+38 (044) 374-50-80 info@4b.ua

Вступили в силу нові закони ЄС щодо захисту прав споживачів

  1. 4b.ua
  2. »
  3. Публікації
  4. »
  5. Електронна комерція
  6. »
  7. Нові закони ЄС щодо...
Інна Гук
PR-менеджер
компанії 4B
Дата публікації:

15

січня, 2020

Нововведення є частиною так званого Нового курсу для споживачів (The New Deal for Consumers). Ця ініціатива, прийнята Європейською комісією у квітні 2018 року, вимагає підвищення прозорості при торгівлі на онлайн-майданчиках.

Віцепрезидент Європарламенту Віра Юрова закликає держави, що входять в ЄС, негайно впровадити нововведення і прокоментувала ситуацію наступним чином:

“Нові правила підвищать захист споживачів в цифровому світі і це те, чого вони дійсно заслуговують. ЄС каже “НІ” товарам-підробкам і шахрайству при продажі товарів і послуг. Але ці правила не захистять споживачів від шахрайських дій продавців і онлайн-шахраїв, якщо їх не будуть строго дотримуватися на місцях. Я закликаю держави забезпечити негайне впровадження нових правил. “

За порушення правил New Deal for Consumers передбачені серйозні штрафи (на суму до 4% річного обороту). Подивімось, що саме містять нові вимоги ЄС.

У чому особливість нових законів ЄС щодо захисту прав споживачів

1. Прозорість на інтернет-ринку

Оскільки на фізичних осіб не поширюється відповідальність, передбачена для підприємців (повернення протягом 14 днів, гарантії та інше), всі інтернет-майданчики, повинні позначати на своєму ресурсі, хто здійснює продаж, щоб покупець міг оцінити ризики.

Вице-президент Европарламента по ценностям и прозрачности Вера Юрова - Новые законы ЕС по защите прав потребителей
На фото Віцепрезидент Європарламенту по цінностях і прозорості Віра Юрова (Věra Jourová): “Закликаю держави ЄС забезпечити негайне впровадження нових правил і підвищити захист споживачів в сучасному цифровому світі”

2. Використання безкоштовних цифрових сервісів

Багато користувачів використовують хмарні системи зберігання даних, на безкоштовній основі. При цьому не підозрюють, що всі їхні дані використовуються для залучення коштів (наприклад, для настройки реклами і т.п.).

Тепер кожен онлайн-сервіс, в тому числі і безкоштовний, повинен буде інформувати про головні характеристики послуги, тривалості контракту та умови розірвання. Також кожен користувач має можливість розірвати договір протягом 14 днів навіть без вказівки причин.

3. Ранжування пропозицій

При пошуку товару на онлайн-ринку або сайті порівняння цін, багато споживачів дивляться тільки на кращі результати. Тому важливо, щоб споживачі знали, які критерії використовуються для ранжирування пропозицій. Тепер будь-яка рекламна пропозиція, повинна містити інформацію про це.

Приклад того, як йдуть справи зараз: платформа онлайн-бронювання відповідає на пошуковий запит споживача і представляє список пропозицій із зазначенням, що вони ранжуються виходячи з принципу «релевантності». Проте деякі пропозиції з’являються у верхній частині списку, тому що постачальники житла платять більшу комісію платформі для виведення в ТОР пошукової видачі (тобто за рекламу).

Згідно з новими правилами, платформа повинна буде проінформувати споживачів про основні критерії, що визначають рейтинг пропозицій, що надаються у відповідь на пошуковий запит. Наприклад, ранжуються ці пропозиції на основі ціни, відстані, оцінок споживачів або поєднують різні критерії. Вони також повинні будуть чітко вказати, коли результати пошуку засновані на рекламних платежах від постачальників послуг.

Згідно з новими законами ЄС щодо захисту прав споживачів, Ви зможете чітко визначити, де в пошуковій видачі онлайн-платформ (наприклад, при купівлі квитків або оренді житла) рекламне оголошення, а де органічна видача, завантажена згідно з заданими Вами критеріями.

4. Справжність відгуків

Відгуки, залишені на платформі або на сайті продавця / постачальника послуг, часто впливають на рішення відвідувачів ресурсу про покупку. Потрібно врахувати, що ці відгуки, імовірно написані іншими споживачами, не завжди справжні.

Продавці, які пропонують аудиторії відгуки споживачів, зобов’язані будуть пояснити, за допомогою яких засобів вони гарантують, що ці огляди/відгуки отримані від реальних споживачів. Відгуки можна буде залишити тільки в разі, підтвердженого ланцюжка покупки товару і його використання.

5. Персоналізовані ціни

Часто трейдери персоналізують ціни своїх пропозицій для конкретних споживачів або групи споживачів за допомогою систем автоматизованого прийняття рішень і вивчення поведінки споживачів.

Приклад того, як все влаштовано сьогодні: на основі історії покупок або відвідування певних веб-сторінок, продавець за допомогою алгоритму може виявити цікавість до покупки та підвищити плату за даний товар або послугу.

Завдяки новим законам, продавець буде зобов’язаний інформувати про кожну зміну ціни, зроблену на основі аналізу поведінки споживачів, щоб вони знали, що запитувана ціна була збільшена.

6. Заборона перепродажу куплених квитків через ботів

Використання так званих ботів, для масової закупівлі популярних квитків з наступним їх перепродажем, стало звичним явищем.

Щоб споживачі могли придбати квитки на заходи за справедливими цінами, Директива забороняє трейдерам перепродувати квитки на заходи, куплені за допомогою спамерських пошукових роботів.

В ЕС станет меньше “грандиозных распродаж” - Новые законы ЕС по защите прав потребителей
Після введення в дію нових норм щодо захисту прав споживачів в ЄС стане менше “грандіозних розпродажів”, тому що продавці не зможуть більше виставляти на “акції” фейкові ціни, штучно завищуючи їх в передакційнний період.

7. Захист від фейкового зниження цін

Дуже часто продавці нібито скидають ціни та рекламують величезні знижки або найнижчі ціни, хоча насправді ціни залишилися такими ж або були підняті незадовго до проведення “акції”.

За новими правилами, під оголошенням про розпродаж чи знижки продавці повинні будуть вказати найнижчу ціну, яка діяла за період в 30 днів до оголошення акції.

Частина 2: більш серйозні заходи для захисту прав споживачів

Все про що ми говорили до цього – це були заходи захисту споживачів, які, так чи інакше, вже були прописані раніше, але не виконувалися належним чином або морально застаріли. В Директиві New Deal for Consumers вони були модернізовані та вдосконалені для актуалізації в умовах нашого цифрового сьогодення.

Але є в нових правилах щодо захисту споживачів і частина №2, яка має назву: “Більш дієві інструменти для захисту прав споживачів” про них ми зараз і поговоримо.

8. Компенсація жертвам комерційного обману

Наприклад, Ви бронюєте сімейний відпочинок в готелі, який рекламується як спа-готель. Однак після прибуття, адміністратор повідомляє Вам, що всі спа-об’єкти закриті на ремонт.

Завдяки новим правилам, тепер Ви будете мати право на відшкодування збитків (це може бути дострокове розірвання контракту, зниження цін на послуги або фінансова компенсація).

New Deal for Consumers захищає європейських споживачів від фейкових відгуків і помилкових “акційних” цін, а також припускають компенсації жертвам комерційного обману і величезні штрафи для компаній, які порушують права своїх клієнтів.

9. Більш ефективні штрафи за транскордонні порушення

Сьогодні органи ЄС щодо захисту прав споживачів мають обмежені права для вирішення “ситуацій масового обману”, які зачіпають велику кількість споживачі по всьому ЄС.

Коли будь-яка компанія порушує права споживачів, штрафи сильно відрізняються для різних країн ЄС і найчастіше дуже незначні, навіть для дуже серйозних порушень. Як результат, вони не стоять на заваді, для ринкової спекуляції та обману.

Тепер за порушення, які стосуються споживачів в декількох державах-членах ЄС, національні влади матимуть право накласти штраф у розмірі до 4% річного обороту компанії, або до 2 мільйонів євро, коли інформація про обіг недоступна. Також країни учасники ЄС мають право вводити більш високі штрафи, якщо це необхідно.

10. Боротьба з подвійними стандартами якості товарів народного споживання

Сьогодні в різних країнах ЄС продаються товари в абсолютно такому самому або схожому пакуванні, але при цьому вони мають інший внутрішній склад або характеристики для різних країн («подвійні стандарти якості»).

Факти подібної поведінки виробників були зафіксовані метрологічною інспекцією Об’єднаного Центру Досліджень, в який входять комісії з 19 країн.

З новою Директивою національні органи виконавчої влади будуть мати більше можливостей протистояти введенню споживачів в оману, в разі, коли товари мають різний склад або характеристики, але представлені на ринку як ідентичні.

При цьому Директива визнає, що відмінності в товарах можуть бути присутніми, якщо обґрунтовуються об’єктивними факторами, такими як національний склад продукту, використання місцевих або сезонних інгредієнтів, або добровільне зобов’язання виробника просувати більш здорову їжу.

11. Боротьба з комівояжерами та продажем товару з порога

Якщо Ви думали, що спроби щось Вам продати прямо у Вас вдома – це суто вітчизняне явище, то дуже помилялися. Страждають від цього явища і європейці, особливо літні люди, яким комівояжери просто “впарюють” неякісний товар або підробки відомих брендів.

У нових правилах ЄС для захисту прав споживачів є пунктик і на цей випадок. Визначається можливість для прийняття національних заходів для захисту споживачів від “продажу з порога”, але вказується, що ці заходи повинні бути обґрунтованими та недискримінаційними.

Новая Директива ЕС по защите от коммивояжеров - Новые законы ЕС по защите прав потребителей
Нова Директива ЄС щодо захисту прав споживачів передбачає навіть захист від комівояжерів і “продажу з порога”, жертвами яких часто стають літні європейці.

2 роки на адаптацію законодавства до нових норм захисту прав споживачів

Нові правила забезпечують прозорість онлайн-майданчиків: обов’язковим стане позначення хто саме є продавцем – приватна особа або підприємець. Посиляться вимоги до відгуків, залишених покупцями, будь-яка реклама фейковий акційних цін стане неможливою, а сайти порівняння цін повинні будуть інформувати споживачів про критерії ранжування.

У держав учасниць співдружності ЄС тепер є два роки для адаптації Директиви у свої національні законодавства.

0 коментарів

Опублікувати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Ваш надійний партнер по реєстрації та супроводу бізнесу за кордоном, підготовці фінансових звітів та аудиту, реєстрації торгових марок

РОЗДІЛИ САЙТУ

ПРО КОМПАНІЮ

Учасник міжнародної мережі постачальників послуг:

КОНТАКТИ

Офіс в Україні:
Київ, вул. Парково-Сирецька, 4В
Тел.: +380 (44) 374-50-80
Email: info@4b.ua

Офіс в США:
26 Diplomat Parkway Unit CU2-15 Hallandale, FL 33009
Тел.: +1 609 775 99 04
Email: usa@4b.ua