Amazon vs. FedEx: два логістичних гігантів дають своїм відносинам другий шанс

Час читання: 5 хвилин

Напередодні Різдва Amazon висловив недовіру до доставки FedEx, а точніше, її швидкості та ввів заборону на використання послуг логістичної компанії продавцями. Пояснення було таким: це ставить під загрозу якість обслуговування клієнтів.

Потрібно зауважити, що цій історії передували й інші події. У серпні 2019 року FedEx оголосила про припинення партнерських відносин з Amazon. У той час цей крок здавався гарним вибором для обох компаній. Кожна з них могла рухатися в нових напрямках: Amazon вже інвестував мільярди $ в створення власної системи доставки, а FedEx хотіла побудувати партнерські відносини з іншими роздрібними гігантами.

Минулого місяця Amazon раптово заборонив продавцям використовувати FedEx Ground, змусивши їх замість цього використовувати UPS або власну доставку Amazon, все нібито через те, що FedEx не доставляла товари досить швидко.

А минулого тижня Amazon зняв заборону щодо використання FedEx.

Логістична компанія відновить доставку, але поки не всіх посилок Amazon. Нова угода дозволяє надавати послуги лише для продавців, а не самого майданчика. Більш ніж половина товарів, що продаються на Amazon, надходять від сторонніх продавців, і це може стати величезним стимулом як для FedEx, так і для Amazon.

Що стоїть за іграми Amazon з FedEx?

Питання про те, чи покращився сервіс FedEx тепер, коли напружений сезон відпусток закінчився, залишається відкритим.

«Кількість товарів, доставлених за допомогою безкоштовної одноденної доставки Prime і безкоштовною доставкою Prime в день покупки, в сезон святкових покупок 2019 року, збільшилася майже в чотири рази». Про це з гордістю повідомлялося в пресрелізі Amazon від 26 грудня, а також вказувалося, що власний логістичний центр Amazon доставив понад 3,5 млрд. посилок у 2019 році.

Все добре, але компанія забула згадати про те, що продавці звинуватили маркетплейс в примусі використовувати логістичні послуги Amazon, часом на шкоду продажам. Як мінімум один продавець, який використовує платформу Amazon, поскаржився в Конгрес на антиконкурентну поведінку Amazon.

За скасуванням Amazon заборони на використання для доставки товарів FedEx цілком можуть стояти скарги продавців на антиконкурентну поведінку маркетплейсу.

“Продавці, що використовують логістичні послуги Amazon, не штрафуються за запізнення замовлень клієнтів, навіть якщо вони це роблять часто, так як це відповідальність Amazon. Ті ж, хто займаються власною логістикою, стикаються з жорсткими штрафами навіть за незначні збої при доставці, включаючи відсторонення від продажів на платформі” – стверджує продавець. Тим часом за його ж словами, за останні чотири роки плата за використання логістики Amazon збільшилася на 20% і тепер коштує на 35% дорожче, ніж в інших логістичних компаній на ринку США.

“Продавці, що використовують доставку Amazon, не штрафуються за затримки в доставці. Водночас ті, хто використовує інші служби, отримують штрафи, навіть за незначні затримки”.

З того часу як у 2016 році Amazon запустив службу доставки під назвою Prime, цей сервіс домігся приголомшливих результатів. Так, за розрахунками аналітичної компанії Rakuten Intelligence, в розпорядженні 90 000 співробітників логістичних центрів Amazon знаходяться 50 літаків, 300 вантажних автомобілів і 20 000 місцевих фургонів доставки. Потрібно врахувати, що ця оцінка може включити не всі транспортні засоби та персонал, якими володіє інтернет-гігант.

корисні матеріали в нашому блозі

Wish – нова e-commerce платформа. Для кого потенційно цікава та як з нею працювати?

Wish – нова платформа, що продає 1,7 мільйона товарів на день. Різноманітні функції реклами, постійна підтримка продавців та реальна можливість продавати на весь світ – все це чекає на продавців Wish вже зараз.

читати далі
Попередній пошук за ТМ: Чи не зайве витрачання грошей?

Навіщо, в принципі, проводити такий попередній пошук по ТМ? По-перше, важливо зазначити, що власники торгових марок мають повну монополію на вже зареєстровану ТМ. А отже схожі марки можуть отримати відмову в реєстрації.

читати далі
Альтернативні способи захисту порушених прав на торговельні марки в мережі Інтернет: UDRP, UA-DRP та інші

Розбираємо Єдину політику розгляду спорів щодо доменних імен (UDRP) та інші альтернативні процедури вирішення доменних спорів. А також приклади недобросовісного використання чужого зареєстрованого позначення в якості домену.

читати далі