Як юристи 4B відстояли право клієнта на торгову марку, яку неправомірно зареєстрували несумлінні конкуренти

Запити наших клієнтів часто стосуються прав інтелектуальної власності (ІВ). У юристів 4B є експертиза щодо здійснення патентного пошуку, реєстрації патентів та авторського права. Також вагому частину нашої повсякденної практики складає реєстрація торгових марок (ТМ) у різних країнах світу.

Один із найцікавіших випадків у сфері реєстрації ТМ ми хочемо представити вашій увазі в цьому кейсі.

Декілька слів про нашого клієнта

До нас звернувся успішний підприємець, який володіє брендом, відомим у всьому світі. З огляду на високий рівень продажів своєї продукції в багатьох країнах, він прийняв рішення масштабувати бізнес – використовувати виробничі потужності Китаю.

Товарний знак, під яким працював наш клієнт, мав міжнародну реєстрацію. Тому все, що потрібно для ведення офіційної діяльності в КНР, – розширити реєстрацію на ще одну юрисдикцію.

Зважаючи на власний досвід, ми знали, що зареєструвати ТМ у Китаї дуже складно, адже заявки на реєстрацію не завжди затверджуються Патентним Відомством КНР з першого разу – вони можуть бути оскаржені протягом трьох місяців від дня подання. 

Наші побоювання виявилися не марними – ми отримали відмову від експертизи. Її причина також не була для наших юристів незвичною – недобросовісні конкуренти в Китаї встигли зареєструвати ідентичну ТМ швидше за нашого клієнта.

Як таке можливо? Розбираємось далі.

Патентний тролінг, або як ми боролися за справедливість

У Китаї існує офіційне явище під назвою патентний тролінг. Воно передбачає реєстрацію у КНР відомих там товарних знаків з метою отримання викупу. Якщо власник іноземної ТМ відмовляється сплачувати потрібну суму, він не зможе виробляти продукцію під своїм брендом у Китаї для її подальшого експорту.

Так було й із нашим клієнтом. Заповзятливі конкуренти з Піднебесної запропонували йому викупити право власності на його торгову марку за 10 тисяч доларів.

Скажімо одразу, варіант будь-яких платежів несумлінним підприємцям ми навіть не розглядали. Наші юристи склали чіткий план дій:

  1. Оскаржити неправомірну реєстрацію ТМ. Це можливо за дотримання двох умов. Перше – ви розвиваєте бренд уже давно. Друге – ви маєте докази того, що ви зареєстрували його в інших країнах задовго до реєстрації конкурентом у Китаї. Обидві умови в цьому кейсі було дотримано.
  1. Внести торгову марку до митного реєстру країн, де ця ТМ зареєстрована на клієнта. Такий крок дозволяє захистити право ІВ під час переміщення товарів через кордон. Можна сказати, що завдяки цьому наші юристи вбили двох зайців – адже реєстрація ТМ на митниці рекомендована не лише у складній ситуації, як у нашого клієнта, а й усім підприємцям, які працюють у сфері e-commerce.

Що одержав клієнт?

Внаслідок злагодженої роботи команди 4B наш клієнт зміг відновити справедливість. Офіс інтелектуальної власності Китаю задовольнив наше клопотання – ТМ конкурента була успішно оскаржена.

Крім того, у клієнта з’явився додатковий захист права інтелектуальної власності на всіх ринках основних продажів. Це додало підприємцю впевненості в тому, що вищезгаданий конкурент або будь-хто інший не намагатиметься постачати товари під його брендом навіть без реєстрації торгової марки.

Наші рекомендації підприємцям

Перша і, мабуть, основна порада – обов’язково зареєструйте свою торгову марку. Попри те, що у багатьох країнах оформлення прав на ТМ не потрібне на законодавчому рівні, це дозволить вам захистити своє право ІВ та уникнути суттєвих фінансових та репутаційних витрат.

Крім цього, існує ще кілька кроків, які дозволять вам працювати у сфері онлайн та офлайн-торгівлі з упевненістю у завтрашньому дні:

  1. Ще на етапі розробки бізнес-плану звертайтеся до професійних юристів. Експерти компанії 4B допоможуть вам зареєструвати торгову марку в усіх країнах, де ви вже ведете бізнес, а також в інших юрисдикціях, які ви розглядаєте для виробництва продукції. Як правило, однією з таких країн виступає саме Китай.

Пам’ятайте: ТМ захищені лише там, де вони зареєстровані. Тому не варто відкладати на потім їхню реєстрацію в різних країнах.

  1. Якщо ви зіткнулися з патентним тролінгом і не можете довести своє право на ТМ, оскільки ваш бренд недостатньо широко представлений на міжнародному ринку, – вихід є. Ми запропонуємо вам інші ефективні інструменти. Головне – не опускайте руки, адже немає нічого неможливого!
  1. Один із таких інструментів – включення товарного знака до митного реєстру тих країн, де прогнозується збут контрафактної продукції. Реєстрація торгової марки на митниці може бути як основним, так і допоміжним варіантом. Ми обираємо комплекс заходів залежно від потреб кожного клієнта.

Звертайтеся в компанію 4B з будь-яких питань, пов’язаних із виходом на міжнародний ринок. Допомога професіоналів у цій галузі неоціненна!

Замовте КОНСУЛЬТАЦІЮ зараз

Гарантовано надамо цінну інформацію безпосередньо для вашого бізнесу

Інші кейси
команди 4b

Як юристи 4B закрили найбезнадійніший запит інвойсів на Amazon та розблокували акаунт клієнта за 4 кроки

Працювати з постійними клієнтами – одне задоволення. Це означає знати всі тонкощі їхнього бізнесу, вимоги, побажання та, звісно, бути впевненими у чесності та прозорості компанії. Чергове звернення клієнта – ще одна можливість продемонструвати свої професійні якості та довести, що для команди 4B як експертів своєї справи немає нічого неможливого.   Саме таким клієнтом для нас є […]

Аутсорсинг бухгалтерського обліку для нового бізнесу на Amazon

Часто в нашій компанії клієнти розглядають питання: що вигідніше – наймати власного бухгалтера чи вести бухгалтерію у співпраці з нашою компанією? Клієнт   Середньостатистичний новий бізнес в США, зокрема підприємця, який розпочинає свою діяльність на Amazon. Він має творчий підхід і займається розробкою власних продуктів. Щодо цифр: Ситуація Наш клієнт, при всій своїй творчій ініціативі та […]

Коротко про ситуацію із VAT EU та Amazon EU

Четвертий квартал на Amazon славиться не тільки продажами, а й хвилями блокувань акаунтів. Нещодавно до нас звернувся клієнт із блокуванням аккаунту на Amazon через порушення політики щодо ВАТ. Клієнт працює на Amazon ЄС як юридична особа, зареєстрована в Англії, з ВАТ номером у Англії. Відповідно, компанія не має фізичного офісу або співробітників у Британії, керується […]