Керівництво по Sales Tax. Частина III: Sales Tax для Shopify підприємців і тих, хто продає в США поза маркетплейсами

Час читання: 7 хвилин

З другої частини статті ви, ймовірно, вже знаєте, що маркетплейси значно спрощують життя онлайн-продавцям, які працюють на ринку США віддалено. Amazon, eBay, Walmart, Etsy і подібні майданчики, не тільки платять за продавців Sales Tax, але і роблять куди більш рутинну роботу – розраховують його.

Що робити тим продавцям, які продають на території США використовуючи Shopify або власний сайт. Сьогодні розберемося в цьому питанні. Нагадую, що ми розглядаємо ситуацію, коли продавець не перебуває фізично в США.

Для Shopify продавців ситуація з Sales Tax загострилася в тому ж 2018 році, коли Верховний Суд США виніс свій вердикт у справі Wayfair vs. South Dakota, про який ми писали в першій частині.

Чи платить Shopify Sales Tax за своїх продавців?

Ні, Shopify не платить податок з продажів замість продавців, які працюють на цій платформі. Уже майже у всіх штатах, в яких існує Sales Tax, були прийняті закони про торгові майданчики, покликані спростити процес збору та перекладу податку з продажів для продавців і влади.

У штатах, які прийняли ці закони, організатори торгових майданчиків, такі як Amazon чи eBay, зобов’язані збирати і перераховувати податок з продажів від імені своїх продавців, які мають там економічні зв’язки (nexus). Але …

Shopify не є торговим посередником. Вам доведеться самим налаштувати свій Shopify-магазин для збору податку з продажів, платформа НЕ буде керувати процесом перекладу податку з продажів замість вас.

З чого почати? Як діяти продавцям щодо Sales Tax?

Алгоритм дії для продавців платформи Shopify

Вам доведеться діяти в тій же послідовності, яка була викладена в минулій частині для Amazon-підприємців.

  1. Визначити наявність взаємозв’язків

Як і в разі амазонщіков, у Shopify продавців теж може виникати 2 типи взаємозв’язків зі штатом щодо податку з продажів. Хто ще не працює з цією платформою, можливо не знає, що Shopify запустила свою мережу Shopify Fulfillment в червні 2019 року.

Мережа Shopify Fulfillment Network схожа на сервіс Amazon FBA, який виконує аутсорсинг з обслуговування замовлень і зберігання товарів. В даний час такі центри діють в Каліфорнії, Джорджії, Неваді, Нью-Джерсі, Огайо, Пенсільванії і Техасі. І робота з ними буде створювати inventory nexus і вам потрібно буде платити Sales Tax в цих штатах.

Інший тип взаємозв’язку – economic nexus виникає коли ви продаєте в певному штаті товару більше, ніж порогове значення, встановлене для даного штату. Наприклад, у деяких є поріг в 100 000 доларів на рік АБО 200 транзакцій – в залежності від того, що настане раніше. Але для різних штатів порогові значення відрізняються.

Для зручності ми повторимо таблицю з граничними значеннями з першої частини статті, але враховуйте, що вона актуальна на дату публікації матеріалу. Не дуже часто, але штати переглядають свої порогові значення і вносять корективи.

Назва штатуРозміри порогу продажівЯкий період враховуєтьсяКоли потрібно реєструватися (щодо порога)
Алабама250 000$Попередній календарний рік1 січня наступного року
Аляска100 000$ або 200 транзакційПопередній календарний рік1 день місяця, що настає за перевищенням порога
Арізона150 000$ для 2020 року, 150 000$ для 2021 рокуПопередній або поточний календарний рік1 день місяця, що настає за перевищенням порога
Арканзас100 000$ або 200 транзакційПопередній або поточний календарний рікНаступна транзакція
Каліфорнія500 000$Попередній або поточний календарний рікДень, коли перевищений поріг
Колорадо100 000$Попередній або поточний календарний рікПерший день місяця, який настане через 90 днів, після періоду, коли був перевищений поріг
Коннектикут100 000$ або 200 транзакцій12-ти місячний період до 30 вересняЗ 1 жовтня року, коли перевищений поріг
ДелаверВідсутній податок з продажів
Округ Колумбія100 000$ або 200 транзакційПопередній або поточний календарний рікНаступна транзакція
Флорида100 000$Попередній календарний рікНаступна транзакція
Джорджія100 000$ або 200 транзакцій*Попередній або поточний календарний рікНаступна транзакція
Гаваї100 000$ або 200 транзакційПопередній або поточний календарний рік1 день місяця, що настає за перевищенням порога
Айдахо100 000$Попередній або поточний календарний рікНаступна транзакція
Іллінойс100 000$ або 200 транзакційПопередній 12-ти місячний періодЩоквартальна перевірка на відповідність порогу за попередні 12 місяців
Індіана100 000$ або 200 транзакційПопередній або поточний календарний рік*Відразу після досягнення порога
Айова100 000$ або 200 транзакцій*Попередній або поточний календарний рік1 день місяця, що настає за перевищенням порога
Канзас100 000$Попередній або поточний календарний рікНаступна транзакція
Кентуккі100 000$ або 200 транзакційПопередній або поточний календарний рік1 день місяця, що настає за перевищенням порога*
Луізіана100 000$ або 200 транзакційПопередній або поточний календарний рікПротягом 30 днів після перевищення порога
Мен100 000$ або 200 транзакційПопередній або поточний календарний рікНаступна транзакція
Меріленд100 000$ або 200 транзакційПопередній або поточний календарний рік1 день місяця, що настає за перевищенням порога
Массачусетс500 000$ і 100 і більше транзакційПопередній календарний рікЯкщо поріг перевищено до 31 жовтня – реєстрація з 1 січня наступного року. Якщо поріг перевищено з 1 листопада по 31 грудня – реєстрація першого числа місяця, наступного через 2 місяці після перевищення порога
Мічіган100 000$ або 200 транзакційПопередній календарний рік1 січня наступного року
Мінесота100 000$ або 200 транзакцій*12-ти місячний період*Перший оподатковуваний податком продаж після перевищення порога. Є винятки *
Міссісіпібільше 250 000$Попередній 12-ти місячний періодНаступна транзакція
Міссурі100 000$Попередній 12-ти місячний періодНе більше трьох місяців після закриття попереднього календарного кварталу
МонтанаВідсутній податок з продажів
Небраска100 000$ або 200 транзакційПопередній або поточний календарний рікПерший день другого календарного місяця після перевищення порога
Невада100 000$ або 200 транзакційПопередній або поточний календарний рік1 день місяця, що настає за перевищенням порога*
Нью ХемпширВідсутній податок з продажів
Нью Джерсі100 000$ або 200 транзакційПопередній або поточний календарний рікНаступна транзакція
Нью Мехіко100 000$Попередній календарний рік1 січня наступного року
Нью-Йорк500 000$ і 100 і більше транзакційЧотири попередніх податкових квартали30 днів після досягнення порогу
Північна Кароліна100 000$ або 200 транзакційПопередній або поточний календарний рік60 днів після досягнення порогу
Північна Дакота100 000$Попередній або поточний календарний рікНаступний рік або 60 днів після досягнення порогу (що настане раніше)
Огайо100 000$ або 200 транзакційПопередній або поточний календарний рікНаступна транзакція
Оклахома100 000$*Попередній або поточний календарний рік1 день місяця, що настає за перевищенням порога
ОрегонВідсутній податок з продажів
Пенсильванія100 000$*Попередній 12-ти місячний період*1 червня кожного календарного року або раніше *
Род-Айленд100 000$ або 200 транзакційПопередній календарний рік1 січня наступного року
Південна Кароліна100 000$Попередній або поточний календарний рікПерший день другого календарного місяця після встановлення економічного зв’язку
Південна Дакота100 000$ або 200 транзакційПопередній або поточний календарний рікНаступна транзакція
Теннессі100 000$Попередній 12-ти місячний періодПерший день третього місяця, що настає за місяцем, в якому досягнуто поріг
Техас500 000$Попередній 12-ти місячний періодПерший день четвертого місяця після місяця, в якому продавець перевищив поріг
Юта100 000$ або 200 транзакційПопередній або поточний календарний рікНаступна транзакція
Вермонт100 000$ або 200 транзакційПопередні 4 календарні кварталиПерше число місяця через 30 днів після закінчення кварталу, в якому ви перевищили поріг
Вірджинія100 000$ або 200 транзакційПопередній або поточний календарний рікНаступна транзакція
Вашингтон100 000$Попередній або поточний календарний рік*1 день місяця, що настає за перевищенням порога*
Західна Вірджинія100 000$ або 200 транзакційПопередній або поточний календарний рікНаступна транзакція
Вісконсін100 000$Попередній або поточний календарний рікНаступна транзакція
Вайоминг100 000$ або 200 транзакційПопередній або поточний календарний рікНаступна транзакція

* В таблиці відзначені випадки, коли існують застереження. Радимо уточнювати інформацію на сайтах відповідних штатів.

Є дуже грубий спосіб оцінити наблизилися ви до точки, де може настати economic nexus, чи ні.

Для прикладу візьмемо штат Колорадо з граничним значенням в 100 000 $ в рік. Населення Колорадо становить приблизно 1.72% від населення всіх США. Якщо припустити, що ваш товар рівномірно купується усіма штатами, то економічний взаємозв’язок з Колорадо у вас може настати, коли ваш обіг досягне 6 000 000 доларів на рік.

6 000 000 $ * 1.72% = 103 200 $

Але є штати, в яких діє поріг за кількістю транзакцій. У таких штатах, як Гаваї, Іллінойс, Індіана, Кентуккі, Меріленд, Мічиган, Міннесота, Нью-Джерсі, Юта і Вірджинія, досить зробити 200 продажів в рік (в кожному штаті), щоб досягти порогу і почати збирати Sales Tax.

Якщо одиниця вашого товару коштує приблизно 25 $, то 200 замовлень створять оборот в 5000 $. Якщо взяти штат Нью-Джерсі, населення якого становить 3% від населення США, то економічний взаємозв’язок з цим штатом може виникнути вже при річному обороті в 167 000 доларів на рік.

Але це лише грубі розрахунки. В ідеалі вам потрібно буде себе перевіряти за кількістю транзакцій за звітами Shopify і відстежувати чи не настав economic nexus і не настав ще час збирати Sales Tax в тому чи іншому штаті.

Ще один нюанс, на який варто звернути увагу. Заглиблюючись в матеріал по Sales Tax в США, ви можете зустріти інформацію про те, що податок з продажу залежить від того в якому штаті купили товар, а в якому продали (origin or destination tax basis). Якщо ви продаєте на ринку США віддалено, то можете ігнорувати цю інформацію, вас повинен цікавити тільки inventory nexus і economic nexus.

Якщо ви визначили, що в якомусь із штатів у вас виник nexus, то наступне, що ви повинні зробити:

2. Отримати дозвіл на збір податку з продажів в потрібних штатах

Як це зробити ми писали у другій частині, коли розбирали цей же алгоритм для Amazon-бізнесу.

3. Налаштувати Shopify на збір податку з продажів

Ще раз: платформа НЕ буде за вас подавати звітність, але в квітні 2020 року Shopify оновив свої податкові налаштування. Тепер вам потрібно тільки додати реєстраційний номер податку з продажів штату, в якому у вас є зв’язок, а механізм розрахунку податку з продажів зробить іншу роботу.

Як це зробити?

Виберіть налаштування вашого магазину “Settings” і увійдіть в розділ “Taxes”

Далі знайдіть в списку країн США (United States) та натисніть кнопку “Set up” або “Edit”, в залежності від того, яка з них буде доступна.

Після цього виберіть потрібний вам штат і внесіть дані, отримані після реєстрації в Департаменті Доходів цього штату.


Після цього вам може знадобитися внести правки в інші розділи податкових налаштувань вашого магазину:

  • Відредагувати параметри доставки для збору Sales Tax з доставки
  • Вибрати товари з яких буде стягуватися податок з продажів (частина товарів може бути звільнена від Sales Tax)
  • Додати адреси складських приміщень в США
  • Додати інформацію про клієнтів, які звільняються від сплати Sales Tax (наприклад, торгові посередники, які купують у вас товар для перепродажу)

Перед внесення цих правок рекомендуємо проконсультуватися у свого податкового консультанта. Як внести правки в налаштування магазину досить докладно описано в довідці по платформі, наприклад тут >>

Ну і останнє, про що вам потрібно буде подбати:

4. Своєчасно подавати звіти та перераховувати Sales Tax в казну штату

Як бачите, після торішнього поновлення Shopify істотно спростив вам роботу, надаючи фінансовий звіт по податках і фінансовий звіт з продажу (в залежності від внесених вами налаштувань). Ці звіти узагальнюють ваші фінансові дані і допоможуть відзвітувати по податках.

Що робити продавцям з власними сайтами?

Теоретично вам потрібно рухатися за тим же алгоритмом: визначення податкових взаємозв’язків (nexus) -> отримання дозволу на збір Sales Tax -> надання звітності та сплата податку. Але на практиці реалізувати все це буде в рази складніше, ніж вашим колегам з маркеплейсів або Shopify.

Вам точно знадобляться:

1. Податковий консультант або бухгалтер по Sales Tax.
Вони зможуть проаналузвати ваші товари, ваші продажі і ваші взаємодії з преп-центрами (якщо такі є) на предмет наявності nexus щодо Sales Tax.

2. Розробники для веб-сайту.
Вам потрібно налаштувати оформлення замовлень так, щоб враховувався Sales Tax за товар і його доставку. І це не просто додатковий пункт в формі замовлення, але і правильний облік ставок, в залежності від того, з якої податкової юрисдикції надійшло замовлення.

Якщо ж ваш сайт не “самописний”, а працює на одній з популярних CMS (WordPress, Magento і т.п.), тоді є шанс спростити собі життя, Як? Дивіться пункт 3.

3. Використання на сайті API одного з податкових сервісів.
Як правило, подібні сервіси відстежують транзакції вашого сайту і розраховують розмір Sales Tax, що надає вам докладний звіт. Але частина з них вміє відправляти відповіді в Департамет по зборах потрібного вам штату, використовуючи ваші реєстраційні дані.

Ось список популярних сервісів, які можна підключити по API до популярних CMS і CRM-систем:

Це далеко не повний список сервісів, які можуть спростити життя онлайн-підприємцю при роботі з Sales Tax на ринку США. До речі, частина з них працює і з VAT, а частину можна інтегрувати з магазином на платформі Shopify і навіть деякими маркетплейсами.

Сертифікат перепродажу

На закінчення розглянемо питання сертифікатів перепродажу, які будуть актуальні для тих, хто займається арбітражем.

Отже, якщо ви займаєтеся роздрібним арбітражем – купуєте товари оптом з наміром перепродати їх самостійно в роздріб – тоді ви не зобов’язані платити податок з продажів на ці товари. Вам достатньо пред’явити свій сертифікат перепродажу постачальнику, у якого ви закуповувались.

Сертифікат перепродажу (Resale certificate, але іноді ще називається Resale license або Reseller’s certificate) – це документ, який дозволяє зареєстрованим роздрібним торговцям купувати товари для перепродажу без сплати податку з продажів на ці товари.

У деяких штатах видають офіційні сертифікати перепродажу, які ви можете роздрукувати і передати своїм постачальникам. В інших штатах ви можете заповнити шаблон, вказавши номер сертифіката перепродажу. У будь-якому випадку вам потрібно буде надати постачальнику будь-якої документ у формі сертифіката перепродажу, якщо ви хочете купити товари без сплати податку з продажів.

Перша цікава особливість цих сертифікатів: постачальники не зобов’язані приймати ваш сертифікат перепродажу.

Чому так відбувається?

Наприклад, Target зазвичай не бере сертифікати перепродажу. Таким чином (як вважає Target) він утримує роздрібні ціни на товари в своїй мережі і протидіє конкуренції з боку арбітражників.

Іноді постачальники не приймають сертифікати перепродажу побоюючись їх підробки (адже єдиної форми цих документів для всієї території США не існує) або сертифікатів з вичерпаним терміном дії. Адже в цьому випадку вони будуть змушені самі платити податок з продажів, який помилково не стягували. У більшості штатів існує можливість перевірки дійсності сертифіката онлайн, але іноді постачальники просто не хочуть цим заморочуватися.

Якщо у вас є діючий Resale certificate, але постачальник, у якого ви купуєте товари для перепродажу, стягує з вас податок з продажів, ви можете повернути сплачений податок з продажів при наступній подачі податкової декларації. У цієї процедури є свої особливості, тому краще проконсультуватися у експерта по податках.

Друга особливість сертифікатів перепродажу: вони використовуються строго для покупки предметів, які ви дійсно плануєте перепродувати. Використання сертифікату для покупки таких товарів, як канцелярські товари, пакувальні матеріали або товари для особистого користування, є незаконним. Іноді діють додаткові обмеження. Наприклад, в Алабамі з Resale certificate ви не купите кави або офісні меблі.

Іноді для отримання сертифіката перепродажу вам потрібно зареєструватися в цьому штаті для сплати Sales Tax. Наприклад, Каліфорнія не приймає Resale certificate, виданий в іншому штаті і якщо ваш постачальник з Каліфорнії, вам доведеться реєструватися в цьому штаті для сплати Sales Tax. Подібні правила діють ще у Флориді, Алабамі, Гаваях, Іллінойсі, Луїзіані, Меріленді і Массачусетсі.

Як бачите, є певні складнощі з використанням Resale certificate. З одного боку вони дозволяють знижувати закупівельну ціну і отримувати конкурентну перевагу при перепродажі. З іншого – їх не завжди приймають, а для їх отримання нерідко доводиться реєструватися і отримувати дозвіл на збір Sales Tax в тих штатах, де розташовані ваші постачальники.

І останнє: якщо вам як продавцю нададуть Resale certificate при купівлі товару, ви можете відмовитися його приймати. Відмова продавця в прийомі сертифіката перепродажу не є незаконним і жодним чином не переслідується. Якщо ж ви зважилися взяти сертифікат, то рекомендуємо перевірити його справжність і термін дії. Але, з огляду на те, що існують різні форми Resale certificate і не існує єдиного сайту, де можна перевірити їх справжність – іноді простіше відмовитися його приймати.

Допомога 4В в питаннях Sales Tax

Незважаючи на те, що ми постаралися детально все пояснити, допускаємо, що матеріал може здатися складним для розуміння при першому прочитанні. Крім того, для людей, захоплених продажами, маркетингом, виробництвом, вся ця податкова “тяганина” апріорі може бути нецікавою і тільки віднімати зайвий час. Якщо це ваш випадок – звертайтеся до нас. Ми можемо взяти на себе всю рутину, пов’язану з Sales Tax.

Залишилися питання чи ви хочете доручити нам обслуговування вашого Sales Tax – заповнюйте форму і ми обов’язково зв’яжемося з вами.

І традиційно: стежте за нашим блогом, ми продовжимо відстеження всіх нововведень в податковому законодавстві США.

корисні матеріали в нашому блозі

Wish – нова e-commerce платформа. Для кого потенційно цікава та як з нею працювати?

Wish – нова платформа, що продає 1,7 мільйона товарів на день. Різноманітні функції реклами, постійна підтримка продавців та реальна можливість продавати на весь світ – все це чекає на продавців Wish вже зараз.

читати далі
Попередній пошук за ТМ: Чи не зайве витрачання грошей?

Навіщо, в принципі, проводити такий попередній пошук по ТМ? По-перше, важливо зазначити, що власники торгових марок мають повну монополію на вже зареєстровану ТМ. А отже схожі марки можуть отримати відмову в реєстрації.

читати далі
Альтернативні способи захисту порушених прав на торговельні марки в мережі Інтернет: UDRP, UA-DRP та інші

Розбираємо Єдину політику розгляду спорів щодо доменних імен (UDRP) та інші альтернативні процедури вирішення доменних спорів. А також приклади недобросовісного використання чужого зареєстрованого позначення в якості домену.

читати далі