+38 (044) 374-50-80 info@4b.ua
Обрати сторінку

Керівництво по Sales Tax. Частина III: Sales Tax для Shopify підприємців і тих, хто продає в США поза маркетплейсами

  1. 4b.ua
  2. »
  3. Публікації
  4. »
  5. Податки
  6. »
  7. Керівництво по Sales Tax....
Виктория Мельник - шеф-редактор блога 4B.ua
Вікторія Мельник
Шеф-редактор
блогу компанії 4B
Дата публікації:

31

серпня, 2021

Час читання: 7 хвилин

З другої частини статті ви, ймовірно, вже знаєте, що маркетплейси значно спрощують життя онлайн-продавцям, які працюють на ринку США віддалено. Amazon, eBay, Walmart, Etsy і подібні майданчики, не тільки платять за продавців Sales Tax, але і роблять куди більш рутинну роботу – розраховують його.

Що робити тим продавцям, які продають на території США використовуючи Shopify або власний сайт. Сьогодні розберемося в цьому питанні. Нагадую, що ми розглядаємо ситуацію, коли продавець не перебуває фізично в США.

Для Shopify продавців ситуація з Sales Tax загострилася в тому ж 2018 році, коли Верховний Суд США виніс свій вердикт у справі Wayfair vs. South Dakota, про який ми писали в першій частині.

Чи платить Shopify Sales Tax за своїх продавців?

Ні, Shopify не платить податок з продажів замість продавців, які працюють на цій платформі. Уже майже у всіх штатах, в яких існує Sales Tax, були прийняті закони про торгові майданчики, покликані спростити процес збору та перекладу податку з продажів для продавців і влади.

У штатах, які прийняли ці закони, організатори торгових майданчиків, такі як Amazon чи eBay, зобов’язані збирати і перераховувати податок з продажів від імені своїх продавців, які мають там економічні зв’язки (nexus). Але …

Shopify не є торговим посередником. Вам доведеться самим налаштувати свій Shopify-магазин для збору податку з продажів, платформа НЕ буде керувати процесом перекладу податку з продажів замість вас.

З чого почати? Як діяти продавцям щодо Sales Tax?

Алгоритм дії для продавців платформи Shopify

Вам доведеться діяти в тій же послідовності, яка була викладена в минулій частині для Amazon-підприємців.

  1. Визначити наявність взаємозв’язків

Як і в разі амазонщіков, у Shopify продавців теж може виникати 2 типи взаємозв’язків зі штатом щодо податку з продажів. Хто ще не працює з цією платформою, можливо не знає, що Shopify запустила свою мережу Shopify Fulfillment в червні 2019 року.

Мережа Shopify Fulfillment Network схожа на сервіс Amazon FBA, який виконує аутсорсинг з обслуговування замовлень і зберігання товарів. В даний час такі центри діють в Каліфорнії, Джорджії, Неваді, Нью-Джерсі, Огайо, Пенсільванії і Техасі. І робота з ними буде створювати inventory nexus і вам потрібно буде платити Sales Tax в цих штатах.

Shopify Fulfillment Network – Руководство по Sales Tax. Часть III
Інший тип взаємозв’язку – economic nexus виникає коли ви продаєте в певному штаті товару більше, ніж порогове значення, встановлене для даного штату. Наприклад, у деяких є поріг в 100 000 доларів на рік АБО 200 транзакцій – в залежності від того, що настане раніше. Але для різних штатів порогові значення відрізняються.

Для зручності ми повторимо таблицю з граничними значеннями з першої частини статті, але враховуйте, що вона актуальна на дату публікації матеріалу. Не дуже часто, але штати переглядають свої порогові значення і вносять корективи.

Назва штату Розміри порогу продажів Який період враховується Коли потрібно реєструватися (щодо порога)
Алабама 250 000$ Попередній календарний рік 1 січня наступного року
Аляска 100 000$ або 200 транзакцій Попередній календарний рік 1 день місяця, що настає за перевищенням порога
Арізона 150 000$ для 2020 року, 150 000$ для 2021 року Попередній або поточний календарний рік 1 день місяця, що настає за перевищенням порога
Арканзас 100 000$ або 200 транзакцій Попередній або поточний календарний рік Наступна транзакція
Каліфорнія 500 000$ Попередній або поточний календарний рік День, коли перевищений поріг
Колорадо 100 000$ Попередній або поточний календарний рік Перший день місяця, який настане через 90 днів, після періоду, коли був перевищений поріг
Коннектикут 100 000$ або 200 транзакцій 12-ти місячний період до 30 вересня З 1 жовтня року, коли перевищений поріг
Делавер -- -- Відсутній податок з продажів
Округ Колумбія 100 000$ або 200 транзакцій Попередній або поточний календарний рік Наступна транзакція
Флорида 100 000$ Попередній календарний рік Наступна транзакція
Джорджія 100 000$ або 200 транзакцій* Попередній або поточний календарний рік Наступна транзакція
Гаваї 100 000$ або 200 транзакцій Попередній або поточний календарний рік 1 день місяця, що настає за перевищенням порога
Айдахо 100 000$ Попередній або поточний календарний рік Наступна транзакція
Іллінойс 100 000$ або 200 транзакцій Попередній 12-ти місячний період Щоквартальна перевірка на відповідність порогу за попередні 12 місяців
Індіана 100 000$ або 200 транзакцій Попередній або поточний календарний рік* Відразу після досягнення порога
Айова 100 000$ або 200 транзакцій* Попередній або поточний календарний рік 1 день місяця, що настає за перевищенням порога
Канзас 100 000$ Попередній або поточний календарний рік Наступна транзакція
Кентуккі 100 000$ або 200 транзакцій Попередній або поточний календарний рік 1 день місяця, що настає за перевищенням порога*
Луізіана 100 000$ або 200 транзакцій Попередній або поточний календарний рік Протягом 30 днів після перевищення порога
Мен 100 000$ або 200 транзакцій Попередній або поточний календарний рік Наступна транзакція
Меріленд 100 000$ або 200 транзакцій Попередній або поточний календарний рік 1 день місяця, що настає за перевищенням порога
Массачусетс 500 000$ і 100 і більше транзакцій Попередній календарний рік Якщо поріг перевищено до 31 жовтня - реєстрація з 1 січня наступного року. Якщо поріг перевищено з 1 листопада по 31 грудня - реєстрація першого числа місяця, наступного через 2 місяці після перевищення порога
Мічіган 100 000$ або 200 транзакцій Попередній календарний рік 1 січня наступного року
Мінесота 100 000$ або 200 транзакцій* 12-ти місячний період* Перший оподатковуваний податком продаж після перевищення порога. Є винятки *
Міссісіпі більше 250 000$ Попередній 12-ти місячний період Наступна транзакція
Міссурі 100 000$ Попередній 12-ти місячний період Не більше трьох місяців після закриття попереднього календарного кварталу
Монтана -- -- Відсутній податок з продажів
Небраска 100 000$ або 200 транзакцій Попередній або поточний календарний рік Перший день другого календарного місяця після перевищення порога
Невада 100 000$ або 200 транзакцій Попередній або поточний календарний рік 1 день місяця, що настає за перевищенням порога*
Нью Хемпшир -- -- Відсутній податок з продажів
Нью Джерсі 100 000$ або 200 транзакцій Попередній або поточний календарний рік Наступна транзакція
Нью Мехіко 100 000$ Попередній календарний рік 1 січня наступного року
Нью-Йорк 500 000$ і 100 і більше транзакцій Чотири попередніх податкових квартали 30 днів після досягнення порогу
Північна Кароліна 100 000$ або 200 транзакцій Попередній або поточний календарний рік 60 днів після досягнення порогу
Північна Дакота 100 000$ Попередній або поточний календарний рік Наступний рік або 60 днів після досягнення порогу (що настане раніше)
Огайо 100 000$ або 200 транзакцій Попередній або поточний календарний рік Наступна транзакція
Оклахома 100 000$* Попередній або поточний календарний рік 1 день місяця, що настає за перевищенням порога
Орегон -- -- Відсутній податок з продажів
Пенсильванія 100 000$* Попередній 12-ти місячний період* 1 червня кожного календарного року або раніше *
Род-Айленд 100 000$ або 200 транзакцій Попередній календарний рік 1 січня наступного року
Південна Кароліна 100 000$ Попередній або поточний календарний рік Перший день другого календарного місяця після встановлення економічного зв'язку
Південна Дакота 100 000$ або 200 транзакцій Попередній або поточний календарний рік Наступна транзакція
Теннессі 100 000$ Попередній 12-ти місячний період Перший день третього місяця, що настає за місяцем, в якому досягнуто поріг
Техас 500 000$ Попередній 12-ти місячний період Перший день четвертого місяця після місяця, в якому продавець перевищив поріг
Юта 100 000$ або 200 транзакцій Попередній або поточний календарний рік Наступна транзакція
Вермонт 100 000$ або 200 транзакцій Попередні 4 календарні квартали Перше число місяця через 30 днів після закінчення кварталу, в якому ви перевищили поріг
Вірджинія 100 000$ або 200 транзакцій Попередній або поточний календарний рік Наступна транзакція
Вашингтон 100 000$ Попередній або поточний календарний рік* 1 день місяця, що настає за перевищенням порога*
Західна Вірджинія 100 000$ або 200 транзакцій Попередній або поточний календарний рік Наступна транзакція
Вісконсін 100 000$ Попередній або поточний календарний рік Наступна транзакція
Вайоминг 100 000$ або 200 транзакцій Попередній або поточний календарний рік Наступна транзакція
* В таблиці відзначені випадки, коли існують застереження. Радимо уточнювати інформацію на сайтах відповідних штатів.

Є дуже грубий спосіб оцінити наблизилися ви до точки, де може настати economic nexus, чи ні.

Для прикладу візьмемо штат Колорадо з граничним значенням в 100 000 $ в рік. Населення Колорадо становить приблизно 1.72% від населення всіх США. Якщо припустити, що ваш товар рівномірно купується усіма штатами, то економічний взаємозв’язок з Колорадо у вас може настати, коли ваш обіг досягне 6 000 000 доларів на рік.

6 000 000 $ * 1.72% = 103 200 $

Але є штати, в яких діє поріг за кількістю транзакцій. У таких штатах, як Гаваї, Іллінойс, Індіана, Кентуккі, Меріленд, Мічиган, Міннесота, Нью-Джерсі, Юта і Вірджинія, досить зробити 200 продажів в рік (в кожному штаті), щоб досягти порогу і почати збирати Sales Tax.

Якщо одиниця вашого товару коштує приблизно 25 $, то 200 замовлень створять оборот в 5000 $. Якщо взяти штат Нью-Джерсі, населення якого становить 3% від населення США, то економічний взаємозв’язок з цим штатом може виникнути вже при річному обороті в 167 000 доларів на рік.

Але це лише грубі розрахунки. В ідеалі вам потрібно буде себе перевіряти за кількістю транзакцій за звітами Shopify і відстежувати чи не настав economic nexus і не настав ще час збирати Sales Tax в тому чи іншому штаті.

Ще один нюанс, на який варто звернути увагу. Заглиблюючись в матеріал по Sales Tax в США, ви можете зустріти інформацію про те, що податок з продажу залежить від того в якому штаті купили товар, а в якому продали (origin or destination tax basis). Якщо ви продаєте на ринку США віддалено, то можете ігнорувати цю інформацію, вас повинен цікавити тільки inventory nexus і economic nexus.

Якщо ви визначили, що в якомусь із штатів у вас виник nexus, то наступне, що ви повинні зробити:

2. Отримати дозвіл на збір податку з продажів в потрібних штатах

Як це зробити ми писали у другій частині, коли розбирали цей же алгоритм для Amazon-бізнесу.

3. Налаштувати Shopify на збір податку з продажів

Ще раз: платформа НЕ буде за вас подавати звітність, але в квітні 2020 року Shopify оновив свої податкові налаштування. Тепер вам потрібно тільки додати реєстраційний номер податку з продажів штату, в якому у вас є зв’язок, а механізм розрахунку податку з продажів зробить іншу роботу.

Як це зробити?

Виберіть налаштування вашого магазину “Settings” і увійдіть в розділ “Taxes”

Налоговые настройки в Shopify – Руководство по Sales Tax. Часть III
Далі знайдіть в списку країн США (United States) та натисніть кнопку “Set up” або “Edit”, в залежності від того, яка з них буде доступна.

Після цього виберіть потрібний вам штат і внесіть дані, отримані після реєстрації в Департаменті Доходів цього штату.

Налоговые настройки в Shopify – Руководство по Sales Tax. Часть III
Після цього вам може знадобитися внести правки в інші розділи податкових налаштувань вашого магазину:

  • Відредагувати параметри доставки для збору Sales Tax з доставки
  • Вибрати товари з яких буде стягуватися податок з продажів (частина товарів може бути звільнена від Sales Tax)
  • Додати адреси складських приміщень в США
  • Додати інформацію про клієнтів, які звільняються від сплати Sales Tax (наприклад, торгові посередники, які купують у вас товар для перепродажу)

Перед внесення цих правок рекомендуємо проконсультуватися у свого податкового консультанта. Як внести правки в налаштування магазину досить докладно описано в довідці по платформі, наприклад тут >>

Ну і останнє, про що вам потрібно буде подбати:

4. Своєчасно подавати звіти та перераховувати Sales Tax в казну штату

Як бачите, після торішнього поновлення Shopify істотно спростив вам роботу, надаючи фінансовий звіт по податках і фінансовий звіт з продажу (в залежності від внесених вами налаштувань). Ці звіти узагальнюють ваші фінансові дані і допоможуть відзвітувати по податках.

Що робити продавцям з власними сайтами?

Теоретично вам потрібно рухатися за тим же алгоритмом: визначення податкових взаємозв’язків (nexus) -> отримання дозволу на збір Sales Tax -> надання звітності та сплата податку. Але на практиці реалізувати все це буде в рази складніше, ніж вашим колегам з маркеплейсів або Shopify.

Вам точно знадобляться:

1. Податковий консультант або бухгалтер по Sales Tax.
Вони зможуть проаналузвати ваші товари, ваші продажі і ваші взаємодії з преп-центрами (якщо такі є) на предмет наявності nexus щодо Sales Tax.

2. Розробники для веб-сайту.
Вам потрібно налаштувати оформлення замовлень так, щоб враховувався Sales Tax за товар і його доставку. І це не просто додатковий пункт в формі замовлення, але і правильний облік ставок, в залежності від того, з якої податкової юрисдикції надійшло замовлення.

Якщо ж ваш сайт не “самописний”, а працює на одній з популярних CMS (WordPress, Magento і т.п.), тоді є шанс спростити собі життя, Як? Дивіться пункт 3.

3. Використання на сайті API одного з податкових сервісів.
Як правило, подібні сервіси відстежують транзакції вашого сайту і розраховують розмір Sales Tax, що надає вам докладний звіт. Але частина з них вміє відправляти відповіді в Департамет по зборах потрібного вам штату, використовуючи ваші реєстраційні дані.

Ось список популярних сервісів, які можна підключити по API до популярних CMS і CRM-систем:

Це далеко не повний список сервісів, які можуть спростити життя онлайн-підприємцю при роботі з Sales Tax на ринку США. До речі, частина з них працює і з VAT, а частину можна інтегрувати з магазином на платформі Shopify і навіть деякими маркетплейсами.

Сертифікат перепродажу

На закінчення розглянемо питання сертифікатів перепродажу, які будуть актуальні для тих, хто займається арбітражем.

Отже, якщо ви займаєтеся роздрібним арбітражем – купуєте товари оптом з наміром перепродати їх самостійно в роздріб – тоді ви не зобов’язані платити податок з продажів на ці товари. Вам достатньо пред’явити свій сертифікат перепродажу постачальнику, у якого ви закуповувались.

Сертифікат перепродажу (Resale certificate, але іноді ще називається Resale license або Reseller’s certificate) – це документ, який дозволяє зареєстрованим роздрібним торговцям купувати товари для перепродажу без сплати податку з продажів на ці товари.

У деяких штатах видають офіційні сертифікати перепродажу, які ви можете роздрукувати і передати своїм постачальникам. В інших штатах ви можете заповнити шаблон, вказавши номер сертифіката перепродажу. У будь-якому випадку вам потрібно буде надати постачальнику будь-якої документ у формі сертифіката перепродажу, якщо ви хочете купити товари без сплати податку з продажів.

Перша цікава особливість цих сертифікатів: постачальники не зобов’язані приймати ваш сертифікат перепродажу.

Чому так відбувається?

Наприклад, Target зазвичай не бере сертифікати перепродажу. Таким чином (як вважає Target) він утримує роздрібні ціни на товари в своїй мережі і протидіє конкуренції з боку арбітражників.

Іноді постачальники не приймають сертифікати перепродажу побоюючись їх підробки (адже єдиної форми цих документів для всієї території США не існує) або сертифікатів з вичерпаним терміном дії. Адже в цьому випадку вони будуть змушені самі платити податок з продажів, який помилково не стягували. У більшості штатів існує можливість перевірки дійсності сертифіката онлайн, але іноді постачальники просто не хочуть цим заморочуватися.

Якщо у вас є діючий Resale certificate, але постачальник, у якого ви купуєте товари для перепродажу, стягує з вас податок з продажів, ви можете повернути сплачений податок з продажів при наступній подачі податкової декларації. У цієї процедури є свої особливості, тому краще проконсультуватися у експерта по податках.

Сертификат перепродажи штата Канзас – Руководство по Sales Tax. Часть III
Друга особливість сертифікатів перепродажу: вони використовуються строго для покупки предметів, які ви дійсно плануєте перепродувати. Використання сертифікату для покупки таких товарів, як канцелярські товари, пакувальні матеріали або товари для особистого користування, є незаконним. Іноді діють додаткові обмеження. Наприклад, в Алабамі з Resale certificate ви не купите кави або офісні меблі.

Іноді для отримання сертифіката перепродажу вам потрібно зареєструватися в цьому штаті для сплати Sales Tax. Наприклад, Каліфорнія не приймає Resale certificate, виданий в іншому штаті і якщо ваш постачальник з Каліфорнії, вам доведеться реєструватися в цьому штаті для сплати Sales Tax. Подібні правила діють ще у Флориді, Алабамі, Гаваях, Іллінойсі, Луїзіані, Меріленді і Массачусетсі.

Як бачите, є певні складнощі з використанням Resale certificate. З одного боку вони дозволяють знижувати закупівельну ціну і отримувати конкурентну перевагу при перепродажі. З іншого – їх не завжди приймають, а для їх отримання нерідко доводиться реєструватися і отримувати дозвіл на збір Sales Tax в тих штатах, де розташовані ваші постачальники.

І останнє: якщо вам як продавцю нададуть Resale certificate при купівлі товару, ви можете відмовитися його приймати. Відмова продавця в прийомі сертифіката перепродажу не є незаконним і жодним чином не переслідується. Якщо ж ви зважилися взяти сертифікат, то рекомендуємо перевірити його справжність і термін дії. Але, з огляду на те, що існують різні форми Resale certificate і не існує єдиного сайту, де можна перевірити їх справжність – іноді простіше відмовитися його приймати.

Допомога 4В в питаннях Sales Tax

Незважаючи на те, що ми постаралися детально все пояснити, допускаємо, що матеріал може здатися складним для розуміння при першому прочитанні. Крім того, для людей, захоплених продажами, маркетингом, виробництвом, вся ця податкова “тяганина” апріорі може бути нецікавою і тільки віднімати зайвий час. Якщо це ваш випадок – звертайтеся до нас. Ми можемо взяти на себе всю рутину, пов’язану з Sales Tax.

Залишилися питання чи ви хочете доручити нам обслуговування вашого Sales Tax – заповнюйте форму і ми обов’язково зв’яжемося з вами.

І традиційно: стежте за нашим блогом, ми продовжимо відстеження всіх нововведень в податковому законодавстві США.

0 коментарів

Опублікувати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Ваш надійний партнер по реєстрації та супроводу бізнесу за кордоном, підготовці фінансових звітів та аудиту, реєстрації торгових марок

РОЗДІЛИ САЙТУ

ПРО КОМПАНІЮ

Учасник міжнародної мережі постачальників послуг:

КОНТАКТИ

Офіс в Україні:
Київ, вул. Парково-Сирецька, 4В
Тел.: +380 (44) 374-50-80
Email: info@4b.ua

Офіс в США:
26 Diplomat Parkway Unit CU2-15 Hallandale, FL 33009
Тел.: +1 609 775 99 04
Email: usa@4b.ua