих відмінностей – відправка на фулфілмент-центри товарів коробками (Small-Parcel-Delivery – SPD), палетами (Less-than-truckload – LTL) і машинами (Full truckload – FTL). В основному, такі склади знаходяться на Західному узбережжі США, куди безпосередньо приходить більша частина товарів морем від азійських постачальників.

Звичайно ж, є склади та окремі компанії, які намагаються об’єднати в собі різні напрямки одночасно, але це не завжди позитивно впливає на якість та швидкість.

Сьогодні ми поговоримо саме про преп-центри і крос-докінг склади

Коли ви перебуваєте поза США, або ваш товар виробляється поза країною вашого місцеперебування, то можливості підготувати ваш товар для Amazon або іншого торговельного майданчика у вас дуже обмежені.

По суті, преп-центр – це ваші очі і руки в США щодо всього, що стосується доправляння вашого товару на склади Амазону.

Основні завдання, які виконує преп-центр:

  • приймання і перевірка вашого товару на відповідність лістингу та пошкодження/наявність браку;
  • консолідація товару від різних постачальників і відправка однією партією;
  • повна підготовка товару згідно з усіма вимогами та правилами торговельного майданчика;
  • розміщення наклейок зі штрих кодами на товар;
  • формування наборів;
  • пакування товару в додаткові пакувальні та захисні матеріали (наприклад, подарункова упаковка або бульбашкова плівка – bubble wrap – для крихких товарів);
  • форвардинг (пересилання коробок з товаром без розкриття, перевірки та підготовки вмісту) товару коробками, палетами, машинами на Amazon.

Одним з бонусів від взаємодії з преп-центром є допомога у створення відвантажень (шипментів) на Amazon. Наприклад, e-Sell Trading Services може як допомогти порадами та сприяти максимальній оптимізації ваших відправлень, так і пройти весь цей процес за вас, за допомогою наданого вами доступу до вашого облікового запису. У такому випадку крім оптимізації відправки вашого товару на мінімальну кількість складів (так, часто Amazon розбиває відправку партії на кілька складів у різних штатах) і пов’язаної з цим суттєвою економією на вартості доставки, ви ще й заощадите величезну кількість часу, який зможете присвятити питанням розвитку вашого бізнесу.

Чи можете ви обійтися без преп-центру?

У деяких випадках – так. Але залежить від моделі вашої роботи, товару, обсягу партії, постачальника та інших факторів.

Що потрібно для того, щоб завезти ваш товар на FBA:

  1. Ваш товар повинен бути підготований і упакований згідно з усіма правилами та вимогам Amazon. На товарі повинен бути розміщений штрих-код, що відноситься до вашого товару, за яким ваш товар буде відсканований і прийнятий Amazon – UPC, EAN або FNSKU – виходячи з нашого досвіду, рекомендуємо саме останній варіант, який генерується після додавання лістингу у ваш магазин і який відноситься саме до вас. Специфіка аналогічна попередньому пункту. Варто згадати, що Амазон може проклеїти ваш товар FNSKU-наклейками (докладніше поговоримо про це нижче);
  2. Необхідна інформація по вмісту, вагою та розміром кожної з коробки;
  3. Відвантаження на FBA повинне бути технічно оформлене у вашому обліковому запису продавця. Товар повинен бути відправлений на конкретний склад, на коробках повинні бути розміщені, крім транспортних, FBA-наклейки, що містять номер шипменту та інформацію про вміст конкретної коробки. Ці дані необхідні для ідентифікації та прийняття вашого товару. В іншому випадку ваш товар може просто загубитися.

Вищезазначені пункти найчастіше можуть бути виконані виробником вашого PL-товару, але більшість оптових постачальників (актуально для моделей OA/wholesale) відмовлять вам в будь-яких індивідуальних послугах по упаковці.

Ще одним важливим моментом є те, що ваша партія повинна відповідати поточним лімітам на ваш обліковий запис за кількістю одиниць і обсягом. Якщо партія більше, то виникає необхідність в зберіганні товару на сторонньому складі, яким часто виступає преп-центр, і часткового відвантаження товару на Amazon.

Чи може Amazon підготувати товар?

Так може! І навіть дешевше. Але не все так просто 🙂

По-перше, Амазон має обмежений набір послуг з підготовки – це додаткове пакування та маркування товару FNSKU-наклейками. Ніяких формувань наборів, додавання вкладень, наклейок з вашим брендом та іншого.

По-друге, проводиться ця підготовка найчастіше нестерпно довго.

По-третє, помилки нікуди не діваються – відомо досить багато випадків переплутаних наклейок через невірну ідентифікацію товару.

Але ви можете все ж спробувати скористатися цією послугою одночасно заощадивши, не втративши при цьому час і якість. Наприклад, при необхідності маркування або перемаркування товару, частина партії можна проклеїти на преп-центрі, а іншу частину відправити на FBA із запитом на виконання цієї операції Амазоном. В такому випадку, поки проклеєний преп-центром товар вже продається, інша частина готується співробітниками Amazon і поступово надходить на ваш склад.

Щоб уникнути плутанини товару при замовленні проклейки Амазоном, рекомендую створювати на кожен товар окремий шипмент. У такому випадку ймовірність, що Амазон невірно ідентифікує ваш товар і припуститься помилки при маркуванні, майже нульова.

Який тип штрих-коду використовувати?

При додаванні лістингу у багатьох виникають труднощі з визначенням, який тип штрих-коду вибрати – Manufacture або Amazon barcode.

Amazon barcode – це згенерований код, який відноситься конкретно до вашого лістингу в Inventory. Починається на X00 …. Цей код унікальний і використовується вами і тільки вами.

Manufacture barcode – це UPC/EAN штрих-код, який вказується при створенні нового лістингу (не плутайте з додаванням ASIN в Inventory) і повинен відноситься до конкретного товару. При генеруванні наклейок в шипменті, на наклейках буде вказано код, що фактично є кодом ASIN (починається на B00 ….). Вибір цього варіанту небезпечний тим, що цей код може використовуватися одночасно безліччю продавців на лістингу і ваш товар може бути змішаний з товаром іншого продавця. І в разі помилки або недобросовісної торгівлі (наприклад, торгівля підробками/копіями) вашого конкурента в лістингу, негатив та відповідальність за його помилку може торкнутися і вас.

Виходячи з вищесказаного, наполегливо рекомендую використовувати Amazon barcode і розміщувати FNSKU на кожній одиниці товару. Так, це певною мірою збільшить собівартість, але дозволить уникнути небажаних неприємних ситуацій і пов’язаних з ними додаткових витрат.

Як краще відправляти товар – коробками або палетою?

Відправка коробками (Small Parcel Delivery – SPD) – це швидко, але дорожче.

Палетами (Less-than-truckload – LTL) – довше (починаючи від пікапа і закінчуючи прийомом товару Амазоном), але відчутно дешевше, навіть з урахуванням вартості підготовки палети преп-центром. Причому, чим більше палет ви відправляєте – тим дешевше це буде з розрахунку на одну палету та одиницю товару.

Незалежно від виду доставки я завжди рекомендую вибирати партнерську доставку в шипменті – таким чином ви отримаєте максимально вигідні тарифи на доставку у перевізників. Наприклад, партнерський тариф на SPD нижче стандартного тарифу UPS на 60%.

Що відбувається з товаром після доставки на FBA?

У разі відправлення товару на склад Fulfillment By Amazon, ваш товар відправляється на сортувальний склад, де відбудеться розпакування приймається і згодом він розподіляється по безлічі FBA-складів в різні штати по всій території країни. Робиться це задля забезпечення максимально швидкої доставки товару кінцевому покупцеві – до двох днів.

Не лякайтеся, якщо побачите, що з 1000 відправлених вами одиниць, спочатку доступні тільки, наприклад, 100. Залишок або ще не прийнятий (а приймання шипменту за регламентом може тривати до 30 днів), або вже знаходиться в трансфері на інші склади. Повторний і багаторазовий розподіл вашого товару може проводитися через деякий час – коли робот Amazon визначить, що вашого товару недостатньо в регіоні, де він користується більшим попитом.

До слова, вищезгадана особливість – один з важливих факторів, чому переважна більшість преп-центрів відмовляються або сильно обмежують роботу з ремувал-ордерами (вивезенням товарів зі складів Амазону). Важливо пам’ятати, що ваш товар зберігається на десятках складів в різних кількостях. У комбінації з підходом Амазону вивозити товар по 1-3 одиниці в коробці, вивезення партії, наприклад в 5000 одиниць, перетворюється в хаотичне вивезення товару в 1500-2500 коробок протягом декількох місяців.

Як вибрати преп-центр?

Перш ніж довіряти ваш товар кому-небудь, я рекомендую провести невелику, але дуже важливу перевірку.

По-перше, преп-центр повинен бути офіційною компанією. Щоб це перевірити вам досить ввести назву компанії в пошук на сайті бізнес-реєстру потрібного вам штату. Більшість штатів мають такі реєстри. Знайти їх просто – вбийте «[State] business entity search» в Google, де замість [State] впишіть потрібний вам штат.

По-друге, обов’язково перевіряйте адресу, куди відправляєте товар. Склад повинен бути складом, а не квартирою, будинком, гаражем при будинку або осередком в storage (місці, де можна орендувати комірку/кімнату/гараж для зберігання товару. Дистанційна комора у американців 🙂). Ну і, звичайно ж, вкрай важливо, щоб цей склад належав цьому преп-центру, а не був стороннім складом-підрядником з усіма наслідками, що випливають, часто непередбачуваними та неприємними.

По-третє, перевірте сторінки преп-центру в соцмережах. Як мінімум, вони повинні бути. В ідеалі – вони повинні бути активні, мати відгуки, велику кількість підписників.

По-четверте, перевірте інформацію про преп-центр в спільнотах онлайн-продавців. Можете перевірити як в історії публікацій та коментарів, так і створити окремий пост з проханням залишити відгук про роботу з тією чи іншою компанією.

По-п’яте, подивіться на розміщення складів. Важливо підбирати склад згідно особливостей вашої роботи, близькості складів ваших постачальників. Наприклад, якщо ваш товар надходить з Китаю, то для вас максимально вигідно відправляти його на склад в Лос Анджелесі, штат Каліфорнія. Якщо ви працюєте за моделлю OA/wholesale, то вигідніше вибрати склад на Східному узбережжі, оскільки там найбільше гуртових постачальників. Хоча, і на Західному узбережжі їх вистачає.

По-шосте, відстань до FBA-складів, куди розподіляється товар. Перевірку провести дуже просто – достатньо створити шиппінг-план із зазначенням адреси преп-центру з 20 одиницями товару стандартного розміру і подивитися, куди розподіляється товар. Наприклад, і з Річмонда, штат Вірджинія, і з Майамі, штат Флорида, більшість шипментів розподіляється на один і той же склад – CLT2 в Charlotte, NC – при цьому відстань і час доставки відрізняється більш ніж у два рази, що впливає на вартість доставки.

Максимально вигідно, коли преп-центр має власні склади на обох узбережжях – в такому випадку вам буде значно зручніше вести роботу з однією компанією і в одній звичній системі. Наприклад, такою компанією є
e-Sell Trading Services, маючи власні склади у Вірджинії та Каліфорнії. Також важливо згадати, що e-Sell є схваленим Амазоном постачальників послуг, що є досить вагомим аргументом для впевненості в якості та надійності роботи даної компанії.

Що змінив 2020 рік і чого чекати у сфері e-commerce логістики найближчим часом?

Як усі ми знаємо, за останній рік стався божевільний сплеск активності онлайн-покупок. Останній рік практично у всіх ланках ланцюжка поставок товару спостерігалися затримки – починаючи від морських портів і митниці, і закінчуючи перевізниками, які доставляють товар вашим покупцям.

Основні труднощі, з якими ми зіткнулися за останній рік:

  • Ліміти на нові товари у 200 одиниць;
  • Обмеження обсягу товару, що зберігається;
  • Безпричинні скасування створених шипментів;
  • Перевантаженість UPS і freight-перевізників;
  • Монополія Амазону на freigh-перевезення в Каліфорнії та пов’язана з цим перевантаження разом з частими перенесеннями дати пікапів на тижні вперед;
  • Затримки в логістиці на всіх етапах;
  • Збільшений час приймання товару;
  • Неможливість вплинути на ситуацію;
  • Перевантаженість преп-центрів.

Швидше за все, труднощі будуть спостерігатися до середини 2022 року, як мінімум.

З огляду на поточні особливості рекомендую закладати якомога більше часу на логістику вашого товару на всіх етапах. І, звичайно ж, коригувати обсяг партії з урахуванням збільшеного часу поставок.

Бажаю максимального прибутку при мінімумі витрат і труднощів!

Коротка інформація про e-Sell Trading Services

e-Sell Trading Services – найбільший російськомовний преп-центр. Рекомендований Amazon постачальник послуг.

Склади в США (Вірджинія і Каліфорнія) і Великобританії.

Наш багаторічний досвід і розуміння всіх тонкощів, пов’язаних з підготовкою і відправкою товарів на FBA, дозволяють нам надавати максимально якісні послуги для більш ніж двох тисяч клієнтів, а також оптимізувати витрати на логістику і скоротити до мінімуму час, що витрачається вами на рутинні операції при роботі з FBA.

корисні матеріали в нашому блозі

Офшори та їх актуальність у сучасному корпоративному світі

За консервативними оцінками, в офшорах заховано 12-15% світового ВВП, вважають у Boston Consulting Group. Чи можна собі уявити сучасний бізнес без використання офшорів? Звісно!  Не маємо жодного сумніву, що офшори й надалі будуть активним гравцем на полі бою міжнародного бізнесу, але правила гри змінюються. Підписання Україною конвенції MLI (яка дозволяє в деяких випадках уникнути подвійного […]

читати далі
Навіщо реєструвати нерезидентам авторські права у США?

Авторське право покликане захищати форму висловлювання твори і не поширюється на ідеї, теорії, принципи, методи, процедури, процеси, системи, способи, концепції, відкриття, навіть якщо вони виражені, описані, пояснені, проілюстровані у творі. Ідеї не підлягають захисту засобами інтелектуальної власності, а методи, процедури, процеси, системи, засоби охороняються як об’єкти промислової власності. Згідно з міжнародними нормами, авторське право виникає […]

читати далі
За який термін до реєстрації патента можна розкривати інформацію про винахід, продукт, послугу

Бізнес, що розвивається, на певному етапі перестає задовольнятися реєстрацією торгових марок, копірайтом або отриманням патентів на різні дизайни. Патенти на винаходи є потужним інструментом створення нових конкурентних переваг з низки причин: Однак, за очевидності переваг для бізнесу в отриманні патентів на винаходи, на рівні малих та середніх підприємств рішення подати патентну заявку, як правило, приходить […]

читати далі