fbpx

Торгові марки та Amazon на що звернути увагу на старті

Про Торгові Марки ми розповідаємо часто і багато: пишемо статті, проводимо лайви та вебінари, виступаємо на конференціях. Здавалося б уже всі знають, що потрібно зареєструвати свою Торгову Марку і усунути всі ризики з бізнесу… але…

До нас часто звертаються amazon-підприємці з питань захисту прав на Торгову Марку. Один вид ситуацій: претензії сторонніх осіб на ТМ наших клієнтів, другий – коли наші клієнти ненароком порушують чужі права на ТМ і просять допомоги для виходу з ситуації, що склалася.

Сьогодні розберемо те, як не допустити ні першого, ні другого сценарію розвитку ситуації та як спочатку захистити свій бізнес від подібних колізій.

Для початку давайте поглянемо на корінь проблем, що виникають. Як більшість підприємців починають свою Private Label бізнес на Amazon?

Шукається прибуткова ніша або відразу прибутковий товар (може навіть кілька). Замовляється в Китаї партія товару, яка брендується вигаданою ТМ (або як її називають самі підприємці – Private Label). Товар доставляється в США, запускаються маркетингові активності та продаж. Якщо все пішло добре і товар приносить прибуток – бізнес масштабується: запускаються інші товари під цією ж Private Label в цій же ніші.

Чи реєструється Торгова Марка? На першому етапі – ні. Чому? А ось це вже інше питання, причин може бути декілька.

Шкідливі поради “гуру-інфобізнесу” та “бувалих” підприємців

Кілька років тому, готуючи черговий матеріал з amazon-бізнесу, я натрапила на розсилку відомого за кордоном підприємця – Skip McGrath. Скіп стояв біля витоків домашнього e-commerce бізнесу. У 1999 він успішно змінив посаду віце-президента з міжнародного маркетингу в крупній американській компанії на домашній офіс і торгівлю на eBay та Amazon. У 2000-2009 написав кілька бестселерів з торгівлі на цих маркетплейсах. Людина у віці, з досвідом та дуже розумний підприємець.

Зараз він вже відійшов від справ, пов’язаних з Amazon, та зайнявся іншими проектами, але мене зацікавила одна штука в його розсилці. Ставилося питання “Коли варто реєструвати Торгову Марку для свого Amazon-бізнесу? Іншими словами: коли варто узаконити свою Private Label та зробити з неї нормальну Торгову Марку?”

Знаєте, що відповів Skip McGrath? Через півроку після успішного продажу. І тут же зізнався, що якщо у вас є зайва сума від 700$, то краще це зробити раніше, так як він вже обпікся на тому, що не зміг узаконити одну зі своїх Private Label і товар довелося перебрендувати та перезапускати продаж.

Один з бестселерів Скіпа Макграта, що розкриває модель гаражного бізнесу з торгівлі на eBay.

Не буду ставити під сумнів авторитет пана Скіпа, він дійсно дуже авторитетний та досвідчений підприємець, але хочу сказати, що важливо розуміти наступне – його порада була актуальна на період 2007-2015 років, коли бізнес на Amazon не був таким динамічним, а на маркетплейсі не було СТІЛЬКИ китайських підприємців.

У сучасних умовах почекати півроку успішного продажу – це з імовірністю 80% отримати відмову в реєстрації ТМ та перезапускати продаж (а це точно обійдеться вам дорожче 700 $).

Другий приклад – форум амазон-підприємців, і одне з частих питань “Як дізнатися чи зареєстрований бренд, що продається в лістингу чи ні?”

І ось одна з можливих відповідей:

  1. Якщо в лістингу зазначено “sold and shipped by _____” і є тільки один продавець, то швидше за все товар забрендований;
  2. Якщо ім’я бренду збігається з іменем магазину, товар (швидше за все) теж забрендований;
  3. Якщо в лістингу є інші продавці – то (знову таки: швидше за все) товар не забрендований.

Так, все це більше актуально для інших моделей бізнесу – дропшиппінг або online arbitrage, але я привела цей приклад тільки для оцінки рівня компетентності тих, кому довіряють підприємці.

Форум amazon-підприємців може бути не тільки джерелом корисної інформації, але ще і джерелом “шкідливих” рад. Потрібно пам’ятати, що чужий досвід не завжди застосовується. Крім того, бізнес-середовище дуже швидко змінюється.

Отже, щоб підсумувати: чому amazon-підприємці не реєструють Торгові Марки на старті бізнесу:

  • Небажання витрачати зайві кошти, не знаючи чи буде новий бренд успішним або ні (це нормально і логічно);
  • Через нерозуміння ризиків для бізнесу, які приховують в собі розкручування продажу незареєстрованої ТМ;
  • Незнання правових основ в області захисту прав на інтелектуальну власність;
  • Помилкова інформація від інфобізнесменів та інших підприємців;
  • Небажання витрачати час на реєстрацію ТМ (“все розумію, але ніколи чекати місяці та возитися з папірцями” – така позиція, на жаль, не рідкість).

Частину причин може зняти наш блог, зокрема розділ з матеріалами щодо захисту Торгових Марок, частину може зняти логіка та досвід (краще чужий, ніж власний). Але якщо ви будуєте свій бізнес всерйоз і надовго, то прийдете до необхідності перетворити свою Private Label в зареєстровану Торгову Марку. Звертайтеся – ми допоможемо.

Подати заявку на реєстрацію ТМ

А зараз ми поговоримо про те, як повинні виглядати (в ідеалі) дії підприємця на старті запуску своєї Private Label.

Пошук по ТМ – необхідна дія при неймінгу для Private Label

Для того, щоб не потрапити в ситуацію, коли ви рік успішно продаєте продукт на Amazon, і при бажанні зареєструвати Торгову Марку, раптом отримуєте відмову або ще краще – судове переслідування за використання чужої ТМ, потрібно спочатку провести пошук по Торговій Марці.

Так, це нудне заняття, яке може забрати багато часу, але… Подумайте про те, скільки піде часу на перевипуск упаковки, зміну домену сайту, створення нового лістингу та перезапуск продажів. А скільки піде на все це грошей? А пошук по ТМ ви можете провести самостійно та безкоштовно. Хоча для надійного результату, ми б все ж рекомендували звернутися до спеціалістів та витратити на це трохи грошей, заощадивши при цьому багато часу.

З чого почати пошук по ТМ?

Якщо ви починаєте з продажу на Amazon.com, тоді найкращим рішенням буде використовувати сайт Управління по патентах і товарних знаках США (USPTO) та їх систему TESS (Trademark Electronic Search System). Посилання на ресурс >>

На першому етапі пошуку можете обрати “Live” – тобто ті Торгові Марки, реєстрація яких не закінчилася на даний момент, а також “The Exact Search Phrase” – точне входження пошукового запиту в назву існуючих ТМ.

Зверніть увагу на цікаву фразу-попередження у вікні пошуку, перевести яку можна наступним чином: “Навіть якщо ваш пошук по ТМ закінчиться успішно, це не означає, що Управління по патентах і товарних знаках США зареєструє вашу Торгову Марку. Після подачі заявки на реєстрацію ТМ Управління проведе власний пошук по ТМ і вам може бути відмовлено в реєстрації “. Чому там є таке попередження – поговоримо в наступному пункті.

Приклад пошуку по Торговій Марці на сайті Управління по патентах і товарних знаках США (USPTO)

Базові принципи підбору назви своєї Торгової Марки

Для того, щоб правильно провести пошук та підібрати ім’я своїй Торговій Марці потрібно дотримуватися кількох правил, які я спробую описати просто і зрозуміло.

  1. Щоб ТМ була надалі успішно зареєстрована потрібно уникати схожості з уже існуючими Торговими Марками навіть за звучанням. Саме USPTO наводить приклад двох ТМ, які хоч і пишуться по-різному, але звучать схоже: “T.Markey” і “Tee Marquee”. Тому при пошуку шукайте не тільки точний збіг, але й альтернативні варіанти, наприклад, з іншими закінченнями.
  2. Допускається повний збіг ТМ, якщо вони використовуються для різних товарів. Наприклад, можуть одночасно існувати авіакомпанія Delta і лінійка тренажерів Delta. Але такий збіг не допускається для товарів, які мають схоже застосування або продаються разом (взуття та одяг).

І якщо перший пункт легко відстежити візуально, то для спрощення контролю другого пункту потрібно коротко згадати класифікацію Торгових Марок.

Класи Торгових Марок

Існує декілька систем поділу ТМ на класи, але на даному етапі вам достатньо пам’ятати, що є:

  1. Міжнародна класифікація
  2. Американська класифікація

Якщо ви вспівставите два документа, то побачите, що тютюн і курильні приналежності відносяться до 34 класу по міжнародному класифікатору ТМ, а згідно з американським – це 10-тий клас.

Навіщо вам потрібна дана інформація? Для більш точного пошуку. Вам варто перевірити наявність схожих за назвою або графічним зображенням ТМ в тому ж класі, в якому планується реєстрація вашої ТМ.

Одна Торгова Марка може бути зареєстрована в декількох класах одночасно, цю обставину обов’язково потрібно враховувати при проведенні пошуку по ТМ.

Тепер у вас є вся базова інформація для проведення пошуку по ТМ при виборі назви для свого майбутнього бренду. Залишилося розповісти про неприємну ситуацію, з якою ви можете зіткнутися на Amazon і про те, як з неї вибратися.

“Наїзди” на вашу Торгову Марку

Наприклад, ви перевірили пошук та вибрали для себе ТМ з назвою Kong, і зайнялися продажом музичних інструментів. Справи у вас пішли добре, ваші банджо та гітари відмінно продаються, але тут приходить скарга на те, що ви вкрали чужу Торгову Марку, власник якої наполегливо вимагає, щоб ви змінили назву своєї продукції на будь-яку іншу.

На Amazon дійсно продаються товари під Торговою Маркою Kong, і дуже давно, але це іграшки для тварин і товари для догляду за домашніми улюбленцями, а це зовсім інші класи ТМ. І якщо Kong з іграшками для тварин це 28 і 31 класи за міжнародною класифікацією (попередній скріншот якраз зроблений на сторінці ТМ Kong), то ваші музичні інструменти – 15 клас.

Як вести себе в такій ситуації? Однозначно не піддаватись на погрози і подавати апеляцію. Важливо вказати, що кінцевий споживач не буде введений в оману, тому що товари абсолютно з різних сфер застосування і разом не використовуються.

В апеляції обов’язково потрібно вказати цитати та посилання на законодавство. Наприклад, можна використовувати наступну цитату:

«The issue is not whether the respective marks themselves, or the goods or services offered under the marks, are likely to be confused but, rather, whether there is a likelihood of confusion as to the source or sponsorship of the goods or services because of the marks used thereon. See, e.g., Paula Payne Prods. Co. v. Johnson’s Publ’g Co., 473 F.2d 901, 902, 177 USPQ 76, 77 (C.C.P.A. 1973).»

Якщо ви або ваші колеги-підприємці зіткнулися з подібною ситуацією – сміливо звертайтеся до нас, наші юристи допоможуть все перевірити і складуть грамотну відповідь на скаргу. Ми не тільки успішно реєструємо Торгові Марки, але і захистимо ваші права на інтелектуальну власність.

Висновки

Якщо ви плануєте запускати в продаж на Amazon або будь-якому іншому маркетплейсі, нову Private Label – саме час зробити пошук по Торговій Марці, та переконатися, що схожий бренд ще не зареєстрований. Така проста дія збереже ваш бізнес від зайвих фінансових втрат або навіть судових позовів за порушення прав на чужу інтелектуальну власність.

Якщо подібна Торгова Марка вже зареєстрована та використовується для товарів або послуг схожих по застосуванню – краще не ризикувати і вибрати іншу назву.

І ще одне: обов’язково читайте наш блог та розділ “Кейси”. Тут ми завжди розповідаємо про те, як зберегти ваш e-commerce бізнес і захистити його від зазіхань сторонніх осіб.

Замовте КОНСУЛЬТАЦІЮ зараз

Гарантовано надамо цінну інформацію безпосередньо для вашого бізнесу

Інші кейси
команди 4b

Як юристи 4B відстояли право клієнта на торгову марку, яку неправомірно зареєстрували несумлінні конкуренти

Запити наших клієнтів часто стосуються прав інтелектуальної власності (ІВ). У юристів 4B є експертиза щодо здійснення патентного пошуку, реєстрації патентів та авторського права. Також вагому частину нашої повсякденної практики складає реєстрація торгових марок (ТМ) у різних країнах світу. Один із найцікавіших випадків у сфері реєстрації ТМ ми хочемо представити вашій увазі в цьому кейсі. Декілька […]

Як юристи 4B закрили найбезнадійніший запит інвойсів на Amazon та розблокували акаунт клієнта за 4 кроки

Працювати з постійними клієнтами – одне задоволення. Це означає знати всі тонкощі їхнього бізнесу, вимоги, побажання та, звісно, бути впевненими у чесності та прозорості компанії. Чергове звернення клієнта – ще одна можливість продемонструвати свої професійні якості та довести, що для команди 4B як експертів своєї справи немає нічого неможливого.   Саме таким клієнтом для нас є […]

Аутсорсинг бухгалтерського обліку для нового бізнесу на Amazon

Часто в нашій компанії клієнти розглядають питання: що вигідніше – наймати власного бухгалтера чи вести бухгалтерію у співпраці з нашою компанією? Клієнт   Середньостатистичний новий бізнес в США, зокрема підприємця, який розпочинає свою діяльність на Amazon. Він має творчий підхід і займається розробкою власних продуктів. Щодо цифр: Ситуація Наш клієнт, при всій своїй творчій ініціативі та […]