+38 (044) 374-50-80 info@4b.ua

Amazon-передбачення на 2021 або як змінитися e-commerce в наступному році

  1. 4b.ua
  2. »
  3. Публікації
  4. »
  5. Електронна комерція
  6. »
  7. Amazon-передбачення на 2021 або...
Виктория Мельник - шеф-редактор блога 4B.ua
Вікторія Мельник
Шеф-редактор
блогу компанії 4B
Дата публікації:

22

грудня, 2020
Кінець року – найкращий час, щоб будувати плани, підводити підсумки та робити прогнози. Сьогодні ми будемо займатись останнім – спробуємо (разом зі світовими бізнес-аналітиками) спрогнозувати що нам чекати від Amazon в 2021 році.

А ще коротко пробіжимося за прогнозами минулого року і розберемо: збулися вони чи ні (спойлер: в основному не справдилися).

А почнемо ми з прогнозу, в який складно повірити, але його висловив шановний банк і сам прогноз виглядає… цілком логічним… Може повіримо?

1. Amazon “купить” Кіпр в 2021 році

В кінці кожного року датський Saxo Bank робить десятку прогнозів на наступний. Мета проста – допомогти інвесторам захистити свої інвестиції. У цьому році, крім подорожчання срібла, розвитку технології блокчейна для виявлення фейкових новин та зміцнення китайського юаня, данці пророкують переїзд Amazon на Кіпр.

І мова йде навіть не про переїзд головного офісу компанії, а про куди більш кардинальні зміни. На думку Saxo Bank Amazon збирається “допомогти” уряду Кіпру переписати своє податкове законодавство в форму близьку до законодавства Ірландії. Тим самим Amazon створить собі “податковий рай”, про який вже давно мріють такі компанії як Facebook, Alphabet (Google) та Microsoft (і це незважаючи на армії лобістів цих компаній в США).

Чи вийде така афера у Amazon? ВВП Кіпру – 24 мільярди доларів, а це менше чверті обороту Amazon на ринках поза межами США. Так, гроші багато вирішують, але далеко не все. Є ще ЄС, який вже підозрює щось недобре і може перешкодити таким планам онлайн-гіганта. Чим закінчиться історія – побачимо в 2021 році.

2. Сервіс Brand Registry стане ще більш значущим

Уже зараз Brand Registry здатне захистити компанії від хайджекерів та різного роду шахраїв, дозволяє змінювати зовнішній вигляд storefront та лістингів завдяки А+ контенту, розширює рекламні можливості. Очікується, що в наступному році корисних плюшок від наявності зареєстрованої торгової марки буде ставати тільки більше.

Саме час зареєструвати свою ТМ в США і приєднатися до учасників клубу Brand Registry.

Очікується, що функціонал Brand Registry буде розширюватися і рядові учасники програми отримають такі ж (або майже такі ж) привілеї, як і великі компанії, наприклад Nike або Adidas, та зможуть самостійно “закривати” свої лістинги від сторонніх продавців.
Видеоконтент в листингах зарегистрированных брендов - Amazon-прогноз на 2021 год

Відео-контент в лістингах зареєстрованих в програмі Brand Registry брендів.

3. Відео на Amazon стане більше

Відео-контент допомагає продавати і з цим важко сперечатися. На даний момент завантаження відео доступна зареєстрованим брендам і … за повідомленням самого Amazon від 22 вересня 2020 року – всім продавцям, які продають на площадці довше року та які “meet certain eligibility criteria”. Критерії, звичайно ж, детально не розписані, тому більшість продавців досі не можуть самостійно завантажувати відео в свої лістинги.

Що ж варто чекати в плані відео від 2021 року?

Очікується, що Amazon відкриє можливість додавання відео в лістинги для всіх продавців, незалежно від їх стажу “роботи” на платформі.

У минулому році було анонсовано платформа Amazon Live для трансляції потокового відео. На сьогоднішній день доступ до неї є у зареєстрованих брендів (ще одна причина реєструвати ТМ) і у вибраних інфлюенсерів. У прямому ефірі можна проводити акції та демонструвати функціонал товарів, що надзвичайно актуально для технічно складних приладів і механізмів.

Очікується що Amazon Live буде розвиватися та стане більш доступною для всіх продавців.

Amazon live – Amazon-прогноз на 2021 год
Amazon Live – відмінне рішення, що дозволяє продемонструвати аудиторії свій товар наживо або провести навчальну сесію. Наприклад, ви можете розповісти як користуватися тренажером або як правильно наносити нічний крем під очі.

4. Amazon призупинить експансію власних private label

Ні для кого не секрет, що Amazon “краде” ідеї успішних товарів у сторонніх продавців і запускає їх у вигляді власних Private Label, яких у платформи вже набралося більше двох десятків (найвідоміша марка Amazon Basics). За це Амазон не раз піддавався критиці з боку антимонопольного комітету при Конгресі США.

Очікується, що в 2021 відбудеться зміна в політиці Amazon щодо власних брендів. Чому? Тут є кілька факторів.

Перший: поточна політика використання чужої статистики продажів для запуску своїх товарів – погана реклама для маркетплейсу. Крім того, з’явилися дані, що власні марки Amazon продаються не так успішно, як очікувалося і платформа могла б заробити більше на комісіях з продавців на продажу їм реклами в цих категоріях.

Фактор №2: Антимонопольний комітет почав пильніше стежити за маркетплейсом і тривале зростання власних Private Labels може обернутися для площадки серйозними штрафами.

Будемо стежити за розвитком ситуації, але є всі шанси, що 2021 принесе гарні новини щодо амазонівських ТМ.

5. На Amazon зросте конкуренція

Ви не здивовані такою заявою? Ми і не сумнівалися.

З моменту, коли китайські компанії вирішили продавати свої товари безпосередньо на Amazon, конкуренція і не думає опускається та зростає з кожним роком. І так, погана новина: ставатиме тільки гірше.

Але є ще одна тенденція, яка змусить багатьох або зовсім піти з площадки, або змінити категорію. Це прихід в Amazon-бізнес холдингових компаній, які “скуповують” бізнеси і прокачують їх. Один із прикладів – Thrasio. Зайдіть на їхній сайт і почитайте, що вони обіцяють. Вижити в ніші, де засяде подібна компанія (з грошима, злагодженою командою і системним підходом) буде дуже складно.

6. Amazon станет ще більшим + збільшиться об’єм продажів в Amazon Fresh

Amazon виріс, але все ще програє на ринку бакалії компаніям Walmart та Instacart. Але Amazon вирішила діяти більш агресивно і в жовтні 2020 придбала SpartanNash та вже почала відкривати свої продуктові супермаркети.

Зараз головне завдання Amazon провести інтеграцію своїх програм Amazon Prime та Amazon Fresh в єдину екосистему. Зараз Amazon Fresh вже працює в США і Великобританії, очікується, що в 2021 році ця програма запрацює і на ринку Канади, який Amazon поки програє Instacart.

Що ж стосується зростання всього Amazon в цілому, то пандемія зіграла в цьому не останню роль. У США 70% споживачів, вибираючи платформу для онлайн-покупок в третьому кварталі 20202, надали перевагу Amazon (35% Walmart, 26% Target). Вірус поки нікуди не уходить, тому цілком очікувано, що така тенденція збережеться.

Все більше покупців “підсаджуються” на онлайн-шопінг, стверджуючи, що їм подобається багатство вибору та опції безкоштовної доставки. Так, любителі купувати повсякденні товари і продукти в найближчому магазині збережуться, то сегмент онлайн-продажів буде рости, а це означає, що буде рости і Amazon.

Amazon-передбачення на 2021 або як змінитися e-commerce в наступному році

Онлайн покупки в США за третій квартал 2020. Джерело JungleScout Consumer Trends Report | Q4 2020

7. Рекламні інструменти Amazon нарешті стануть краще

Всі експерти сходяться на думці, що рекламні інструменти Amazon стануть краще в 2021 році. І це не тому, що платформа оголосила про якісь прийдешні глобальні зміни в цій сфері. Причина в тому, що рекламні можливості, що надаються Amazon, все ще знаходяться в якомусь зародковому стані в порівнянні з тими ж Google Ads або Facebook.

Що варто чекати від рекламної платформи Amazon в 2021:

  • Розширення параметрів для таргетингу;
  • Поліпшення звітів для більшого розуміння ефективності рекламних кампаній;
  • Поява параметрів, пов’язаних з демографією покупців (місце розташування, інтереси і т.п.);
  • Функції оптимізації рекламних кампаній.

Але поки це все лише побажання і припущення.

На закінчення: чи збулися минулорічні прогнози?

Отже, що ж з прогнозів на 2020 збулося, а що ні?

 

  1. Очікувалося, що Amazon повністю позбавить продавців можливості спілкування з покупцями. Припущення збулося лише частково: нові правила були введені, вони обмежили можливості спілкування, але повністю його не перекрили.
  2. Був прогноз про вихід Amazon на ринок Африки. Не виправдався. Можна списати на COVID, але, можливо, він спочатку був дуже сміливим. Зараз найбільшою онлайн-площадкою залишається Jumia, очікується, що в найближчі роки Amazon просто викупить цей ресурс і таким чином відразу вийде на африканський континент.
  3. Радикалізація боротьби Amazon з фейковий відгуками. Нічого вражаючого не відбулося. “Боротьба” з фейковий відгуками ведеться постійно, і постійно під роздачу потрапляють органічні. Загалом, нічого нового.
Письмо Amazon о возможности загрузки видео в листинги – Amazon-прогноз на 2021 год
Не збуваються не лише прогнози, але і обіцянки Amazon. На скрині лист від маркетплейсу, в якому обіцяють відкрити можливість завантаження відео в лістинг. Минуло 4 місяці, але можливість завантажувати свої відео в лістинг отримали одиниці.
Не всі прогнози збуваються і це чудово. Давайте будувати свій бізнес не на припущеннях, а на холодному розрахунку та тісній співпраці. Разом ми все подолаємо.

Незалежно від прогнозів, команда 4В щиро бажає вам і вашому бізнесу хорошого 2021 року, успіху і процвітання.

Свої прогнози та побажання можете залишати в коментарях.

0 коментарів

Опублікувати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Ваш надійний партнер по реєстрації та супроводу бізнесу за кордоном, підготовці фінансових звітів та аудиту, реєстрації торгових марок

РОЗДІЛИ САЙТУ

ПРО КОМПАНІЮ

Учасник міжнародної мережі постачальників послуг:

КОНТАКТИ

Офіс в Україні:
Київ, вул. Парково-Сирецька, 4В
Тел.: +380 (44) 374-50-80
Email: info@4b.ua

Офіс в США:
26 Diplomat Parkway Unit CU2-15 Hallandale, FL 33009
Тел.: +1 609 775 99 04
Email: usa@4b.ua