+38 (044) 374-50-80 info@4b.ua

Нові правила сплати VAT для e-Commerce, Brexit та все, що необхідно знати Amazon-підприємцю зараз і в 2021 році

  1. 4b.ua
  2. »
  3. Публікації
  4. »
  5. Податки
  6. »
  7. Нові правила сплати VAT...
Юлия Нагорняк – Руководитель экспертного отдела компании 4B
Юлія Нагорняк
керівник експертного
відділу компанії 4B
Дата публікації:

17

червня, 2020
Ви не могли не чути про податок на додану вартість (ПДВ). Час від часу у вас можуть виникати питання про те, навіщо потрібен цей податок, в яких випадках потрібно реєструвати ПДВ, який механізм сплати цього податку. Давайте детальніше розглянемо сутність і механізм адміністрування ПДВ (VAT).

А ще Європейська комісія запланувала введення нових правил сплати VAT для e-commerce з 1 січня 2021 року, також, в цей день закінчується перехідний період по Brexit. Чи будуть введені ці правила або їх відкладуть через глобальної пандемії – про це теж поговоримо в рамках сьогоднішнього матеріалу.

Що таке ПДВ (VAT)?

VAT – це податок на додану вартість, який по суті є податком на споживання, заснованим на вартості товарів і послуг, тобто продавець самостійно враховує його в ціні товару, «збирає» з покупців і сплачує в податкову, а також несе адміністративні витрати, пов’язані з цими процесами.

Податок використовується в країнах Європейського Союзу та Великої Британії. VAT є важливим джерелом формування дохідної частини бюджету. Наприклад, в Англії з точки зору доходів надходження від VAT займає друге місце після податку на прибуток і формує приблизно п’яту частину бюджету країни.

Деякі зі стандартних ставок VAT Країна ЄС наведені в таблиці нижче.

КраїнаСтандартна ставка
Англія20%
Франція20%
Німеччина19%
Естонія20%
Іспанія21%
Італія22%
Польша23%
При продажі товарів кінцевим споживачам «B2C» (“business-to-consumer”, “бізнес для споживача” – продаж товарів і послуг кінцевому споживачеві) ставка VAT, яка буде застосовуватися, визначається за місцем постачання товару.

При продажу товарів між продавцем і покупцем з різних юрисдикцій «B2B» (“business-to-business”, “бізнес для бізнесу” – продаж товарів від однієї компанії іншим компаніям) ставка VAT, яка буде застосовуватися, складе 0% за умови, що обидва зареєстровані платниками VAT.

Наприклад, продавець з Великобританії, який зареєстрований в Великобританії платником VAT, продає товари іншій компанії, яка має реєстрацію VAT в Німеччині – ставка VAT складе 0%. Ці торгові операції будуть показані в додатковому звіті по VAT, який називається EC Sales List (ESL).

Детальніше за посиланням >>

В B2B продажах на території ЄС ставка VAT становить 0%, за умови, що обидві компанії зареєстровані як платники VAT в різних юрисдикціях

Коли необхідно отримувати реєстрацію VAT в Великобританії та ЄС?

Зобов’язання реєструватися для збору і сплати VAT визначається двома критеріями для резидентів ЄС:

  • за річним порогом дистанційних продажів в залежності від юрисдикції (більш відомим як threshold);
  • у випадку зберігання товарів на складах в одній з країн ЄС.

Однак якщо у вас є компанія в ЄС і ви не є резидентом ЄС, вам потрібно буде зареєструвати VAT, якщо ви плануєте продавати на Amazon у Великобританії незалежно від торгових оборотів «threshold» і зберігання товарів на складі.

Після реєстрації платником VAT та внесення реєстраційних даних в акаунт продавця на Amazon, ціни товарів автоматично не оновлюються.Необхідно самостійно коригувати (підвищувати) ціни в лістингу. Якщо не підвищити ціни після отримання VAT, то податок буде сплачуватись за рахунок прибутку продавця.

Наприклад, в лістингу вказана ціна 10 фунтів, то підвищивши ціну товару при реєстрації VAT ви отримаєте:

10 фунтів = 120% (де ціна 100% + 20% VAT)

VAT = (10 * 20%) / 120% або VAT = 10/6, що дорівнює 1,67 фунта – сума, яку ви будете втрачати при продажу кожної одиниці товару, якщо не підвищити його вартість.

еврокоммисия откладывает вступление в силу новых правил vat - Brexit, новые правила уплаты VAT для e-commerce и всё, что необходимо знать Amazon-предпринимателю сейчас и в 2021 году
Єврокомісія прийняла рішення відкласти вступ в силу нових правил сплати VAT для e-Commerce бізнесу. Причина: пандемія covid-19 і тривалий процес Brexit.

Що очікує Amazon-підприємців після Brexit?

Податкова Великобританії прагне здійснити масштабні реформи у сфері e-commerce B2C, щоб зменшити втрати від надходження VAT у зв’язку з шахрайствами, які оцінюються в 1,5 млрд. Фунтів на рік. Пакет реформ VAT в e-commerce може бути введений 1 січня 2021 року, після закінчення перехідного періоду Brexit:

  1. Скасування поточного звільнення від сплати VAT на імпортні посилки вартістю до 15 фунтів, що продаються споживачам у Великобританії.
  2. Покладання на маркетплейси, такі як Amazon і eBay, відповідальності за збір VAT.

Під час перехідного періоду Великобританія буде як і раніше бути частиною митного союзу, режиму VAT ЄС і єдиного ринку Європейського Союзу, тобто вільний рух товарів між Великобританією і ЄС продовжується до 31 грудня 2020 року.

На час перехідного періоду, який триватиме до 31 грудня 2020 року, Британія залишатиметься частиною митного союзу ЄС.
Протягом перехідного періоду:

  • зміни не торкнуться повсякденного життя і діяльності громадян та бізнесу як в ЄС, так і в Великобританії;
  • законодавство ЄС продовжує діяти в Великобританії.

Після перехідного періоду Великобританія стане третьою стороною у відносинах з Європейським союзом, всі директиви ЄС перестануть застосовуватися до Великобританії з 1 січня 2021 року.

Британия отправляется в свободное плавание - Brexit, новые правила уплаты VAT для e-commerce и всё, что необходимо знать Amazon-предпринимателю сейчас и в 2021 году
Британія відправляється в вільне економічне плавання, але .. до кінця перехідного періоду (до 31 грудня 2020) вона буде залишатися членом митного союзу ЄС, а значить і режиму VAT ЄС.
Розглянемо докладніше зміни в митному оформленні товарів для компаній, які зареєстровані платниками VAT в Великобританії.

На сьогоднішній день зареєстровані платники VAT в Великобританії, які відправляють товари та надають послуги в ЄС, підлягають додатковій звітності по VAT, включаючи EC Sales Listing. Після Brexit цей звіт більше не буде потрібен. Документ буде замінено єдиними адміністративними документами (SAD) і короткою декларацією в порту прибуття. Слід зауважити, що компанії можуть звертатися до своїх форвардерів для заповнення цих декларацій.

Нагадаємо, що Угода про вихід Великобританії з ЄС набула чинності 1 лютого 2020 року після її узгодження 17 жовтня 2019 року разом з Політичною декларацією, яка визначає рамки майбутнього партнерства між ЄС і Великобританією.

Якщо ви ведете e-commerce бізнес в Європі або процес Brexit зачіпає ваш бізнес, ви завжди можете звернутися за консультацією до експертів 4B, які підберуть для вас рішення для оптимізації оподаткування, виходячи з поточних реалій вашого бізнесу.

Як вплинуть на бізнес ініціативи ЄС у сфері e-commerce?

Як вплинуть на бізнес ініціативи ЄС у сфері e-commerce?
Податкові органи країн ЄС прагнуть здійснювати повноцінний контроль за дотриманням всіма підприємцями правильності розрахунку податків, своєчасності та повноти сплати платежів в установленому податковим законодавством обсязі.

З плином часу активно розвивається ринок електронної комерції і це вимагає адаптації податкового законодавства, інакше втрати від неповного надходження податкових платежів будуть колосальними, що і було, коли маркетплейси не вимагали від своїх продавців дотримання податкового законодавства, в т.ч. реєстрації VAT. Це приносило збитки державі в першу чергу, також умови чесної конкуренції не дотримувалися, тобто продавці, які реєструвалися для VAT, мали ціни на 20% (ставка VAT в Великобританії) вище, ніж конкуренти без реєстрації.

У зв’язку з цим на маркетплейси була покладена відповідальність за контроль щодо дотримання податкового законодавства. Тобто або продавець сам збирає з покупців маркетплейсу VAT та сплачує в Податкову, або це робить Amazon.

Наприклад, в березні 2018 року Податкова Великобританії прийняла Закон згідно з яким на маркетплейси покладається відповідальність за сплату податків за продавців, які ухиляються від сплати VAT. Детальніше за цим посиланням >>. Також подібні заходи були введені і на Amazon в Німеччині у 2019 році.

разбор налогов с резидента Украины. владельца LLC в США – Особенности налогообложения компаний в США: что нужно знать нерезидентам
Держави ЄС все ще втрачають мільярди євро через недостатньо добре налагоджені системи збору податків.
Однак, не дивлячись на прийняті раніше заходи, держави-члени Європейського Союзу втрачають мільярди євро надходжень від VAT через те ж податкове шахрайство і недостатньо налагоджені системи збору податків.

У зв’язку з цим Європейська комісія запланувала введення нових правил сплати VAT для e-commerce з 1 січня 2021 року за трьома напрямками:

  1. Запуск «служби одного вікна» OSS (One-Stop-Shop) на базі успішного досвіду запуску «мініслужби одного вікна».
  2. Скасування пільг на імпорт товарів вартістю до 22 євро і спрощення механізмів декларування і сплати імпортного VAT для імпортерів товарів.
  3. Посилення відповідальності маркеплейсів за шахрайство продавців зі сплати VAT

Також, в цей день закінчується перехідний період по Brexit.

Проте 8 травня 2020 року у зв’язку з поширенням пандемії covid-19 і прийнятими заходами для захисту від неї Європейська Комісія запропонувала відкласти введення нових правил по VAT для e-commerce на пів року.

Нові правила будуть застосовуватися з 1 липня 2021 року, а не з 1 січня 2021 року, як повідомлялося раніше, для надання державам-членам і підприємствам достатньо часу для підготовки.

Також, останнім часом Великобританія активно наполягає на продовженні перехідного періоду по Brexit (терміном до 2-х років) у зв’язку з економічними наслідками від епідемії коронавірусу.

Розглянемо детальніше наміри ЄС по модернізації та спрощенню системи VAT для онлайн-торгівлі. Це є пріоритетом в рамках роботи над стратегією єдиного цифрового ринку ЄС. Також, нові правила спрямовані на боротьбу з шахрайством по сплаті VAT.

Якщо ви працюєте у сфері e-commerce, або є митним агентом, або надаєте логістичні послуги, нові правила VAT однозначно вплинуть на ваш бізнес.

Вступ в силу нових правил по збору VAT для e-commerce бізнесу поки відкладено до 1 липня 2021. Причина: глобальна пандемія COVID-19

Що з себе представляють нововведення ЄС для сфери e-commerce

Давайте детально розберемо кожен з напрямків на які спрямовані зміни.

1. Розширення сфери існуючого Mini One Stop Shop (MOSS) до One-Stop-Shop для дистанційного продажу товарів від продавців з третіх країн

У 2015 році була запроваджена спрощена система Mini One Stop Shop (MOSS) «міні-служба одного вікна» для декларування та сплати VAT при наданні послуг електрозв’язку, радіомовлення та електроніки (TBE) від бізнесу до кінцевого споживача (B2C) в ЄС.

З 2021 року відповідно до нових правил VAT сфера дії MOSS буде розширена до One-Stop-Shop для того, щоб продавці змогли виконувати свої зобов’язання щодо справляння і сплати VAT в одній з країн ЄС, подаючи єдину декларацію VAT ЄС через цифровий онлайн-портал OSS (One Stop Shop), замість подачі декларацій окремо в кожній юрисдикції.

На сьогодні продавці стягують VAT з покупця за місцем постачання товару і зобов’язані реєструвати VAT при перевищенні порога дистанційних продажів (threshold). Одночасно зі скасуванням цього правила буде впроваджено систему One-Stop-Shop через яку можна буде подавати звіт про продажі в країнах ЄС.

Основними характеристиками OSS є:

  • сучасні і простіші правила адміністрування ПДВ для підприємств, що продають товари та послуги через кордон в межах і всередині ЄС;
  • спрощення доступу до інших ринків для e-commerce;
  • зменшення витрат на адміністрування ПДВ на 2,3 мільярда євро на рік.

Звертаємо увагу, що продавцям, які мають запаси на складах в різних державах-членах ЄС, в тому числі що використовують програму Fulfillment by Amazon (FBA), після реформ в липні 2021 року, як і раніше доведеться реєструватися платниками VAT в країнах, де знаходяться склади з їх товарами. Реєстрації, які були здійснені для нерезидентів країн як і раніше залишаються.

Метою нововведення є стимуляція транскордонної онлайн-торгівлі в ЄС шляхом зменшення адміністративного навантаження зі сплати VAT на продавців.

Детальну інформацію по цій темі, ви можете знайти на сайті Європейської комісії
за посиланням >>

Після липня 2021 року підприємцям, які бережуть товарні запаси в ЄС або працюють з програмою FBA, як і раніше доведеться реєструватися як платники VAT

2. Спрощення звітності та боротьба з недобросовісною конкуренцією при імпорті товарів

У контексті боротьби з недобросовісною конкуренцією буде скасовано чинне звільнення від сплати VAT на імпорт в ЄС з третіх країн для партій товарів які за вартістю не перевищують 22 євро.

Це виняток сприяв великомасштабному шахрайству з боку продавців з третіх країн, які навмисно занижували вартість товарів, щоб уникнути оплати VAT на імпорт товарів і задля отримання конкурентної переваги перед продавцями, які дотримувалися законодавства.

Скасування чинної пільги по VAT для імпорту невеликих партій товарів від постачальників з третіх країн при постачанні B2C означатиме, що в повному обсязі весь імпорт товарів буде обкладатися ПДВ, незалежно від його вартості.

З липня 2021 року впроваджена система «імпорт в одному вікні» Import One-Stop-Shop ‘(IOSS) для надання інформації про продажі товарів вартістю не вище 150 євро.

Продавці повинні будуть зареєструватися в IOSS однієї з держав ЄС. Їм буде видано унікальний ідентифікаційний номер IOSS, який вказується на всіх посилках, відправлених в ЄС. При розмитненні товарів ПДВ буде задекларований належним чином, що забезпечить швидке митне оформлення.

Замість цього продавці з третіх країн (наприклад, з Китаю) будуть сплачувати VAT на імпорт для партій товарів які не перевищують 150 євро за допомогою IOSS (Import One Stop Shop).

Слід зауважити, що використання IOSS не буде обов’язковим. У разі відсутності реєстрації в IOSS логістичні посередники можуть декларувати та сплачувати VAT за продавця в країні призначення в спрощеному порядку.

3. Контроль з боку маркетплейсів за дотриманням податкового законодавства у сфері VAT і відповідальність за збір та сплату VAT для меркетплейсів

Сьогодні онлайн-підприємці, які використовують маркетплейси, зобов’язані самостійно обчислювати податкові зобов’язання з VAT і сплачувати податки. Відповідно до нових правил VAT на цифрові торгові майданчики планується покласти в деяких випадках обов’язки податкових агентів зі збору та сплати VAT з покупців.

1. Продаж товарів, що імпортуються які вартістю не перевищують 150 євро дистанційно

Приклад:DeutschShopper GmbH є продавцем-резидентом в Німеччині та продає товари вартістю нижче 150 євро французьким і німецьким покупцям через маркетплейс. Товари з Китаю імпортуються в Німеччину, продавець стягує з покупця і сплачує німецький VAT в розмірі 19% до Податкової служби Німеччини. Крім того, у компанії виникає обов’язок зареєструвати VAT у Франції при перевищенні порога дистанційних продажів з метою надання інформації про дистанційні продажі французьким споживачам і сплати французького VAT в розмірі 20%.

З липня 2021 року на маркеплейси буде покладено обов’язок декларування імпортного VAT при постачанні товарів з третіх країн вартість яких не перевищує 150 євро, тобто маркетплейс буде зобов’язаний надати інформацію про імпорт товарів в Німеччину за допомогою системи OSS або IOSS. Він буде стягувати з французьких і німецьких споживачів 20% і 19%, відповідно до торгового представника. DeutschShopper може закрити свої французькі та німецькі реєстрації ПДВ, якщо не використовує їх для інших цілей, наприклад, користування складом у Франції, продаж через власний веб-сайт або продаж товарів на суму понад 150 євро.

У зв’язку з реформою e-commerce також буде посилена відповідальність маркетплейсів. Вони повинні будуть ретельно відстежувати операції продавців для контролю правильності обліку VAT

2. Продавець з країни яка не входить в ЄС продає товари споживачеві з ЄС дистанційно незалежно від вартості товару.

Приклад: Приклад: USSeller, Inc – компанія-резидент США. Товари закуповуються у Франції для перепродажу французьким і німецьким споживачам через маркетплейс.

На сьогодні USSeller зареєстрований платником VAT у Франції, стягує з покупців і сплачує французький ПДВ за ставкою 20% до Податкової Франції. Також зареєстрований платником німецького VAT (продавець перевищує поріг дистанційного продажу в Німеччині в розмірі 100 000 євро), стягує з покупців і сплачує німецький VAT за ставкою 19% до Податкової служби Німеччини.

З липня 2021 року маркетплейс буде стягувати з покупців і сплачувати німецький і французький VAT залежно від місця постачання товару. Маркетплейс надаватиме інформацію про продажі через власну реєстрацію VAT у Франції або Німеччині. Або, якщо маркетплейс не має реєстрації VAT у Франції та Німеччині, він може замість цього використовувати систему IOSS для розкриття податкової інформації. USSeller може скасувати реєстрацію VAT у Франції та Німеччині – якщо тільки він не продає товари з власного веб-сайту або не користується місцевими складами.

У зв’язку з реформою e-commerce також буде посилена відповідальність маркетплейсів за недотримання продавцями податкового законодавства. Маркетплейси повинні будуть ретельно відстежувати операції продавців, щоб податкові органи в країні покупця могли перевірити, чи правильно нарахований VAT.

Інформація про операції повинна буде зберігатися в електронному вигляді не менше 10 років після року здійснення операцій. Також на маркетплейс буде покладена відповідальність за сплату VAT при спотворенні інформації необхідної для розрахунку VAT продавцем, в разі якщо не буде доведено протилежне.

Схема роботи VAT в ЄС

На закінчення розглянемо спрощений механізм справляння та сплати VAT, зокрема розрахунку VAT з урахуванням процесу розмитнення товарів з третьої країни по відношенню до ЄС.
Розглянемо кілька спрощених прикладів підготовки звітності по VAT UK.

Приклад 1

Іван має компанію в Англії та відповідно реєстрацію VAT в Англії за стандартною ставкою, імпортує товари з Китаю для продажу в Англії.

Протягом звітного періоду була продана тільки одна пара навушників кінцевому споживачеві (B2C). При подачі звіту по VAT UK в ньому буде відображено 20 фунтів імпортного VAT, сплаченого при розмитненні товарів і 4 фунти, які сплатив покупець при купівлі товару.

Різниця між сплаченим і отриманим VAT складе 16 фунтів (20 фунтів – 4 фунти), тобто при наступній подачі звіту по VAT UK сума податку буде зменшена на 16 фунтів.

Приклад 2

Іван має компанію в Англії та відповідно реєстрацію VAT в Англії за стандартною ставкою, імпортує товари з Китаю для продажу в Англії.

Всього було продано 5 пар навушників протягом звітного періоду. У звіті по VAT UK, який подається в Податкову буде відображено наступне: 20 фунтів імпортного VAT, сплаченого при розмитненні товарів і сума ПДВ, яка була зібрана з покупців: 4 фунта х 5 одиниць = 20 фунтів.

VAT, що стягується з продажів, повністю компенсує сплачений імпортний VAT при розмитненні товарів, тобто VAT до сплати складе 0 фунтів.

І останній приклад.

Приклад 3

Ті ж початкові дані, але було продано 6 пар навушників протягом звітного періоду.

У звіті по VAT UK, який подається в Податкову буде відображено наступне: 20 фунтів імпортного VAT, сплаченого при розмитненні товарів і сума ПДВ, яка була зібрана з покупців: 4 фунта х 6 одиниць = 24 фунти.

Різниця між зібраним ПДВ та сплачених ПДВ складе 4 фунти. Ця сума повинна бути сплачена в Податкову.

Сподіваємося наш матеріал допоможе вам підготуватися до нововведень ЄС у сфері сплати VAT, а приклади показали, що тема сплата ПДВ при роботі з європейськими маркетплейсами – не така вже й складна для розуміння. Якщо у вас залишилися питання – задавайте їх у коментарях або зареєструйтеся на консультацію, в ході якої експерти 4B розберуть вашу бізнес-ситуацію і складуть рекомендації щодо оптимізації податкового навантаження.

0 коментарів

Опублікувати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Ваш надійний партнер по реєстрації та супроводу бізнесу за кордоном, підготовці фінансових звітів та аудиту, реєстрації торгових марок

РОЗДІЛИ САЙТУ

ПРО КОМПАНІЮ

Учасник міжнародної мережі постачальників послуг:

КОНТАКТИ

Офіс в Україні:
Київ, вул. Парково-Сирецька, 4В
Тел.: +380 (44) 374-50-80
Email: info@4b.ua

Офіс в США:
26 Diplomat Parkway Unit CU2-15 Hallandale, FL 33009
Тел.: +1 609 775 99 04
Email: usa@4b.ua