Amazon Gated Category - гайд по закритих категоріях на Амазон

Як відкрити закриті категорії на Amazon? Гайд по Amazon Gated Category

Час читання: 12 хвилин

Торгівля на найбільш відвідуваному світовому ритейл-майданчику Amazon – перспективний спосіб розширити свій бізнес і завоювати нову цільову аудиторію. Раніше ми вже публікували повний гайд щодо виходу на Amazon USA, в якому розкрили питання реєстрації акаунта продавця, логістики та оподаткування в цій країні, а також поговорили про правила вибору товару для ринку Сполучених Штатів.

Припустимо, ви дослухалися до рекомендацій експертів 4В і визначилися з товаром, який хотіли б продавати на маркетплейсі. Напевно, ви вибрали популярний продукт із низькою конкуренцією і вже підраховуєте можливий прибуток. Здавалося б, що може піти не так? Річ у тім, що на Amazon існують деякі обмеження щодо категорій та окремих товарів, які дозволено продавати на платформі.

У цій статті розберемося, що таке Amazon Gated Category і для чого маркетплейс обмежує можливості продавців, а також з’ясуємо, як розблокувати закриті для продажу товари.

Що таке Amazon Gated Category і що це означає для продавців?

Закриті категорії на Амазон – це групи товарів, якими заборонено торгувати на маркетплейсі або для продажу яких підприємцям потрібно відповідати певним вимогам. Крім закритих категорій, Amazon також обмежує продаж деяких конкретних товарів та навіть брендів. Їхній актуальний перелік ми надамо пізніше.

На маркетплейсі існують категорії товарів, які не можна продавати за жодних умов. Серед них нелегальна та небезпечна продукція, така як наркотичні речовини, зброя, вибухівка тощо. Однак, окрім таких очевидних заборон, маркетплейс обмежує і продаж цілком нешкідливих, легальних товарів – наприклад, годинника, ювелірних виробів або навіть книг. Для продажу товарів із таких категорій підприємцю необхідно виконати певні умови.

Офіційний вебресурс Amazon визначає закриті категорії, які можуть вимагати:

  • отримання попереднього схвалення від маркетплейса або надання додаткової інформації чи гарантії;
  • ознайомлення з політикою обмежень продуктів для учасників програми Fulfillment by Amazon (FBA);
  • додаткового регулювання в штаті Каліфорнія;
  • належного дослідження на відповідність продукту законам і правилам для його продажу на міжнародному ринку;
  • підтвердження відповідності вимогам Політики використання логотипа FDA (Food and Drug Administration) для товарів із маркуванням «схвалено FDA».

Зверніть увагу: Продаж деяких категорій товарів на Амазон може бути обмеженим в залежності від сезону. Наприклад, ви повинні дотримуватися додаткових вимог під час продажу іграшок та ігор під час канікул. Також не варто покладатися на свій досвід продажу на Amazon EU: категорії товарів, які вільно продаються у країнах Євросоюзу та у Великій Британії, можуть бути під забороною у США.

Чим пояснити таку складну систему доступу до продажу певних груп товарів? Розбираємось далі.

Чим керується Amazon, накладаючи обмеження на продаж?

У центрі уваги Amazon завжди була безпека всіх користувачів – як покупців, так і продавців. Встановлюючи заборону на вільний продаж деяких категорій товарів, маркетплейс намагається уникнути:

  • збільшення кількості реалізованих контрафактних товарів;
  • продаж продуктів низької якості;
  • юридичних проблем, пов’язаних із продажем нелегальної чи небезпечної продукції;
  • відповідальності, що виникає за невідповідності товарів чинним законам та правилам країни, де продається продукт.

Пропонуємо розібратися, які категорії товарів, продукти та бренди продавці Amazon не зможуть продавати на стандартних умовах.

Повний перелік закритих категорії товарів, продуктів та брендів

Один із головних фактів, про які слід пам’ятати при виході на ринок Amazon, – правила та політики маркетплейсу постійно змінюються. Ми пропонуємо вам ознайомитись із переліком закритих категорій, продуктів та брендів, актуальним на момент підготовки матеріалу.

Закриті категорії товарів

Ви не зможете продавати на Амазон на стандартних умовах такі категорії товарів:

  • поштові марки;
  • колекційні монети;
  • образотворче мистецтво;
  • ювелірні вироби;
  • музика та DVD;
  • послуги;
  • спортивні предмети колекціонування;
  • потокові медіаплеєри;
  • відео, DVD і Blu-Ray;
  • годинники;
  • відеоігри Sony PlayStation.

Для кожної з цих категорій Amazon встановлює певні умови, виконавши які ви зможете торгувати даною групою товарів. Повну інформацію про вимоги, що висуваються маркетплейсом, можна знайти на офіційному сайті торгового майданчика. Тут як приклад наведемо деякі з них.

Ви можете продавати на Amazon поштові марки, які:

  • Належать до чинних поштових марок, за винятком USPS US Flag Forever.
  • Виступають предметом колекціонування та містять усі необхідні елементи, а саме: чіткий справжній штамп, дату видачі, відмітку про те, що це репродукція чи копія, якщо така марка є. Також необхідно надати правдиву інформацію про стан та джерело походження товару.

Щоб реалізовувати на маркетплейсі товари, що належать до категорії ювелірні вироби, важливо дотримуватись вимог не тільки до продукції, а й до самого продавця, а саме:

Зверніть увагу: Перед поданням заявки на розблокування будь-якої категорії обов’язково перейти на Професійний обліковий запис продавця – торгівля з Індивідуального облікового запису в такій ситуації неможлива.

Особлива ситуація складається із продажем відеоігор, консолей та аксесуарів від Sony PlayStation. На торгівлю цієї категорії товарів обмеження наклав не сам маркетплейс, а компанія-виробник. Річ у тому, що з 1 грудня 2021 року продавати продукцію Sony PlayStation – у тому числі на Amazon – можуть лише авторизовані реселери. Якщо у вас ще немає такого статусу, ви можете подати заявку, заповнивши спеціальну форму. А якщо ні, то всі ваші лістинги, що містять перелічені вище товари, будуть видалені.

Якщо ви плануєте пропонувати на Amazon будь-які послуги, приготуйтеся надати адміністрації платформи всю необхідну інформацію та документи:

  • заяву, подання якої передбачає перевірку бізнесу;
  • біографічні дані, які також обов’язково перевірятимуться;
  • ліцензії та дозволи на надання конкретного типу послуг – насамперед постачальник повинен мати право на трудову діяльність у Сполучених Штатах;
  • страховий поліс із чітко встановленими лімітами покриття.

Не забувайте, що на маркетплейсі існують і загальні правила, яких повинні дотримуватися підприємці. Серед них – необхідність дотримуватися стандартів лістингу і надавати покупцям зрозумілу, правдиву інформацію про продукти, а також сувора заборона на спілкування із замовниками поза платформою.

Якщо ви зіткнулися з необхідністю розблокування закритої категорії, зверніться до професіоналів. Експерти 4В готові надати вам комплексну допомогу у цьому питанні.

Товари, обмежені у продажу

Список продуктів, продаж яких Amazon обмежує або забороняє, набагато довший за перелік закритих товарних категорій. Він включає декоративну та доглядову косметику, монети, харчові добавки, освітлювальні та медичні прилади, харчові продукти, напої та багато іншого.

Для продажу всіх цих продуктів, як і у випадку з категоріями товарів, продавець має виконати низку вимог. Наприклад, алкоголь заборонено на продаж на маркетплейсі практично повністю. Винятком є ​​попередньо схвалені товари продавців вина, набори для виготовлення вина та пива, а також аксесуари та предмети колекціонування, пов’язані з алкогольною продукцією.

З повним переліком вимог, що поширюються на торгівлю певними товарами, ви можете ознайомитись у відповідному розділі офіційного сайту Amazon.

Отримати дозвіл на продаж продукції з цього списку можна, якщо дотримуватися встановлених правил, а ось деякі товари продати на Amazon не вийде за жодних умов. Мова про предмети, реалізація яких заборонена на законодавчому рівні.

Заборонені бренди

Amazon піклується про свою репутацію та безпеку користувачів. Тому хвиля торгівлі підробленими товарами відомих брендів спонукала маркетплейс обмежити можливість продавати продукцію окремих відомих виробників.

Список заборонених брендів не публікується на офіційному ресурсі компанії, а формується самими продавцями та постійно змінюється. На момент написання статті серед них знаходяться такі світові гіганти:

  • Adidas
  • Apple
  • Asus
  • Barbie
  • Canon
  • Columbia
  • Converse
  • DKNY
  • Dolce & Gabbana
  • Escada
  • Gucci
  • Guess
  • Lancome
  • Nike
  • Vichi та багато інших.

Якщо, попри заборону, ви все ж таки хочете продавати на Amazon товари цих брендів, є два виходи зі становища:

  1. Написати листа бренду із запитом дозволу на торгівлю. Якщо такий запит буде схвалено, представник бренду видасть продавцеві авторизаційний лист, який потрібно буде надати адміністрації маркетплейсу. Amazon, своєю чергою, надасть дозвіл на торгівлю.
  1. Купити товари безпосередньо у виробника чи гуртового постачальника. Така угода передбачає обов’язкову видачу інвойсу – супровідного документа, що підтверджує покупку. Надання інвойсу також є підставою для маркетплейса дозволити продажі. 

У будь-якому випадку обов’язкова наявність письмового дозволу від бренду на перепродаж продукції – наприклад, Authorisation Letter. Якщо такого дозволу немає, продавця чекає скарга та блокування облікового запису.

Зверніть увагу: Amazon не завжди дає дозвіл на торгівлю брендовими товарами з першого разу. На його рішення впливає безліч факторів, серед яких репутація продавця та зміст коментаря до запиту. Тому у разі отримання відмови можна внести потрібні зміни до заявки на відкриття бренду та подати її повторно.

Процедура розблокування закритих категорій Amazon: що потрібно знати, щоб успішно продавати заборонені товари?

Через такі великі вимоги до продавців, яким необхідно слідувати для продажу деяких товарів або їх категорій, багато підприємців можуть замислитися: а чи варто взагалі розблокувати закриті категорії Амазон? Наша відповідь однозначна: так, варто.

Відкриття категорій відкриває для підприємців низку переваг:

  • Можливість працювати зі знайомою групою товарів без необхідності зміни асортименту.
  • Шанс зайняти нішу з низьким рівнем конкуренції. Не всі продавці хочуть проходити складну процедуру отримання дозволу на торгівлю забороненими товарами. Тому конкурентів у вас буде менше, ніж у загальнодоступній категорії.
  • Розширення цільової аудиторії. Наприклад, електроніка – один із найпопулярніших товарів на Amazon – знаходиться у списку товарів, продавати які можна з певними обмеженнями. Розблокувавши для себе цю категорію, ви отримаєте доступ до тисяч клієнтів, які планують придбати подібні товари.
  • Збільшення продажів. Логічно, що збільшення кількості потенційних клієнтів веде до зростання продажів та прибутку.

Як перевірити наявність обмежень на продаж вашого товару?

Щоб швидко визначити, чи маєте ви право продавати свій товар на Amazon, можна скористатися спеціалізованим програмним забезпеченням:

  • The Funnel Guru Amazon ASIN Checker. Програма дозволяє в один клік перевірити наявність обмежень на торгівлю певним продуктом під вашим обліковим записом продавця. Зверніть увагу: програма поширюється абсолютно безкоштовно.
  • AZInsight Chrome. Розширення є потужним інструментом аналітики для Amazon. Як тільки ви зайдете на сторінку продукту, відразу відобразиться інформація про те, чи є обмеження щодо продажу товару для вашого облікового запису.
  • IP-Alert by Seller Assistant. Плагін розроблений, щоб інформувати користувачів Amazon про будь-які скарги на інтелектуальну власність, пов’язані з певними брендами та товарами. Він використовується для перевірки даних про те, чи можна продавати на маркетплейс продукцію конкретного виробника. Якщо бренд заборонено, поряд з його назвою у програмі відобразиться спеціальний попереджувальний знак.

Також інформацію про умови продажу закритих категорій товарів ви знайдете на сайті Амазон у розділі Seller Central Help. Список категорій, в яких вам дозволено продавати товари, можна вивчити у своєму обліковому записі Seller Central. Для цього виконайте чотири прості кроки:

  1. Увійдіть до свого облікового запису Seller Central.
  2. Виберіть «Додати інвентар» («Add Inventory»).
  3. Натисніть кнопку «Додати товар» («Add Product»).
  4. Перейдіть за посиланням «Статус заявки на продаж» («Selling Application Status»).

Види закритих категорій та вимоги Амазон для їх відкриття

Як відомо з прикладів, маркетплейс не має набору універсальних вимог для розблокування всіх закритих категорій. Залежно від складності цієї процедури всі спочатку обмежені категорії можуть бути поділені на три види:

  • Прості

Серед умов розблокування таких категорій – дотримання загальних вимог до продавців маркетплейсу, а саме:

  • створення професійного акаунту продавця;
  • підтримка метрик облікового запису, або показників ефективності продавця, на достатньому рівні;
  • дотримання вимог до лістингу;
  • забезпечення можливості здійснити угоду, використовуючи лише сайт Амазон.

До простих категорій можна віднести ті з них, які можуть бути розблоковані за запитом.  

  • Середні

Крім вимог до продавця, продаж товарів з цих категорій можливий за дотриманням додаткових умов:

  • Зазначення даних про джерело походження товару.
  • Надання додаткових документів – наприклад, інвойсів. «Video, DVD, & Blu-ray» – одна з категорій, для яких актуальна така умова.
  • Отримання дозволу на торгівлю від виробника (як у випадку з продукцією Sony PlayStation). 

Окремо хочемо зупинитись на вимогах для розблокування категорії «Іграшки та ігри». Як згадувалося вище, вона стає тимчасово закритою на період свят, що припадає на останній квартал року. Для розблокування товарів із цієї категорії продавець повинен:

  • виконати перше замовлення як продавець до вересня того ж року;
  • обробити та надіслати не менше 25 замовлень з серпня по жовтень того ж року;
  • у вересні та жовтні в обов’язковому порядку дотримуватись вимог щодо показників ефективності продавця, докладніше про які поговоримо пізніше.

Також маркетплейс може запросити документи, що підтверджують якість продукції, що реалізується.

  • Складні

Продавці Amazon зазначають, що «Ювелірні вироби» і «Образотворче мистецтво» – категорії, які розблокувати на платформі найскладніше. Щоб продавати товари зі складних категорій, продавці мають:

  • підтвердити якість та справжність виробів;
  • обов’язково вказувати в описі продукту UPC – універсальний код товару;
  • розміщувати товари відповідно до певних посібників та правил (наприклад, «Рекомендаціями щодо виставлення на продаж ювелірних виробів»);
  • контролювати допустиму вартість товарів;
  • дотримуватись правил імпорту та експорту;
  • оцінити вироби шляхом залучення сторонніх автентифікаторів та компаній, що оцінюють (актуально для різних предметів колекціонування);
  • для продажу картин необхідний факт участі у міжнародному арт’ярмарку (Frieze, Affordable Art Fair, Pulse та Scope) та членство у визнаній мистецькій організації – наприклад, Асоціація артдилерів Америки, Альянс нових артдилерів або Асоціація приватних артдилерів.

Зверніть увагу: На момент підготовки матеріалу Amazon не приймає заявки на продаж товарів із цих категорій. Як альтернативу категорії «Ювелірні вироби» можна розглянути категорію «Мода», а товари з групи «Образотворче мистецтво» розмістити в розділі «Будинок та кухня».

Метрики облікового запису: чого прагнути, щоб розблокувати складну категорію?

Як ви вже змогли побачити, для розблокування багатьох категорій Амазон вимагає підтримки метрик облікового запису на певному рівні. Що ж являє собою це поняття?

Метрики облікового запису – це показники ефективності торгівлі продавця на майданчику. Далі пропонуємо розглянути основні метрики, які беруться до уваги маркетплейсом, та їх значення, достатні для відкриття складних категорій.

Назва метрикиЗначення
Брак замовлення (кількість повідомлень про дефекти проданого товару)<1 %
Скасування замовлення до виконання<2,5 %
Затримка доставки<4 %

Як розблокувати категорію на Amazon? Два способи досягти бажаного

Процес розблокування категорій на Amazon може бути автоматичним або містити кроки, які потребують деяких додаткових дій продавця. Розглянемо стандартну процедуру подання заявки на відкриття обмежених категорій.

  1. Створіть Професійний обліковий запис продавця або переведіть наявний Індивідуальний обліковий запис на Професійний. 
  2. На стартовій сторінці натисніть на вкладку «Категорія», а потім – «Додати товари».
  3. Виберіть зі списку продукт, який хочете продавати на маркетплейсі. Для цього введіть ASIN або UPC продукту, що вас цікавить.
  4. Натисніть посилання «Показати обмеження». Якщо для товару вони існують, з’явиться позначка «Listing Limitations Apply» та додаткова інформація. Після цього натисніть кнопку «Запросити схвалення» для початку розблокування категорії.

Перед поданням заявки необхідно переконатися, що метрики вашого облікового запису відповідають вимогам маркетплейсу.

Якщо потрібна категорія відноситься до простих для розблокування, а всі загальні вимоги до облікового запису та товару дотримані, доступ до продажу буде активовано автоматично. Проте трапляються ситуації, коли маркетплейс вимагає від продавця надати додаткові документи. Це може бути інвойс, що підтверджує покупку товарів у виробника, докази володіння ТМ, сертифікати якості тощо.

Що робити, якщо у відкритті категорії відмовлено?

Якщо після подання заявки та всіх необхідних документів маркетплейс все ж таки відмовив вам у розблокуванні категорії, ви можете вжити таких дій:

  • Зверніться до служби підтримки продавців Amazon. Там вам зможуть надати будь-яку інформацію про статус вашої заявки та причини відмови.
  • Усуньте всі проблеми та неточності, через які ваша заявка була відхилена. Це може бути брак певних документів або недотримання інших вимог.
  • Скористайтеся допомогою фахівців з торгівлі на Amazon. Експерти компанії 4B готові надати детальну консультацію з питань реєстрації облікового запису продавця та надати допомогу у розблокуванні закритих категорій.
  • Подумайте про альтернативні варіанти продажу. Наприклад, виберіть іншу категорію товарів або зачекайте, якщо йдеться про сезонні обмеження.
  • Запасіться терпінням. Amazon часто змінює перелік закритих категорій товарів, тому регулярно перевіряйте правила і політики компанії на наявність змін, що вас цікавлять.

Кожна ситуація відхилення заявки суворо індивідуальна. Тому важливо протягом усього процесу залишатися на зв’язку зі Службою підтримки та дотримуватися їх рекомендацій.

Підіб’ємо підсумки

Для успішної торгівлі на Amazon важливо дотримуватися основних правил та політик маркетплейсу. У тому числі це стосується продажу товарів із закритих категорій. Якщо продукція, яку ви бажаєте продати через платформу, підпадає під обмеження, вам слід:

  • переконатися, що ваш обліковий запис підпадає під вимоги для продажу продуктів з цієї категорії;
  • подати заявку на отримання дозволу на торгівлю;
  • надати додаткові відомості та документи, якщо це необхідно.

Попри складнощі, з якими продавець може зіткнутися при відкритті деяких категорій товарів, це однозначно вартує витрачених зусиль. Адже продаж забороненої продукції допоможе розширити вашу цільову аудиторію, збільшити продаж та дохід.

корисні матеріали в нашому блозі
Стратегії управління правами Інтелектуальної власності

Для багатьох бізнесів інтелектуальна власність (ІВ) – важлива частина їхніх бізнес-процесів та репутації, а в деяких компаній її вартість може навіть перевищувати вартість виробничих потужностей або бути основним джерелом доходу. У цій статті ми розглянемо як захистити такий цінний актив та отримати з нього максимальний прибуток. Що таке інтелектуальна власність компанії? WIPO – Всесвітня організація […]

читати далі
Як зареєструвати патент на винахід у Китаї

У Китайській Народній Республіці (КНР) підбили «патентні» підсумки 2023 року, згідно з якими кількіст2ь виданих охоронних документів на винаходи в країні збільшилася на 15,4%. Таким чином, під кінець 2023-го в Китаї налічувалося 4991 млн чинних охоронних документів. Інтерес до отримання патенту на винахід у КНР зберігається як у жителів країни, так і серед іноземних громадян. […]

читати далі
Related на Amazon. Розблокування пов’язаних Seller Account

На Amazon налічується понад 310 мільйонів активних облікових записів. Це не дивно з огляду на те, які широкі можливості платформа надає для ритейлерів по всьому світу. Крім того, безліч продавців об’єднують свої зусилля для спільного просування товарів на платформі, і при цій кооперації створюють усередині даних тригери для зв’язування своїх акаунтів. Хоча самі собою тригери […]

читати далі