Хвиля верифікацій на Амазон в 2023 році

Нова хвиля верифікації на Амазон – про це ми вже повідомляли минулого тижня в соц.мережах, сьогодні розберемося в причині.
Останні декілька тижнів все більше Амазон селлерів почали отримувати додаткові запити на верифікацію від Амазону. Причиною цьому стало прийняття Конгресом США в грудні 2022 року закону Integrity, Notification, and Fairness in Online Retail Marketplaces for Consumers Act (the INFORM Consumers Act).
Згідно закону, всі маркетплейси з 27 червня 2023 року зобов’язані збирати та перевіряти інформацію щодо продавців, які здійснюють продажі у великому обсязі.
Думаємо, нові зобов’язання не приносять задоволення самим маркетплейсам, проте ціль його звучить так: стримування онлайн-продажів підроблених товарів анонімними продавцями та перешкоджання організованим злочинним групам роздрібної торгівлі викрадати товари з магазинів для перепродажу цих товарів оптом онлайн».
Розберемось в деяких деталях закону.
Нові обов’язки маркетплейсів
Закон зосереджується на двох учасниках ринку: маркетплейсах і великих продавцях. Нематеріальні товари, такі як послуги та цифрові товари, а також продукти, які зазвичай використовуються в комерційних цілях, не підпадають під дію Закону.
Поняття “маркетплейс” відповідно до Закону включає «будь-яку особу чи організацію, яка керує орієнтованою споживачем електронною платформою або доступною платформою, яка:
- містить функції, які полегшують або дозволяють стороннім продавцям брати участь у продажу, купівлі, оплаті, зберіганні або доставленні споживчого продукту в США.
- використовується одним або декількома сторонніми продавцями для таких цілей, а також має договірні або аналогічні відносини зі споживачами, які регулюють використання ними платформи для придбання споживчих товарів».
Важливо, що це визначення не залежить від розміру маркетплейсу. Здавалося б на перший погляд, поняття “маркетплейс” охоплює основні міжнародні платформи, проте сюди підпадають і невеликі компанії, які сприяють продажам третім особам.
На відміну від «маркетплейсу», «великий продавець» має більш точне визначення. Сюди відноситься стороння фізична чи юридична особа, яка «протягом будь-якого безперервного 12-місячного періоду протягом попередніх 24 місяців уклала 200 або більше окремих продажів, або транзакцій нових, або невикористаних споживчих товарів на загальну суму понад 5000 доларів США».
Збір, перевірка та розкриття інформації про продавця є основою закону. Тому маркетплейси зобов’язуються протягом 10 днів після того, як продавець кваліфікується як “великий”, зібрати про нього наступні дані:
- Банківська інформація: номер рахунку, ім’я/назва отримувача для платежів з маркетплейсу;
- Контактна інформація: ім’я селлера (якщо фізична особа), а для юридичних осіб – дійсне посвідчення особи державного зразка з іменем особи, яка діє від імені компанії, або дійсний державний документ, податковий документ із назвою компанії, адресою селлера;
- Податковий номер селлера;
- Робоча електронна пошта та номер телефону.
Важливо! Щороку марктплейс зобов’язаний оновлювати інформацію про селлера, а в разі ненадання такої інформації селлером, його торгова діяльність буде призупинена маркетплейсом поки необхідні відомості не будуть надані.
Досить цікаво нормотворці вказали і верифікацію зібраних даних маркетплейсом. Протягом 10 днів після отримання інформації про селлера, маркетлейс має перевірити надану інформацію одним або декількома методами, які дозволять достовірно підтвердити надані відомості.
Що робити
Поки ви не отримали запит на верифікацію варто самостійно визначити чи не підпадаєте ви під критерії нових вимог. Навіть якщо не підпадаєте, то перевірте наявність всіх документів, які можуть бути запитані, а також зв’яжіться зі своїми консультантами/сервіс провайдерами щодо доступності поштових адрес, куди потенційно може прийти лист від маркетплейсу.