Реєстрація компанії в США: повний розбір процесу

Час читання: 8 хвилин

Реєстрація компанії в США – тема, яка була неодноразово розкрита у великій кількості розрізнених матеріалів, опублікованих в мережі. Наша команда створила цей невеликий цикл статей, переслідуючи просту і зрозумілу мету – зібрати все до купи та розкрити повний процес реєстрації американської компанії. А ще, щоб розвіяти ряд міфів, які не перший рік вештаються по ринку юридичних послуг, вносячи смуту у світлі голови підприємців.

Якщо плануєте найближчим часом відкривати компанію в США, то в цій серії матеріалів Ви знайдете актуальні відповіді на найпоширеніші питання.

Для початку розберімо: чому саме США? Чому не Німеччина чи сусідні до нас Словаччина з Польщею? Чому багатьох тягне саме в Штати?

Почнемо з простої відповіді, заснованій на рейтингу Світового банку Doing business. На момент написання цього матеріалу Сполучені Штати Америки займали в цьому рейтингу 6-е місце (для порівняння Росія – 28, Білорусь – 49, а Україна лише 64). При цьому з усіх європейських країн попереду виявилася тільки Данія.

Але якщо подивитися на цей рейтинг уважніше, то можна помітити, що за легкістю отримання кредитів для бізнесу, США вирвалися, взагалі, на четверте місце.

Всесвітній банк вважає, що бізнесом в США займатися легко і це дійсно так: немає корупції, бюрократія зведена до мінімуму, правова система налагоджена і працює, як швейцарський годинник. А податкова система, складністю якої лякають вітчизняних підприємців, насправді не така й складна і ми в цьому сьогодні розберемося.

Частина 1. 10 вагомих причин зареєструвати компанію в США

Почнімо розгляд нашої великої теми з питання: які вигоди можна отримати від володіння компанією в США? Так, тут уже не буде простої відповіді: скільки людей – стільки й думок, але ми розглянемо найбільш типові ситуації, з якими самі стикаємося у своїй практиці.

Найчастіше про відкриття компанії саме в США замислюються Amazon-підприємці, засновники стартапів (які планують вихід на kickstarter), IT-компанії. Причин, за якими різні підприємці розглядають відкриття компаній саме в США може бути безліч, проте, пропонуємо розглянути основні з них, які можуть бути застосовані до будь-якого з перерахованих вище типів клієнтів.

США займають 6-те місце в рейтингу Doing Business від Світового банку, але не тільки легкість ведення бізнесу приваблює підприємців в США. Надійна правова система, відсутність корупції та доступні кредити – і це далеко не повний список вигод від володіння бізнесом в США.

1. Безпека

Досить поширена причина реєстрації компанії за кордоном – це безпека бізнесу. З огляду на особливості ведення бізнесу на пострадянському просторі, ми прекрасно розуміємо, що бізнес, який активно розвивається, росте як по клієнтській базі, так і по прибутку, може бути схильний до різних проблем, пов’язаних з недобросовісною конкуренцією. Виражатися це може абсолютно по-різному, починаючи від чорного піару і закінчуючи занадто пильною увагою контролюючих органів.

Використовуючи іноземну компанію, в тому числі американську, Ви будете працювати за законодавством країни реєстрації компанії. Що зводить до мінімуму можливості недобросовісної конкуренції.

2. Можливість віддаленого відкриття та управління компанією

Якщо говорити про компанії в США, то важливою відмінною перевагою такої компанії є можливість віддалено зареєструвати та керувати такою компанією.

Реєстрація компанії в корпоративному реєстрі не потребує Вашої присутності США, так само як і реєстрація компанії в податкових органах. Подача декларацій до податкової також може проходити без Вашої особистої присутності в країні. Однак, Вам буде необхідно як мінімум один раз бути присутнім в США для відкриття рахунку в банку. З нашого досвіду, досвіду наших клієнтів і спілкування з банкірами в США особиста присутність хоча б один раз є необхідною умовою відкриття рахунку.

На ринку існують пропозиції, які (нібито) пропонують відкрити банківський рахунок без Вашої присутності в США. Ми б хотіли застерегти від використання таких методів. Кілька років тому подібним способом відкривали рахунки в американських банках. Однак, через деякий час виявилося, що рахунки ці відкривалися з порушенням банківських правил та законодавства США. Співробітники банку відзначали в документах, що була зустріч з клієнтом, але, за фактом такої зустрічі не проводилося. Більш того, у багатьох клієнтів навіть не було візи в США. В результаті більшість банківських рахунків, які були відкриті таким чином заморозили або зовсім закрили.

Хочемо застерегти: будьте обачні, приймаючи пропозицію відкрити рахунок в США без відвідування країни. Більшість таких операцій проводиться з порушенням банківських правил і законів США. Згодом такі рахунки заморожуються або закриваються.

Як потрапити на Amazon.nl?

3. Можливість відкриття філій в Європі

На цьому питанні хотілося б зупинитися трохи докладніше. Теоретично, відкриваючи американську компанію, Ви купуєте можливість створити філію в Європі. Однак, з огляду на наш досвід супроводу американських компаній, які ведуть свою діяльність в Європейському Союзі – набагато простіше і вигідніше відкрити окрему компанію на території країн ЄС.

Таким чином, Ви можете вибрати юрисдикцію, яка пропонує найкращі умови саме для Вашого бізнесу, тобто, Ви зможете повноцінно використовувати особливі податкові режими або виключення. Також, є можливість, при дотриманні деяких умов, проводити розрахунки між цими компаніями, і використовувати їх для податкового планування.

До переваг реєстрації нової компанії в Європі, замість відкриття філії на американську, можна віднести і простішу процедуру реєстрації платника ПДВ (VAT). Оскільки при отриманні VAT номера, наприклад, в Німеччині на американську компанію, Ви повинні будете отримати кілька довідок з IRS, надати їх в податкові органи Німеччини й тільки тоді заявка на отримання VAT номера буде розглядатися податковими органами Німеччини.

4. Престиж і репутація

Іноді репутаційні моменти можуть стати причиною реєстрації компанії саме в США. Наприклад, Ви відкриваєте компанію в США і на неї реєструєте права на об’єкти інтелектуальної власності. Наприклад, торгові марки або патенти. Далі, Ви використовуєте відповідні об’єкти інтелектуальної власності у Вашій діяльності, і можете вказати, що робота побудована на підставі американських розробок або технологій.

Припустимо, Ви є розробником якогось програмного забезпечення, в цьому випадку, в очах покупця або користувача, більш виграшно в якості розробника виглядатиме американська компанія, ніж компанія з країн східної Європи.

5. Доступ до дешевих кредитів

Важливою перевагою компанії в США є можливість отримати кредитування від банків на умовах, які будуть в рази вигідніше тих, на які можна розраховувати в країнах СНД.

Компанія, яка здала два і більше річних звітів, має непогані обороти, може отримати кредит. Важливе уточнення: навіть, якщо компанія здала кілька звітів, але рахунки в банку у неї не було (наприклад, використовувала платіжну систему), то кредитування отримати не вийти. Банку потрібно бачити саме обороти на рахунку компанії у своїй установі.

Американська судова система не так схильна до впливу грошей або “кришування”, як вітчизняна. Але не здумайте грати з нею і йти від сплати податків або займатися незаконною діяльністю. У цьому випадку Ви відчуєте всю її суворість на власній шкурі.

6. Захист американським законодавством

Якщо Ви ведете свій бізнес від імені американського юридичної особи, то можете розраховувати й на захист американського законодавства. Якщо у Вас виникне конфлікт з приватною особою, компанією або державою – справу буде розглядати суд США, який дійсно чесний, відкритий, не схильний до впливу грошей або “кришування”, але гуманним його навряд чи можна назвати.

Американські закони досить суворі. Якщо Ви будете помічені у незаконній діяльності або ухиленні від сплати податків – то маєте всі шанси випробувати строгість судової системи США на собі.

7. Візи та громадянство через бізнес

Бізнес в США дозволить Вам отримувати довгострокові візи для перебування в Америці. В окремій статті ми детально розберемо види доступних віз і вимоги до претендентів, а зараз коротко зупинимося на декількох моментах.

Віза L1 цікава тим, що дозволяє вести бізнес в США без необхідності значних інвестицій, а також дає можливість претендувати на Green Card.

Для отримання візи L1 необхідно відкрити філію компанії в США або дочірнє підприємство. Важливо щоб напрямок діяльності американської “дочки” і материнської компанії поза США збігалися. Основна компанія повинна працювати офіційно і бути прибутковою.

L1 доступна як керівникам, так і співробітникам компанії, які пропрацювали в ній понад рік. Віза дається на рік, а потім продовжується. В цілому вона може забезпечити максимальний термін перебування в США до 5-7 років.

Віза категорії Treaty Investor Е-2. Видається на 2 роки для підприємця і його сім’ї на підставі інвестицій у власний бізнес в США.

Важливо відзначити, E-2 видається на підставі угод про комерційну діяльність у судноплавстві між Сполученими Штатами та певними країнами (Україна входить до цього переліку). Також потрібно розуміти, що підставою для надання E-2 можуть бути інвестиції в розмірі $ 100 000.

“Тут перспективніше ринок, більше людей, вище середній чек, більше купівельна спроможність, … кращі умови для ведення бізнесу, простіша регуляторна політика, тут долар, а не гривня” – з інтерв’ю Євгена Черняка (власника бренду Хортиця) Радіо Новий Час

8. США – найбільша економіка у світі

Цей пункт почнемо з кумедного факту:межа бідності, яка встановлюється щорічно Міністерством охорони здоров’я і соціальних служб США, у 2019 році склала (а тепер увага!) $ 25 750, це показник для сім’ї з 4-х людей. Якщо людина живе одна, то за мірками США він знаходиться за межею бідності, якщо його річний дохід менше $ 12 490. Просто порівняйте ці цифри з нашими реаліями.

Сьогодні США – найбільша економіка світу і за оцінками експертів залишатиметься такою приблизно до 2050 року, коли на першу позицію вийде економіка Китаю.

А ще США – це 30% всього споживчого ринку світу та його обсяг оцінюється в 10 трильйонів доларів. Так, на ринку США діє дуже жорстка конкуренція, тому потрібно досить добре подумати, з якою пропозицією на нього виходити, але якщо ідея варта – успіх теж буде більшим, ніж на будь-якому іншому ринку.

І якщо Ви ще питаєте себе або колег-підприємців “Чому США?”, То наведу цитату Євгена Черняка (власник брендів Хортиця, Shustoff і інших) з його інтерв’ю Радіо Новий Час:
“Тут перспективніше ринок, більше людей, вище середній чек, більше купівельна спроможність, краще дороги; хороша екологія, краще медицина, кращі умови для ведення бізнесу, простіша регуляторна політика, тут долар, а не гривня”

9. Активний розвиток електронної торгівлі

Ринок eCommerce США не припиняє своє зростання останні десять років. Так, eCommerce Китаю вирвався вперед в період 2019-2020 рр., Але від цього ринок США не став менш привабливим. Щороку він приростає на 14-19% і навіть якщо темпи приросту зменшуватися, зростання не припиниться. Чому? Відповідь на поверхні:

  • Розширення варіантів покупки та оплати (розвиток мобільних додатків);
  • Удосконалення логістичних процесів і сервісів доставки;
  • Збільшення кількості інтернет-користувачів.

Сьогодні в США 73% населення проживає в сільській місцевості. Вони змушені проїжджати в середньому до 15 км для здійснення покупок, тому з радістю переходять на замовлення в онлайн-магазинах.

США програли Китаю звання найбільшого eCommerce ринку світу, але міцно закріпилися на другому місці, показуючи щорічний приріст на 14-19%.

10. Розвинена інфраструктура

Чому ми про це говоримо в розрізі реєстрації бізнесу в США? А Ви тільки уявіть, що для відправки якогось документа в державні органи Вам потрібно просто завантажити його шаблон з сайту необхідного відомства, заповнити необхідні поля і відправити назад. Усе. Ніяких черг, приймальних днів, перерв на обід.

Поштою Ви можете відправити не тільки товари, але й офіційні документи та навіть чеки. Офіс можна зняти в коворкінгу і навіть отримати поштову адресу, а бухгалтера знайти через Quickbooks або Upwork. Для вирішення більшості бізнес-завдань Ви будете витрачати набагато менше часу і сил, ніж у себе вдома.

Серйозно задумалися про реєстрацію компанії в США під потреби свого бізнесу? Обговорімо деталі. Замовте  консультацію експертів 4B з питань реєстрації компанії в США, в ході якої Ви дізнаєтеся про особливості процедури, її вартість і терміни виконання.
Замовити консультацію прямо зараз!

Мінуси США, як країни для ведення бізнесу

Чи все так ідеально в США? Звичайно, ні. Список складнощів у кожного свій. Тут ми наведемо той, який у нас склався за роки реєстрації компаній в США і нашого спілкування з підприємцями:

  • Менталітет – це перше, що Вам знадобитися переналаштувати, переключившись на роботу на ринку США. Тут думають трохи по-іншому. Тут не прийнято “вирішувати” питання або намагатися обдурити клієнтів чи партнерів по бізнесу. Раз-два зможете “проскочити”, але пізніше точно вилізе боком.
  • Конкуренція. Вона тут дуже жорстка і не прощає помилок. Багато підприємців, які виходили на США з висококонкурентних вітчизняних ринків говорили потім, що вдома були лише квіточки у порівнянні з тим, що почалося в США. Тому, якщо Ви плануєте вихід на ринок США, ще раз і ще раз переглянете свою бізнес-ідею. Не у всіх виходить скорегувати її на місці, зіткнувшись з жорстокою дійсністю.
  • Надлишок правил. Так, потрібно багато знати про місцеві правила і розбиратися в законах. Юристи завжди готові Вам допомогти, але будь-яка консультація коштує грошей (від декількох сотень $ за первинну консультацію). Тому, крім реєстрації компанії в США, ми пропонуємо послугу супроводу бізнесу, яка допоможе на першому етапі “повісити рутину” на тих, хто чудово розбирається в місцевих законах і правилах.

У другій частині матеріалу про реєстрацію компанії в США ми відповімо на питання про те, що краще вибрати: реєстрацію нової компанії або придбання існуючої. Також поговоримо про особливості відкриття філії існуючої компанії в США.

Рубрикатор матеріалів на тему реєстрації компанії в США

корисні матеріали в нашому блозі
Податки в Британії для компаній, зареєстрованих на нерезидентів країни

Established or no?  Британське податкове законодавство має чітко окреслене визначення поняття “establishment” і це визначає податкові зобов’язання компаній, які є established чи такими не є.  Компанії, зареєстровані на осіб, що не є резидентами країни, мають особливий статус NETP – non-established taxable person. Статус NETP також мають будь-які інші не зареєстровані у Британії юр.особи, але такі […]

читати далі
Стратегії управління правами Інтелектуальної власності

Для багатьох бізнесів інтелектуальна власність (ІВ) – важлива частина їхніх бізнес-процесів та репутації, а в деяких компаній її вартість може навіть перевищувати вартість виробничих потужностей або бути основним джерелом доходу. У цій статті ми розглянемо як захистити такий цінний актив та отримати з нього максимальний прибуток. Що таке інтелектуальна власність компанії? WIPO – Всесвітня організація […]

читати далі
Як зареєструвати патент на винахід у Китаї

У Китайській Народній Республіці (КНР) підбили «патентні» підсумки 2023 року, згідно з якими кількіст2ь виданих охоронних документів на винаходи в країні збільшилася на 15,4%. Таким чином, під кінець 2023-го в Китаї налічувалося 4991 млн чинних охоронних документів. Інтерес до отримання патенту на винахід у КНР зберігається як у жителів країни, так і серед іноземних громадян. […]

читати далі