Страхування на Amazon – Commercial General Liability Insurance для продавців

Commercial General Liability Insurance: Страхування Amazon-акаунтів продавців

Час читання: 15 минут

Для кожного продавця Amazon є ризик зіткнутися зі скаргою, а то й судовим позовом за те, що придбаний у нього товар завдав покупцю моральної чи матеріальної шкоди. Вважаєте, що це вас не торкнеться, адже ваш товар повністю безпечний? Поспішимо вас розчарувати: такого – не існує. Навіть якщо він належної якості, його використання може завдати шкоди.

Наприклад, коли компанія Hasbro випустила на ринок іграшкову піч Easy-Bake, розрахунок був на те, що діти зможуть безпечно вчитися випікати. Насправді ж виявилося, що у дверях чудо-техніки може легко застрягти дитяча рука, внаслідок чого виникає ризик отримати опік. Виробникам надіслали 249 скарг на такі ситуації, через що продукцію довелося відкликати. Чи варто говорити про розміри збитків, які зазнала компанія?

Розв’язання проблеми є, і полягає воно в оформленні продавцями Commercial General Liability Insurance – полісу страхування загальної комерційної відповідальності. У цьому матеріалі поговоримо, від кого Amazon вимагає обов’язкового оформлення страховки. Також з’ясуємо, чи існують на маркетплейсі альтернативи CGL і яким вимогам має відповідати страховик, щоб працювати з Amazon.

Навіщо Амазон увів обов’язкове страхування для продавців?

Введення обов’язкового страхування загальної комерційної відповідальності на Amazon пов’язане із сервісом для покупців під назвою A-to-Z Claims. Це свого роду гарантія якості, яку надає маркетплейс для придбання товарів у стороннього продавця.

Що дає оформлення страхового поліса продавцям?

За допомогою цього сервісу клієнти можуть надсилати претензії за фактом невідповідності товару їх очікуванням. Часто такі скарги необґрунтовані, а іноді й зовсім є частиною шахрайських схем несумлінних покупців. Щоб уберегти продавців від величезних витрат на оплату судових позовів та фінансових втрат через відкликання цілих партій продукції, Amazon вніс зміни до своїх правил страхування відповідальності продавців.

У чому перевага для маркетплейса?

Існує ще одна причина, через яку платформа зацікавлена ​​в оформленні продавцями страхових полісів. Раніше було заведено вважати, що маркетплейс не несе відповідальності за товари, які продають на його просторах сторонні компанії, виступаючи просто посередником між продавцем та покупцем.

Однак ситуація докорінно змінилася у 2020 році, коли мешканка Каліфорнії подала судовий позов на Amazon. Проблема полягала в тому, що вона придбала на маркетплейсі батарею для ноутбука, яка вибухнула та завдала їй тілесних ушкоджень. За результатами першого судового засідання сувора відповідальність до Амазону не застосовувалася, оскільки компанія не поширювала, не виробляла і не продавала продукт. Під час подальших слухань рішення було змінено. Суд пояснив це тим, що маркетплейс «відіграв вирішальну роль у донесенні продукту до споживача», тому має відповідати за заподіяну шкоду.

Це стало поштовхом до зміни політики страхування продавців на Amazon. Так платформа вирішила убезпечити себе від витрат у ситуаціях, подібних до описаної вище.

1 вересня 2021 року набула чинності нова політика платформи, яка передбачає обов’язкове оформлення Commercial General Liability Insurance та інших полісів деяким категоріям підприємців. Про те, хто має застрахувати свою відповідальність, поговоримо далі.

Хто має страхувати свої акаунти та які передбачені санкції?

Страхування комерційної відповідальності обов’язкове для продавців, валовий виторг яких в один із місяців роботи на Amazon перевищив $10 000. Це одна зі змін, внесених до правил страхування на маркетплейсі: раніше таку суму компанія мала заробляти протягом трьох місяців поспіль.

Амазон подбав про те, щоб продавці вчасно дізнавалися про необхідність оформити страховку. Для цього клієнту на вказану при реєстрації адресу електронної пошти надсилається повідомлення про перевищення порогової суми валового виторгу в $10 000 та необхідність застрахуватися.

Після отримання такого повідомлення продавець має 30 днів на оформлення поліса та його пред’явлення адміністрації платформи. Якщо вимоги будуть проігноровані, Amazon залишає за собою право запровадити певні санкції:

  • призупинити виплати на рахунок продавця;
  • заблокувати seller account.

Зверніть увагу: Розблокування облікового запису Amazon – процес складний і трудомісткий. Спроба завести другий обліковий запис також не допоможе розв’язати проблему, а швидше загострить її – це заборонено політикою маркетплейсу і в більшості випадків веде до безповоротного бана облікового запису. Тому після отримання повідомлення про необхідність оформлення страхового поліса краще зробити це у встановлений термін.

Види страхування, які існують на Amazon

Продаючи товари на Амазон, продавці можуть мати справу з двома типами претензій:

  1. Покупець придбав товар належної якості, під час експлуатації якого йому було завдано моральної чи матеріальної шкоди.

Наприклад: Клієнт купив на маркетплейсі міксер без дефектів. Під час його використання палець клієнта потрапив у вінчик та був зламаний. Звернення до суду з такою претензією – нормальна практика у США та багатьох інших країнах світу.

  1. Покупець придбав бракований або підроблений товар, що спричинило фізичні або психоемоційні травми, пошкодження майна.

Наприклад: Клієнт купив на Amazon той же міксер, але вже з недоліком – зламаним кріпленням вінчика. В результаті після включення приладу до розетки ця деталь вилетіла з міксера та пошкодила кухонний гарнітур. Тут є матеріальні збитки, і це теж може стати приводом для подання судового позову.

Щоб убезпечити себе від обох видів клієнтських скарг, Amazon передбачив кілька видів страхування, серед яких страхування загальної відповідальності та страхування відповідальності за продукт.

Важливо: Щоб при настанні страхового випадку не виникло проблем зі страховиком, рекомендуємо оформляти обидва види полісів. Так ви будете впевнені, що страховка покриє будь-які спірні ситуації, пов’язані з бізнесом.

Розглянемо докладніше два види полісів, які стосуються страхування відповідальності продавця та доступні користувачам Amazon.

Страхування загальної відповідальності (General Liability Insurance)

GLI, Commercial Liability Insurance, Business Liability Insurance – це різні назви одного виду страхування. Поліс захищає продавця від відповідальності у разі отримання покупцем травм чи майнових ушкоджень у процесі використання придбаних товарів.

Страхування загальної відповідальності покриває такі події:

  1. Фізичні/психічні/емоційні травми, які були спричинені взаємодією із замовленими товарами.
  2. Матеріальні збитки, причиною яких стала експлуатація придбаного продукту.
  3. Звинувачення у порушенні авторського чи патентного права, права на торгову марку.

Крім санкцій Amazon, які для продавців маркетплейсу спричиняє відсутність такої страховки, це може стати причиною інших негативних наслідків. Серед них – величезні витрати на участь у судових процесах (у тому числі оплата послуг юристів), відкликання цілих партій товару та зіпсована репутація.

Для наочності пропонуємо до вашої уваги кілька найбільш резонансних судових справ, пов’язаних із претензіями клієнтів до куплених товарів:

  • У 2014 році компанія Ace Bayou Corporation була змушена відкликати понад 2 млн своїх крісел-мішків, які спричинили смерть дітей. Вся річ у тому, що крісла були оснащені блискавками та наповнені дрібними поролоновими кульками. Двоє дітей із США залізли всередину мішків і померли від задухи. Після цього випадку всіх виробників таких виробів зобов’язали використовувати іншу конструкцію крісел без доступу до їх вмісту.
  • У 2010 році та ж доля спіткала компанію Graco Children’s Products Inc., яка випускала дитячі стільці для годування Graco Harmony™. Фірма отримала 464 скарги на ненадійність конструкції: користувачі відзначали, що в процесі експлуатації гвинти в стільці розхитувалися, і стілець перевертався. Загалом така помилка виробника спричинила травмування 24 дітей. Результат для компанії – відгук близько 1,2 млн виробів і всі фінансові втрати, що випливають звідси.
  • У 2021 році довелося відкликати партію товару й відомому виробнику товарів для дітей Fisher-Price. Об’єктом обґрунтованих претензій стали дитячі гойдалки-шезлонги двох моделей. Саме їх використання призвело до смерті від задухи чотирьох немовлят. В результаті всі товари, що залишилися у продажу, були відкликані, а покупцям настійно рекомендували відмовитися від застосування шезлонгів і звернутися в компанію для отримання відшкодування.

Поряд із GLI, продавцям Amazon важливо оформити ще один вид страховки – Product Liability Insurance. У чому її відмінність від страхування загальної відповідальності, розберемося далі.

Страхування відповідальності за товар (Product Liability Insurance)

Страхування відповідальності за якість продукції – це захист продавця у ситуаціях, коли покупцю завдано шкоди через будь-які дефекти придбаного товару.

Прикладами подій, які покриває PLI, можуть бути такі ситуації:

  1. Харчовий продукт/медикамент/вітамін має у своєму складі шкідливу речовину, через яку споживача госпіталізовано.
  2. Предмет гардероба виготовлений із неякісного матеріалу, що спричинив серйозну алергічну реакцію у покупця.
  3. Товар був оснащений некоректною інструкцією, що спричинило тілесну травму покупця.
  4. Через несправність кухонного приладу в ньому сталося коротке замикання, що спричинило пожежу.

Для ілюстрування важливості цього виду страхування ми також підібрали кілька прикладів світової практики:

  • У 1982 році жителів Сполучених Штатів вразила звістка про смерть семи осіб від нешкідливого лікарського препарату – «Тайленолу». Це одна з торгових назв знеболювального та жарознижувального засобу – парацетамолу. Але при детальному аналізі з’ясувалося, що саме та партія пігулок від Johnson & Johnson була просякнута ціанідом. Компанія витратила близько $100 млн на відгук препарату з аптечних полиць.
  • У 2009-2010 роках небачені збитки зазнала компанія Toyota. Їй довелося відкликати понад 5 млн автомобілів через невдалий дизайн підлогових килимків, які заважали роботі педалей газу. Пізніше ще понад 4 млн машин було відкликано через несправність самих педалей. Експерти підрахували, що кількість знятих із продажу автомобілів практично зрівнялася з кількістю всіх проданих транспортних засобів Toyota на території США у 2009 році.

Не хочете наражати себе на ризик великих фінансових втрат через претензії споживачів? Саме час застрахувати свою відповідальність. Компанія 4В готова надати допомогу у виборі страхової компанії, підготовці всіх необхідних документів та оформленні поліса. Зв’яжіться з нашим юристом і отримайте безкоштовну консультацію з усіх питань, що вас цікавлять.

Вимоги до страхових компаній

Якщо ви отримали повідомлення від Amazon про необхідність оформлення страховки, перше, що потрібно зробити – визначитися з вибором страховика. У маркетплейсу є певні вимоги, яким він повинен відповідати:

  1. Фінансовий рейтинг А за шкалою S&P і/або AM Best. Якщо ці організації не діють у країні, де оформляється договір страхування, допускається місцевий варіант ранжування.
  2. Світові можливості обробки збитків.
  3. Оформлення полісів відповідно до таких стандартів:
  • сукупний ліміт складає 1 млн;
  • як додаткові страхувальники в полісі вказуються «Amazon.com Services LLC., а також її афілійовані особи та правонаступники»;
  • франшиза не перевищує $10 000;
  • у документі вказані всі товари, які ви продаєте на Amazon;
  • ім’я страхувальника ідентичне назві юридичної особи, вказаної в Amazon Seller Central.

Зверніть увагу: Ваша страхова компанія зобов’язана повідомити Амазон за 30 днів у випадках, якщо поліс не продовжено, змінено або скасовано. Також поліс має бути дійсним мінімум 60 днів з моменту його подачі на маркетплейс.

Компанія 4В допоможе з вибором оптимальної страхової компанії та оформленням усіх необхідних документів.

Шпаргалка термінології страхування для продавців Amazon

Щоб ви змогли спілкуватися зі страховим агентом або брокером однією мовою, ми склали для вас словник, який містить основну термінологію зі сфери страхування.

Aggregate Limit (сукупний ліміт) – максимальний обсяг виплат, що страховик зобов’язується здійснити в період дії поліса (як правило, він дорівнює одному року). Згідно з вимогами Амазон, сукупний ліміт має становити щонайменше $1 млн.

Liability (відповідальність) ваші зобов’язання як продавця перед клієнтами за збитки, шкоду або тілесні/емоційні/психічні розлади.

Broker (страховий брокер) – компанія або особа, яка має ліцензію на роботу зі страховиками з метою підібрати для клієнта оптимальну компанію та поліс.

Claims-Made Insurance Policy (страховий поліс на основі заявлених вимог) тип договору страхування, що передбачає покриття лише тих страхових випадків, які були заявлені протягом терміну дії поліса.

Certificate of Liability Insurance (сертифікат страхування відповідальності) документ, що підтверджує наявність страхового поліса. Продавці Amazon повинні завантажити його у свій обліковий запис Seller Central для доказу оформлення страховки.

Франшиза (франшиза) частина збитку, яка не буде відшкодована страховиком у разі настання страхового випадку. Іншими словами, це сума, яку зобов’язується виплатити постраждалій стороні сам страхувальник.

Premium (премія) вартість страхового поліса. Враховуючи той факт, що дія страховки, про яку йдеться у матеріалі, поширюється на рік, премія може бути сплачена одноразово або розбита на 12 рівних щомісячних платежів.

Практика Amazon написання листів до страхової компанії: у чому суть?

Нещодавно в Amazon з’явилася практика звернення до страхових компаній для підтвердження справжності страхового поліса продавця. Це пов’язано з випадками використання підроблених документів.

Процедура відбувається таким чином:

  1. Представник маркетплейсу пише лист страховику з проханням підтвердити справжність страховки та факт її видачі конкретному продавцю.
  2. Страхова компанія обробляє запит та відправляє Amazon результат перевірки.
  3. Якщо страховик не відповість на запит або надасть дані про підробку документа, обліковий запис продавця буде заблоковано.

Приклад листа від Amazon виглядає так:

Dear Insurer,

You recently issued a Certificate of Insurance that the insured entity used to confirm liability coverage for products sold by the insured entity on Amazon.com.

Please confirm that the following matches your records:

Insured name: A****** B*******

Policy number: 7****1

Policy expiration date: 12.29.23

Type of insurance: COMMERCIAL GENERAL LIABILITY – OCCURRENCE

Each occurrence limit: $ 1,000,000

Your prompt response is appreciated. Please let us know if you have questions. Thank you!

Sincerely,

Business Insurance verification Team

Amazon.com

Зверніть увагу: Підробка страхового поліса тягне за собою не лише блокування акаунту на платформі, а й відсутність захисту продавця у разі надходження претензії. Тому рекомендуємо все ж таки оформити договір страхування, якщо ви отримали відповідне повідомлення від Amazon.

Підсумуємо

Обов’язкове оформлення General Liability Insurance та Product Liability Insurance було введено Amazon з метою убезпечити себе та продавців від збитків у разі надходження претензій. Якщо ви отримали повідомлення про необхідність оформити страховий поліс, виконайте декілька нескладних дій:

  • Визначтеся зі страховиком. Компанія має відповідати вимогам маркетплейсу.
  • Підготуйте необхідні документи та укладіть договір страхування. Важливо, щоб він також був складений згідно зі стандартами Amazon.
  • Отримайте сертифікат страхування відповідальності та завантажте його до Seller Central.
  • Зачекайте на результати перевірки, якщо Амазон звернувся до страхової компанії для підтвердження справжності страхового поліса.

Оформляйте страхування відповідальності продавця, щоб працювати на Amazon безпечно, а розібратися у всіх тонкощах цього процесу допоможуть юристи компанії 4В. Звертайтеся – та отримайте безкоштовну консультацію наших експертів.

корисні матеріали в нашому блозі
Стратегії управління правами Інтелектуальної власності

Для багатьох бізнесів інтелектуальна власність (ІВ) – важлива частина їхніх бізнес-процесів та репутації, а в деяких компаній її вартість може навіть перевищувати вартість виробничих потужностей або бути основним джерелом доходу. У цій статті ми розглянемо як захистити такий цінний актив та отримати з нього максимальний прибуток. Що таке інтелектуальна власність компанії? WIPO – Всесвітня організація […]

читати далі
Як зареєструвати патент на винахід у Китаї

У Китайській Народній Республіці (КНР) підбили «патентні» підсумки 2023 року, згідно з якими кількіст2ь виданих охоронних документів на винаходи в країні збільшилася на 15,4%. Таким чином, під кінець 2023-го в Китаї налічувалося 4991 млн чинних охоронних документів. Інтерес до отримання патенту на винахід у КНР зберігається як у жителів країни, так і серед іноземних громадян. […]

читати далі
Related на Amazon. Розблокування пов’язаних Seller Account

На Amazon налічується понад 310 мільйонів активних облікових записів. Це не дивно з огляду на те, які широкі можливості платформа надає для ритейлерів по всьому світу. Крім того, безліч продавців об’єднують свої зусилля для спільного просування товарів на платформі, і при цій кооперації створюють усередині даних тригери для зв’язування своїх акаунтів. Хоча самі собою тригери […]

читати далі