+38 (044) 374-50-80 info@4b.ua

Авторське право та Amazon: як уникнути бану аккаунта

Виктория Мельник - шеф-редактор блога 4B.ua
Вікторія Мельник
Шеф-редактор
блогу компанії 4B
Дата публікації:

19

листопада, 2020

Коли тиждень тому ми почали розглядати прикладні питання захисту інтелектуальної власності на Amazon, ми навіть не думали, що це переросте в цілий цикл статей-кейсів. Але це таки сталося.

Отже, якщо у вас питання по патентах в розрізі Amazon-бізнесу, то обов’язково подивіться цей матеріал, а якщо шукаєте відповіді на питання по Торговим Маркам, то вам сюди.

Сьогодні ми закриємо часті питання по авторському праву та розберемося як уникнути бану, якщо раптом до вас “прилетіла” скарга на copyright infringement і як не допускати подібних ситуацій.

Але для початку розглянемо важливе питання: від кого адресована скарга про порушення авторських прав. Це важливо розуміти ДО початку будь-яких дій по вибудовуванню лінії захисту.

Від кого адресована скарга про порушення авторського права

Повідомлення про порушення відправлено Amazon

Якщо ви отримаєте повідомлення про порушення авторських прав від самого маркетплейсу, там будуть також вказані контактні дані компанії, чиї права порушені. І це той самий випадок, коли на повідомлення потрібно реагувати максимально швидко і усунути існуючу проблему.

Як виглядає ланцюжок подій в цьому випадку:

  1. Компанія-правовласник, яка порахувала, що їх права порушені, звернулась в юридичний відділ Amazon.
  2. Відділ Amazon, який займається питаннями захисту прав на ІВ, порахував скаргу законною і надіслав вам повідомлення про наявність проблеми. Можливо правовласник навіть надав в Amazon докази порушення та підтвердив свої законні права на інтелектуальну власність через реєстр брендів або інші документи.

Вам потрібно розуміти наступне: ваш обліковий запис продавця під загрозою і розмір цієї загрози набагато більше, ніж просто “з’їхавші” метрики здоров’я аккаунта або A to Z Claims від покупця. За порушення прав на інтелектуальну власність Amazon карає швидко і серйозно, блокування за порушення авторських прав (так само як і за ТМ або чужі патенти) нерідко закінчується тим, що продавець позбавляється можливості вивести залишок коштів з аккаунта собі на рахунок.

І ще один момент, який потрібно розуміти: Amazon не виступатиме арбітром у вашому спорі з правовласником. Вони лише надають інформацію про факт порушення, представляючи вам самим залагодити питання з постраждалою стороною.

Сообщение на форуме amazon-продавцов – Авторское право и Amazon: как избежать бана аккаунта

Повідомлення на форумі amazon-продавців, яке свідчить про те, що Amazon вкрай серйозно ставиться до порушення авторських прав.

Повідомлення про порушення відправлено іншими продавцями або Private Label

Ті, хто вже давно продає на Amazon, ймовірно стикалися з повідомленнями від інших продавців або Private Label з погрозами та звинуваченнями в порушенні авторських прав. Найчастіше, це всього лише частина конкурентної боротьби. Такі продавці/компанії пишуть вам напряму, тому що не можуть підтвердити свої права на Amazon.

У більшості випадків це тільки “злі собаки”, які гавкають, але не кусають. Чи реагувати на такі повідомлення? Вирішувати вам, але про всяк випадок варто перевірити себе: чи маєте ви право на продаж того чи іншого продукту або на використання зображення товару чи його текстового опису в лістингу.

Повідомлення про порушення від великих брендів

Деякі бренди дуже агресивно захищають свої права на Amazon і якщо ви продаєте їх продукцію або стикаєтеся з ними в одній ніші зі схожими продуктами – вони можуть безпосередньо надіслати вам претензію.

Чому не через служби Amazon? Логіка тут проста: так і простіше, і швидше. Чи реагувати на такі звернення? Та й якщо на вашому шляху став великий бренд з обґрунтованими претензіями – краще відступити, Amazon великий і краще заробляти, ніж займатися судовими розглядами.

Як вирішувати питання зі скаргами про порушення авторського права

Попереджувальні заходи

Перше про що потрібно згадати – попереджувальні заходи. Якщо ви вчасно зареєстрували свою Торгову Марку, запатентували нововведення, які ви придумали для свого продукту, а також закріпили авторське право на зображення в лістингу та опис товару – можете спати спокійно, у вас все під контролем.

Більш того, тепер ви можете подавати скарги на порушення ваших авторських прав і навіть тролити таким чином своїм конкурентів (ми це ні в якому разі не підтримуємо, але чого гріха таїти – це працює).

Тому прямо зараз закликаємо зважити всі за та проти і звернутися до нас за консультацією щодо захисту своєї інтелектуальної власності на Amazon.

Поради по правильному вирішенню питання з IP Complaints

Отже, ви забарилися з реєстрацією прав на інтелектуальну власність або зовсім залізли в чужий лістинг за фотографіями товару або використовували його опис без дозволу виробника, просто скопіювавши його з сайту. Зараз перед вами лист від Amazon з повідомленням про порушення авторських прав третьої особи. З чого почати?

Перше: Зв’яжіться з правовласником.

На даному етапі важливо з’ясувати в чому саме суть претензії. Якщо Amazon надав вам контакти правовласника – найкраще рішення відправити на його адресу ввічливий лист з проханням пояснити ситуацію.

Зміст може бути приблизно таким: “Наша компанія ніколи не мала наміру порушити чиїсь авторські права. Для нас вкрай важливо зрозуміти в чому саме суть питання і розібратись в ситуації. Чи не могли б ви розповісти нам, як, на вашу думку, ми порушили ваші авторські права? “

Друге: Постарайтеся вирішити проблему.

Претензія може перебувати у використанні тексту або фото, а це можливо легко та швидко виправити. Але потрібно розуміти, що саме потрібно виправляти.

Також дуже часто буває, що претензія пред’явлена не тільки вам. Це може бути “масова розсилка” претензій всім продавцям аналогічного товару. Як тільки ви підтвердите своє право на продаж того чи іншого продукту, претензія буде знята.

Третє: Зверніться до спеціалістів.

Якщо ситуація виявиться складніше ніж просто чужі фото і тексти в лістингу (наприклад, дизайн продукту або упаковки), а агент правовласника не виходить на зв’язок – краще звернутися до спеціалістів.

Паралельно можете пошукати інформацію про реєстрацію авторських прав для даного продукту в реєстрі United States Copiright Office за цим посиланням >>

Яке може бути рішення ситуації, якщо ви впевнені, що звинувачення в порушенні авторських прав помилкове?

Правила Amazon передбачають подачу Counter-Notice – це форма зустрічної заяви. Такий документ повинен бути складений (краще всього спеціалістом) за всіма правилами DMCA (Digital Millennium Copyright Act) підписаний цифровим або “живим” підписом і відправлений на адресу Amazon Legal Department.

Copyright Agent
Amazon Legal Department
P.O. Box 81226
Seattle, WA 98108

Phone: (206) 266-4064
Fax: (206) 266-7010
E-mail: counter-notice@amazon.com

Вся процедура відправлення Counter-Notice описана на цій сторінці >>

Процедура подачи встречного заявления в соответствии с правилами Amazon – Авторское право и Amazon: как избежать бана аккаунта

Процедура подачі зустрічної заяви (Counter-Notice) відповідно до правил Amazon

Важливе зауваження по Counter-Notice

Через 10 днів після подачі Counter-Notice Amazon відновить лістинг і ваші права на продаж продукту, але … Якщо через 14 днів після подачі Counter-Notice компанія, яка подавала скаргу про порушення її авторських прав, подасть на вас до суду – справа прийме серйозний оборот. Ви будете звинувачені у лжесвідченні так, як в Counter-Notice ви заявляєте, що складаєте цей документ під страхом покарання за лжесвідчення, а також, якщо ви перебуваєте за межами США, ви погоджуєтесь з юрисдикцією будь-якого федерального окружного суду США.

Як бачите, все дуже не просто і якщо є обґрунтовані сумніви і ви допускаєте, що могли якимось чином порушити чиїсь права на інтелектуальну власність – краще утриматися від подачі Counter-Notice та спробувати дійти згоди з правовласником.

Висновки

Мета цього матеріалу досить проста – показати, що порушення чужих прав на інтелектуальну власність може мати неприємні наслідки. Не варто бездумно копіювати чужі матеріали або продавати продукти, не будучи офіційним дистриб’ютором (особливо якщо мова про ринок США).

При вирішенні спорів з правовласником, ваше єдине завдання – зробити все, щоб він відкликав свою скаргу. Як тільки він це зробить, Amazon відновить ваші права на лістинг і на продаж товарів на маркетплейсі.

Якщо ситуація виявилася складною або зайшла в глухий кут (агент правовласника не відповідає або ви не можете зрозуміти суть претензій) – не тягніть, подібні ситуації самі собою не вирішуються, звертайтеся до спеціалістів..

Ваш надійний партнер по реєстрації та супроводу бізнесу за кордоном, підготовці фінансових звітів та аудиту, реєстрації торгових марок

РОЗДІЛИ САЙТУ

ПРО КОМПАНІЮ

Учасник міжнародної мережі постачальників послуг:

КОНТАКТИ

Офіс в Україні:
Київ, вул. Парково-Сирецька, 4В
Тел.: +380 (44) 374-50-80
Email: info@4b.ua

Офіс в США:
26 Diplomat Parkway Unit CU2-15 Hallandale, FL 33009
Тел.: +1 609 775 99 04
Email: usa@4b.ua