+38 (044) 374-50-80 info@4b.ua

Чому преп-центр необхідний online-продавцям

  1. 4b.ua
  2. »
  3. Публікації
  4. »
  5. Amazon
  6. »
  7. Чому преп-центр необхідний online-продавцям
Коля Коралла – владелец e-Sell Trading Services, организатор A-forum
Коля Коралла
Amazon-підприємець, власник e-Sell Trading Services, організатор A-forum
Дата публікації:

26

травня, 2021
2020 рік став роком різкого сплеску популярності онлайн-покупок. І цей сплеск істотно збільшив і без того велике значення преп-центрів в логістичному ланцюжку товарів online-продавців. Наприклад, у зв’язку з різким обмеженням для завезення партій товару на склади Amazon за кількістю та обсягом, преп-центрами почали користуватися навіть ті продавці, кому преп-центр не був потрібен раніше. Але про це трохи пізніше.

Для початку визначимось з видами цих складів і їх спеціалізацією, оскільки в російськомовній спільноті Amazon-продавців преп-центром чомусь заведено називати будь-який склад, який стосується вашого товару.

Види складів по типу сервісів, які вони надають:

  • Фулфіллмент-центри – склади, які займаються зберіганням і відправкою вашого товару безпосередньо кінцевому покупцю після продажу. У Amazon це Fulfillment by Amazon (FBA) – понад 100 складів по США і світу;
  • Преп-центри – склади, які надають послуги препа (від англ. prepare – підготовка), тобто – підготовки товару відповідно до вимог і правил торговельного майданчика і відправки товару на фулфілмент-центри;
  • Крос-докінг/форвардинг-склади – склади, які спеціалізуються на зберіганні та відправленні товару на фулфілмент-центри без підготовки. Той же принцип роботи, що й у фулфілмент-центрів, за винятком важливих відмінностей – відправка на фулфілмент-центри товарів коробками (Small-Parcel-Delivery – SPD), палетами (Less-than-truckload – LTL) і машинами (Full truckload – FTL). В основному, такі склади знаходяться на Західному узбережжі США, куди безпосередньо приходить більша частина товарів морем від азійських постачальників.

Звичайно ж, є склади та окремі компанії, які намагаються об’єднати в собі різні напрямки одночасно, але це не завжди позитивно впливає на якість та швидкість.

Сьогодні ми поговоримо саме про преп-центри і крос-докінг склади

Чому преп-центр необхідний online-продавцям
Коли ви перебуваєте поза США, або ваш товар виробляється поза країною вашого місцеперебування, то можливості підготувати ваш товар для Amazon або іншого торговельного майданчика у вас дуже обмежені.

По суті, преп-центр – це ваші очі і руки в США щодо всього, що стосується доправляння вашого товару на склади Амазону.

Основні завдання, які виконує преп-центр:

  • приймання і перевірка вашого товару на відповідність лістингу та пошкодження/наявність браку;
  • консолідація товару від різних постачальників і відправка однією партією;
  • повна підготовка товару згідно з усіма вимогами та правилами торговельного майданчика;
  • розміщення наклейок зі штрих кодами на товар;
  • формування наборів;
  • пакування товару в додаткові пакувальні та захисні матеріали (наприклад, подарункова упаковка або бульбашкова плівка – bubble wrap – для крихких товарів);
  • зберігання товару;

  • форвардинг (пересилання коробок з товаром без розкриття, перевірки та підготовки вмісту) товару коробками, палетами, машинами на Amazon.
Одним з бонусів від взаємодії з преп-центром є допомога у створення відвантажень (шипментів) на Amazon. Наприклад, e-Sell Trading Services може як допомогти порадами та сприяти максимальній оптимізації ваших відправлень, так і пройти весь цей процес за вас, за допомогою наданого вами доступу до вашого облікового запису. У такому випадку крім оптимізації відправки вашого товару на мінімальну кількість складів (так, часто Amazon розбиває відправку партії на кілька складів у різних штатах) і пов’язаної з цим суттєвою економією на вартості доставки, ви ще й заощадите величезну кількість часу, який зможете присвятити питанням розвитку вашого бізнесу.

Чи можете ви обійтися без преп-центру?

У деяких випадках – так. Але залежить від моделі вашої роботи, товару, обсягу партії, постачальника та інших факторів.

Що потрібно для того, щоб завезти ваш товар на FBA:

  1. Ваш товар повинен бути підготований і упакований згідно з усіма правилами та вимогам Amazon. На товарі повинен бути розміщений штрих-код, що відноситься до вашого товару, за яким ваш товар буде відсканований і прийнятий Amazon – UPC, EAN або FNSKU – виходячи з нашого досвіду, рекомендуємо саме останній варіант, який генерується після додавання лістингу у ваш магазин і який відноситься саме до вас. Специфіка аналогічна попередньому пункту. Варто згадати, що Амазон може проклеїти ваш товар FNSKU-наклейками (докладніше поговоримо про це нижче);
  2. Необхідна інформація по вмісту, вагою та розміром кожної з коробки;
  3. Відвантаження на FBA повинне бути технічно оформлене у вашому обліковому запису продавця. Товар повинен бути відправлений на конкретний склад, на коробках повинні бути розміщені, крім транспортних, FBA-наклейки, що містять номер шипменту та інформацію про вміст конкретної коробки. Ці дані необхідні для ідентифікації та прийняття вашого товару. В іншому випадку ваш товар може просто загубитися.

Вищезазначені пункти найчастіше можуть бути виконані виробником вашого PL-товару, але більшість оптових постачальників (актуально для моделей OA/wholesale) відмовлять вам в будь-яких індивідуальних послугах по упаковці.

Ще одним важливим моментом є те, що ваша партія повинна відповідати поточним лімітам на ваш обліковий запис за кількістю одиниць і обсягом. Якщо партія більше, то виникає необхідність в зберіганні товару на сторонньому складі, яким часто виступає преп-центр, і часткового відвантаження товару на Amazon.

Чи може Amazon підготувати товар?

Так може! І навіть дешевше. Але не все так просто 🙂

По-перше, Амазон має обмежений набір послуг з підготовки – це додаткове пакування та маркування товару FNSKU-наклейками. Ніяких формувань наборів, додавання вкладень, наклейок з вашим брендом та іншого.

По-друге, проводиться ця підготовка найчастіше нестерпно довго.

По-третє, помилки нікуди не діваються – відомо досить багато випадків переплутаних наклейок через невірну ідентифікацію товару.

Але ви можете все ж спробувати скористатися цією послугою одночасно заощадивши, не втративши при цьому час і якість. Наприклад, при необхідності маркування або перемаркування товару, частина партії можна проклеїти на преп-центрі, а іншу частину відправити на FBA із запитом на виконання цієї операції Амазоном. В такому випадку, поки проклеєний преп-центром товар вже продається, інша частина готується співробітниками Amazon і поступово надходить на ваш склад.

Щоб уникнути плутанини товару при замовленні проклейки Амазоном, рекомендую створювати на кожен товар окремий шипмент. У такому випадку ймовірність, що Амазон невірно ідентифікує ваш товар і припуститься помилки при маркуванні, майже нульова.

Який тип штрих-коду використовувати?

Типы штришкодов – Почему преп-центр необходим online-продавцам

При додаванні лістингу у багатьох виникають труднощі з визначенням, який тип штрих-коду вибрати – Manufacture або Amazon barcode.

Amazon barcode – це згенерований код, який відноситься конкретно до вашого лістингу в Inventory. Починається на X00 …. Цей код унікальний і використовується вами і тільки вами.

Manufacture barcode – це UPC/EAN штрих-код, який вказується при створенні нового лістингу (не плутайте з додаванням ASIN в Inventory) і повинен відноситься до конкретного товару. При генеруванні наклейок в шипменті, на наклейках буде вказано код, що фактично є кодом ASIN (починається на B00 ….). Вибір цього варіанту небезпечний тим, що цей код може використовуватися одночасно безліччю продавців на лістингу і ваш товар може бути змішаний з товаром іншого продавця. І в разі помилки або недобросовісної торгівлі (наприклад, торгівля підробками/копіями) вашого конкурента в лістингу, негатив та відповідальність за його помилку може торкнутися і вас.

Виходячи з вищесказаного, наполегливо рекомендую використовувати Amazon barcode і розміщувати FNSKU на кожній одиниці товару. Так, це певною мірою збільшить собівартість, але дозволить уникнути небажаних неприємних ситуацій і пов’язаних з ними додаткових витрат.

Як краще відправляти товар – коробками або палетою?

Типы упаковки – Почему преп-центр необходим online-продавцам
Відправка коробками (Small Parcel Delivery – SPD) – це швидко, але дорожче.

Палетами (Less-than-truckload – LTL) – довше (починаючи від пікапа і закінчуючи прийомом товару Амазоном), але відчутно дешевше, навіть з урахуванням вартості підготовки палети преп-центром. Причому, чим більше палет ви відправляєте – тим дешевше це буде з розрахунку на одну палету та одиницю товару.

Незалежно від виду доставки я завжди рекомендую вибирати партнерську доставку в шипменті – таким чином ви отримаєте максимально вигідні тарифи на доставку у перевізників. Наприклад, партнерський тариф на SPD нижче стандартного тарифу UPS на 60%.

Що відбувається з товаром після доставки на FBA?

Схема роботи FBA - Чому преп-центр необхідний online-продавцям
У разі відправлення товару на склад Fulfillment By Amazon, ваш товар відправляється на сортувальний склад, де відбудеться розпакування приймається і згодом він розподіляється по безлічі FBA-складів в різні штати по всій території країни. Робиться це задля забезпечення максимально швидкої доставки товару кінцевому покупцеві – до двох днів.

Не лякайтеся, якщо побачите, що з 1000 відправлених вами одиниць, спочатку доступні тільки, наприклад, 100. Залишок або ще не прийнятий (а приймання шипменту за регламентом може тривати до 30 днів), або вже знаходиться в трансфері на інші склади. Повторний і багаторазовий розподіл вашого товару може проводитися через деякий час – коли робот Amazon визначить, що вашого товару недостатньо в регіоні, де він користується більшим попитом.

До слова, вищезгадана особливість – один з важливих факторів, чому переважна більшість преп-центрів відмовляються або сильно обмежують роботу з ремувал-ордерами (вивезенням товарів зі складів Амазону). Важливо пам’ятати, що ваш товар зберігається на десятках складів в різних кількостях. У комбінації з підходом Амазону вивозити товар по 1-3 одиниці в коробці, вивезення партії, наприклад в 5000 одиниць, перетворюється в хаотичне вивезення товару в 1500-2500 коробок протягом декількох місяців.

Як вибрати преп-центр?

Перш ніж довіряти ваш товар кому-небудь, я рекомендую провести невелику, але дуже важливу перевірку.

По-перше, преп-центр повинен бути офіційною компанією. Щоб це перевірити вам досить ввести назву компанії в пошук на сайті бізнес-реєстру потрібного вам штату. Більшість штатів мають такі реєстри. Знайти їх просто – вбийте «[State] business entity search» в Google, де замість [State] впишіть потрібний вам штат.

По-друге, обов’язково перевіряйте адресу, куди відправляєте товар. Склад повинен бути складом, а не квартирою, будинком, гаражем при будинку або осередком в storage (місці, де можна орендувати комірку/кімнату/гараж для зберігання товару. Дистанційна комора у американців 🙂). Ну і, звичайно ж, вкрай важливо, щоб цей склад належав цьому преп-центру, а не був стороннім складом-підрядником з усіма наслідками, що випливають, часто непередбачуваними та неприємними.

По-третє, перевірте сторінки преп-центру в соцмережах. Як мінімум, вони повинні бути. В ідеалі – вони повинні бути активні, мати відгуки, велику кількість підписників.

По-четверте, перевірте інформацію про преп-центр в спільнотах онлайн-продавців. Можете перевірити як в історії публікацій та коментарів, так і створити окремий пост з проханням залишити відгук про роботу з тією чи іншою компанією.

По-п’яте, подивіться на розміщення складів. Важливо підбирати склад згідно особливостей вашої роботи, близькості складів ваших постачальників. Наприклад, якщо ваш товар надходить з Китаю, то для вас максимально вигідно відправляти його на склад в Лос Анджелесі, штат Каліфорнія. Якщо ви працюєте за моделлю OA/wholesale, то вигідніше вибрати склад на Східному узбережжі, оскільки там найбільше гуртових постачальників. Хоча, і на Західному узбережжі їх вистачає.

По-шосте, відстань до FBA-складів, куди розподіляється товар. Перевірку провести дуже просто – достатньо створити шиппінг-план із зазначенням адреси преп-центру з 20 одиницями товару стандартного розміру і подивитися, куди розподіляється товар. Наприклад, і з Річмонда, штат Вірджинія, і з Майамі, штат Флорида, більшість шипментів розподіляється на один і той же склад – CLT2 в Charlotte, NC – при цьому відстань і час доставки відрізняється більш ніж у два рази, що впливає на вартість доставки.

Максимально вигідно, коли преп-центр має власні склади на обох узбережжях – в такому випадку вам буде значно зручніше вести роботу з однією компанією і в одній звичній системі. Наприклад, такою компанією є
e-Sell Trading Services, маючи власні склади у Вірджинії та Каліфорнії. Також важливо згадати, що e-Sell є схваленим Амазоном постачальників послуг, що є досить вагомим аргументом для впевненості в якості та надійності роботи даної компанії.

Що змінив 2020 рік і чого чекати у сфері e-commerce логістики найближчим часом?

Як усі ми знаємо, за останній рік стався божевільний сплеск активності онлайн-покупок. Останній рік практично у всіх ланках ланцюжка поставок товару спостерігалися затримки – починаючи від морських портів і митниці, і закінчуючи перевізниками, які доставляють товар вашим покупцям.

Основні труднощі, з якими ми зіткнулися за останній рік:

  • Ліміти на нові товари у 200 одиниць;
  • Обмеження обсягу товару, що зберігається;
  • Безпричинні скасування створених шипментів;
  • Перевантаженість UPS і freight-перевізників;
  • Монополія Амазону на freigh-перевезення в Каліфорнії та пов’язана з цим перевантаження разом з частими перенесеннями дати пікапів на тижні вперед;
  • Затримки в логістиці на всіх етапах;
  • Збільшений час приймання товару;
  • Неможливість вплинути на ситуацію;
  • Перевантаженість преп-центрів.

Швидше за все, труднощі будуть спостерігатися до середини 2022 року, як мінімум.

З огляду на поточні особливості рекомендую закладати якомога більше часу на логістику вашого товару на всіх етапах. І, звичайно ж, коригувати обсяг партії з урахуванням збільшеного часу поставок.

Бажаю максимального прибутку при мінімумі витрат і труднощів!

Коротка інформація про e-Sell Trading Services

e-Sell Trading Services – найбільший російськомовний преп-центр. Рекомендований Amazon постачальник послуг.

Склади в США (Вірджинія і Каліфорнія) і Великобританії.

Наш багаторічний досвід і розуміння всіх тонкощів, пов’язаних з підготовкою і відправкою товарів на FBA, дозволяють нам надавати максимально якісні послуги для більш ніж двох тисяч клієнтів, а також оптимізувати витрати на логістику і скоротити до мінімуму час, що витрачається вами на рутинні операції при роботі з FBA.

0 коментарів

Опублікувати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Ваш надійний партнер по реєстрації та супроводу бізнесу за кордоном, підготовці фінансових звітів та аудиту, реєстрації торгових марок

РОЗДІЛИ САЙТУ

ПРО КОМПАНІЮ

Учасник міжнародної мережі постачальників послуг:

КОНТАКТИ

Офіс в Україні:
Київ, вул. Парково-Сирецька, 4В
Тел.: +380 (44) 374-50-80
Email: info@4b.ua

Офіс в США:
26 Diplomat Parkway Unit CU2-15 Hallandale, FL 33009
Тел.: +1 609 775 99 04
Email: usa@4b.ua