Огляд нових майданчиків Amazon в Европе: Польща, Швеція, Нідерланди, Туреччина
За останні 2 роки Amazon відкрив в Європі кілька нових маркетплейсів. Мова про Нідерланди, Швецію, Польщу та Туреччину. Всі вони поки залишаються поза зоною уваги українських амазонщіков.
Так, для цього є об’єктивні причини – трафік на цих майданчиках поки залишається не таким великим як, наприклад, в тій же Німеччині, Франції або Великобританії. Але з часом ситуація змінюється і вже зараз варто уважніше придивитися до нових ринків.
На що звертати увагу? Як йдуть справи з конкурентами Amazon на нових ринках? Які особливості у нових маркетплейсів? Сьогодні постараємося знайти відповіді на ці питання. А почнемо наш огляд з Нідерландів.
Amazon Нідерланди
Нідерланди – одна з найбільш цифрових економік в світі, що займає 4-е місце в Європі як сама цифрова економіка з 28 держав-членів. У Нідерландах магазини електронної комерції були звичайним явищем вже більше десяти років.
Дружба Нідерландів з Amazon почалася вже давно, спочатку це був тільки продаж книг. У березні 2020 все змінилося і маркетплейс запропонував голландцям понад 100 мільйонів товарів в більш ніж 30 різних категоріях. Також стало доступно Prime-членство і відповідні опції, включаючи безкоштовну доставку замовлень на суму від 20 євро.
Тільки протягом 2020 року Amazon подвоїв охоплення в Нідерландах до 7,3 мільйона споживачів по всій країні. А це ні багато, не мало, а цілих 45% всіх онлайн-користувачів в країні.
Чи є якісь особливості на ринку Нідерландів, про які варто знати? Так.
Особливості ринку і покупців Нідерландів
Наприклад, голландці люблять низькі ціни. Вибираючи товар з декількох схожих за характеристиками, вони швидше за все віддадуть перевагу тому, що дешевше.
Ще в Нідерландах не люблять довгу доставку, причому настільки сильно, що не полінуються вліпити низьку оцінку в відгуці, якщо терміни доставки були з яких-небудь причин зірвані. За опитуваннями покупців в Нідерландах, однією з найбільших проблем на ринку e-commerce вони вважають саме довгу доставку товарів. Тому якщо ви задумалися виходити на цей ринок – найкраще використовувати Fulfillment центри Amazon для зберігання товарів і обслуговування замовлень.
А тепер забавний факт: в 4-тій в Європі цифровій економіці тільки у 45% населення є кредитні карти. Коріння такої особливості можна шукати в культурі споживання голландців. А може все тому, що в голландській мові для позначення “боргу” і “провини” використовується одне і теж слово (Schuld).
Як голландці живуть без кредитних карт? Та все просто, у них є мобільний додаток iDEAL, яке використовується для банківських операцій і переказів (до речі, він також досить популярний і в Німеччині). Але хвилюватися з цього приводу не варто, тому що Amazon.nl вже адаптований для прийому платежів через iDEAL.
Як ви побачите з статистики, наведеної в статті, всі європейці не люблять довгу доставку. Голландці теж не стали винятком.
Що купують онлайн в Нідерландах?
За даними голландського національного статистичного бюро, опублікованими на ExpatINFO Holland, найпоширеніші товари, які голландці купують в Інтернеті, це:
- одяг / спорттовари (52%)
- побутові товари / техніка (34%)
- книги / періодичні видання (29%)
- комп’ютери / електроніка (28%)
- продукти / косметика (26%)
- телекомунікаційні послуги (23%)
Ще одна особливість Amazon Netherlands, про яку потрібно знати – деякі товари можуть бути заборонені до продажу тільки на цьому ринку (навіть якщо вони успішно продаються на інших амазоновских майданчиках).
Наприклад в заборонені до продажу на Amazon.nl товари потрапили:
- Портативні лазери, такі як лазерні указки, лазерні указки для домашніх тварин і лазерні проектори
- Kindle акумулятори
- Літій-іонні акумулятори наступних типів: 14500, 16340, 18650, 20700, 21700 і 26650
- Продукти, що містять велику кількість магнітних кульок або кубиків, наприклад, такі на вигляд нешкідливі ігри як Неокуби, Magnicube, набори магнітних кульок
- Всі побутові та професійні салюти і театральна піротехніка.
Більш детально зі списком заборонених до продажу товарів ви можете ознайомитися на Amazon за цими посиланнями:
Конкуренти Амазон в Нідерландах
Щоб підготуватися до виходу на ринок Нідерландів, рекомендуємо переглянути деякі з найбільш популярних місцевих e-commerce платформ.
- Bol.com – провідний онлайн-магазин електронної комерції в Нідерландах (і Бельгії); універсальний інтернет-магазин, схожий на Amazon
- Wehkamp – голландський магазин з продажу товарів для будинку, меблів і одягу.
- Coolblue – ще один голландський магазин, чимось схожий на Bol.com, але не такий популярний.
- Albert Heijn – онлайн-супермаркет від провідної мережі супермаркетів Нідерландів.
- MediaMarkt – популярний в Європі магазин побутової електроніки.
- Zalando – німецький інтернет-магазин взуття та одягу, який популярний і в Нідерландах.
Якщо ви збираєтеся вийти на цей ринок зі своїм сайтом, зверніть увагу на те, як авторитетні голландські онлайн-магазини регулюють ціноутворення, політику повернення та маркетинг. Це допоможе вам зрозуміти, що голландські покупці очікують від магазинів електронної комерції.
Amazon Польща
Польський Amazon “відкрив свої двері” в березні 2021 року. Поки рано говорити про якусь статистику продажів, але зате можна детально вивчити поведінку і переваги покупців.
Прогноз доходів від роздрібної електронної торгівлі з 2017 по 2025 рік. Судячи з усього пора виходити на європейські майданчики Amazon тим, хто не зробив це раніше.
Польща займає 11-е місце в Європі за величиною ВВП і 19-е місце в світі за величиною ринку електронної комерції, що вельми непогано. А найцікавіше те, що в 2020 році польський дохід від електронної комерції склав 22 мільярди євро (100 мільярдів злотих) і це майже вдвічі більше, ніж в 2019 році (11,64 мільярда євро).
Ранні звіти за 2021 рік також мають позитивну тенденцію, яка вказує на те, що польський ecommerce буде продовжувати рости, хоча і не так швидко, як в 2020 році.
На довершення картини трохи статистики:
- 77% населення регулярно користуються інтернетом
- З них 80% роблять покупки в Інтернеті
- 65% онлайн-покупців роблять покупки за допомогою смартфонів
- 75% польським онлайн-покупцям подобається можливість робити покупки цілодобово
- 66% онлайн-покупців заявили, що роблять вибір на користь онлайн через ціни, які в інтернеті нижче, ніж в звичайних магазинах
Що купують поляки онлайн (продаж квитків на поїзди та концерти ми не враховуємо:
- Одяг та аксесуари
- Взуття
- Книги, музика, фільми
- Косметика і парфюмерія
- Побутова електроніка
- Спортивний одяг
Як бачите, продавцям одягу першим варто задуматися про вихід на польський маркетплейс.
Що мотивує поляків купувати онлайн?
- Низька вартість доставки (55%)
- Можливість безкоштовного повернення товарів (53%)
- Нижчі ціни (53%)
- Коди і знижки (42%)
Як бачите, Amazon FBA тут може спрацювати і очікується, що кількість Prime-акаунтів в Польщі буде неухильно зростати в 2021-2023 р.р.
А ось модель FBM в Польщі може не прижитися, так як до недоліків онлайн-покупці віднесли довгу і дорогу доставку. Іншими словами: чекати і платити за доставку поляки не люблять.
Конкуренти Амазон в Польщі
До запуску Amazon Poland, польські покупці вже були знайомі з маркетплейсом і активно закуповувалися на німецькому Амазон. Проте, на внутрішньому ринку теж є активні ecommerce гравці.
На сьогоднішній день польським ecommerce лідером вважається майданчик
Allegro на частку якого припадає понад 50% частки онлайн-ринку. Цей майданчик розпочав свою історію як онлайн-аукціон в стилі eBay, але з часом перетворився на універсальний інтернет-магазин, який цілком може конкурувати з Amazon. Формуючи ціни на свою продукцію, обов’язково загляньте на Allegro, покупці досі звіряються за цінами саме там.
Ще один конкурент, якого варто знати – це сайт Ceneo, кякий являє собою не стільки магазин, скільки сервіс для порівняння цін (подібно до нашого HotLine.ua), який переадресовує покупців безпосередньо до онлайн-магазинів. З огляду на те, що поляки обирають низькі ціни, цей портал може зіграти з вами злий жарт, якщо ви надумаєте грати з цінами вище за ринок.
Amazon Турція
Спочатку ми думали не включати Туреччину в цей огляд і списати цей маркетплейс до азіатських майданчиків, але …
E-commerce ринок Туреччини досить великий, його вартість в 2019 році склала близько 12,76 мільярда доларів (10,76 мільярда євро). І це не тільки новий прибутковий ринок, Туреччина фактично є регіональним лідером в галузі електронної комерції. У липні 2020 року вона почала потужну ініціативу з розвитку електронної комерції в регіоні Близького Сходу і Північної Африки за підтримки 23 найбільших гігантів онлайн-торгівлі Туреччини.
Не рахуватися з цим ринком – погана ідея.
Туреччина знаходиться на 13 місці в списку найбагатших країн світу. При цьому її e-commerce ринок активно росте, це точно не варто ігнорувати.
Туреччина, займає 13-е місце в списку найбагатших країн світу. Якщо говорити про онлайн-торгівлю, то приблизно половина населення країни (31,39 мільйона чоловік) здійснює покупки в Інтернеті, а щомісячні онлайн-витрати турків знаходяться на рівні 253,83 долара на людину.
У ТОР 5 снайпопулярніших категорій товарів в Туреччині входять:
- Одяг: 3,993 мільярда доларів
- Електроніка та медіа: 2,275 мільярда доларів
- Іграшки, хобі та вироби: 2,004 мільярда доларів
- Меблі і техніка: 1,139 мільярда доларів
- Продовольство і особиста гігієна: 0,777 мільярда доларів
Якщо ваші товари відносяться до цих категорій – однозначно варто придивитися до турецького ринку.
Перебуваючи на стику Європи і Азії, Туреччина має унікальну культуру купівельної поведінки в інтернет.
- 95% людей у віці від 16 до 24 років лідирують в онлайн-продажах
- Для порівняння тільки 77% людей у віці від 45 до 54 років роблять покупки онлайн
- 76% онлайн-покупок в Туреччині відбуваються з Desktop-пристроїв
- І тільки 16% покупок здійснюються на смартфонах і 3% – на планшетах
Якогось особливого упередженого ставлення до імпортних товарів у турків немає, в 2018 році було зареєстровано продаж імпортних товарів. У Туреччині цінують німецьку якість, на другому місці товари з Китаю, Росія і США – відповідно на третьому і четвертому. З причини останніх санкцій і торгових воєн, позиції товарів з Росії можуть похитнутися.
Якщо захочете супроводити старт продажів на Amazon рекламою в соціальних мережах, то не забувайте про те, що Туреччина мусульманська країна і не варто робити занадто відверті і пікантні фото, дотримуйтеся консервативних підходів. З соціальних мереж найпопулярніші YouTube і Instagram, від них трохи відстають Facebook і Twitter.
Конкуренти Amazon в Туреччині
Якщо ви хочете вийти на турецький ринок електронної комерції, вам потрібно розуміти, що Amazon тільки почав закріплювати тут свої позиції. Зараз на ринку e-commerce Туреччини домінують турецькі майданчики.
Ось список тих, на які варто звернути увагу (наведені в довільному порядку, без урахування популярності):
- Trendyol.com – представлені всі категорії, найбільше одягу і аксесуарів
- Hepsiburada – представлені всі категорії
- Araba.com – в основному авто та автотовари
- GittiGidiyor – дочірня компанія eBay, для входу на сайт може знадобитися VPN тому частково блокується зарубіжний трафік, зокрема український.
Amazon Швеція
У жовтні 2020 року було відкрито Amazon Sweden (Amazon.se) – перша торгова площадка інтернет-гіганта в скандинавських країнах. Давайте розберемося чому Amazon вибрав Швецію, це ж дасть нам розуміння – чи варто виходити з продажами на цей ринок.
За даними Nordea, Швеція займає п’яте місце в світі за кількістю “онлайн-населення” (94,8% країни онлайн) і займає друге місце за швидкістю розвитку інтернету після Південної Кореї! Крім того Швеція 18-тий за величиною ринок електронної комерції в світі.
Прогнози зростання e-commerce ринку Швеції за даними WakeupData.
Економіка Швеції займає 23-е місце в світі за національним ВВП, який є одним з найвищих в Європі. Крім того, уряд Швеції заохочує використання інтернету і розробило стратегію розвитку широкосмугового зв’язку для “повністю підключеної Швеції до 2025 року”. Саме це могло вплинути на рішення Amazon відкрити там магазин, але є й інші цікаві моменти.
Що з приводу купівельної поведінки і ставлення до онлайн-шопінгу? І тут у Швеції є свої особливості:
- Згідно Statista 67,3% всіх онлайн-покупців знаходяться у віці від 25 до 54 років
- 18-25-річні онлайн-шопери становлять лише 14,4%
- За даними WakeupData 30% всіх шведів здійснюють як мінімум одну онлайн-покупку на місяць
- 75% роблять одну онлайн-покупку як мінімум раз на рік
- 35% шведських онлайн-покупців роблять покупки за допомогою смартфона (і це найвищий показник серед усіх скандинавських країн)
Згідно з тим же дослідженням, на рішення робити покупки онлайн впливають такі чинники:
- Інформація про терміни доставки (92%)
- Інформація про те, як саме буде здійснена доставка (89%)
- Можливість безкоштовного повернення (83%)
- Наявність прискореної доставка (75%)
- Безкоштовна доставка (74%)
І, як ми бачимо з даного опитування, без Amazon FBA на цьому ринку працювати буде складно, шведи звикли до високої якості послуг, що супроводжують онлайн-продажі.
А ось цифри по найпопулярнішим категоріям товарів, що продаються онлайн. Порівняйте їх з даними по Туреччині і ви, швидше за все, будете здивовані їх схожості. І цю схожість можна списати на те, що потенціал турецького ринку ще не розкритий повною мірою.
- Мода – 3,67 мільярда доларів
- Електроніка та медіа – 2,63 мільярда доларів
- Іграшки, хобі та вироби – 2,32 мільярда доларів
- Меблі і техніка – 1,9 мільярда доларів
- Продукти харчування та засоби особистої гігієни – 1,19 мільярда доларів
Конкуренти Amazon в Швеції
Перш ніж виходити на ринок Швеції, варто перевірити конкурентів, а зробити це можна не тільки на самому Amazon. Ось 10-ка найкращих онлайн магазинів Швеції і на цей раз це ТОР10 за розміром трафіку.
Ось коротка розбивка 10 кращих сайтів електронної комерції в Швеції, заснована на трафіку.
- IKEA.se – ось зовсім не дивно, що міжнародний конгломерат Швеції очолює ТОР e-commerce сайтів країни
- NetOnNet.se – популярний сайт, що спеціалізується на електроніці, гаджетах і відеоіграх.
- Elgiganten.se – як і попередній магазин, Elgiganten також займається електронікою, але представлені й інші категорії, наприклад, побутова техніка.
- Webbhallen.com – ще один магазин електроніки з великим розділом “іграшки та хобі” + деякі товари загального призначення.
- Zalando.se – локальний онлайн-магазин з продажу повсякденного одягу для чоловіків і жінок, а також модних аксесуарів і деякого косметичного приладдя.
- H&M – ще одна шведська компанія, відома вже і в Україні, категорія – “швидка мода”.
- Mediamarkt.se – універсальний магазин електроніки з комп’ютерним обладнанням, побутовою технікою та цифровими носіямии.
- Coop.se – спеціалізація цього магазину – виключно продаж продуктів і напівфабрикатів.
- Apotea.se – шведський лідер в області онлайн-товарів широкого споживання.
- Sas.se – замикає ТОР шведських e-commerce магазин туристичний сайт для покупки квитків на літак, який точно не буде в числі ваших конкурентів.
На закінчення: чи варто масштабуватися на Європу?
Аргументи “ЗА”:
- Очікується, що виручка від електронної комерції в Європі зросте до 569,2 мільярда доларів США в 2025 році (Statista).
- Очікується, що в 2021 році кількість європейських онлайн-покупців досягне 340 мільйонів.
- Якщо ви вже продаєте на європейському Amazon, то можете скористатися тим же обліковим записом для масштабування на інші ринки.
- Міжнародні ринки в цілому диверсифікують ваш дохід, що призводить до кращої фінансової стабільності.
- Amazon FBA допоможе завоювати європейського споживача, забезпечивши дотримання законодавства і сервіс обробки замовлень.
Як показує статистика Євростату, зростання числа онлайн-покупців відбувається у всіх вікових групах європейського населення.
Аргументи “ПРОТИ”
- Мовні (рідше – культурні) бар’єри можуть ускладнити роботу на Amazon EU або, принаймні, вимагати найм перекладача.
- Доставка товарів в Європу в цілому дорожче, а логістика з Китаєм менш розвинена (в порівнянні з Північною Америкою).
- VAT. Якщо ви ще не продаєте в Європі це означає, що необхідно реєструвати компанію і вам потрібно буде розібратися в європейських податках.
З останнім пунктом ми вам точно допоможемо. Ви можете записатися на консультацію, використавши форму внизу. Або .. можете почати з читання нашого блогу. Наступні матеріали допоможуть вникнути в особливості податкової системи Європи і деякі вимоги ЄС для продажу товарів:
1) Як вийти на Амазон в Англії і ЄС?
2) Міфи про реформи електронної комерції в Англії і ЄС
3) Вимоги Amazon Europe до РЄ маркування товарів
Залишити коментар
Сподобалася стаття? Будемо вдячні за коментарі та репости
Ваша адреса email не буде опублікована. Обов'язкові поля позначені *