Пошук нових продуктів для Amazon: COVID вносить свої корективи

Час читання: 5 хвилин

2020 рік. У США криза та масові скорочення, а Amazon набирає нових співробітників і розширюється. FBA-продавці зазнають збитків через неможливість виробити або доставити свої товари в США, а Amazon звітує про рекордний прибуток у липні 2020 і витрачає мільярди доларів на засоби захисту від коронавірусу для робочих місць на своїх складах.

Глобальна пандемія багатьом сплутала карти. Давайте сьогодні поговоримо про те, як змінилися переваги онлайн-покупців (на прикладі Amazon) і на які продукти варто звернути увагу, запускаючи/масштабуючи свій бізнес у 2021 році.

Чому, коли сотні компаній зазнали краху, Amazon все ще на плаву і навіть не отримав пробоїну? Так, його сильно гойдало на початку року, коли з лютого по березень продаж туалетного паперу підскочив на 180%, а ліків від кашлю та застуди – на 800%. Маркетплейс виявився не готовим до такого ажіотажу, викликаного закриттям магазинів.

Проте, майданчик швидко оговтався, переорієнтував свої склади на найбільш затребувані товари, тимчасово закривши доступ до програми FBA багатьом продавцям та цілим категоріям товарів. І вже з березня по квітень компанія найняла 175 000 нових співробітників, а трохи пізніше ще 36 400, збільшивши на 34% свій персонал.

Так в чому секрет Amazon? Думаю ви здогадалися – в умінні швидко переорієнтуватися. Таке ж вміння потрібно і продавцям, тому давайте почнемо з питання: як змінилися купівельні переваги з глобальною пандемією?

Зміна ринку у відповідь на COVID-19

Те, як змінився ринок, у відповідь на глобальну пандемію, можна простежити за ключовими словами. Пошукові запити найбільш точно відображають потреби людей, закритих на карантин.

Ось як виглядають топові запити на Amazon.com за станом на другий тиждень березня 2020:

Топові запити на Amazon.com станом на другий тиждень березня 2020. Джерело Statista.com

Як бачите туалетний папір, санітайзери та маски для обличчя не відразу вирвалися в топ. А такі товари, як гель з Алое Вера взагалі трохи дивно виглядають в цьому рейтингу.

Таку ж тенденцію демонструють дані від проекту GrowByData, правда вони вже дають відразу тримісячний зріз: січень, лютий та березень 2020. За їхніми даними видно як у міру поширення вірусу COVID в США у людей змінювалися пріоритети кейсів для нових (на той час) iPhone 11 на санітайзери та маску N95.

Топові запити на Amazon в період з січня по березень 2020 за даними проекту GrowByData

Маски, санітайзери, мило для рук – з цим все зрозуміло, але як йдуть справи з іншими категоріями?

Сервіс Sellics спробував відстежити як змінювалися купівельні переваги на різних майданчиках Amazon. А ще, взявши за основу дані по Італії – країні, яка найбільше постраждала від коронавірусу, аналітики Sellics спробували виявити залежність між локдауном і онлайн-покупками. Ось що у них вийшло:

Залежність між популярністю онлайн-покупок і тотальним локдауном. Дані по італійському маркетплейсу Amazon, джерело Sellics

На графіку видно традиційний спад продажів після новорічних свят і знову сплеск популярності онлайн-шопінгу, коли 23 лютого в Італії був введений спочатку карантин, а потім з 9 березня тотальний локдаун по всій країні.

Не можна сказати, що подібна картинка справедлива для всіх країн, але тенденції приблизно однакові, все залежить тільки від того, наскільки глибоко та чи інша країна відходили в карантинні обмеження.

Як відреагували на пандемію категорії Amazon?

З категоріями теж не все так однозначно, споживчі переваги на ринках різних країн теж проявились по-різному. Поки американці закуповувалися продуктами і предметами домашнього вжитку, німці скуповували відеоігри, а італійці зайнялися спортом.

Тренд №1 Зростання попиту на продукти і предмети домашнього вжитку

Тут все досить логічно: онлайн-шопінг виступає в ролі замінника традиційних магазинів, робота яких обмежена під час карантину.

Результат:

  • Їжа і товари для дому +47% на Amazon в Італії;
  • Бакалія +26% в США і +34% в Німеччині.

Тренд №2 Зростання попиту на медичні товари і товари для захисту від COVID

Теж нічого дивного: маски, санітайзери, а також електроніка за рахунок очищувачів повітря.

Результат:

  • Категорія Health & Household + 13% в США;
  • Категорія Health & Personal Care +19% в Німеччині;
  • Побутова техніка +14% в США (за рахунок очищувачів повітря).

Поки інші закуповувалися відеоіграми та їжею, італійці під час карантину вирішили зайнятися спортом.


Тренд №3 У людей з’явилося більше вільного часу і вони вирішили зайнятися садом

Що робити на карантині? Прибрати задній двір, навести порядок в гаражі, облаштувати сад. І така тенденція спостерігається в усіх країнах.

Результат:

  • Зростання продажу в категорії Patio, Lawn & Garden + 44% в Італії, +35% в Німеччині та + 9% в США.

Тренд №4 Зростання продажу в категорії відеоігри та розваги

Поки одні облаштовують сад та навчаються куховарити, інші надають перевагу відеоіграм. Найбільшими любителями пограти виявилися німці.

Результат:

  • Категорія Video Games +31% в Німеччині;
  • Категорія Toys & Games +36% в Німеччині, +30% в Італії та тільки + 10% в США.

Ну і останній тренд на який варто звернути свою увагу –  Тренд №5 Зростання популярності товарів для спорту (solo спорту)

Соціальне дистанціювання змусило переносити не тільки свої офіси додому, але ще і тренажерні зали. Тому не дивно, що зросли продажі тренажерів, спортивного обладнання і форми. Найбільш спортивними виявилися італійці.

Результат:

  • Категорія Sports & Outdoors +236% в Італії та +35% в Німеччині.

Крім цього зросли продажі офісних товарів і підставок під ноутбуки, товарів для домашніх улюбленців і товарів для хобі. У наступному розділі розберемо, що буде користуватися популярністю в 2021 році, а яких товарів краще уникати.

Що продавати на Amazon в 2021 році?

Ось ми добралися до нашого головного питання: на які товари і категорії варто звернути увагу в 2021 році. На що ми опираємося, даючи подібні рекомендації?

  1. Статистичних даних по продажах на американському Amazon, отриманих від цілого ряду джерел, таких як Sellics, GrowByData та ін .;
  2. Розумінні того, що винахід вакцини та її впровадження не буде швидким, а чутки про новий штам вірусу можуть виявитися реальністю і ряд держав знову будуть йти в глибокі локдауни.

Отже, наводимо 20 категорій, які в 2020 році набрали хорошу статистику з продажу. У другій колонці наводиться приріст в продажах категорії в лютому-березні 2020.

КатегоріяПриріст продажівКатегоріяПриріст продажів
1Needlework+433%11Puzzles+77%
2Sports & Outdoor Play+211%12Patio Furniture & Accessories+66%
3Canned, Jarred & Packaged Foods+170%13Learning & Education+53%
4Air Conditioners+127%14Painting, Drawing & Art Supplies+46%
5Arts & Crafts+110%15Arts & Photography+34%
6Fabric Decorating+95%16Outdoor Power Tools+31%
7Keyboards & MIDI+93%17Outdoor Storage+30%
8Stringed Instruments+87%18Building Toys+28%
9Health & Baby Care+81%19Kitchen & Bath Fixtures+25%
10Science Education+79%20Sports & Fitness+19%

А ось 20 категорій, до яких потрібно підходити з обережністю, якщо ви плануєте випускати там нові товари в 2021 році. Краще ще раз все перевірити і зважити свої перспективи.

КатегоріяЗниження продажівКатегоріяЗниження продажів
1Lighting & Ceiling Fans-76%11Oral Care-39%
2Stuffed Animals & Plush Toys-68%12Organization, Storage & Transport-38%
3Cell Phones-64%13Portable Audio & Video Electronics-37%
4Wellness & Relaxation-60%14Dolls & Accessories-37%
5Luggage & Travel Gear-51%15Makeup-35%
6Car Seats & Accessories-51%16Gear (Baby Products)-34%
7Fabric-49%17Car Electronics & Accessorie-33%
8Humidifiers-45%18Party Decorations & Supplies-31%
9Professional Dental Supplies-45%19Tires & Wheels-31%
10Sexual Wellness-43%20Home Decor-28%

Як ви самі можете бачити, все дуже логічно: якщо все кругом закрито, то не потрібен макіяж, сумки для перевезення багажу, дитячі переноски та нові крісла для авто. Раз все на карантині, то пишні сімейні святкування теж будуть відкладені, тому декор для вечірок теж не в пошані. Дивно, що в цьому списку виявилися засоби по догляду за порожниною рота та ляльки, але зпишемо це на особливості американського ринку.

Замість висновків: що робити з продажами в епоху COVID?

Як діяти під час коливань попиту та різких змін споживчих переваг через глобальну пандемію. Ось кілька порад, які можуть допомогти:

1. Найголовніше: стежити за змінами на Amazon.

У лютому-квітні 2020 маркетплейс вводив різні обмеження для програми FBA. Наприклад, обмежувалася поставка досить великого переліку товарів, щоб звільнити складські потужності для життєво необхідних категорій. У розпал істерії з масками блокувалися продавці, які вирішили заробити надприбутки, а пізніше взагалі був обмежений доступ до цієї категорії.

Тому, якщо ви вирішили заробити на санітайзерах, гелях для рук або інфрачервоних термометрах – слідкуйте за оновленнями Amazon, політика майданчика по відношенню до цих товарів може різко змінитися.

2. Перевірте свої позиції та внесіть правки в лістинг, якщо це необхідно

Враховуючи, що рейтинг ключових слів змінився, важливо перевірити свої позиції: наскільки змінилося становище ваших товарів, в зв’язку зі зміною попиту. Якщо ваш товар якось резонує з темою карантину або захистом від COVID – внесіть відповідні правки в лістинг.

Наприклад, якщо ви продаєте настільні ігри або кружки для коктейлів, чому б не вказати, що ваш товар допоможе скоротати, перебуваючи на локдауні.

3. Дійте згідно до умов нової реальності

А нова реальність така:

  • Покупці роблять запаси, і те, що раніше купували в малих кількостях, зараз може купуватися “про запас”. Враховуйте цей факт, наповнюючи лістинги або створюючи нові бандли товарів;
  • Онлайн шопінг тепер став заміною оффлайн покупкам. Варто придивитися, можливо ви знайдете нішу, яка не була популярна раніше серед онлайн-шопперів;
  • З’явилося поняття “справжній новий попит” (Genuine new demand) і поширюється він на товари, які при нормальних умовах могли б не купити. Ті ж відеоігри. Раніше сім’я могла поїхати на відпустку в Європу, а зараз сидить на дивані і влаштовує турніри в відеоіграх.

Усвідомте цю реальність та дійте згідно її принципів.

Стіл для ноутбука різко вибився в TOP позицій Home Office. Люди різко усвідомили, що вдома їм необхідно компактне і зручне робоче місце.

І останнє:

4. Включайте логіку і будьте уважні.

Люди сидять вдома на карантині, ресторани закриті, доставка їжі – довго, та й раціон вже приївся. Що роблять споживачі? Правильно – здувають пил з кулінарних книг. Саме тому злетів продаж… ні, не кулінарних книг, а наборів мірних стаканчиків та ложечок. Хоча продаж кулінарних книг на Amazon Kindle теж збільшився.

Включайте логіку та уяву. Ми з вами живемо в тих же умовах, що і європейці і американці. Нам теж потрібно розважати дітей на карантині або допомагати їм займатися онлайн, нам потрібно розважати себе та своїх домашніх вихованців (я зараз про тварин). Нам теж потрібно тримати себе в формі або навчитися нарешті грати на гітарі або укулеле.

Знайдіть ідеї для товарів, які будуть вирішувати ці проблеми – і ви знайдете рецепт товару-бестселера. Команда 4В щиро бажає вам пройти цю кризу, залишитися на плаву, а ще краще – успішно масштабувати свій бізнес та відкрити нові горизонти.

корисні матеріали в нашому блозі

Wish – нова e-commerce платформа. Для кого потенційно цікава та як з нею працювати?

Wish – нова платформа, що продає 1,7 мільйона товарів на день. Різноманітні функції реклами, постійна підтримка продавців та реальна можливість продавати на весь світ – все це чекає на продавців Wish вже зараз.

читати далі
Попередній пошук за ТМ: Чи не зайве витрачання грошей?

Навіщо, в принципі, проводити такий попередній пошук по ТМ? По-перше, важливо зазначити, що власники торгових марок мають повну монополію на вже зареєстровану ТМ. А отже схожі марки можуть отримати відмову в реєстрації.

читати далі
Альтернативні способи захисту порушених прав на торговельні марки в мережі Інтернет: UDRP, UA-DRP та інші

Розбираємо Єдину політику розгляду спорів щодо доменних імен (UDRP) та інші альтернативні процедури вирішення доменних спорів. А також приклади недобросовісного використання чужого зареєстрованого позначення в якості домену.

читати далі