+38 (044) 374-50-80 info@4b.ua

Хайджекери на Amazon: як з ними боротися і як запобігти загрозі

Ярослава Дьо
Юрист-експерт
відділу e-Сommerce
Дата оновлення:

19

листопада, 2019

Хайджекери на Amazon є однією з найбільш неприємних проблем, з якими може зіткнутися кожен підприємець, що працює за моделлю Private Label.

У статті розглянемо як убезпечити свій бізнес від хайджекеров, а також дамо відповідь на питання, що робити у випадку, якщо атака на лістинг (товар) вже відбулася.

Отже, хто ж такі хайджекери?

Хайджекери на Amazon (Hijackers) – це люди, що намагаються викрасти Ваш лістинг або витіснити Вас з нього, замість того, щоб створювати власний.

Хто такі Hijackers?

Хайджерамі можуть виступати китайські виробники або постачальники, продавці з Alibaba чи Aliexpress, також це можуть бути продавці контрафактної продукції або навіть боти, що працюють за певним алгоритмом і автоматично “присмоктуються” до чужих лістингів, згідно з критеріями, які в них закладені.

Хайджекеров на Amazon можна розділити на кілька типів, але потрібно розуміти, що поділ тут буде досить умовним.

Продавець-самозванець (The Imposter) – найчастіше “присмоктується” до Вашого лістингу, щоб продавати такий само товар, але дешевше. У разі реалізації товарів, які можна купити в роздрібній мережі США або на великій кількості онлайн-майданчиків, така модель “бізнесу” називається дропшиппінг, але ж ми говоримо про Private Label модель, де товар унікалізований і, як правило, належить лише одному підприємцю або його команді.

Звідки можуть з’явитися такі продавці в Вашому лістингу? Два найчастіших випадки – це або разові продажі Ваших власних клієнтів, які продають товар, отриманий з роздач за відгуки. Або що вже гірше, товари Вашого власного постачальника з Китаю.

Контрафактор, продавець контрафактного товару (The Counterfeiter) – ця “присоска” діє по іншому принципу. Його мета продати через Ваш лістинг свій товар, який явно не відповідає Вашому за якістю, а іноді навіть за зовнішнім виглядом. І це один з найгірших сценаріїв, адже завдяки таким продажам на лістинг незабаром посипляться негативні відгуки, спочатку опускаючи оцінку товару, а потім і BSR лістингу у самісінькі глибини пошукової видачі Amazon.

Конкурент або диверсант (The Saboteur) – ще одна дуже неприємна “присоска” і він точно прийшов не для того, щоб заробити безпосередньо на Вашому лістингу. Його мета – не дати заробити Вам, ні зараз, ні в перспективі. Отримавши контроль над лістингом, такий шахрай може змінити тайтли, опис, фотографії товару і навіть організувати накрутку негативних відгуків (хоча для останньої дії контроль над лістингом не обов’язковий).

Як виглядає лістинг, який знаходиться “в угоні”

Лістинг, який захопили хайджекери, може мати кілька особливостей:

  • Ім’я продавця товару в BuyBox не збігається з ім’ям бренду;
  • В лістингу 2 і більше продавців, причому продавець, який створив лістинг може перебувати на позиціях з другої і нижче, його просто витіснили в BuyBox нижчою ціною.

Наявність цих особливостей лише побічно свідчить про хайджекінг, адже існує маса брендів, які ніколи самі не продавалися на Amazon або пішли з маркетплейса, залишивши після себе пусті лістинги.

Такі листинги були “підібрані” дропшіпперамі і тепер там йде справжня війна за BuyBox. Формально захоплення порожніх лістінгів теж форма хайджекінга, але подібні дії не є предметом нашого сьогоднішнього розбору.

У лістинга, який перебуває “в угоні” є кілька характерних особливостей, але навіть їх наявність – не 100% вірогідність дії хайджекерів

Лістинги Amazon не атакують хайджекери? Спростовано!

Довгий час в середовищі Amazon-підприємців була популярна ідея про те, що лістинги власних брендів маркетплейса не крадуть. У серпні 2019 онлайн журнал The Verge розвіяв цей міф, випустивши матеріал “Even Amazon’s own product are getting hijecked by imposter sellers” (посилання на матеріал).

Як приклад, в матеріалі наводиться лістинг Amazon Basics, який був викрадений для продажу годинників, хоча в описі до товару все ще фігурував текст, який відноситься до біноклю.

Ось як іноді грубо працюють хайджекери на Amazon: на фото – будильник, в описі – бінокль, а у відгуках скарги про те, що доставили не той товар, який був придбаний. Але найцікавіше те, що в минулому це лістинг власного бренду маркетплейса – Amazon Basics.

Чому можливе викрадення лістингів?

Саме час розібратися з цим питанням.

Від початку Amazon планувався як відкрита платформа для продажу, на якій в одному лістингу можуть бути представлені кілька продавців. В теорії це мало привести до поліпшення якості опису товару: кожен з продавців вносить свій вклад в оформлення і доповнення інформації, а покупці отримують докладний опис товару.

Як часто буває з хорошими починаннями – на ділі вийшло все якось не дуже. Тепер хайджекери вдераються в чужі лістинги і можуть вносити правки, обманюючи кінцевих споживачів.

Цікаво, що факт злому лістингів самого Amazon вішають на технічну підтримку, яка як раз і повинна виконувати зворотні функції – протидіяти шахрайству.

Як повідомила виданню The Verge Rachel Johnson Greer, колишня співробітниця команди стратегічного планування Amazon, злам лістингів власних брендів маркетплейсу міг статися за наступним сценарієм: хайджекер звернутися до підтримки Amazon з проханням завантажити так званий flat file, котрий співробітник підтримки не знайшов часу перевірити.

За словами колишньої співробітниці Amazon Rachel Johnson Greer, злам лістингів особистих брендів маркетплейсу міг бути проведений через службу технічної підтримки, яка перевантажена зверненнями та відчуває постійний кадровий голод.

Як запобігти хайджеккінгу своїх лістингів

1. Brand Registry 2.0 – відповідь на багато проблем

Один з найпоширеніших методів для запобігання появи хайджекерів на Вашому Amazon лістингу – це процедура Brand Registry. Вона доступна для тих продавців, які виробляють або продають власний товар під своєю торговою маркою. Таким чином, Ви будете власником бренду, а Ваш продукт буде зареєстровано в Реєстрі Брендів Amazon.

Хочете убезпечити себе від хайджекерів і зареєструвати торгову марку в США? Скористайтеся нашою послугою “Реєстрація та захист торгових марок” або отримаєте безкоштовну консультацію експертів 4B з реєстрації торгової марки в США, в ході якої Ви дізнаєтеся про особливості процедури, її вартість і терміни виконання.

Замовте консультацію прямо зараз!

2. Виділяйте бренд на товарі та в лістингу

Другий метод, який ускладнить швидкий злам лістингу та копіювання товару – розміщуйте логотип своєї Private Label на упаковці і на самому товарі. Зробіть лого настільки явним, щоб покупець відразу міг відрізнити підробку від оригіналу.

При виробництві товару приділіть належний час для його унікалізації. Якщо Ви просто замінили стандартний колір виробника на свій і це все, що відрізняє товар під Вашою Private Label від каталогу китайської фабрики, то не варто дивуватися, коли у Вашому лістингу з’являться “непрохані гості”.

Варто наділити свій товар унікальністю і такими складовими, щоб скопіювати їх було важко. Чим багатша комплектація і пакування, тим складніше їх повторити і для хайджекера процес копіювання товару може виявитися витратним і не доцільним.

Хайджекери на Amazon, як правило, намагаються уникати брендованих товарів, тому приділіть належну увагу тому, щоб на самому продукті і в лістингу назву Вашої Private Label було добре помітно

3. Постійний контроль лістингів

Регулярно переглядайте Ваші листинги, але не тільки через Seller Central, а й через панель пошуку на самому Amazon. Ваше завдання – побачити лістинг так, як його бачить Ваш клієнт.

Якщо у Вас сотні товарів і тисячі варіацій – в першу чергу відстежуєте стан тих товарів, які добре продаються. Саме вони можуть стати метою хайджекеров, товари-аутсайдери їх мало цікавлять.

Що робити, якщо Ви вже стали жертвою хайджекера

1.Відправляємо листи

Якщо хайджекер новачок в справі викрадення чужих лістингів, то його можна змусити залишити Вас у спокої листами з погрозами. Для цього, через Storefront “продавця-присоски” пишемо йому повідомлення по одному з шаблонів, які наведено нижче.

Шаблон №1 Офіційний стиль і заходимо з боку авторських прав на торговельну марку, незалежно від того, є вони у нас чи ні (краще щоб були).

Dear _______,

It has come to our attention that _______ is using the _______ trademark without license or prior written authorisation from _______.

_______ holds federal trademark registrations in the United States. So _______ listings violate _______ trademark and intellectual property rights. You are also in breach of Amazon’s Participation Agreement.

Therefore, we demand that you immediately remove all listings on Amazon.com in which _______ utilises our trademarks and images protected by copyright.

_______ currently has at least one listing on Amazon.com for products that utilise _______ trademarks and/or copyrights without authorisation.

See the following ASIN: _______

_______ is the only entity authorised to provide authorisation to sell its products on Amazon.com. Your listing constitutes a violation of _______ trademark rights, copyrights, and Amazon’s Participation Agreement.

_______ infringing listings must be removed immediately to prevent damage to _______ brand and lost sales.

While _______ has many options available under this state. But we would prefer to resolve this matter amicably. Please confirm to us in writing within 24 hours, that you have:

(1) Removed all of _______ trademarks and copyright material from your Amazon.com listings and any other website or public display you operate;
(2) Removed all of _______ listings of products it claims to be associated with _______, including but not limited to the ASINs listed above

Failure to take action within 24 hours will force us to report this serious violation to the Amazon seller performance team. This is licensed products to Amazon.com as well, Amazon seller performance team will take such violations very seriously, possibly resulting in removal of your selling privileges on Amazon.com.

“We have received United States. Trademark Application and assigned serial number _______ to your submission.” An official notification to you!

Thank you for your attention to this matter. Please contact us if you have any questions.

Legal on behalf of “_______”

Шаблон №2 Погрожуємо з почуттям власної правоти і без скандальних інтонацій.

To whom it may concern,

Consider this your first and last warning to remove ASIN _________ from your Amazon seller account. Your account WILL be suspended if you do not comply. We have successfully gotten 12 other sellers like yourself permanently shut down in the last month for doing exactly what you are doing.

Is one product listing worth losing your entire Amazon seller account and business? I’m sure that it’s not.

Do the right thing and remove ASIN _________ or face legal action and the permanent loss of your Amazon account.

You have been warned.

Після відправки листа можемо почекати 24 години в надії на те, що хайджекер одумається і зникне сам. Якщо цього не відбулося, то переходимо до кроку №2.

2. Подаємо скаргу на порушення авторських прав (Trademark Infringement)

Цей крок Вам знадобитися, якщо Ви попередньо зареєстрували на території США права на наступне:

  • Патент на дизайн
  • Торгову марку
  • Копірайтинг лістингу

І ось у цей самий момент багато продавців задають собі питання: “Ну чому я не зайнявся цим раніше?”. Якщо у Вас народилося подібне запитання – загляньте в наш розділ послуг або замовте безкоштовну консультацію у експертів 4В, в ході якої Вам розкажуть, як краще захистити свій Amazon-бізнес на території США або Європи.

Подати скаргу про порушення Ваших прав на інтелектуальну власність Ви можете за цим посиланням >>

Шаблон скарги про порушення прав на інтелектуальну власність

ASIN: _________

Dear Amazon Representatives:

– Business name of the violation seller: _________

– Name of Brand: “_________”, REGISTERED NUMBER: _________

This is _________ the owner of _________.

I am hereby reporting a trademark infringement from one of Amazon’s marketplace sellers, who have been verified as selling counterfeited “_________” brand products in Amazon marketplace. “_________” this seller involved in this issue, is selling under a selection of the following ASIN: _________

We are able to verify this issue by the following reasons:

Proof of the violation:

-Copy of trademark registration certificate: (LINK TO YOUR TRADEMARK REGISTRATION PAGE)

-Certificate of Trademark Registration:ATTACHED

Please note that during the time of review, they may still be able to sell the counterfeited products to the customers. In order to prevent the continuation of this IP infringement issue, we would like to ask if Amazon Marketplace will remove their selling privileges as well as their existing listings with the ASINs mentioned above from their accounts.

This seller’s counterfeited products in Amazon’s marketplace is a violation of Amazon’s IP policy. Their actions of these low quality counterfeited products have created a tremendous disappointment to our mutual customers, not only their shopping experience on Amazon.com but also my brand. I am hereby requesting an immediate removal of this seller’s selling accounts in order to prevent further IP infringement acts on Amazon.com.

If no actions are taken in certain time and the scenario continues, we will seek for full legal actions against all related parties.

Sincerely,
_________

3. Подаємо скаргу продавця (в нашому випадку на хайджекера)

Для того щоб поскаржитися на дії іншого продавця Amazon перейдіть за наступним шляхом:

      Seller Central > Help > Contact Us
      Далі: Selling on Amazon > Other Issues > Report a Violation

Не пишіть багато. Коротко і по суті, опишіть ситуацію: Ваш товар продає інший Amazon seller, який не отримував від Вас права не перепродаж і тому Ви підозрюєте, що він продає контрафактний товар, ставлячи під загрозу як Вашу репутацію, так і репутацію Amazon.

Якщо Ваш лістинг атакували хайджекери на Amazon – не впадайте у відчай, є кілька рішень цієї проблеми. Почніть з того, що послідовно пройдіться по всіх пунктах, які ми рекомендуємо і починайте діяти.

4. Зробіть викуп чужого товару

В ідеалі робити викуп не самостійно, а через когось зі своїх знайомих, в ідеалі у США – так товар буде доставлено швидше і, відповідно, Ви швидше перейдете до наступних кроків. Послідовність скарги з викупом виглядає наступний чином:

  • Купуйте товар хайджекера (або самі з іншого аккаунту або через друзів);
  • Дочекайтеся доставки товару і зробіть кілька фото, які доводять, що товар не відповідає опису і не містить логотипів Вашої Private Label. Якщо хайджекерам вдалося якимось чином скопіювати Ваше лого – спробуйте зробити фото так, щоб лого не було видно. Ну … або скористайтеся Photoshop;
  • Для початку від імені покупця поскаржтеся продавцеві (в нашому випадку це хайджекер) на фейковий товар, обов’язково вказавши, що товар не відповідає тому, який було замовлено ( “not being materially the same”);
  • Наступного дня відкривайте A to Z Claim зі скаргою на контрафакт або зателефонуйте у службу підтримки Amazon з тим само питанням. Водночас вимагайте відшкодування коштів за покупку. Обов’язково використовуйте вирази “fake”, “not authentic” і “counterfeit”;
  • Навздогін надішліть листа на адресу seller-performance@amazon.com з адреси покупця, до якого прикладіть фото, які доводять факт підробки та посилання на Storefront хайджекера на Amazon;

Після того як Ви пройшлися по всім пунктам – чекайте, далі час діяти Amazon і в термін 24-48 годин Ви побачите результати своєї сутички з хайджекером.

5. Засипаємо хайджекера спамом

Деякі досвідчені продавці рекомендують зробити ще один крок: заспаміть ящик хайджекера листами, схожими на шаблони з першого пункту. Робити це потрібно обов’язково з кількох акаунтів. Бувалі амазонщики стверджують, що факт такої кількості скарг може бути помічений Amazon ( “Великий Брат невсипно стежить за тобою і читає твої листи”), але ми не станемо стверджувати, що це дієвий метод вирішення проблеми;

Amazon Project Zero – новий етап боротьби з контрафактом

Ми постійно говоримо Amazon-підприємцям про необхідність реєстрації своєї торгової марки в США і участі в безкоштовній програмі Brand Registry 2.0.

Чому?

Все просто – Amazon постійно випускає якісь оновлення та нові сервіси і, як правило, працюють вони тільки для учасників Brand Registry 2.0. Новий сервіс від Amazon по боротьбі з контрафактним товаром Project Zero – не став винятком.

Сервіс Amazon Project Zero було анонсовано ще в лютому 2019. Це перша подібна програма, яка за заявами самого Amazon, дозволяє брендам самостійно видаляти з платформи лістинги з контрафактними товарами.

Назва Project Zero було обрано невипадково, воно висловлює прагнення Amazon звести наявність контрафакту на маркетплейсі до нуля.

Як працює Amazon Project Zero?

Алгоритм Amazon Project Zero, завдяки системі машинного навчання та інформації, яку отримано від виробників брендової продукції, здатний сканувати до 5 млрд. лістингів щодня з метою
виявлення контрафактних товарів і блокування їх лістингів.

Система надає можливість брендам самостійно (без зв’язку з підтримкою Amazon) видаляти листинги, помічені як підозрілі щодо справжності товару.

Виробники можуть прикріпити на товар спеціальний унікальний код, для підтвердження автентичності товару. Таке кодування буде розпізнаватися амазоновською Automated Protections System.

В алгоритмі Amazon Project Zero закладена можливість для продавців, чиї листинги було видалено неправомірно, опротестувати такі дії, надавши докази легальності походження товару.

Пропонуємо подивитися короткий коментар керуючого партнера компанії 4B Андрія Матяша стосовно програми Amazon Project Zero, який було записано для проекту SellerBoard

Які вимоги для участі в Amazon Project Zero?

Зараз сервіс працює США, Великобританії, Франції, Італії, Іспанії та Німеччині, але тільки в режимі тестування і участь доступна виключно за запрошеннями.

Вимоги до брендів:

Також необхідно буде надати інформацію по товару, фото, відео, опис та інші деталі. Якщо бренд захоче пройти, так звану, “серіалізацію” своєї продукції (тобто забезпечити свої товари спеціальним кодом, що підтверджує його справжність), то така послуга обійдеться приблизно в $ 0.01 – $ 0.05 за кожну упаковку з товаром.

Заявку на участь у програмі Amazon Project Zero можна подати за наступним посиланням >>

Офіційна сторінка сервісу знаходиться тут >>

На завершення

Дві дуже прості поради:

  • Якщо Ваш лістинг атакували хайджекери на Amazon – не впадайте у відчай, ця проблема піддається вирішенню. Дійте пункт за пунктом згідно до наших рекомендацій і проблема буде вирішена;
  • Якщо Ви ще не зареєстрували свою торгову марку в США або Європі, рекомендуємо гарно подумати про це та про участь у програмі Brand Registry 2.0 Як бачите, Amazon постійно запускає нові і нові сервіси для учасників цієї програми, які дозволяють краще захистити свій онлайн-бізнес. Прямо зараз Ви можете подати заявку на безкоштовну консультацію стосовно реєстрації ТМ в США і дізнатися все що потрібно для проходження цієї процедури. Скористайтеся кнопкою “Замовити консультацію” внизу сторінки.

Слідкуйте за нашими публікаціями. Ми будемо продовжувати відслідковувати проблеми, з якими стикаються Amazon-підприємці та пропонувати дієві рішення для їх усунення.

Будемо вдячні за коментарі до матеріалу, а також Ваші історії по боротьбі з хайджекерами на Amazon.

0 коментарів

Опублікувати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Ваш надійний партнер по реєстрації та супроводу бізнесу за кордоном, підготовці фінансових звітів та аудиту, реєстрації торгових марок

РОЗДІЛИ САЙТУ

ПРО КОМПАНІЮ

Учасник міжнародної мережі постачальників послуг:

КОНТАКТИ

Офіс в Україні:
Київ, вул. Парково-Сирецька, 4В
Тел.: +380 (44) 374-50-80
Email: info@4b.ua

Офіс в США:
26 Diplomat Parkway Unit CU2-15 Hallandale, FL 33009
Тел.: +1 609 775 99 04
Email: usa@4b.ua