+38 (044) 374-50-80 info@4b.ua

Блокування аккаунту Amazon: причини, популярні міфи і план дій з розблокування

  1. 4b.ua
  2. »
  3. Публікації
  4. »
  5. Amazon
  6. »
  7. Блокування аккаунту Amazon: причини,...
Виктория Мельник - шеф-редактор блога 4B.ua
Вікторія Мельник
Шеф-редактор
блогу компанії 4B
Дата публікації:

14

жовтня, 2020
Блокування аккаунту Amazon: причини, популярні міфи і план дій з розблокування

Сьогодні поговоримо про страхи 🙂 Це дійсно страшно, коли з Китаю на склади Amazon летить партія товару на 10 000 $, а морем пливе в США ще одна на 30 000 $, а ви вранці намагаєтеся зайти свій Seller Central і розумієте, що обліковий запис заблоковано … Адже вже завтра на рахунок Payoneer повинні були вивестися 42 500 $ кровно зароблених на продажу грошей.

Ну що? Досить страшно? А це цілком реальна ситуація.

Так, сьогодні говоримо про блокування акаунтів. Розберемо популярні міфи, в які підприємці чомусь продовжують вірити, причини та способи уникнення блокування.

Види блокувань облікового запису продавця на Amazon

Коли підприємець звертається з фразою “Amazon заблокував мій акаунт”, важливо розуміти стадію блокування. Розберімось в термінології, яку використовує Amazon у своїх листах про блокування.

Отже, є 3 фази, які проходить акаунт, якщо з яких-небудь параметрами він не подобається маркетплейсу:

  1. Suspension – Все не так страшно. Amazon очікує від вас плану дії щодо усунення будь-якої ситуації або виправлення будь-яких показників акаунту продавця.
  2. Denied – Це означає, що представлений вами план дій, не влаштував маркетплейс. Потрібно подавати другу апеляцію, а якщо потрібно буде і третю, і четверту. Ніде не вказано скільки разів можна відправляти апеляції, щоб вирішити ситуацію, яка склалася.
  3. Banned – Ну а це вже кінцева точка невдалого шляху з розблокування. Ситуацію, яку часто описують як “Пізно пити Боржомі”. Це означає, що маркетплейс більше не читає ваші листи та остаточно позбавив вас можливості продавати товари на своєму майданчику.

А тепер зупинимося на двох дуже важливих речах, які потрібно розуміти кожному amazon-підприємцю.

письмо от окончательной блокировке на amazon – Блокировка аккаунта Amazon - Блог 4B.ua
Остаточне блокування і позбавлення привілеїв продавця нерідко супроводжується безповоротним блокуванням коштів на рахунку Amazon. Повернути гроші іноді вдається, але, на жаль, не завжди.

2 факти, про які завжди потрібно пам’ятати, говорячи про блокування облікового запису продавця

Факт №1. Розблокувати аккаунт вдається в 99% випадків, якщо в акаунті вказані правильні реальні реєстраційні дані (поштова адреса, email, телефон, банківська карта). Тобто ті дані, які ви можете підтвердити та до яких маєте доступ. Якщо ви невдало купили чужий акаунт і потрапили на блокування, ще не переоформивши всі дані – є великі шанси, що розблокуватися не вдасться.

Факт №2. Деякі початківці продавці думають: “ок, мій аккаунт заблокували, товару там залишалося мало, невелика втрата. Заведу собі ще один “. І ця “світла” думка, яка приходить їм в голову, як правило, стає останньою. Тому що при спробі завести другий обліковий запис з того ж комп’ютера, але на свого родича, від Amazon прилітає остаточний бан за спробу створити кілька акаунтів одночасно (категорично заборонено). І якщо перший аккаунт ще можна було реанімувати, то після такої ситуації вже не вдається врятувати ні перший, ні другий. Висновок не поспішайте створювати нові аккаунти продавця, розберіться спочатку з заблокованим.

Спеціально приводжу ці факти на самому початку статті. Якщо ви навіть не дочитаєте її до кінця, то, хоча б це у вас відкладеться у пам’яті. А далі поговоримо про сформовані міфи з приводу блокування аккаунтів.

Міфи про блокування аккаунтів Amazon

Міф №1. У мене великий оборот, я великий продавець, тому Amazon мене не заблокує. Йому це не вигідно.

Amazon-у абсолютно все одно який у вас оборот. З оборотами Unilever вам все одно не зрівнятися, а якщо маркетплейс викриє вас у порушенні правил майданчика – відразу заблокує. Ось один із прикладів з форуму продавців, де мова йде про блокування облікового запису з оборотом у 2 мільйони доларів в рік.

Міф №2. Якщо вас вже 2 рази блокували, то третій стане останнім.

Цей міф виявився чому на рідкість живучим, але це лише міф. Є продавці, які переживали 5 та більше блокувань і продовжують продавати і далі. Насправді ситуація більше залежить від типу порушення і вашої поведінки.

Наприклад, якщо блокування трапилося через продаж контрафакту (ну ось захотілося вам попродавали в США іграшки з логотипом Avengers без дозволу Marvel), а коли Amazon зробив вам попередження і заблокував лістинги, ви вирішили ще й написи щось грубе у відповідь … Тоді ваш аккаунт другого блокування вже не побачить, йому й одного буде досить.

Міф №3. Якщо команда Amazon вказує на проблему в одному лістингу, то інші в ході блокування вона не зачепить.

Насправді продавці ніколи вголос не висловлюють думку саме в такому вигляді, але чомусь думають, що якщо вони розв’яжуть проблему з одним конкретним ASIN (товаром), по Amazon Performance Team не помітить аналогічних проблем з іншими товарами. Міф. Як тільки вам вказали на проблему, потрібно її вирішити в рамках всього аккаунту, якої б кількості лістингів вона не стосувалася. На момент розгляду вашої апеляції, команда контролю Amazon перевірить і інші ваші лістинги.

Міф №4. Блокування можна зняти, якщо видалити з облікового запису проблемний продукт.

Прилітає продавцеві блокування лістингу, наприклад, через часті скарги на некоректний опис товару в лістингу. Продавець видаляє лістинг, виводить залишки на сторонній преп-центр і вважає, що проблема вирішена. Але так НЕ вважає Amazon, в його записах даний аккаунт вже позначений як проблемний і знаходиться під пильною увагою. Що очікує Amazon? Ніяк не видалення лістингу, а ваш план з усунення проблеми.

Міф №5. Блокування можна “зловити” тільки якщо порушувати правила Amazon.

На жаль, але це теж міф. Відомо безліч випадків, коли Amazon так загравався в боротьбу з контрафактом, що блокував навіть продавців, які виставляють на продаж справжній товар. Інша історія, коли федеральні регулююючі органи визнають яку іграшку потенційно небезпечною, хоча до цього вони роками успішно продавалися на Amazon. Маркетплейс спочатку блокує лістинги, але якщо в одного продавця “небезпечних” товарів виявляється багато, то система може заблокувати й весь аккаунт.

владелец бренда был ошибочно заблокирован на amazon – Блокировка аккаунта Amazon
У 2017 році власник (!) Канадського бренду дитячого одягу був помилково заблокований на Amazon, нібито за продаж контрафакту … під власним брендом. Історія хоч і кумедна, але вийшла дуже гучною.

За що Amazon блокує аккаунти

А тепер перейдімо від міфів до реальності. Ось як виглядає список найпоширеніших причин блокування облікового запису продавця (список далеко не повний, ми постараємося його поповнювати в міру розгляду все більшого числа кейсів):

 

  1. Поганий стан облікового запису (або як ще кажуть “слабке здоров’я аккаунту”). Це охоплює збільшення кількості звернень (A to Z guarantee claim), збільшення кількості повернень, а також збільшення термінів обробки замовлень. Amazon відстежує 5 основних показників аккаунту і критичне порушення одного з них, може привести до тимчасового або остаточного блокування:
    • Коефіцієнт дефектності замовлень (Order Defect Rate);
    • Коефіцієнт скасування замовлень (Cancellation rate);
    • Коефіцієнт швидкості обробки замовлень (Late Dispatch Rate);
    • Порушення політики маркетплейсу (Policy violation);
    • Час реакції на питання покупців (Contact response time).
  1. Наявність декількох облікових записів продавця. Відповідно до політики Amazon відкриття більше одного облікового запису в центрі продажів заборонено.
  1. Ігнорування повідомлень маркетплейсу. Повідомлення Amazon дуже важливі, коли ви відкриваєте свій профіль продавця, то бачите повідомлення, які можуть бути пов’язані з попередженнями про наближення основних метрик аккаунта до критичних значень, про наявність забороненого контенту в лістингу, про майбутні оновлення Amazon і т.п. Ігнорування цих повідомлень рано чи пізно може призвести до блокування. Занадто часто ми зустрічаємося з ситуаціями, коли клієнт, який звернувся за розблокуванням каже: “Виявляється Amazon надсилав мені попередження, а я їх не бачив”.
  1. Відкриття нового облікового запису продавця, під час блокування старого облікового запису. Amazon відстежує аккаунти продавців не тільки через IP чи MAC-адреси, а й через браузери та встановлені в них плагіни, а також файли cookie. Якщо Amazon виявить людину з декількома обліковими записами з однією IP-адресою, він негайно заблокує пов’язані облікові записи.
  1. Продаж підроблених товарів. Боротьба з контрафактом на Amazon досягла такого рівня, що аккаунти викриті у продажу контрафакту блокуються після пари попереджень, відновити такі аккаунти практично неможливо.

Крім цих причин блокування аккаунтів, існують менш поширені, але і їх варто згадати. До таких відносяться:

 

  1. Невдала перевірка кредитної картки, прив’язаної до аккаунту. Якщо ви намагаєтеся прив’язати до аккаунту чужу карту або спробуєте ввести свою, але її білінг-адреса не буде збігатися з даними в аккаунті – доступ до seller central вам можуть заблокувати. Amazon дуже насторожено (я б сказала навіть “занадто насторожено”) ставитися до підозр у шахрайстві з банківськими картами. Це в рівній мірі стосується як продавців, так і покупців.
  1. Підозріла активність з подарунковими картками (Gift Sertificate). Важливо розуміти, що до подарункових сертифікатів Amazon відноситься так само як і до живих грошей. Існує 2 ситуації, які маркетплейс не надто любить. Перше – покупка і/або погашення подарункових карт на великі суми. Друге: відкриття Prime-аккаунта і покупка насамперед подарункових сертифікатів. Amazon зобов’язаний боротися з відмиванням грошей, тому подібні активності можуть мати плачевні наслідки.
  1. І відносно свіжа історія, в яку Private Label продавці потрапити не можуть, а ось дропшиппери та фліппери – запросто. Великі чеки покупок на Amazon протягом декількох днів поспіль. Під “великими чеками” мається на увазі покупки на суму понад 250$. Це особливо актуально для нових облікових записів.

Розблокування облікового запису Amazon

Якщо ви побіжно дочитали до цього місця, пропускаючи всю попередню інформацію, то зараз саме час відмотати сторінку вгору та уважно перечитати пункт “За що Amazon блокує аккаунти”. Чому? Та все просто: розуміння причини блокування – це 50% шляху до розблокування аккаунту.

Встановлюємо причину блокування

Отже, для початку заспокоїлися, переконали себе, що блокування аккаунту це ще не кінець світу і почали працювати. А почати потрібно з наступного:

  • Перевірити поштову скриньку, на яку зареєстрований аккаунт, на предмет листів від Amazon за попередні 3 місяці. Вас повинні цікавити всі попередження, які могли бути пропущені або потрапили в інші вкладки поштового клієнта або взагалі в спам;
  • Перевірити метрики аккаунту (якщо до нього зберігається доступ) і переконатися, що не вони стали причиною блокування;
  • Якщо у вас є розуміння за порушення якої політики маркетплейсу ви були заблоковані – перечитайте правила Amazon щодо цієї політики;
  • Якщо у вас ще зберігається доступ до підтримки Amazon – відкрийте заявку для уточнення причина блокування і будьте гранично ввічливі.

У своїй заявці обов’язково вкажіть:

  1. Ви готові брати на себе відповідальність за можливе порушення і відшкодувати шкоду завдану клієнтові платформи.
  2. Для вас просто неймовірно цінна можливість продавати на Amazon і ви готові з шкури вилізти, щоб забезпечити позамежний рівень сервісу.

І ще раз: ні в якому разі не критикуйте підтримку Amazon, його сервіси та особисто пана Безоса. Це шлях в нікуди. Вірніше – до остаточного та безповоротного блокування і позбавлення привілею торгувати на платформі під своїм ім’ям.

Пример структуры "Плана действий" - Блокировка аккаунта Amazon
Приклад структури “Плану дій” (‘Plan of Action’ letter)

Висновки

Найголовніше: пам’ятайте, що блокування Amazon-аккаунту це ще не кінець вашого онлайн-бізнесу. Всі рішення по розблокуванню (зв’язок з підтримкою або складання плану дій і подання апеляцій) проводьте лише у тверезому розумі. Робіть все уважно та розсудливо і все у вас вийде. Помилки бувають у всіх, вони для того, щоб ми вчилися більше так не робити.

Якщо ви не впевнені у своїх силах або не до кінця розумієте ситуацію, яка склалася (причину блокування, що робити далі) – звертайтеся до професіоналів. Пам’ятайте що у вас лише кілька шансів подати апеляцію.

Якщо у вас виникла неприємність з блокуванням аккаунту – тисніть на кнопку знизу, заповнюйте форму і наші експерти зв’яжуться з вами. Будьте готові переслати нам останні повідомлення від Amazon, щоб фахівці 4В змогли вдатися в суть проблеми та запропонувати рішення.

0 коментарів

Опублікувати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Ваш надійний партнер по реєстрації та супроводу бізнесу за кордоном, підготовці фінансових звітів та аудиту, реєстрації торгових марок

РОЗДІЛИ САЙТУ

ПРО КОМПАНІЮ

Учасник міжнародної мережі постачальників послуг:

КОНТАКТИ

Офіс в Україні:
Київ, вул. Парково-Сирецька, 4В
Тел.: +380 (44) 374-50-80
Email: info@4b.ua

Офіс в США:
26 Diplomat Parkway Unit CU2-15 Hallandale, FL 33009
Тел.: +1 609 775 99 04
Email: usa@4b.ua