+38 (044) 374-50-80 info@4b.ua

Додавання 85 нових країн на Amazon та домінування Китаю на маркетплейсі

  1. 4b.ua
  2. »
  3. Публікації
  4. »
  5. Amazon
  6. »
  7. Додавання 85 нових країн...
Виктория Мельник - шеф-редактор блога 4B.ua
Вікторія Мельник
Шеф-редактор
блогу компанії 4B
Дата публікації:

30

липня, 2021

Час читання: 9 хвилин

Сьогодні поговоримо про дві цікаві теми, пов’язані з Amazon.

Перша – відкриття для майже 100 нових країн можливості торгувати на маркетплейсі. Друга – домінування китайських продавців, яке стало настільки серйозним, що запит “How to avoid Chinese sellers on Amazon” вибився в ТОП пошукових запитів Google в США.

Amazon продовжує рости і не останню роль в цьому відіграє світова COVID-пандемія та стрімкий перехід до онлайн-покупок. Ось буквально кілька цифр, які це ілюструють: сторонні продавці в першому кварталі 2021 роки зробили 55% всіх продажів маркетплейсу і цей відсоток постійно зростає. Наприклад, у 2015 році це було лише 44%.
Роздрібні продажі маркетплейсу в тому ж першому кварталі 2021 року склали 52,9 мільярда доларів. Це на 44% більше ніж за аналогічний період (1 квартал 2020).

+85 країн, які можуть торгувати на Amazon

Чи збирається Amazon зупинятися? Звичайно, ні. Попри те що Джефф Безос переключився на програми з освоєння космосу багатими космо-туристами, інтернет-гігант продовжує своє зростання.

У травні цього року стало відомо про те, що Amazon розширив список країн, які допускаються до реєстрації в якості продавців. Було додано +85 нових країн і тепер їх загальна кількість – 188. Були додані в основному країни Середньої Азії, Близького Сходу, Південної Америки та Африки.

Серед нових країн найбільші надії покладаються на Пакистан, Казахстан, Уругвай, Венесуелу, ОАЕ, Саудівську Аравію та ПАР. Якщо почитати західні блоги, то всі чекають грандіозного прориву пакистанських продавців, особливо в розділах одягу і тканин (на ці галузі припадає половина експорту Пакистану).

Чи виправдані такі надії? Швидше за все – ні і це доводить досвід Казахстану. На Amazon вже давно можна було зустріти товари явно казахського походження. Часто це сувеніри, прикраси, вироби зі срібла та навіть темний молочний шоколад одного з казахських брендів. Голова поштової служби Казпочта Сакен Сарсенів ще у 2018 році підтверджував зростаючий потік відправок на склади Amazon з Казахстану.

Як казахські підприємці обходили заборону на реєстрацію? Та все просто – вони реєструвалися, використовуючи адреси та паспортні дані мешканців країн з дозволеного списку. Частіше за все це була РФ, але іноді й українці допомагали своїм казахським колегам. Аналогічна ситуація була з Молдовою.

І та ж сама історія відбувалася і з Пакистаном. Існував цілий прошарок компаній-посередників, які допомагали пакистанським підприємцям торгувати на Amazon. Так, зараз все стане простіше, легально і гроші можна буде виводити на рахунки в локальних банках. Але чи станеться великий прорив і різке зростання кількості пакистанських і казахських підприємців на Амазон? Скоріше за все ні.

На сьогодні майже всі країни світу мають право торгувати на Amazon. За бортом залишилися одиниці й це, як правило, країни щодо яких запроваджено ті чи інші санкції – Іран, Куба, Північна Корея. На карті з сайту MarketplacePulse темно-синім позначено недавно додані країни, білим – ті, хто ще не отримав дозволу. Повний список країн, яким дозволено торгувати на маркетплейсі ви знайдете на офіційному сайті Amazon

Карта стран добавленных на Амазон – Добавление 85 новых стран на Amazon и доминирование Китая на маркетплейсе
А ось що найцікавіше: всього 10 країн світу мають понад 10 000 продавців, які працюють на зовнішніх майданчиках Amazon: в цей список увійшли Канада, Великобританія, Індія, Японія, Австралія, В’єтнам, Таїланд, Південна Корея та Україна. І так, ви праві – перераховано лише 9 країн, бо очолює список Китай і їхні продавці просто б’ють всі мислимі та немислимі рекорди, про що зараз і поговоримо.

Продавці з Китаю домінують на Amazon

Почнемо з цікавої статистики: на деяких майданчиках Amazon китайських продавців навіть більше ніж локальних підприємців. Наприклад, така ситуація склалася в Канаді, Іспанії, Італії та Франції. Ось як, на думку того ж MarketplacePulse, виглядає картина з розстановкою сил щодо походження продавців для різних майданчиків маркетплейсу:

Локальні продавціПродавці з КитаяПродавці з інших країн
Amazon.com54%39%6%
Amazon.co.uk58%31%11%
Amazon.fr20%42%37%
Amazon.de56%28%15%
Amazon.it29%43%28%
Amazon.es22%51%27%
Amazon.com.mx42%42%17%
Amazon.co.jp68%28%4%
Amazon.ca15%58%27%
Дані по відсотках неточні, співвідношення побудовані аналітично. За основу бралися відгуки про продавців за останній рік, враховувалися категорії та ціни товарів.

Цікаво те, що Amazon не публікує точних цифр про кількість сторонніх продавців, а тим більше по їх національній приналежності. Тому різні проекти намагаються власними методами розрахувати скільки ж китайців торгують на маркетплейсі.

Наприклад, проект EcomCrew, використовуючи інструмент Seller Motor, спробував зробити це через торговельні марки в реєстрі брендів, взявши за основу адреси їх реєстрації. Аналіз був проведений для продуктів, які входять в ТОР 5000 за рейтингом BSR. В результаті для Amazon.com були отримані наступні співвідношення:

Продавцы топовых 5000 товаров на Амазон – Добавление 85 новых стран на Amazon и доминирование Китая на маркетплейсе
Та ж команда провела опитування продавців і попросила оцінити кількість їх конкурентів з Китаю. 44% відсотків продавців оцінили кількість китайців-конкурентів в 10%-20%, 38% оцінили число конкурентів з Китаю в 5-10%.

Чи можна довіряти таким методам оцінки кількості китайських продавців на майданчиках Amazon? Скоріше за все – так. Для нас більш показовими є зростання кількості запитів в Google в формі: “How to avoid Chinese sellers on Amazon”, “Can you filter out Chinese products on Amazon?”, “Why are there so many Chinese sellers on Amazon?”. Quora теж рясніє подібними питаннями:

Вопросы на Quora, посвященные китайским продавцам – Добавление 85 новых стран на Amazon и доминирование Китая на маркетплейсе
І на Quora, і в Google, стає все більше питань, присвячених темі китайських продавців на Amazon
Всі ці питання явний доказ того, що покупці вже помітили домінування виробників з Китаю на маркетплейсі і шукають шляхи захисту від покупки товарів сумнівної якості (в США, як і у нас, поширений стереотип “китайське = низькоякісне”, хоча це і не завжди так).

Як почалася взаємна любов Amazon до Китаю?

Чому китайські підприємці прагнуть на Amazon?

Можна довго розмірковувати про прибутковість та інші фактори, а можна згадати, як давно китайські бізнесмени освоїли онлайн-продажі? У самому Китаї досить багато майданчиків для онлайн-продажів і навіть якщо взяти 2 найбільші (JD.com і Taobao.com), то сумарно вони генерують виторг на 40% більший за амазонівський.

Тому вихід китайського бізнесу на Амазон – це лише органічне продовження онлайн-продажів на китайських майданчиках. А часто підприємців “видавлює” на зовнішні ринки зростаюча конкуренція всередині країни.

Десяток років тому китайцям не вистачало знань. Бажання продавати на Amazon вже було, а фахівців зі знаннями західних ринків було дуже мало. Зараз картина кардинально змінилася. Ось скріншот одного з популярних в Китаї інформаційних порталів, де представлені десятки курсів з торгівлі на Amazon, маркетингу, стратегій PPC-реклами, податків та багато чого іншого по копійчаним цінам або зовсім за безкоштовно.

Amazon курсы на одном из популярных китайских инфопорталов – Добавление 85 новых стран на Amazon и доминирование Китая на маркетплейсе
В Китаї є безліч курсів для Amazon-підприємців. Будь-якої тематики, для будь-якого рівня знань, по дуже демократичних цінах.
Китайський уряд теж не залишається осторонь. Для нього все це означає зростаючий експорт, що дуже важливо в умовах торговельної війни з США.

У Шеньчжені (китайському аналогу Кремнієвої долини), уряд допоміг створити промислові парки, такі як China South City, які майже повністю присвячені e-commerce продавцям.

Минулого року уряд Китаю створив 46 пілотних зон для транскордонної електронної торгівлі, це на додачу до 59, створених раніше. Завдання цих зон – стимулювання експорту під час пандемії. Компанії в цих зонах отримують звільнення від сплати ПДВ і акцизів на роздрібний експорт, а також більш сприятливі ставки корпоративного податку.

За повідомленням South China Morning Post китайська митниця з 1 липня 2021 впроваджує нову систему митного оформлення для транскордонної електронної торгівлі між підприємствами по всій країні, щоб дати поштовх популярній бізнес-моделі “Зроблено в Китаї, продається на Amazon”.

Інше питання: чому Amazon так любить Китай?

Але тут теж ніби все на поверхні. Amazon прагне здешевити товари, що продаються на майданчику (конкуруючи з тим же Walmart). Як це зробити? Спростити ланцюжок продажів, зменшивши кількість посередників, а значить потрібно бути ближчим до виробника.

Саме для того, щоб вийти на виробників в Китаї, Amazon щорічно запускає десятки самітів для досвідчених продавців в Китаї та початківців. Це не просто форуми на 2-3 сотні учасників, кожна така програма збирає тисячі відвідувачів.

Чому китайські підприємці на Amazon це погано?

Відразу обмовимося, що не маємо нічого проти китайських компаній і підприємців, які ведуть чесну гру на маркетплейсі. Але суть в тому, що понад 50% підприємців (за словами одного із західних амазон-консультантів, які працюють в Китаї) використовують ту чи іншу техніку, заборонену правилами Amazon.

Найчастіший випадок – маніпуляція відгуками. Купівля відгуків або 100% компенсація за покупку з відгуком – це лише квіточки. Створюються тисячі “зомбі-акаунтів”, які імітують реальну поведінку покупців та генерують фальшиві відгуки за цінами від 3-5 $ за штуку. Не забувайте про те, що продаються не лише позитивні відгуки “для своїх”, але і негативні для конкурентів.

Другий за популярністю метод швидкого заробітку – продаж контрафакту. Amazon НЕ звіряє товари з одним і тим же UPC-кодом на коробці, що прийшли від різних продавців і як результат: в одному і тому ж лістингу продаються справжні товари та підробки.

Крім цих методів, китайські продавці займаються маніпуляцією з варіаціями товарів, коли в лістинг товару, знятого з виробництва, який має вдосталь відгуків, додається новий товар в якості варіації. Метод грубий, але покупець не завжди вчасно помічає за що саме платить.

Не варто забувати скандал 2018 року, коли виявилося, що співробітники Amazon в Китаї продавали вкрадену інформацію про конкурентів іншим продавцям або навіть інформацію про клієнтів маркетплейсу (контактна інформація для прохань про видалення відгуків або наслаштування таргетованої реклами). Після скандалу, про який написав навіть Wall Street Journal, в Amazon заявили, що джерела витоків інформації були виявлені та локалізовані. Але … як то кажуть, осад залишився.

Відповідь Amazon китайському беззаконню

Чи міг Амазон закривати на все це очі? Звичайно, ні. Він запускав все нові програми протидії шахрайству, такі як Transparency program та Project Zero, а також невпинно чистив фейкові відгуки … ті, які вдавалося виявити.

Але судячи з останніх даних, терпець в Амазону вже увірвався.

Сообщение с форума Amazon-предпринимателей с благодарностью за блокировку китайских продавцов – Добавление 85 новых стран на Amazon и доминирование Китая на маркетплейсе
Повідомлення з форуму Amazon-підприємців з вдячністю за блокування китайських продавців
На початку травня лістинги деяких дуже великих китайських продавців електронних гаджетів зникли з маркетплейсу.

Компанія Aukey була однією з тих, хто постраждав від останніх репресій з боку Amazon. Згідно зі звітами, поданими 2019 році, компанія з Шеньчженя отримувала понад 75% виторгу саме з майданчиків Amazon. Компанія активно росла: у 2018 році продажі склали 5,1 млрд юанів, за рік до цього тільки 3,7 млрд юанів.

Ще однією “постраждалою” виявилася Mpow, керована власником TikTok ByteDance і підтримувана Xiaomi. У першій половині 2020 експорт Mpow склав 2 млрд юанів.

Як ви розумієте це не були просто рядові продавці, ці компанії торгували на мільйони доларів. За словами Зака ​​Франкліна, який консультує китайських e-commerce підприємців в Шеньчжені – “Основна причина, по якій Amazon спеціально націлилася на найбільші китайські аккаунти, – це послати дуже сильний сигнал продавцям”

І судячи з того який неспокій почався всередині груп WeChat, де сотні продавців з Китаю обмінюються бізнес-стратегіями, Амазону вдалося доставити цей сигнал до одержувачів.

Amazon не прокоментував блокування саме Aukey і Mpow, також він ніколи прямо не звинувачував їх у шахрайстві. Незабаром після інциденту з блокуванням акаунтів великих китайських компаній, онлайн-продавцям було направлена розсилка, де Дхармеш Мехта, віцепрезидент з питань довіри клієнтів і підтримки партнерів у всьому світі, сказав наступне:

“Нещодавно, після ретельного розслідування, ми призупинили дію кількох добре відомих торгових акаунтів, оскільки виявили, що вони порушують нашу чітку і давню політику, яка забороняє зловживання відгуками. Наші дії викликали гучний відгук, і ми хотіли скористатися моментом, щоб прояснити ситуацію – правила однакові для всіх продавців, незалежно від їх розміру та місця розташування.”

Ми можемо теж сказати “Спасибі” маркетплейсу, який намагається приструнити китайських продавців, які сильно загралися і застрягли в маніпуляціях алгоритмами торгового майданчика. Але всі ми розуміємо, що навіть такі жорсткі репресії не зупинять всіх охочих заробляти більше, граючи нечесно.

Чи можна протистояти маніпуляціям інших продавців? Так і перше з чого варто почати – реєстрації своїх торгових марок, а також реєстрації їх в програмі Brand Registry і супутніх програмах, таких як Project Zero. Якщо Вам потрібна допомога з реєстрацією ТМ в США, ЄС та Китаї, а також проходження Brand Registry – заповнюйте форму внизу і наші експерти зв’яжуться з Вами для безкоштовної консультації.

Чи можна протистояти ще якими-небудь методами? Так! Скоро ми підготуємо матеріал, де зробимо огляд маркетингових активностей, які все ще працюють на Amazon і дозволяють нівелювати шкідливий вплив нечесних на руку конкурентів. Слідкуйте за оновленнями блогу, а ми бажаємо Вам хороших продажів.

0 коментарів

Опублікувати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Ваш надійний партнер по реєстрації та супроводу бізнесу за кордоном, підготовці фінансових звітів та аудиту, реєстрації торгових марок

РОЗДІЛИ САЙТУ

ПРО КОМПАНІЮ

Учасник міжнародної мережі постачальників послуг:

КОНТАКТИ

Офіс в Україні:
Київ, вул. Парково-Сирецька, 4В
Тел.: +380 (44) 374-50-80
Email: info@4b.ua

Офіс в США:
26 Diplomat Parkway Unit CU2-15 Hallandale, FL 33009
Тел.: +1 609 775 99 04
Email: usa@4b.ua