Огляд нових майданчиків Amazon в Европе: Польща, Швеція, Нідерланди, Туреччина

Час читання: 8 хвилин

За останні 2 роки Amazon відкрив в Європі кілька нових маркетплейсів. Мова про Нідерланди, Швецію, Польщу та Туреччину. Всі вони поки залишаються поза зоною уваги українських амазонщіков.

Так, для цього є об’єктивні причини – трафік на цих майданчиках поки залишається не таким великим як, наприклад, в тій же Німеччині, Франції або Великобританії. Але з часом ситуація змінюється і вже зараз варто уважніше придивитися до нових ринків.

На що звертати увагу? Як йдуть справи з конкурентами Amazon на нових ринках? Які особливості у нових маркетплейсів? Сьогодні постараємося знайти відповіді на ці питання. А почнемо наш огляд з Нідерландів.

Amazon Нідерланди

Нідерланди – одна з найбільш цифрових економік в світі, що займає 4-е місце в Європі як сама цифрова економіка з 28 держав-членів. У Нідерландах магазини електронної комерції були звичайним явищем вже більше десяти років.

Дружба Нідерландів з Amazon почалася вже давно, спочатку це був тільки продаж книг. У березні 2020 все змінилося і маркетплейс запропонував голландцям понад 100 мільйонів товарів в більш ніж 30 різних категоріях. Також стало доступно Prime-членство і відповідні опції, включаючи безкоштовну доставку замовлень на суму від 20 євро.

Тільки протягом 2020 року Amazon подвоїв охоплення в Нідерландах до 7,3 мільйона споживачів по всій країні. А це ні багато, не мало, а цілих 45% всіх онлайн-користувачів в країні.

Чи є якісь особливості на ринку Нідерландів, про які варто знати? Так.

Особливості ринку і покупців Нідерландів

Наприклад, голландці люблять низькі ціни. Вибираючи товар з декількох схожих за характеристиками, вони швидше за все віддадуть перевагу тому, що дешевше.

Ще в Нідерландах не люблять довгу доставку, причому настільки сильно, що не полінуються вліпити низьку оцінку в відгуці, якщо терміни доставки були з яких-небудь причин зірвані. За опитуваннями покупців в Нідерландах, однією з найбільших проблем на ринку e-commerce вони вважають саме довгу доставку товарів. Тому якщо ви задумалися виходити на цей ринок – найкраще використовувати Fulfillment центри Amazon для зберігання товарів і обслуговування замовлень.

А тепер забавний факт: в 4-тій в Європі цифровій економіці тільки у 45% населення є кредитні карти. Коріння такої особливості можна шукати в культурі споживання голландців. А може все тому, що в голландській мові для позначення “боргу” і “провини” використовується одне і теж слово (Schuld).

Як голландці живуть без кредитних карт? Та все просто, у них є мобільний додаток iDEAL, яке використовується для банківських операцій і переказів (до речі, він також досить популярний і в Німеччині). Але хвилюватися з цього приводу не варто, тому що Amazon.nl вже адаптований для прийому платежів через iDEAL.

Як ви побачите з статистики, наведеної в статті, всі європейці не люблять довгу доставку. Голландці теж не стали винятком.

Що купують онлайн в Нідерландах?

За даними голландського національного статистичного бюро, опублікованими на ExpatINFO Holland, найпоширеніші товари, які голландці купують в Інтернеті, це:

  • одяг / спорттовари (52%)
  • побутові товари / техніка (34%)
  • книги / періодичні видання (29%)
  • комп’ютери / електроніка (28%)
  • продукти / косметика (26%)
  • телекомунікаційні послуги (23%)

Ще одна особливість Amazon Netherlands, про яку потрібно знати – деякі товари можуть бути заборонені до продажу тільки на цьому ринку (навіть якщо вони успішно продаються на інших амазоновских майданчиках).

Наприклад в заборонені до продажу на Amazon.nl товари потрапили:

  • Портативні лазери, такі як лазерні указки, лазерні указки для домашніх тварин і лазерні проектори
  • Kindle акумулятори
  • Літій-іонні акумулятори наступних типів: 14500, 16340, 18650, 20700, 21700 і 26650
  • Продукти, що містять велику кількість магнітних кульок або кубиків, наприклад, такі на вигляд нешкідливі ігри як Неокуби, Magnicube, набори магнітних кульок
  • Всі побутові та професійні салюти і театральна піротехніка.

Більш детально зі списком заборонених до продажу товарів ви можете ознайомитися на Amazon за цими посиланнями:

Конкуренти Амазон в Нідерландах

Щоб підготуватися до виходу на ринок Нідерландів, рекомендуємо переглянути деякі з найбільш популярних місцевих e-commerce платформ.

  • Bol.com – провідний онлайн-магазин електронної комерції в Нідерландах (і Бельгії); універсальний інтернет-магазин, схожий на Amazon
  • Wehkamp – голландський магазин з продажу товарів для будинку, меблів і одягу.
  • Coolblue – ще один голландський магазин, чимось схожий на Bol.com, але не такий популярний.
  • Albert Heijn – онлайн-супермаркет від провідної мережі супермаркетів Нідерландів.
  • MediaMarkt – популярний в Європі магазин побутової електроніки.
  • Zalando – німецький інтернет-магазин взуття та одягу, який популярний і в Нідерландах.

Якщо ви збираєтеся вийти на цей ринок зі своїм сайтом, зверніть увагу на те, як авторитетні голландські онлайн-магазини регулюють ціноутворення, політику повернення та маркетинг. Це допоможе вам зрозуміти, що голландські покупці очікують від магазинів електронної комерції.

Amazon Польща

Польський Amazon “відкрив свої двері” в березні 2021 року. Поки рано говорити про якусь статистику продажів, але зате можна детально вивчити поведінку і переваги покупців.

Прогноз доходів від роздрібної електронної торгівлі з 2017 по 2025 рік. Судячи з усього пора виходити на європейські майданчики Amazon тим, хто не зробив це раніше.

Польща займає 11-е місце в Європі за величиною ВВП і 19-е місце в світі за величиною ринку електронної комерції, що вельми непогано. А найцікавіше те, що в 2020 році польський дохід від електронної комерції склав 22 мільярди євро (100 мільярдів злотих) і це майже вдвічі більше, ніж в 2019 році (11,64 мільярда євро).

Ранні звіти за 2021 рік також мають позитивну тенденцію, яка вказує на те, що польський ecommerce буде продовжувати рости, хоча і не так швидко, як в 2020 році.

На довершення картини трохи статистики:

  • 77% населення регулярно користуються інтернетом
  • З них 80% роблять покупки в Інтернеті
  • 65% онлайн-покупців роблять покупки за допомогою смартфонів
  • 75% польським онлайн-покупцям подобається можливість робити покупки цілодобово
  • 66% онлайн-покупців заявили, що роблять вибір на користь онлайн через ціни, які в інтернеті нижче, ніж в звичайних магазинах

Що купують поляки онлайн (продаж квитків на поїзди та концерти ми не враховуємо:

  1. Одяг та аксесуари
  2. Взуття
  3. Книги, музика, фільми
  4. Косметика і парфюмерія
  5. Побутова електроніка
  6. Спортивний одяг

Як бачите, продавцям одягу першим варто задуматися про вихід на польський маркетплейс.

Що мотивує поляків купувати онлайн?

  • Низька вартість доставки (55%)
  • Можливість безкоштовного повернення товарів (53%)
  • Нижчі ціни (53%)
  • Коди і знижки (42%)

Як бачите, Amazon FBA тут може спрацювати і очікується, що кількість Prime-акаунтів в Польщі буде неухильно зростати в 2021-2023 р.р.

А ось модель FBM в Польщі може не прижитися, так як до недоліків онлайн-покупці віднесли довгу і дорогу доставку. Іншими словами: чекати і платити за доставку поляки не люблять.

Конкуренти Амазон в Польщі

До запуску Amazon Poland, польські покупці вже були знайомі з маркетплейсом і активно закуповувалися на німецькому Амазон. Проте, на внутрішньому ринку теж є активні ecommerce гравці.

На сьогоднішній день польським ecommerce лідером вважається майданчик
Allegro на частку якого припадає понад 50% частки онлайн-ринку. Цей майданчик розпочав свою історію як онлайн-аукціон в стилі eBay, але з часом перетворився на універсальний інтернет-магазин, який цілком може конкурувати з Amazon. Формуючи ціни на свою продукцію, обов’язково загляньте на Allegro, покупці досі звіряються за цінами саме там.

Ще один конкурент, якого варто знати – це сайт Ceneo, кякий являє собою не стільки магазин, скільки сервіс для порівняння цін (подібно до нашого HotLine.ua), який переадресовує покупців безпосередньо до онлайн-магазинів. З огляду на те, що поляки обирають низькі ціни, цей портал може зіграти з вами злий жарт, якщо ви надумаєте грати з цінами вище за ринок.

Amazon Турція

Спочатку ми думали не включати Туреччину в цей огляд і списати цей маркетплейс до азіатських майданчиків, але …
E-commerce ринок Туреччини досить великий, його вартість в 2019 році склала близько 12,76 мільярда доларів (10,76 мільярда євро). І це не тільки новий прибутковий ринок, Туреччина фактично є регіональним лідером в галузі електронної комерції. У липні 2020 року вона почала потужну ініціативу з розвитку електронної комерції в регіоні Близького Сходу і Північної Африки за підтримки 23 найбільших гігантів онлайн-торгівлі Туреччини.

Не рахуватися з цим ринком – погана ідея.

Туреччина знаходиться на 13 місці в списку найбагатших країн світу. При цьому її e-commerce ринок активно росте, це точно не варто ігнорувати.

Туреччина, займає 13-е місце в списку найбагатших країн світу. Якщо говорити про онлайн-торгівлю, то приблизно половина населення країни (31,39 мільйона чоловік) здійснює покупки в Інтернеті, а щомісячні онлайн-витрати турків знаходяться на рівні 253,83 долара на людину.

У ТОР 5 снайпопулярніших категорій товарів в Туреччині входять:

  • Одяг: 3,993 мільярда доларів
  • Електроніка та медіа: 2,275 мільярда доларів
  • Іграшки, хобі та вироби: 2,004 мільярда доларів
  • Меблі і техніка: 1,139 мільярда доларів
  • Продовольство і особиста гігієна: 0,777 мільярда доларів

Якщо ваші товари відносяться до цих категорій – однозначно варто придивитися до турецького ринку.

Перебуваючи на стику Європи і Азії, Туреччина має унікальну культуру купівельної поведінки в інтернет.

  • 95% людей у ​​віці від 16 до 24 років лідирують в онлайн-продажах
  • Для порівняння тільки 77% людей у ​​віці від 45 до 54 років роблять покупки онлайн
  • 76% онлайн-покупок в Туреччині відбуваються з Desktop-пристроїв
  • І тільки 16% покупок здійснюються на смартфонах і 3% – на планшетах

Якогось особливого упередженого ставлення до імпортних товарів у турків немає, в 2018 році було зареєстровано продаж імпортних товарів. У Туреччині цінують німецьку якість, на другому місці товари з Китаю, Росія і США – відповідно на третьому і четвертому. З причини останніх санкцій і торгових воєн, позиції товарів з Росії можуть похитнутися.

Якщо захочете супроводити старт продажів на Amazon рекламою в соціальних мережах, то не забувайте про те, що Туреччина мусульманська країна і не варто робити занадто відверті і пікантні фото, дотримуйтеся консервативних підходів. З соціальних мереж найпопулярніші YouTube і Instagram, від них трохи відстають Facebook і Twitter.

Конкуренти Amazon в Туреччині

Якщо ви хочете вийти на турецький ринок електронної комерції, вам потрібно розуміти, що Amazon тільки почав закріплювати тут свої позиції. Зараз на ринку e-commerce Туреччини домінують турецькі майданчики.

Ось список тих, на які варто звернути увагу (наведені в довільному порядку, без урахування популярності):

  • Trendyol.com – представлені всі категорії, найбільше одягу і аксесуарів
  • Hepsiburada – представлені всі категорії
  • Araba.com – в основному авто та автотовари
  • GittiGidiyor – дочірня компанія eBay, для входу на сайт може знадобитися VPN тому частково блокується зарубіжний трафік, зокрема український.

Amazon Швеція

У жовтні 2020 року було відкрито Amazon Sweden (Amazon.se) – перша торгова площадка інтернет-гіганта в скандинавських країнах. Давайте розберемося чому Amazon вибрав Швецію, це ж дасть нам розуміння – чи варто виходити з продажами на цей ринок.

За даними Nordea, Швеція займає п’яте місце в світі за кількістю “онлайн-населення” (94,8% країни онлайн) і займає друге місце за швидкістю розвитку інтернету після Південної Кореї! Крім того Швеція 18-тий за величиною ринок електронної комерції в світі.

Прогнози зростання e-commerce ринку Швеції за даними WakeupData.

Економіка Швеції займає 23-е місце в світі за національним ВВП, який є одним з найвищих в Європі. Крім того, уряд Швеції заохочує використання інтернету і розробило стратегію розвитку широкосмугового зв’язку для “повністю підключеної Швеції до 2025 року”. Саме це могло вплинути на рішення Amazon відкрити там магазин, але є й інші цікаві моменти.

Що з приводу купівельної поведінки і ставлення до онлайн-шопінгу? І тут у Швеції є свої особливості:

  • Згідно Statista 67,3% всіх онлайн-покупців знаходяться у віці від 25 до 54 років
  • 18-25-річні онлайн-шопери становлять лише 14,4%
  • За даними WakeupData 30% всіх шведів здійснюють як мінімум одну онлайн-покупку на місяць
  • 75% роблять одну онлайн-покупку як мінімум раз на рік
  • 35% шведських онлайн-покупців роблять покупки за допомогою смартфона (і це найвищий показник серед усіх скандинавських країн)

Згідно з тим же дослідженням, на рішення робити покупки онлайн впливають такі чинники:

  • Інформація про терміни доставки (92%)
  • Інформація про те, як саме буде здійснена доставка (89%)
  • Можливість безкоштовного повернення (83%)
  • Наявність прискореної доставка (75%)
  • Безкоштовна доставка (74%)

І, як ми бачимо з даного опитування, без Amazon FBA на цьому ринку працювати буде складно, шведи звикли до високої якості послуг, що супроводжують онлайн-продажі.

А ось цифри по найпопулярнішим категоріям товарів, що продаються онлайн. Порівняйте їх з даними по Туреччині і ви, швидше за все, будете здивовані їх схожості. І цю схожість можна списати на те, що потенціал турецького ринку ще не розкритий повною мірою.

  1. Мода – 3,67 мільярда доларів
  2. Електроніка та медіа – 2,63 мільярда доларів
  3. Іграшки, хобі та вироби – 2,32 мільярда доларів
  4. Меблі і техніка – 1,9 мільярда доларів
  5. Продукти харчування та засоби особистої гігієни – 1,19 мільярда доларів

Конкуренти Amazon в Швеції

Перш ніж виходити на ринок Швеції, варто перевірити конкурентів, а зробити це можна не тільки на самому Amazon. Ось 10-ка найкращих онлайн магазинів Швеції і на цей раз це ТОР10 за розміром трафіку.

Ось коротка розбивка 10 кращих сайтів електронної комерції в Швеції, заснована на трафіку.

  • IKEA.se – ось зовсім не дивно, що міжнародний конгломерат Швеції очолює ТОР e-commerce сайтів країни
  • NetOnNet.se – популярний сайт, що спеціалізується на електроніці, гаджетах і відеоіграх.
  • Elgiganten.se – як і попередній магазин, Elgiganten також займається електронікою, але представлені й інші категорії, наприклад, побутова техніка.
  • Webbhallen.com – ще один магазин електроніки з великим розділом “іграшки та хобі” + деякі товари загального призначення.
  • Zalando.se – локальний онлайн-магазин з продажу повсякденного одягу для чоловіків і жінок, а також модних аксесуарів і деякого косметичного приладдя.
  • H&M – ще одна шведська компанія, відома вже і в Україні, категорія – “швидка мода”.
  • Mediamarkt.se – універсальний магазин електроніки з комп’ютерним обладнанням, побутовою технікою та цифровими носіямии.
  • Coop.se – спеціалізація цього магазину – виключно продаж продуктів і напівфабрикатів.
  • Apotea.se – шведський лідер в області онлайн-товарів широкого споживання.
  • Sas.se – замикає ТОР шведських e-commerce магазин туристичний сайт для покупки квитків на літак, який точно не буде в числі ваших конкурентів.

На закінчення: чи варто масштабуватися на Європу?

Аргументи “ЗА”:

  • Очікується, що виручка від електронної комерції в Європі зросте до 569,2 мільярда доларів США в 2025 році (Statista).
  • Очікується, що в 2021 році кількість європейських онлайн-покупців досягне 340 мільйонів.
  • Якщо ви вже продаєте на європейському Amazon, то можете скористатися тим же обліковим записом для масштабування на інші ринки.
  • Міжнародні ринки в цілому диверсифікують ваш дохід, що призводить до кращої фінансової стабільності.
  • Amazon FBA допоможе завоювати європейського споживача, забезпечивши дотримання законодавства і сервіс обробки замовлень.

Як показує статистика Євростату, зростання числа онлайн-покупців відбувається у всіх вікових групах європейського населення.

Аргументи “ПРОТИ”

  • Мовні (рідше – культурні) бар’єри можуть ускладнити роботу на Amazon EU або, принаймні, вимагати найм перекладача.
  • Доставка товарів в Європу в цілому дорожче, а логістика з Китаєм менш розвинена (в порівнянні з Північною Америкою).
  • VAT. Якщо ви ще не продаєте в Європі це означає, що необхідно реєструвати компанію і вам потрібно буде розібратися в європейських податках.

З останнім пунктом ми вам точно допоможемо. Ви можете записатися на консультацію, використавши форму внизу. Або .. можете почати з читання нашого блогу. Наступні матеріали допоможуть вникнути в особливості податкової системи Європи і деякі вимоги ЄС для продажу товарів:

1) Як вийти на Амазон в Англії і ЄС?
2) Міфи про реформи електронної комерції в Англії і ЄС
3) Вимоги Amazon Europe до РЄ маркування товарів

корисні матеріали в нашому блозі
Форми W-8 та W-9: все, що потрібно знати про податкові зобов’язання резидентів США та іноземців

В контексті оподаткування доходів резидентів та іноземців-нерезидентів США – форми W-9 та W-8 мають важливе значення. У цій статті ми розглянемо основні аспекти, які стосуються даних форм, а також їх роль у забезпеченні відповідності податкових нормативів. А також звертаємо увагу, що 10 жовтня 2024 року у нас пройде вебінар: Форма W-9: Основні Моменти Форма W-9 […]

читати далі
Порівняння податків у штатах

Податкова система США є складною та різноманітною. Однією з особливостей є оподаткування на різних рівнях:– федеральному– штату– місцевому.  Федеральні податки та податки штату повністю відокремлені один від одного і Федеральний уряд не має права втручатися в систему оподаткування штату. В кожному штаті свої власні законодавство та податкові системи, які, хоч і мають схожість, відрізняються від […]

читати далі
Податки в Британії для компаній, зареєстрованих на нерезидентів країни

Established or no?  Британське податкове законодавство має чітко окреслене визначення поняття “establishment” і це визначає податкові зобов’язання компаній, які є established чи такими не є.  Компанії, зареєстровані на осіб, що не є резидентами країни, мають особливий статус NETP – non-established taxable person. Статус NETP також мають будь-які інші не зареєстровані у Британії юр.особи, але такі […]

читати далі
безкоштовна консультація